Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/7, 2013 kl. 12:39, av zinkadus

Pryda Sofies förvandling del 1

Del 1 av 6 i serien Pryda Sofies förvandling

En berättelse om en ung tjej som upptäcker en sida av sig själv hon inte visste fanns.

BAKGRUND

Till skillnad från sin sex år äldre syster Isa hade Sofie alltid varit skötsam och duktig i skolan. Hon hade aldrig druckit och aldrig rökt, trots att många av hennes kompisar tjatade om att hon skulle prova. Isa hade å andra sidan varit den impulsiva som aldrig brytt sig nämnvärt om vad deras föräldrar tyckte. När Isa hade fyllt 18 så hade hon inte väntat länge innan hon hoppade av gymnasiet och flyttade iväg från den lilla hålan i Ångermanland till en två år äldre väninna som fått jobb i Stockholm. Nu bodde hon sedan tre år tillbaka i Umeå eftersom hon träffat sin sambo Jimmy på en semester på Kreta och blivit blixtförälskad, och eftersom han inte hade några planer på att lämna sin hemstad för storstan, hade Isa flyttat tillbaka till Norrland.

Trots att de i många avseenden var varandras motsatser hade systrarna alltid kommit bra överens. Minst ett par gånger i veckan brukade de ringa till varandra, och varje sommar hade Sofie hälsat på sin syster minst en vecka.

Sofie var nöjd med sitt utseende, eller åtminstone så nöjd som någon 18-årig tjej kan vara. Hon var 163 cm lång och hade vackert cendréfärgat självlockigt hår ner till axlarna. Hon var vältränad och smal, mycket tack vare den där halvmilen som hon i tre år envisats med att springa nästan varje morgon innan skolan började. Brösten var b-kupor, men otroligt fasta och såg större ut än de var eftersom hon var så kort, men mest nöjd var hon nog ändå med sin rumpa. Var det något i hennes utseende hon inte riktigt gillade så var det några fräknar i ansiktet, sin nästipp som hon tyckte var för spetsig och fötterna som hon tyckte var lite för stora, men hennes pojkvän Tobbe brukade alltid säga att de sakerna bara gjorde henne ännu sötare.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Tack så hemskt mycket!

Sofie kunde inte önskat sig en bättre start på sin 18:e födelsedag. Hon hade blivit väckt av sina föräldrar som serverade henne frukost på sängen. I det anspråkslösa kuvertet hade det legat ett gratulationskort, men det var vad som låg i gratulationskortet som hade fått henne att gå från nyvaken till euforisk på en halv sekund. I kortet låg två biljetter till Rom och 1 000 euro.

Familjen brukade åka på utlandssemester varje sommar men Rom, som de hade besökt när Sofie var 15, hade hon förälskat sig i nästan så fort de klev av planet, och sedan dess hade hon längtat tillbaka.

Nu skulle hon äntligen få åka tillbaka, och hon skulle få göra det med sin älskade Tobbe. Sofie var född i början av juni, och det var nu bara en vecka kvar till sommarlovet. Alla prov var avklarade och Sofie kunde se tillbaka på sitt andra år i gymnasiet med stolthet. Förutom ett par VG i musik och geografi hade hon lyckats få MVG i alla andra ämnen.

Hon och Tobbe hade blivit tillsammans efter att de hånglat med varandra på avslutningsfesten i nian. Som alla killar i tonåren så hade Tobbe i början tjatat om de skulle ligga med varandra, men Sofie hade velat vänta tills hon fyllt 18. Tobbe hade många gånger frågat varför just 18, men utan att få något svar. I själva verket visste inte Sofie heller varför det hade varit så viktigt att vänta just tills hon fyllt 18. Hon mindes såklart när Isa hade blivit gravid och gjort abort när hon var 15 år och hur det hade utlöst ett mindre krig i hemmet. Även om hon inte då förstod exakt vad allt innebar så hade hon förstått det senare när hon blev äldre. När hon pratat med Isa om det när Sofie själv var 15 hade systern sagt att det var ett misstag och att kondomen hade spruckit när hon blev gravid. Därför litade inte Sofie fullt ut på några preventivmedel och hon ville absolut inte utsätta sina älskade föräldrar för samma sak som Isa gjort.

Efter ett par månaders tjatande hade Tobbe gett upp. Sofie hade varit så rädd för att han skulle göra slut med henne för att hon inte gav efter för hans tjatande, och hon hade varit så nära att gå med på det flera gånger. Till slut hade Tobbe accepterat att hon ville vänta och han hade sagt att han var villig att vänta på henne. Hon älskade honom för det. Det och att han behandlade henne som en prinsessa.

På slutet hade hon dock börjat tröttna på att han tycktes dyrka jorden hon gick på, men hon älskade honom fortfarande djupt, och det var inget tvivel om att han skulle bli hennes första. Hon anade dock att detta kanske skulle bli deras sista sommar som ett par. Inte nog med att hon hade börjat tröttna på att han alltid satte henne på en piedestal, han hade dessutom inga större ambitioner med sitt liv. När de hade pratat om framtiden hade han alltid försökt skämta bort hennes frågor om vad han ville göra efter gymnasiet. Till slut hade han blivit sur och de hade inte pratat om det något mer.

Sofie själv hade alltid drömt om att bli advokat, och hon hade alltid sett till att nå sina mål. Många gånger hade hon önskat att hon hade varit lite mer vild som sin syster. Det gick fortfarande många rykten om Isa, trots att det nu var 6 år sedan hon hade flyttat därifrån. Sofie tänkte tillbaka till midsommar förra året. Hon hade hamnat bredvid Amandas storebror Peter som hade fått både en och två öl för mycket. Han var ett år yngre än Isa och berättade många historier om Sofies vilda syster. Till slut hade han kommit in på sex. Sofie hade rodnat av hans frågor. Amanda hade kommit till hennes undsättning.

- Sluta Peter, låt henne vara ifred, hon är oskuld.
- Inte en chans! Hur länge har hon inte varit ihop med den där killen, Tommy?
- Tobbe heter han. Och de har inte legat.
- Då måste han ha något fel. Skulle Isas syrra vara oskuld? Aldrig!
- Vad menar du med det? frågade Sofie. Hon visste att hennes syster hittat på både det ena och det andra, men att hon skulle ha haft sex med någon annan än killen som gjort henne gravid hade hon aldrig hört något om.
- Din syrra, hon har knullat runt en hel del. Hon var helt vild på gymnasiet. Det fanns inte en kille som inte ville knulla henne, och ska sanningen fram så var det rätt många som fick det också. Eftersom du är så lik henne till utseendet så tycker man ju att resten också borde vara likt.
- Peter sluta! Amanda spände ögonen i sin bror.
- Vadå? Hon frågade ju.
- Ja, hon frågade, men du sitter ju och ljuger!

Sofie visste inte vad hon hade förväntat sig för svar på sin fråga, men det var inte det här. Hon blängde ilsket på Peter.

- Sluta ljuga om min syster!
- Det var du som frågade, jag säger bara sanningen. Peter lutade sig tillbaka mot stolsryggen och flinade.

Medan Sofie reste sig för att gå hem hade Peter ropat efter henne: ”säg bara till om du vill veta sanningen om Isa nån gång”. Amanda hade boxat till honom på axeln.

Nog för att Isa varit vild och fortfarande var det, men någon måtta fick det vara på ryktena som spreds om henne.

När mobilen pep till väcktes hon ur sitt dagdrömmande. Det var ett sms från Tobbe där det stod ”Grattis älskling!” Hon log och kände sig varm i hjärtat. Nu när hon var 18 och hade fått biljetterna till Rom skulle hennes första gång bli sådär magiskt romantisk som hon hade drömt om i smyg.

- Grattis snygging! Amanda stod med cykeln och ett litet inslaget paket och väntade när Sofie klev ut genom ytterdörren.
- Tack så mycket!
- Så, nu när du äntligen har gjort oss andra sällskap i vuxenlivet så är det på tiden att du får en present för vuxenlivet också. Varsågod!
- Ja för tre månader är ju en sån otrolig skillnad. Sofie log retfullt mot Amanda.
- Öppna nu! Men inte så att Thomas och Cathrine ser!

De gick iväg runt kvarteret innan Sofie vågade öppna paketet. Varför kunde hon inte vara mer som sin syster? Isa skulle ha slitit upp paketet framför föräldrarnas ögon och skrattat åt deras miner. Och varför kunde hon inte vara mer som Amanda? Hon hade förlorat oskulden redan när hon var 16, och sedan dess hade hon använt varje tillfälle hon fått till att prata om hur skönt det var att ligga med Jocke.

- Haha, jätteroligt Amanda. I paketet låg ett 10-pack kondomer. Sofie kunde inte hjälpa att hon rodnade.
- Du har ju alltid sagt att du skulle vänta tills du var 18. Nu är du det. Tro inte att Tobbe har glömt det, han har knappt pratat om nånting annat den senaste månaden säger Jocke. Det blir ju perfekt nu när ni ska till Rom!
- Va? Visste du?
- Ja, både jag och Tobbe har vetat det ett bra tag, men vi fick lova dina föräldrar att inte säga något till dig.

Sofie och Tobbe skulle åka till Rom två veckor efter skolavslutningen, och tiden fram till avresan flög förbi.

De packade in sina saker i bilen, Thomas och Cathrine skulle skjutsa dem till Arlanda och passa på att semestra i Stockholm under den veckan som Sofie och Tobbe var i Rom.

Sofie kramade om sina föräldrar och de gick ombord på planet. De hittade snabbt sina platser och satte sig. Sofie tittade Tobbe djupt i ögonen. Hon gav honom en blick som bara kunde betyda en sak: ikväll skulle de ha sex för första gången.

Resan gick smidigt och de kom fram till hotellet på eftermiddagen. Efter att de packat upp gick de ut och åt en romantisk middag på en mysig restaurang lite längre ner på gatan från hotellet. Den här kvällen var Sofies farhågor om deras förhållande som bortblåsta. Hon tyckte att Tobbe var snyggare än någonsin tidigare. Hans blonda hår var perfekt och hans smilgropar så oerhört charmiga när han log, något han gjorde ofta under middagen. För att inte tala om ögonen! Hans mörkbruna ögon som hon tyckte matchade sina egna bruna ögon så perfekt. Ikväll kunde hon drunkna i hans ögon.

Sofie var nervös och beställde vin till maten, hon hade hört att alkohol kunde lugna nerverna. Hon hann dricka ett par glas och kände ett lätt rus genom kroppen, men hon kunde inte säga om det berodde på alkoholen eller den förtrollat romantiska stämningen i ett somrigt Rom med sin älskade Tobbe. Eller om det var för det där pirret hon kände mellan benen…

När de kom tillbaka till hotellet satte de sig en stund i hotellbaren. Tobbe beställde en öl medan Sofie tog ett glas vin till. Allting var som ett enda stort lyckorus när de kom upp till rummet igen. Dörren hann knappt gå igen förrän de började kyssa varandra intensivt. Tobbe fumlade med hennes klänning, men ganska fort gled den av. Sofie knäppte snabbt upp hans skjorta och de ramlade omkull över sängen. Tobbe låg på rygg och Sofie satte sig grensle över honom. Fnittrande böjde hon sig ner och kysste hans överkropp. Genast kände hon hur han omfamnade henne och knäppte upp hennes bh.

Hon satte sig upp igen. Tobbe följde med och kysste hennes bröst. Hon stönade lågt när han sög på först den ena bröstvårtan och sedan den andra. Hon kände genom hans tunna linnebyxor hur han blev hård. Själv hade hon vid det här laget blivit rejält våt mellan benen. Hon gav honom en lätt knuff så han hamnade på rygg igen och klev av honom. Sakta löste hon upp knuten på byxorna och drog av honom både byxor och boxershorts på en gång. Hon log drömskt mot honom och kysste honom medan hon tog hans kuk i handen. Samtidigt drog Tobbe av henne trosorna.

- Jag är så jävla kåt, viskade Tobbe i hennes öra och nafsade henne lätt i örsnibben.
- Jag med, halvstönade hon tillbaka.

Tobbe lät sin hand glida in mellan hennes ben. Försiktigt särade han hennes blygdläppar och började smeka hennes klitoris. Sofie svarade med att långsamt runka hans kuk.

De låg så en stund och kysstes. Plötsligt tog hans hand tag om hennes arm.

- Du måste sluta, annars kommer jag.

Sofie slutade runka honom. Istället vände han på henne så att hon låg på rygg. Han kysste henne överallt, började vid halsen, ner över brösten, kysste hennes platta mage. Till slut kysste han henne på insidan av låren. Han tittade upp på henne och log lömskt. Utan förvarning dök han ner mellan Sofies ben och började slicka hennes fitta.

- Åh Gud! Sofie höll på att skrika rakt ut. Hela hennes kropp blev spänd som en bågsträng av upphetsningen. Så här skönt hade hon aldrig kunnat föreställa sig att det skulle vara, även om han kändes lite klumpig. Efter en liten stund slutade han.

- Nej, snälla fortsätt, det var så jävla skönt!
- Kan inte du suga av mig istället?
- Måste jag? Jag vet inte hur man gör och Amanda säger att det är ganska äckligt.
- Jag slickade ju dig.
- Kan du inte fortsätta slicka bara? Jag tror att jag höll på komma.
- Det är väl inte rättvist. Kan du inte suga bara en liten stund? Snälla?
- Jag kan väl prova, men då får du ta på dig kondomen först.

Lite besviken över att behöva ta på kondomen började han ändå fumla med att rulla på den, och till slut fick han den på plats. Han satte sig vid ändan av sängen och Sofie ställde sig på knä framför honom. Hon tog kuken i handen och började runka försiktigt.

- Hur gör jag?
- Det är bara att ta den i munnen och suga, men akta tänderna.

Hon kysste försiktigt skaftet och slickade lätt på sidan av kuken utanpå kondomen. Så tog hon till slut mod till sig och tog ollonet i munnen. Kondomen smakade jordgubb och gummi och hon tyckte inte att det var så farligt. Försiktigt sög hon ollonet ut och in ur munnen och vande sig vid känslan av att ha honom i munnen. Tobbe stönade högt och hon tittade upp på honom medan hon sög.

- Snälla runka den samtidigt!

Hon gjorde som han sa och började runka lite samtidigt som hon sög på ollonet. Efter en liten stund kände hon hur kuken växte till litegrann i munnen och hörde hur Tobbe nästan skrek. Plötsligt kände hon med tungan hur något pulserade genom kondomen. Hon tog ut kuken ur munnen och insåg att han hade kommit. Besviken tittade hon upp på honom.

- Förlåt, det var bara så skönt att jag inte kunde hålla mig, förklarade Tobbe när han andats ut.
- Men jag då?
- Vänta, jag kan snart igen.
- Säkert?
- Ja, säkert.

De låg och kelade ett tag och efter en halvtimme kände Tobbe att han var redo igen. Han började pulla Sofie med ett finger.

- Ta det lite försiktigt bara, Amanda sa att det gjorde jätteont för henne första gången.
- Jag lovar.

Han fortsatte pulla hennes våta fitta ett tag till innan han var redo. Det gick lite lättare för honom att trä på kondomen den här gången. Han trevade lite med kuken mellan hennes blygdläppar innan han till slut hittade rätt. Sakta trängde han in i henne. Sofie kände hur ovant det var att känna något glida in i sin fitta för första gången. Visst hade hon onanerat några gånger, men då hade hon smekt sin klitoris, aldrig hade hon ens stoppat in några fingrar i fittan.

Sakta började Tobbe stöta kuken fram och tillbaka, och för varje gång gled den in lite längre. Så blev han lite för ivrig och började stöta lite för fort.

- Aj, vänta. Inte så fort, det gör ont då.
- Förlåt.

Han saktade ner tempot och efter en stund hade han fått in hela kuken.

- Åh jävlar så skön din trånga, våta fitta är Sofie! Han såg henne djupt i ögonen men Sofie vände bort blicken och rodnade. Hon visste inte riktigt hur hon skulle reagera på att han sa så grova saker till henne. Hon skämdes för det, men trots allt kände hon att hon faktiskt blev lite kåtare av det. Han började stöta lite fortare i henne igen och den här gången gick det bättre. Just när det så började bli riktigt skönt för Sofie och hon kommit på att hon skulle svara på hans rörelser med motjuck så stannade han plötsligt till och stönade högt för att sedan falla ihop över henne.

- Kom du? Sofie kunde inte hjälpa att hon kände sig ganska besviken.
- Ja, förlåt, det var inte meningen.
- Det gör ingenting. Nästa gång går det säkert bättre.
- Säkert. Han såg lite skamsen ut när han drog sig ur henne och vände bort blicken.

De låg bredvid varandra och tittade upp i taket. Sofie hade nog aldrig känt sig så kär i Tobbe som nu. Kanske var hennes osäkerhet den senaste tiden bara en fas som hon nu var förbi. Han hade blivit hennes första, och hon hade blivit hans första. Hon kände sig lite besviken över att det inte varat längre, men innerst inne var hon bara lycklig.

- Jag är så glad att vi tog varandras oskuld, jag älskar dig Tobbe, sa hon och log.
- Och jag älskar dig Sofie.

7 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.