Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

10/9, 2012 kl. 07:37, av grodan

Lisa och vårstädningen

Del 2 av 8 i serien LISA

Ja, nyp mig! stönar hon och han vrider runt den styva vårtan mellan sina fingrar

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

18 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#11

Nils

Ja det blev ju både trägårdsarbete & lite skönare arbete i pausen.Vid nästa paus blir det väl en repris för flåset verkar vara på topp.Och det behövs kanske en ny insmörjning efter pausen.

3/11, 2012 kl. 11:10

#10

pelleponken

Underbara kvinnobröst är väl det mest underbara man kan tänka sig! Det har ingen betydelse hur de ser ut, de är alltid underbara i min värld! Bröst är olika och de förändras med åldern, men de är alltid underbara och gosiga.

Tack för en fin start på denna lilla serie, nu går jag på nästa del.

29/9, 2012 kl. 11:41

#9

Kaninen

Underbara är helt rätt ord. För mig betyder Underbara bröst: värme, len hud, fyllighet, form och sensualism. Naturligtvis är dom vackra men just det ordet är kyligare på nåt vis. Fortsätt med Lisas liv, ge oss fler avsnitt.

17/9, 2012 kl. 09:09

#8

grodan

Bröst ÄR underbara. För mig förstärker ordet underbar lycka. Ofta vill den som uttrycker ordet underbart ta på det som är underbart. Nog 17 får både Lisa och hennes bröst uppmärksamhet!

Underbart är inte detsamma som perfekt. Det enda som benämns perfekt i berättelsen är höjden på köksbordet och det VAR perfekt för dem just då!

Vackert är för mig en kallt och känslolöst ord. Om något är vackert vill man titta på det, kanske beundra en smula. En kvinna eller för den delen även en man kan vara vacker men det betyder inte att jag vill klämma och känna. Möjligtvis dregla en smula ...

Som Johanna säger. Allt är i betraktarens ögon. Och tur är väl det! Tänk om vi alla tyckte lika.

15/9, 2012 kl. 09:56

#7

Johannas noveller

Blyerts: Jag förstår inte hur du får till likhetstecken mellan "perfekta" och "underbara"! Inte heller hur du kan avfärda ord som mindre användbara p g a din egen subjektiva uppfattning om betydelsen.
Orden underbara och perfekta är ingen exakt norm eller biologisk "form". Båda hämtar liksom ordet "skönhet" sin betydelser ur betraktarens, eller författarens, öga.
Med all säkerhet är det stor skillnad på vad jag och du anser vara vackert, underbart och perfekt.

15/9, 2012 kl. 00:51

#6

Blyerts

Nja, nykter är jag och stekta ägg är väl ingen vacker beskrivning på ett par kvinnobröst.

Men vad jag vill säga att är att ”underbara” känns kallt och inte speglar en känsla.

En kvinnas bröst är en känsloupplevelse och då duger inte utrycket ”underbara”. Det för tanken till ett iskallt ideal som jag inte tycker om. Sitter brösten på en älskad kvinna så är dom alltid vackra utan att för den skull behöva vara perfekta.

Dagens unga tjejer har tillräcklig med krav på sig utan att behöva grubbla på hur ett par perfekta bröst ser ut. Det viktiga är någon älskar henne oavsett om hennes bröst är perfekta eller inte!

15/9, 2012 kl. 00:08

#5

lp521813

Lite märkligt att en novell "som stupar" på att "felaktigt" beskriva kvinnobröst som underbara nästan får fem poäng? Att beskriva brösten som "stekta ägg" hade då gett full pott, eller?

14/9, 2012 kl. 23:18

#4

Johannas noveller

Blyerts: Den kommentaren kan jag inte låta stå oemotsagd! Var det av misstag du visade ett fult litet tryne där? Kanhända raderas detta då du nyktrat till... Tack och lov ser jag inte kvinnobröst genom samma glasögon som du!

14/9, 2012 kl. 23:08

#3

Blyerts

Bra novell!

Men!
Om man nu skall vara kritisk och det kan man vara ibland, så stupar det hela på ”hennes underbara bröst”.
Bröst kan vara som slanggurkor, som stekta ägg eller tax öron men dom kan aldrig vara underbara.

Dom kan vara uppkäftiga, med bröstvårtor som halvtumsmuttrar eller vad f-n som helst kan dom vara.
Bara inte ”underbara”!

Annars hade jag nog klämt till med en femma!

14/9, 2012 kl. 19:42

#2

morsan

Heja Lisa!! Hon är min nya förebild. Toppen!

13/9, 2012 kl. 21:33

Läs in fler