Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/5, 2012 kl. 00:00, av Blyerts

Livspusslet

Del 3 av 3 i serien Badväder

- Ingen kille bor ensam i ett radhus. Ljug inte för mig!
- Jag ljuger inte. Du får fråga Jocke.
- Jocke är din kompis. Han skulle ljuga mig full utan att rodna det minsta. Det är väl fan att jag alltid skall råka ut för gifta killar. Fy fan,

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

89 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#11

Ronneby

En väldigt trevlig novell. Sista delen knöt ihop säcken på ett bra sätt.

10/3 kl. 03:11

#10

Blyerts

Det är alltid intressant att läsa nya tolkningar (misstolkningar) av en 8-år gammal novell.
Du är ensam om din tolkning, men ensam är inte stark, utan bara ensam!
Hälsar

Blyerts

14/5, 2020 kl. 12:04

#9

TG64

Ursäkta men jag måste bara få ur mig att denna novell förmodligen är den sämsta du skrivit rent innehållsmässigt även om jag ännu inte läst alla dina noveller...
Det hela liknar en omvänd hustrumisshandel och det skulle inte förvåna mig om det bara är pengarna som lockar! Om någon låste mig inne någonstans så skulle ingen nåd eller förlåtelse ges- inte om man tidigare nästan mist livet av en annan sinnessjuk individ som ju Frida visar tydliga tecken på att vara! Nej det blir inget gilla för denna, jag får hoppas på bättre intrig i nästa novell...

14/5, 2020 kl. 01:52

#8

Deep

Riktigt, riktigt imponerad av berättandet. Höll definitivt måttet, hela vägen igenom alla tre delarna. Bugar djupt!

1/11, 2013 kl. 09:36

#7

Blyerts

Jag tackar för alla vänliga kommentarer!

Lite förvånad är jag, för jag har tyckt att jag med möda klämt ur mig ett missfoster till novell. Det har tagit emot, det har vrenskats och varit motigt och jag tycker inte att jag lyckats få fram det jag ville.

Men så är det. Man kan plita på en novell i veckor, men novellen man slog ihop på några timmar är väl så bra.
Men tack i alla fall!

3/6, 2012 kl. 23:58

#6

Mrs_Robinson

Hatten av Blyerts, underbar läsning. Det flyter på riktigt bra. Naturlig dialog och - skulle jag säga - berättelsen bärs av dialogen. 5 p lätt.

3/6, 2012 kl. 17:00

#5

mmm

Håller med, som jag väntat!!!!!!!! Äntligen!

31/5, 2012 kl. 23:00

#4

~K~


Kan bara instämma i ÄNTLIGEN!!!!!
Mer vill jag inte säga innan jag läst en 4-5 gånger till...

31/5, 2012 kl. 21:50

#3

ars amandi

ÄNTLIGEN!!!!!

Ska man vara petig så är det lite missade ord här och där men inget jag märkte första gången jag läste igenom den.

31/5, 2012 kl. 19:56

#2

Nils

Men hur blev senare?En ring på fingret & barn?Berätta vidare blev det en nudiststrand i Gbg.? I stället för den ni missa på semester?Det är ju ung dam som är frågvis & gärna vill njuta av det sköna i livet precis som du.Berätta men jag hoppas att du har en fortsättning nästan klar för annars kan det bli drygt att vänta.

31/5, 2012 kl. 18:38

Läs in fler