Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/9, 2011 kl. 12:08, av Hannes II

Pappas flicka

Hur hänger en dam i nöd, en röd Porsche och pappas flicka ihop?

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

90 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#16

Ronneby

Vilken underbar novell!

29/1 kl. 00:37

#15

Mr_Solen

Kul när man hittar välskrivna noveller med en fyllig story som gör att spänningen byggs upp och toppas med en härlig sexakt.

Solen

10/1, 2020 kl. 20:14

#14

man_i_Salem

Hej.
Jag läste din novell med god behållning.
Emellertid så tycker jag att novellen blev lite avhuggen på slutet.
Jag tycker det skulle ha varit spännande att få läsa något om, hennes sensuella och sexuella tankar och drömmar om honom.
Men jag skulle inte kunnat ha skrivit detta bättre själv som sagt!
Fortsätt med ditt skrivande!
Hälsningar från en Man_i_Salem

11/4, 2015 kl. 09:17

#13

Mats R


Hannes,
Tyvärr måste jag konstatera att jag ibland uppträder som en jäkla revisor. Eller, som i detta fall, som en svensklärare. Jag är inte stolt över det, men kan bara konstatera faktum.

När Carl, Louise och Hannes skulle gå från garaget till middagen så skriver du om "u-rinnigen". Om jag själv inte har fel för mig så heter det väl "urringningen".

I vilket fall som helst så vet du säkert att jag är en stor beundrare av din "skrivkonst"

Hälsnuingar / Mats

26/9, 2012 kl. 09:56

#12

Ronneby

WOW
Vilken underbar novell.
En klar tiopoängare av de 5 möjliga.

14/2, 2012 kl. 23:09

#11

blueberry

Hannes, du har har en dramaturgisk förmåga som gör dina noveller spännande att läsa. Under läsningen "planteras frågetecken". Smekningarna i duschen, kommer de att 'dyka upp' på något sätt l'ngre fram i berättelsen? Hur kommer dotter/pappa/chef-komplikationen att lösas? Etc. Såsmåningom rätas frågetecknen ut och vi slippper undra.
(Som gammal svensklärare kan jag bara konstatera att du genomgående använder utropstecknen på ett helt adekvat sätt. Något undantag kanske finns.)

27/10, 2011 kl. 21:16

#10

Hannes II

Utan kommentarer ingen förbättring! Såg ni utropstecknet? Skall inte gödsla med det i framtiden. I övrigt så kanske jag skall förtydliga att jag är en glad amatör som skriver och jag gör mitt bästa för att mina alster skall bli läsvärda./Hannes

3/10, 2011 kl. 08:01

#9

~K~


Ja, detaljrikedomen är ett av kännetecknen för en högkvalitativ Hannes-novell.
Ett annat är att det är en NJUTNING att läsa. Jag har nju-utit länge över den här novellen.

Betyg? Nja, nåt annat än "5" är omöjligt, men jag håller med Nils en smula, du har verkligen krattat i manegen för en fortsättning på den här.

Tack, Hannes!

/~K~

2/10, 2011 kl. 11:46

#8

WAMPyrellagirls

- Skriv mottagaranpassat!
- Se din text med läsarens ögon!
- Du skriver för läsarens skull!
Skrivreglerna är givetvis något vi som skriver noveller bör hålla oss till. Nu är förstås Hannes i gott sällskap när det gäller flödet av utropstecken. Selma Lagerlöf som blev den första kvinnliga nobelpristagaren i litteratur har också fått kritik för att ha använt utropstecken allt för flitigt! Även serietidningarna slösar friskt med utropstecken i pratbubblorna. Så att det är amatörmässigt att använda många utropstecken, kan jag inte alls hålla med om!!!!!!!!!!

Tina W

30/9, 2011 kl. 17:48

#7

Blyerts

Hej 2010!

Utropstecken är ett elände.
Ellen-Karin har slagit mig över fingrarna för att jag gödslat med utropstecken. Sedan hon gjort mig uppmärksam på det har jag blivit mera återhållsam.
Tack för det Ellen-Karin!

Hannes novell är 6 259 ord och har 126 utropstecken.

”Kronofogdens mikrougn” är på 9 926 ord och har 32 utropstecken.

Det är onekligen en viss skillnad.

Känner jag Hannes rätt så kommer han att tacka för påpekandet.

Hälsar

Blyerts

30/9, 2011 kl. 15:22

Läs in fler