Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

16/7, 2011 kl. 18:25, av Mrs_Robinson

Sommargäst

När man får överraskande besök på sommarstugan och glömmer bort detta.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

60 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

MalmöLars

Saknar ord, helt otroligt fantastiskt och underbart

17/10, 2015 kl. 20:00

#8

Nils

En helt fantastisk berättelse exotisk helt underbar en liten roman på en avskild ö.Och en sparsmakad erotik flödar.Men den blev lite avsnoppad på slutet.Hon hade en dotter som nämndes så där i förbifarten & hennes konst blev den utställd?Det skulle vara kul att läsa en fortsättning på både erotiken och konsten.

9/9, 2011 kl. 12:42

#7

ese

underbart och vackert.
behöver man skriva mer än så om detta verk

28/8, 2011 kl. 04:25

#6

Researcher

En fascinerande berättelse, just att den berättar om djupet!
Du har verkligen lyckats med att förmedla känslor och intimitet!
Mera berättelser, Tack!

19/8, 2011 kl. 10:57

#5

Mrs_Robinson

Kommentar raderad av admin?! Wowsah :) Måste ha väckt känslor då. Tur man varit bortrest kanske.

Jag är lite kluven att låta denna novell vara kvar här eftersom jag helt plötsligt har fått den utgiven tillsammans med ett gäng andra noveller (sju till antalet). Men jag har faktiskt de elektroniska rättigheterna kvar så jag bryter inte mot regelverket.
Det var nämligen så att jag skrev detta för kanske tio år sedan och fick kontrakt med ett förlag tillsammans med de andra novellerna... sedan har det dröjt och dröjt av olika anledningar & jag själv inte drivit på heller (fatalist här) att de ska publiceras. Därför publicerade jag den här då jag inte trodde att den annars skulle komma ut.
Hade jag då inte fel på den punkten, precis innan jag ska iväg på en semesterresa för två veckor sedan dimper det in ett paket på 60 ex av min bok (författarens ex) - den hade nu blivit tryckt!
Jag är väldigt överraskad, glad och stolt. Den blev av.

4/8, 2011 kl. 23:08

#4

Mrs_Robinson

Ett varmt tack :)

Ja, man ska lita på läsaren. Man bör aldrig tugga färdigt åt en läsare och det är en fin linje - för det kan vara lätt att inte bli begriplig, också. Att man vågar lita på sin läsare kräver en gnutta mod av författaren skulle jag tro.
Och sedan är det det där med detaljer, djävulen är i detaljer. Jag gillar att en story har många lager. Men men, jag är en novis, har en lång väg att gå innan jag blir riktigt proffisg. Övning, övning :) det är medicinen.

xo

21/7, 2011 kl. 09:26

#3

Blyerts

Mrs Robinson!

”Mats R” har inte helt fel! Jag skulle gärna ha skrivit novellen ”Sommargäst” och varit stolt över det., för den bra, mycket bra.
Men nu är det inte så. Det är du som har skrivit den och jag tycker om den.

Jag är svag för berättelser där det inte tycks hända så mycket och det som händer sker på något sätt mellan raderna.

Du liter på dina läsare.
”Läs vad som står och förstå själv vad som händer”.
Den författare som förmår skapa något i huvudet på läsaren har lyckats!

Fem stjärnor skickar jag med!

Blyerts

20/7, 2011 kl. 19:50

#2

Mrs_Robinson

Hej Mats!

Kopplar du ihop mig med Blyerts? Ja, jag måste säga att jag tar dina vänliga ord mycket positivt då jag gillar väldigt mycket hans alster. Jag tycker också att han är väldigt bra på det han gör. Tyvärr känner jag inte Blyerts. Jag har inte samarbetat med någon annan skribent hittills.

Tackar ödmjukast för berömmet Mats, tackar och bugar. Endera dagen ploppar det säkert ut en Mrs Robinson story igen :)

20/7, 2011 kl. 13:20

#1

Mats R


Mrs_Robinson!
Jag fick syn på din novell igår innan det ens hade gått 60 min. efter publiceringen. Jag blev mycket förtjust i novellen och ville egentligen skriva en
kommentar redan då. Efter en stund bestämde jag mig för att vänta med att skriva tills dagen efter då jag fått läsa den en gång till.

Nu, efter den andra läsningen, är jag fortfarande lika positiv! Grattis till en bra produkt!

Men du - i ett annat forum förekommer det att "Minpitt" och hans fru/sambo "Big Bad Girl" samarbetar en hel del, och det är ibland svårt att avgöra vem av dem två som är författaren.
Är det kanske samma sak med dig? I så fall kopplar jag dig samman med "Blyerts" som är en av mina absoluta favoriter!!! Ditt sätt att skriva påminner mycket om Blyerts. Jag hyoppas och tror att du ser det som positivt!

I vilket fall som helst - jag ser fram emot fler alster från din sida.

Hälsningar / Mats

17/7, 2011 kl. 14:58