Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/4, 2012 kl. 18:27, av Doctor L

Sommarstugan

Del 1 av 1 i serien Kalle och Charlottes äventyr

Det här är den första novellen i en serie. Del två är skriven och jag har gjort utkast till ytterligare några stycken. Det är min första novell på ganska länge, så kom gärna med konstruktiv feedback!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

  • Del 1: Sommarstugan.

17 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Doctor L

Tack för feedback, Ellen-Karin! Jag har inte skrivit något på länge, så små puffar i rätt riktning är välkomna och välbehövliga, särskilt när de är så här tydliga som dina. Jag tycker att det är svårt att skriva dialog så att det låter naturligt och blir bra flyt, så det ska jag försöka öva mer på.

Det känns roligt att få kommentarer från dig. Jag läste din blogg för några år sedan och det var när du flyttade till bubblan som jag upptäckte den.

Nu ska jag korrläsa del två en gång till.

Buss & Kran

13/4, 2012 kl. 19:44

#1

Ellen-Karin

Bra och välskrivet, tycker jag! Några småsaker som störde mig var att du blandar "de" och "dom" (Jag gör det själv, men använder endast "dom" i repliker), att du blandar "sa" och "sade" samt användandet av "o" istället för "och" på vissa ställen. Jag kan också tycka att det blir ett stilbrott att använda "sade", det känns lite väl högtidligt. Såg några få slarvfel också, någon stor bokstav för mycket och någon för lite plus några komman som saknades efter repliker. Jag kan också dela med mig av ett tips jag själv fick och det är att ordet "lite" oftast går att plocka bort. Det är ett ord som 9 gånger av 10 används i onödan, är min erfarenhet. Men som sagt, det är bara småsaker enligt mina åsikter, det var en trevlig berättelse på det stora hela och jag ser fram emot att läsa fortsättningen.

5/4, 2012 kl. 18:51