Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

2/10, 2011 kl. 18:03, av WAMPyrellagirls

40 %

Del 1 av 2 i serien Kukburen

Att besöka sexbutiker är för det mesta en upplevelse som gör det roligt även lång tid efteråt. Men då gäller det att köpa med sig något hem och kanske inte lockas av alla erbjudande....

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

Huldran

Läsare, alla kategorier. Här har ni typexempel på kommentarer, som ger en författare mer kraft att skriva nästa kapitel eller novell. Gammal? Javisst, men gäller än idag!

12/5, 2021 kl. 00:25

#11

Huldran

OJ! Vad spännande!

En sådan där bur skulle jag vilja se en man ha på sig. Sedan göra som tjejen i texten, bara för att se -- och höra vad han skulle säga när det tog emot. Jag tror bestämt att det skulle kunna vara något att skriva om efteråt... Börjar strax läsa nästa avsnitt. //Huldran.

29/8, 2019 kl. 22:26

#10

Hannes II

Håller med Ellen-Karin att den här diskussionen tagit en ganska oväntad riktning. Dock är den ett utmärkt exempel på hur vänligt Blyerts och ers armandi bistår med sin kunskap. Kan tillägga att fasdiagram inte tillhörde mina favoriter när jag studerade./Hannes

5/10, 2011 kl. 08:04

#9

ars amandi

För att dra det hela ett varv till Blyerts ;)

Tja martensit är vad jag är van att kalla det hela (svetsare) och det är ju helt klart inte så roligt ur hållfasthets synpunkt. Saker skakar sönder väldigt lätt då och ännu lättare med hjälp av en hammare :)

-> Wampissarna

Det är alltid kul att läsa era noveller eftersom ni tänjer på gränserna nått makalöst. En del saker blir man fundersam på vart ni hittar. Ni skriver med inlevelse som är få förunnat.

Funderar fortfarande på att bygga om min bil ;)

5/10, 2011 kl. 00:47

#8

Ellen-Karin

Jag skulle vilja se definitionen av Wampyraliserat stål! :-) Ni hade annars rätt i att denna novell skulle bli omdiskuterad; kanske hade ni inte förutsett vilken typ av diskussioner det skulle bli. Jag är i vilket fall mer road av den här än den som blev sist! Blyerts och ars, ni är roliga grabbar!

4/10, 2011 kl. 21:13

#7

WAMPyrellagirls

Nu har nog Blyerts blandat ihop begreppen lite. Den genomskinliga kukburen på disken var glasklar plast och endast ett visningsexemplar, medan den Isak fick var av kirurgiskt rostfritt specialstål. Vi skall nog i fortsättningen använda Wampyraliserat stål, så det inte blir någon diskussion om möjligheten att förstöra det!
Men det skulle förstås ta bort dessa roliga kommentarer...

4/10, 2011 kl. 19:38

#6

Blyerts

Ars!

Jag fäste mig vid ordet ”glashårt”. Om ett sådant stål är glashårt så har det sannolikt inte värmebehandlats på rätt sätt. Stålet har varit mycket varmt, ca 1050° och fått svalna långsamt. Då bildas det kromkarbider som är otroligt hårda. Stålet blir mycket sprött och sprickbenäget. Dessutom ganska korrosivt.
Man behöver inte slå så hårt för att stålet skall spricka.
Men akta snorren!

4/10, 2011 kl. 13:12

#5

ars amandi

Nja Blyerts...

De rör av 316L jag har hamrat på blev mestadels knöliga. Känns inge vidare att få snorren instängd i en knölig bur. Däremot har du helt rätt i att bågfil är nog allt annat än en bra ide. Man får nöta länge om det ska hända nått då.

4/10, 2011 kl. 12:37

#4

WAMPyrellagirls

Som vanligt är det kul att läsa Blyerts kommentarer och funderingar kring våra noveller. Vi vill upplysa att Blyerts älskade hustru kan med gott samvete spärra in hans bäste vän! Insidan på en kvalitetsbur är belagd med neopren eller silikon, så någon hudkontakt med stålet skall inte ske.
Klappa till hårt med hammare över snorren är nog inte psykiskt lätt, även om det kanske skulle fungera.
Nu skall vi fortsätta att redigera fortsättningen av novellen...

3/10, 2011 kl. 18:15

#3

Blyerts

Om man tycker att livet förlorat sin mening och saltet förlorat sin sälta, då skall man läsa en novell av Wampisarna.
Var i h-lvete får ni allt ifrån? Att låsa in kuken i en fågelbur? Tanken svindlar!

För en man som ibland skrivit om metallurger kittlar det kanske mer för andra.
Kirurgisktstål låter imponerande för det i ämnet okunnige. Men det är inte mer exklusivt än den rostfriaplåten i Wampisarnas diskbänkar.

Bara för att få glänsa lite vill jag meddela följande.

Kirurgiskt stål brukar man kalla .AISI 316L.

L står för låg kolhalt. Men det finns också 17% krom och 12% nickel i eländet. Blotta tanken på att få nickelallergi snorren får mej att rysa. Jag vill inte ha någon Cr/ Ni allergi över huvudtaget, men framför allt inte där.
Isak borde ha gett fan i bågfilen och i stället lagt upp snorren med bur och allt på ett hårt underlag och klappat till med en hammare. Då hade burhelvetet flugit i bitar.
Om, jag säger om, min älskade hustru hade vill spärra in min bäste vän i en bur, så okay. Men då vill jag ha en bur av titan. Den väger dessutom bara hälften så mycket som 316L.

Hälsar Blyerts med skräckblandad förtjusning

2/10, 2011 kl. 19:30

Läs in fler