Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/10, 2011 kl. 08:45, av Hannes II

Legionären

Del 2 av 5 i serien Botgöraren

Legionä´r, frivillig soldat vanligen i annat lands tjänst. Den Romerska legionären var en professionell soldat av den Romerska armén efter Marians reformer år 107 f.Kr.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

21 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

Ronneby

Spännande läsning.

14/2, 2012 kl. 23:30

#5

Nils

Alla var döda då gick det åt skogen med objektet som skulle räddas också.Monica?.

7/10, 2011 kl. 10:52

#4

Hannes II

@Blyerts, du kommer att märka att tid och plats aldrig kommer att kunna bestämmas i den här serien.
@Mrs_Robinson, tyvärr är inte all ond bråd död över än.
Nästa del "Ronin" dröjer lite men det finns en plan.
/Hannes

7/10, 2011 kl. 08:20

#3

Blyerts

Hannes!

Jag har läst och är imponerad!
Var är du någonstans? I Afrika, Sydamerika?
Det är inte ofta jag saknar ord, men den här novellen behöver jag läsa ett par gånger till för att kunna ge en vettig kommentar.Jag har kollat en del fakta och som vanligt är det ju meninglöst. Den förbannade kniven finns eller fanns i alla fall.
Jag skall be att få återkomma med mer synpunkter.


6/10, 2011 kl. 23:03

#2

Mrs_Robinson

Det här var spännande. Kul att läsa lite annat också. Det var ju lite ledsamt att hon också dog.

6/10, 2011 kl. 14:35

#1

ars amandi

Hito wa mina, jibun no gimu o okonatte

Du låter din stackare stå ut med mycket. Klarar man 5 år i legionen utan att bli knäpp så klarar man nog av det mesta. Kul att du ger dig ut rejält i svängarna och beskriver mer än bara sexmöten.
Klarar man 5 år i legionen utan att bli knäpp så klarar man nog av det mesta.

6/10, 2011 kl. 10:15