Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

13/12, 2008 kl. 17:08, av Kid

Vi är bara kompisar - Dolda känslor

Del 3 av 5 i serien Vi är bara kompisar

Håkan får allt starkare känslor för Linnea, som han gör allt för att dölja för henne. Han börjar hoppas på mera då de träffar Micke. När hon hånglar med Micke, tröstar han sig på annat håll.

Klockan är strax efter 10, tisdag morgon, när Linnea vaknar. Hon kliver upp och går mot altanen. Hon ser Håkan ligga i en solstol och sover. Det är nattens härjningar som tagit ur sin rätt. Linne står i dörröppningen och tittar på honom då hon får en strålande idé. Det tycker åtminstone hon. Hon tänker hämnas för kallvattnet som han hällde på henne då hon låg och solade. Hon går tyst fram till solstolen och häller ut det iskalla vattnet. Fast den här gången är det inte några droppar från en flaska. Nej, hämnden är rejäl och hård. Hon häller en 10 liters hink med kallt vatten över honom. Håkan vrålar ut sin chock medan Linnea dansar omkring av glädje av att äntligen ha fått sin hämnd.

Han rusar fram till henne och tar henne i sin famn.
- Rör mig inte, skriker hon. Du är iskall.
- Vad tror du att det beror på, frågar han.
Han lyfter upp henne som en säck potatis över axeln och går mot sjön.
- Släpp ner mig, din gangster. Hon sprattlar för att komma loss.
Det ska jag göra när det passar mig, säger han och går mot sjön.
- Mamma, hjälp mig, skriker Linnea.
- Nehej du, skrattar Petra. Lämna mig utanför det här.

När hon ser vart han är på väg, sprattlar hon som en fisk för att komma loss, men förgäves.
- Du skulle bara våga, skriker hon.
- Jag darrar av skräck, svarar han lugnt.
Han hade tänkt släppa henne från bryggan, ner i vattnet, men han är rädd att hon kan skada sig. Därför går han vid sidan av bryggan, ut i vattnet. När vattnet når honom upp till midjan, stannar han upp.
- Håkan, du gör det inte, vrålar hon. Hör du vad jag säger?
- Jag hör dig, säger han och tar ner henne i sina armar.
Hon ler segervisst när hon tror att han ska bära tillbaka henne i sina armar.
- Jag skiter bara i det, fortsätter han och släpper henne i vattnet.
Han rusar tillbaka till stranden. När Linnea kommer upp till ytan, frustar hon som en tjur.
- Jävla Håkan, jag ska spöka för dig på nätterna, skriker hon.
- Lova att du kommer naken då, ropar han tillbaka och går mot stugan.
- Det kan du drömma om, vrålar hon tillbaka.

När hon frustande kommer tillbaka till stugan, står Håkan och väntar med handduken.
- Kom, så ska jag torka dig, säger han och skrattar.
- Inga tricks, frågar hon.
- Nej, inga tricks, svarar han. På hedersord.
Hon går fram till honom och stirrar ilsket på honom. Han torkar henne försiktigt och noga.
- Torka på du, säger hon och ler. Det är det närmaste du kommer min kropp.
I samma ögonblick som hon säger det, ångrar hon sig. Hon ser hans sårade min.
- Var inte orolig, säger han. Jag håller mig till instruktionerna.
Han lämnar över handduken och går in i stugan.
- Håkan, förlåt, ropar Linnea. Jag menade det inte så.
Han svarar inte. Han går in i stugan och direkt till sitt rum. Kvar står Linnea och förbannar sina ord.
- Att jag inte kan hålla min stora trut, säger hon till sig själv.

På kvällen sitter Håkan i soffan och ser på Tv. Linnea lägger sig i soffan med huvudet i hans knä. Han lyfter på armen så hon kan lägga sig tillrätta. Han lägger sin hand på hennes höft för att inte komma åt något förbjudet. Linnea lägger sin hand under huvudet, det vill säga, på hans lår. Djupt koncentrerad på Tv´n, smeker hon handen högre upp på hans lår. Handen ligger nu still, men fingrarna smeker fram och tillbaka. Håkan är inte lika koncentrerad på Tv´n. Hennes smekningar får kuken att reagera. Det är för sent att lägga den tillrätta. Den styvnar allt mer och reser sig mot hennes kind. Hon flyttar handen så den hamnar över kuken. Fingrarna fortsätter att smeka, nu längs skaftet. Håkan har tappat allt intresse för Tv´n. Han är fullt koncentrerad på att inte få utlösning i byxorna.

När det börjar närma sig, smeker han med handen över hennes höft. Hon stannar genast upp med smekningarna. Han andas ut, lycklig över att inte få utlösning. Efter en kort paus, återtar hon smekningarna. Slutar hon inte nu, så är det kört, tänker han och biter sig i läppen. Så stannar fingrarna upp igen. Länge håller hon honom upp på kanten, utan att han kommer. När Petra reser sig upp och går in i köket, böjer han sig ner och viskar:
- Sluta smeka mig, innan jag får en utlösning i byxorna.
Hon vänder sig på rygg och tittar leende upp på honom.
- Jag slutar om jag får en kyss, viskar hon.
Han böjer sig ner och kysser henne. Hon svarar på kyssen med stor lidelse. Han känner hur vällusten sveper genom kroppen.
- Kom till mig i natt, viskar hon.
- Jag tror inte det är så lyckat, svarar han.

Linnea hinner inte svara innan Petra kommer tillbaka. Håkan reser sig upp och säger god natt.
De svarar båda och önskar honom god natt. Han går in till sitt rum och ser inte de bekymrade minerna som båda ger honom. Han ligger i sängen och fungerar. Han trodde aldrig att han skulle säga nej till Linnea. Han vill så gärna älska med henne, men han vågar inte. Han har redan för starka känslor för henne. Om han älskar med henne nu, så är han säker på att känslorna blir alldeles för starka. Han vet vad som gäller. Han får inte bli förälskad i henne. Det har han inte något för. För Linnea är han bara en kompis. Med en suck kryper han ihop i sängen.

Han vaknar av att sängen gungar till när någon lägger sig bredvid honom. Han öppnar ögonen och ser in i Linneas leende ögon.
- Om du inte vill komma till mig, så får väl jag komma till dig, viskar hon.
Hon drar undan täcket och smeker handen över hans kuk. I samma ögonblick som hon kysser honom, greppar hon kuken och runkar honom. Det ligger båda på sidan, vända mot varandra. Han smeker med handen över hennes ena bröst.
- Det blev så fel det jag sa då du torkade mig, säger hon. Jag menade det inte så. Jag försökte skoja med dig men istället sårade jag dig. Jag har ingenting emot att älska med dig.
- Vi glömmer det, svarar han.
Han kysser henne för att få stopp på diskussionen. Hennes hand har satt fart på blodomloppet. Han smeker handen över hennes stjärt och kramar hennes ena stjärthalva.

Linnea sätter sig upp men slutar inte med att runka honom. Hon studerar hans kuk medan hon runkar honom. Hon känner att hon blir kåt, bara av att runka honom. Hon blir själv förvånad. Ingen har påverkat henne så mycket som Håkan. Ändå så kan hon bara se honom som en kompis, åtminstone för tillfället. Hon böjer sig ner och tar honom i munnen. Hon suger honom långsamt medan hon smeker honom med handen. Munnen smeker sig upp för staken. Tungan smeker runt ollonet. Hon känner hur han rycker till varje gång som tungan smeker runt det lilla huvudet. När hon glider ner med munnen längs staken, ökar hon takten. Hon runkar honom hårt medan tungan smeker längs skaftet. Han känner hur det drar ihop sig runt pungen. Han lyfter på stjärten för att komma djupare in i munnen.
- Aaaaaaåååååååå, stönar han när pungen drar ihop sig och slungar säden genom kuken.
Hon fortsätter att suga honom medan han pumpar in sin säd. Han knyter nävarna och njuter av den kraftiga utlösningen.

Linnea fortsätter efter utlösningen att suga honom. Det tar inte lång stund innan den står igen. Hon grenslar honom och sjunker sakta ner över kuken.
- Hääääärrrllliiiigttttt, stönar hon medan hon sjunker allt djupare ner.
Hon rider honom hårt och snabbt. Hon håller sina händer på hans bröst och rider honom. Hon blundar och njuter av åtrån som sveper genom hennes kropp. Han smeker hennes bröst. Han kramar hennes klot och drar försiktigt i bröstvårtorna. Hon flyttar sina händer på var sin sida om hans huvud. Hon böjer sig ner och kysser honom. Kyssen är laddad och intensiv. Han kysser hennes tillbaka med samma iver. Han känner hur kyssen nästan tar andan ur honom. Varje gång hon glider ner över staken, hjälper han till och stöter uppåt med höften. Hon känner sammandragningarna i underlivet. Hon ökar takten och hoppar nästan på honom. När orgasmen kommer, rider hon honom så snabbt hon kan.

När orgasmen är som starkast, pressar hon sig mot honom och lägger sig ner. Han lägger sina armar runt hennes kropp och stöter hårt in i henne. Hon pressar munnen mot hans hals för att dämpa ljudet som kommer från hennes strupe. Håkan, som inte är i närheten av en utlösning, vänder sig runt så hon kommer under honom. Han sätter upp en väldig fart. Hennes orgasm har inte stannat av ännu. Då han kommer i överläge och knullar henne hårt, ökar orgasmen i styrka. Hon lägger benen över hans höfter och pressar sig hårt mot honom. Hon trycker munnen hårt mot hans hals och vrålar ut sin åtrå. Han stöter in sin kuk med kraft. Han känner hur hon kramar runt hans kuk när orgasmen håller henne i ett stadigt grepp. Till slut orkar han inte hålla emot. Han trycker in kuken, djupt inne i hennes varma grotta och sprutar in sin säd, om och om igen. Efter utlösningen blir han liggandes över henne en stund. Han kysser henne och smeker med tungan över hennes läppar.

Han drar sig ur med en suck och lägger sig på rygg. Linnea kommer efter och lägger sig tätt mot hans kropp.
- Fy fan, så härligt, suckar han.
- Så kan man uttrycka det, säger hon och skrattar, men jag håller med dig. Det var underbart.
Hon lägger huvudet mot hans axel. Den ena handen vilar på hans bröst. De känner båda att tröttheten kommer över dem. Han smeker handen genom hennes hår en sista gång innan han somnar. Då sover redan Linnea. Klockan 7 på morgonen öppnas dörren till Håkans rum, tyst och försiktigt. Petra tittar försiktigt in och ser sin dotter ligga tätt mot Håkans kropp. Det är ingen överraskning för henne. Hon hörde dem i natt. Det var ingen tvekan om vad de sysslade med. När hon ser dem tillsammans, känner hon en uppriktig glädje.

När Håkan vaknar ser han att klockan är strax före 9 på morgonen. Han tittar på Linnea som ligger bredvid honom. Han smeker försiktigt undan håret från ansiktet. Det klickar till i hjärtat när han ser hennes vackra ansikte. Det blir allt svårare att bara vara kompis med henne. Han smyger upp ur sängen och tar på sig kläderna. Han går ut på altanen där Petra sitter och solar.
- God morgon, säger han.
- God morgon, svarar Petra. Har du sovit gott?
- Som en stock, svarar han.
- Gå in och ta dig frukost. Petra tittar på honom och ler. Du vet var grejorna finns vid det här laget.

Två timmar senare kommer Linnea ut på altanen.
- God morgon, säger hon och gäspar.
- Du är helt otrolig, säger Håkan.
- Vad då, svarar hon och går i beredskap för kommande käbbel.
- Du har precis klivit upp från sängen, säger han och ändå är du så vacker och ser så fräsch ut. Hur bär du dig åt?
Linnea blir helt tagen av orden. Hon väntade sig en kommentar om att sova länge och så kommer detta.
- Menar du vad du säger eller driver du med mig? Linnea är fortfarande osäker på om han menar det han säger.
- Det är klart att jag menar det, säger han. Du är i särklass den vackraste tjej jag känner. Ingen på skolan är i närheten av dig.

Hon går fram till honom, sätter sig grensle över hans knä och kysser honom. Hon lägger ner all sin känsla i kyssen.
- Om du visste så glad du gör mig. Linnea kysser honom igen.
Hon lägger sig mot hans kropp och suckar.
- Mmmm, hörs det från henne. Här kan jag sitta länge.
- Gör det, svarar han. Jag älskar att ha din kropp mot min.
Hon ligger kvar en stund innan hon sätter sig upp.
- Jag måste in och äta frukost, innan jag somnar igen, säger hon. Väntar du på mig?
- Jag sitter här och väntar på dig. Han känner en värme inom sig när hon ber honom vänta.
När hon reser sig upp, kan han inte låta bli att smeka hennes lår. Hon böjer sig ner och ger honom en kyss.
- Vi tar det senare, viskar hon och går därifrån.
När hon går in för att äta frukost, kommer känslorna över honom igen. Fan, tänker han. Jag klarar inte av det här. Jag fixar inte att bara vara hennes kompis.

När hon kommer tillbaka efter frukosten, har hon en filt med sig. De lägger sig på filten och solar. Då och då, kysser han henne någonstans på kroppen. Linnea fnittrar och njuter av hans uppmärksamhet. Efter cirka en timme i solen, reser hon sig upp och håller ut handen mot honom.
- Kom så går vi och badar, säger hon.
- Vänta en sekund bara, säger han. Jag ska bara byta till badbyxor.
Han springer in på sitt rum och byter snabbt till badbyxor. Han sliter till sig en badhandduk och springer ut till en väntande Linnea. När de kommer ner till sjön, slänger de handdukarna på sanden och springer hand i hand, ut i vattnet. De simmar ut en bit innan de stannar upp och njuter av det härliga vattnet. När hon simmar in mot land igen, följer han efter. Hon stannar upp när hon kan nå botten och vattnet når strax under hennes bröst. När han ställer sig bredvid henne, lägger hon armarna runt hans hals och kysser honom.

Han svarar på kyssen och drar hennes kropp mot sig. Hon lyfter på benen och lägger dem runt hans midja. Hon pressar sitt underliv mot hans kuk och gnider. Hon känner hur den reagerar direkt och reser sig. Han smeker händerna över henne stjärt. Kyssen blir allt hetsigare. Hon pressar sig hårdare mot kuken och gnider sitt underliv mot den. Hon slutar att gnida men sitter kvar på hans höft. Hon smeker ner en hand innanför badbyxorna och smeker hans kuk. Under tiden kysser de varandra. Med lugna rörelser runkar hon honom. Kuken växer och blir allt hårdare. Hon hoppar ner från hans höft och drar ner badbyxorna så de ligger runt hans fötter. Han står still och låter henne bestämma vad som ska hända. Hon tar av sig bikinitrosorna och håller dem i handen.

Hon lyfter ena benet mot hans höft. Han lyfter upp henne och sänker henne sakta över sin kuk. Hon slår sina ben runt hans midja och stönar högt när kuken glider in till botten. Hon kysser honom med hetta när hon sakta höjer och sänker sig över hans kuk. Han står still och njuter av hennes kramande sköte. Deras kyss blir allt hetsigare. Tungorna brottas om utrymmet i deras munnar. Hon rider honom lite fortare. Han stöter in kuken djupare in i hennes heta grotta. Utlösningen är nära. Han stöter hårt in i henne medan han kysser hennes krävande mun. Med händerna pressar han in henne mot kuken. Ett finger smeker runt stjärthålet och pressar sig slutligen in. Varje gång som hon pressar sig mot hans kuk, kramar hon med stjärten runt hans finger.

När utlösningen kommer, stöter han in kraftigt och håller den inne. Linnea pressar sig hårt mot honom och kommer samtidigt. När han sprutar ut sin säd, lutar han sig för mycket bakåt och faller på rygg. Han faller i vattnet och drar med sig Linnea. När de kommer upp till ytan, skrattar hon gott.
- Orkar du inte hålla mig, frågar hon.
- Jodå, svarar han. Det var bara så skönt att jag tappade fotfästet. Du är helt otrolig.
Hon går fram till honom och kramar om honom. Han lägger armarna runt hennes midja och kramar om henne.
- Jag tycker så mycket om dig, säger han.
- Jag tycker om dig också, svarar hon och kysser honom.
De söker reda på Håkans badbyxor och går tillbaka till stugan.

Resten av dagen går i samma tecken. Håkan och Linnea tycks vara oskildaktliga. De är i närheten av varandra hela dagen och kvällen. När det är dags att lägga sig, ligger de i Håkans säng. De älskar till långt in på natten. När morgonen kommer, vaknar Linnea tidigt. De älskar med varandra på morgonen. När de kliver upp för frukost, är Håkan otroligt lycklig. Han har känslor för henne som han inte kan eller vill hålla tillbaka. Han älskar henne. Men det törs han inte berätta för henne. De tillbringar dagen tillsammans
- Ska vi gå till stranden, frågar hon efter middagen.
- Vilken strand, frågar han
- Det är lite längre bort, svarar hon. Det är en allmän badplats som ingen tycks använda sig av. Vi brukar träffas där, vi ungdomar, för att tända en eld i grillen, dricka lite öl och ha allmänt trevligt, helt enkelt.
- Det kan vi göra, svarar han. När ska vi gå?
- Vi går vid 8-tiden i kväll svarar hon. Det är ingen där före den tiden.
- Då gör vi det, fastställer han och kramar om henne.

Linnea lyckas övertala sin mor om att få några öl med sig till stranden. Klockan är närmare halv nio innan de kommer iväg. När de kommer fram, är det ett tiotal ungdomar där. De har tänt en eld i grillringen och sitter runt omkring. Linnea presenterar Håkan som sin kompis, innan de sätter sig ner på marken. Hon tar upp var sin öl och skålar med Håkan. Trots att han inte känner någon så kommer han snabbt in i gemenskapen. Han trivs ypperligt och deltar ofta i samtalen. Linnea dricker friskt och är inne på sin andra öl medan Håkan fortfarande dricker sin första.

Tiden går och Linnea blir lite på snusen. Hon vilar sin hand på Håkans lår, när en röst säger:
- Hej Linnea, det var länge sedan.
Hon tittar upp och skiner med hela ansiktet.
- Micke!! Skriker hon och rusar upp.
Hon kastar sig i hans famn och kramar om honom. Micke håller om henne och snurrar runt. När han ställer ner henne på marken, kysser hon honom. Kyssen är lidelsefull från båda sidor. Håkan känner hur det bränner till i bröstet. Han skakar av sig känslan när hon presenterar honom.
- Det här är min underbara kompis, Håkan, säger Linnea.

Håkan och Micke hälsar på varandra. Han studerar Micke medan de hälsar och förstår att han är några år äldre än någon annan vid elden. Hans tidigare så fina humör dämpas något när Linnea sätter sig bredvid Micke, mitt emot Håkan. Han anstränger sig för att inte visa några känslor. Det tar 10 minuter innan de kysser varandra nästa gång. Håkan vänder blicken mot elden. Han vill inte se henne kyssa en annan. Han får annat att tänka på när en kille bredvid honom pratar med honom. Det visar sig att de har ett gemensamt intresse, nämligen datorer. Snart är de inne i en för dem intressant diskussion. Nästa gång han tittar upp har Micke och Linnea lämnat platsen vid elden. Han tittar sig omkring. Framför honom, en bit bort, står en stor ek. De sitter lutad mot eken, tätt tillsammans. Det tar inte lång stund innan de ligger ner på marken och pratar. Han hör hennes skratt och förstår att hon trivs tillsammans med Micke. För första gången känner han en känsla han aldrig har känt förut, nämligen svartsjuka.

Hans humör blir bättre då han ser Micke kliva upp och komma mot dem, men det varar inte länge. Micke hämtar en väska och går tillbaka till Linnea. Håkan ser hur han plockar upp en öl till dem var. Han försöker att inte titta på dem. Han lyssnar på andra som pratar och däremellan tittar han in i elden. Men han kan inte låta bli att snegla bort mot eken. De sitter lutad mot eken och dricker sin öl. På nytt återvänder blicken till elden. Han engagerar sig i samtalen runt elden, medan hans blick då och då återvänder till Linnea. Nu ligger de ner. Han ser hur Micke halvligger över henne. De kysser varandra. Hans hand smeker hennes lår. Ett fnitter hörs från Linnea. Håkan tittar bort och känner hur det drar ihop sig i magen. Han är irriterad på sig själv för att han känner som han gör. Hon har gjort klart för honom att de bara är kompisar. Varför i helvete beter du dig som om hon är din flickvän, tänker han och surrar på sig själv.

Han försöker glömma var Linnea är men misslyckas naturligtvis. Då han på nytt sneglar mot dem, ser han hur Micke ligger mellan hennes ben. En smärta skär genom magen då han ser dem tillsammans. Vad sitter jag här för, tänker han och gör sig klar för att gå tillbaka till stugan.
- Ska ni knulla nu igen, ropar en kille som Håkan inte vet namnet på. Så fort ni träffas så ska ni knulla. Hur vore det om ni gick för er själva. Vi är inte intresserade av att titta på er.
Samtliga runt elden, utom Håkan, skrattar åt kommentaren. Håkan ser hur Linnea knuffar undan Micke och sätter sig upp. Hon drar ner klänningen och tittar, för första gången på länge, på Håkan. Hon ställer sig upp och går mot elden.

Hon går fram till killen som ropade och kramar honom bakifrån.
- Vad pratar du om, David, säger Linnea. Vi knullar väl inte jämt?
- Jasså, inte det, svarar David. Ni är som kaniner när ni träffas. Efter 10 minuter ligger ni ner och knullar.
- Nu är du orättvis, säger Linnea.
- Nej, det är jag inte, svarar David. Jag är avundsjuk på Micke.
- Lilla gubben, skrattar Linnea. Är du avundsjuk?
- Ja, det är klart, svarar David. Det finns inte en kille i det här området som inte vill vara tillsammans med dig.
- Vad gullig du är, säger Linnea och pussar honom på kinden.
Hon lyfter på blicken och tittar på Håkan, men han möter inte hennes blick. Han tittar in i elden men säger ingenting.

Linnea sätter sig bredvid Håkan. Hon tittar på honom och lägger sin hand över hans.
- Hur är det, viskar hon och kramar hans hand.
- Det är ok, svarar Håkan och ler lite tillgjort.
Linnea studerar honom och ser att det inte är helt ok.
- Vill du att vi går hem, frågar Linnea.
- Nej, för tusan, säger Håkan. Vi har ju öl kvar.
Han räcker över en öl till henne och tar en själv. Det surras friskt runt elden och stämningen lättare betydligt för Håkan. Micke sitter mitt emot Linnea, men visar inga sura miner för att hon avbröt det de höll på med. De sitter kvar länge och snackar. Håkan känner att han trivs med gänget. Det är trevliga killa och tjejer allihopa.
- Vad säger ni, säger någon ur gänget. Ska vi träffas på lördag i lokalen?
- Jaa, ropar de alla i munnen på varandra.
- Vi skaffar dit en cd-spelar, så kan vi dansa och snacka om vart annat, säger en tjej.
- Lite öl och vin skakar inte heller, säger någon annan.
- Ska vi bestämma en tid, frågar Linnea.
- Vi träffas klockan 7, säger David. Det blir väl bra?

Samtliga blir överens och gör sig klara för att gå hem. Micke hämtar vatten i en hink och häller över elden. Håkan ser att Linnea går fram till Micke och viskar något i hans öra. Micke nickar på huvudet och viskar något tillbaka. Innan de skils åt, ger Linnea honom en kram. När hon kommer fram till Håkan, tar hon hans hand och börjar gå tillbaka till stugan.
- Jag bad Micke skaffa öl till oss, säger Linnea. Han ska köra in till stan i morgon.
- Har han körkort, frågar Håkan.
- Ja, han är 19 år och har körkort, svarar Linnea. Han lånar sin mammas bil.
- Vad bra, säger Håkan. Ska han inte ha några pengar av mig?
- Nej, vi betalar honom på lördag, svarar Linnea. Det är därför som jag viskade. Han vill inte köpa ut åt alla ungdomar. Men till oss är det inga problem.
- Vad är lokalen för någonting, frågar Håkan.
- Det är en samlingslokal som alla i området kan utnyttja, svarar Linnea. När de flesta föräldrarna har semester, brukar de ordna dans där. Vi ungdomar är inte där så ofta. Vi är mest på stranden.

När de kommer till stugan, hör de Göte ropar:
- Linnea, kom hit och gör oss sällskap!
Petra sitter tillsammans med Göte och Vivan på deras altan. Linnea styr stegen mot sällskapet medan Håkan stannar upp. Det var Linnea de ropade på, tänker han och antar att inbjudan bara gäller henne. Han sätter sig i skuggan på altan och avvaktar. Han hör på avstånd hur de skrattar och roar sig och känner sig utanför som inte blev inbjuden. En som också är fundersam är Petra. Varför kommer inte Håkan hit, tänker hon. Petra sitter med ryggen mot dem när de kom hem, så hon såg inte att Håkan stannade upp och satte sig i skuggan på altan. Han har suttit där i drygt en halvtimme när han ser att Linnea reser sig upp. Hans ansikte lyster upp då han tror att hon är på väg till honom. Förvåningen blir stor när han ser henne gå in i Götes stuga. Han vet på en gång vad som håller på att ske. Han upplevde det första dagen han var här. Linnea går in i stugan och kommer ut på baksidan. Hon går med bestämda steg in i gäststugan. Det tar inte lång tid innan Göte kommer efter med lika bestämda steg.

Håkan känner en besvikelse. Han vet med sig att hon inte har några som helst förpliktelser mot honom, men ändå. Han sitter still en stund och tittar mot gäststugan, men han kan inte hålla sig. Han smyger sig tyst från altan och går mot gäststugan. Han tittar in genom det fönster han tittade in igenom första dagen han var här. De är båda nakna. Linnea står på knä på sängen med brett särade ben. Göte står bakom henne på knä och slickar henne. Han slickar henne ivrigt. Linnea står på knä med öppen mun och stönar högt av vällust. Det svider till för Håkan men han kan inte få för sig att gå därifrån. Göte slickar henne med bred tunga, mellan hennes blygläppar, upp längs stjärtskåran upp till hennes hemligaste hål. Med tungspetsen smeker han runt hålet innan hans slickar sig ner till hennes heta grotta. Han fångar in hennes känsliga knapp och smeker hårt. Linnea känner åtrån stiga och pressar sig mot munnen. Det här har hon upplevt så många gånger med Göte och det är lika skönt varje gång.

När hon närmar sig en orgasm, avbryter han smekningarna och ställer sig upp. Han greppar sin kuk och smeker ollonet längs stjärtskåran, innan han begraver den med en kraftig stöt, djupt inne i hennes heta källa. Linnea skriker ut sin njutning när kuken plöjer sig fram. Hon stöter med stjärten bakåt och möter honom med kraftiga motjuck. Han stöter in sin kuk med kraft och känner hur hon kramar hans stolthet med sina blygdläppar. Håkan tittar fascinerat på när de driver varandra mot orgasmens höjder. Med kraft och höga stön och skrik, kommer de i en gemensam orgasm. Han trycker in sin kuk och sprutar in sin säd, om och om igen. Linnea pressar sig hårt bakåt och vrålar ut sin njutning när kroppen skakar av den kraftiga orgasmen. Hon orkar inte stå kvar på knä utan lägger sig ner på magen för att pusta ut. Göte drar sig ur och lägger sig bredvid henne. Han kysser henne ömt och smeker en hand över hennes stjärt. Håkan backar tyst därifrån och smyger tillbaka till stugan. Men nu sätter han sig inte på altan utan går direkt till sängs. Han känner inte för att träffa någon just nu.

Det tar en stund innan de kommer tillbaka till Petra och Vivan. Göte kommer först och sätter sig ner. En stund senare kommer Linnea, glad som en lärka och sätter sig bredvid sin mor. Göte är glad och underhållande som vanligt.
- Nej Linnea, vad tycker du, frågar Petra och smeker hennes kind. Vi kanske ska gå och lägga oss? Klockan håller på att bli mycket.
- Jag är lite trött, svarar Linnea.
- Kom då, gumman, säger Petra. Nu tackar vi för oss och går hem.
Petra tar sin dotter i handen och går mot stugan.
- Var inte Håkan med dig när du kom hem, frågar mamma.
Då först kommer hon ihåg att Håkan var tillsammans med henne.
- Jo, det var han, viskar hon tyst och tittar ner i marken.
Petra ger sin dotter en blick som inte kan missförstås. Linnea tittar ner i marken och rodnar.
När de kommer in i stugan, stannar Linnea upp och tittar på den stängda dörren till Håkans rum. På nytt har hon svikit sin kompis, genom att lämna honom ensam. Hon kramar om sin mor och går till sängs, inte lika glad som för en stund sedan.

Håkan ligger till sängs men sover inte. Han tänker på Linnea som först hånglar med Micke och sedan knullar med Göte. När ska du lära dig, din dumma fan, att hon inte är intresserad av dig annat än som kompis, tänker han. Se henne bara som en kompis, upprepar han. Men det är inte så lätt när hjärtat säger någonting helt annat. Helt plötsligt kommer Emmas ord över honom igen.
- Om du backar hela tiden, får du ingenting, sa hon. Ta för dig i stället.
Han ligger tyst och tänker på hennes ord och inser att hon har rätt. Nu får det vara slut på att fråga om lov. Nu måste han börja ta för sig, för Linnea kommer han inte att få. Så mycket har han förstått.

Han smyger upp från sängen, tar på sig kläderna och smyg tyst ut från stugan. Han småspringer fram till Göte och Vivans stuga. Han vet var Emma har sitt sovrum. Han knackar tyst på rutan. Efter andra knackningen tänds en lampa i rummet.
- Håkan, vad gör du här, viskar Emma då hon öppnar fönstret.
- Jag vill träffa dig, viskar han tillbaka. Får jag komma in?
- Det är ju mitt i natten! Hon kan inta låta bli att le åt honom..
- Jag har inte tänkt sova, svarar han. Flytta på dig så jag kommer in.
- Genom fönstret!? Emma backar in i rummet.
- Brukar inte friare komma in genom fönstret, frågar han.
- Om de ska fria ja, svarar hon. Inte om de kommer för att knulla.

Fönstret sitter inte högt, så Håkan har inga problem att ta sig in. Han stänger fönstret och vänder sig mot Emmas säng. Hon sitter naken på sängen med lätt särade ben.
- Kom då, Casanova, säger hon.
Hennes nakna kropp ligger framför honom. Han känner hur kuken styvnar medan han tar av sig kläderna. Hon smeker med ögonen över hans kropp. Hon ser hans kuk som styvnar allt mer. Hon lägger sig ner på rygg och särar på benen. Någon mer inbjudan behöver han inte. Han lägger sig tillrätta mellan hennes ben och smeker hennes blygdläppar med sin tunga.

Med lugna rörelser smeker han hennes sköte. Tungan virvlar in i hennes heta innandöme och slickar i sig av henne safter. Han hittar hennes känsliga knapp och smeker ömt medan två fingrar glider in. Hon njuter av smekningarna och lyfter sig mot fingrarna när åtrån stiger. Han slickar henne allt hårdare över klitoris medan fingrarna ökar i fart. Hon sätter fötterna mot sängbotten och pressar sig mot munnen då orgasmen sätter fart. Hon lägger en hand på hans huvud och griper tag i hans hår för att pressa munnen hårdare mot sig. Orgasmen sköljer över henne om och om igen. Han drar ut sina fingrar och slickar girigt i sig av hennes safter. När krafterna drar sig tillbaka, slappnar hon av och smeker handen över hans hår. Han ligger kvar och smeker henne med sin tunga tills pulsen åter är på normal nivå. När han avbryter slickandet, håller hon kvar hans huvud.
- Jag säger till när jag är nöjd, stönar hon.

Han får slicka henne ett bra tag innan hon är nöjd. Då släpper hon på greppet. Han kryper upp och lägger sig mellan hennes ben. Sakta glider han in i hennes våta grotta. Han stannar upp och njuter då han känner hur hennes underliv kramar hans stånd. Deras läppar möts i en kyss. Han suger lätt på hennes tunga då den smeker sig in i hans mun. Sakta börjar han glida fram och tillbaka i henne. Kyssen blir allt hetsigare. Han ökar takten och knullar henne lite hårdare.
Då lägger hon upp benen på hans rygg och klämmer till. Genast stannar han upp och tar det lugnare.
- Såja, viskar hon och ler. Du börjar lära dig.
Han kysser henne intensivt medan han sakta glider fram och tillbaka. Han njuter av att knulla henne sakta. Det är en erfarenhet han har lärt sig. Då han närmar sig, ökar han takten igen. Han stöter in allt hårdare då han känner att hon inte håller honom tillbaka.
- Jaaa, kom då, viskar hon. Sätt lite fart.

Med långa kraftiga stötar driver han sig upp mot målet. Hon lyfter på höften och möter honom varje gång han glider in. Han kan inte hålla sig länge. Njutningen är alldeles för stor. Han stöter kraftigt in i hennes varma sköte några gånger innan pungen drar ihop sig och slungar säden genom kuken och in i hennes kärleksgrotta. När hon känner hans heta strålar, kommer hon. Hon lägger upp sina ben på hans höfter och pressar honom hårt mot sig då åtrån sveper genom hennes kropp. Han ligger fastnaglad mellan hennes ben medan han tömmer sig. Det kysser varandra intensivt så stönen drunknar i varandras munnar. När han har tömt sig, ligger han kvar och njuter av hennes värme. Emma smeker en hand över hans kind och kysser honom försiktigare. Håkan ligger kvar och njuter av samvaron, medan han svarar på kyssen.

Hon tar ner sina fötter från hans höfter och lägger upp dem på hans vader. Tätt omslingrande ligger de och kysser och smeker varandra. När hon känner hur kuken växer inne i sig, kramar hon med sitt underliv och sätter fart på hans åtrå. Mycket snart älskar de hett och innerligt igen. De driver varandra till den ena orgasmen efter varandra. Några timmar senare ligger de helt utslagna bredvid varandra.
- Nu orkar jag inte mer, suckar Emma.
- Inte jag heller, svarar Håkan. Du är fantastisk att älska med.
- Vi matchar varandra bra, skrattar hon.
- Nu måste jag gå. Det är onödigt att visa att jag har tillbringat natten här.
- Kom gärna fler gånger. Du vet var jag finns.
Han kysser henne efter att han har tagit på sig kläderna..
- Hej då, säger han. Vi ses.
- Hej då, Casanova, svarar Emma och ler.

Han springer tyst över gräsmattan och smyger in i stugan. När han kommer in i sovrummet, stannar han upp och stirrar på sin säng. I sängen ligger Linnea och sover. Han tar av sig kläderna och går till badrummet för att tvätta sig. När han kommer tillbaka, struntar han i att ta på sig kalsonger. Han lägger sig försiktigt i sängen så inte Linnea ska vakna. Han hinner inte mer än lägga sig tillrätta på rygg, förrän Linnea kryper ihop mot hans kropp. Hennes hand smeker över magen, ner till kuken. Handen sluter sig om skaftet och blir liggandes. Trots att han har älskat med Emma och trots att handen ligger still över hans kuk, så styvnar den. En suck är allt som hörs från Linnea innan hon tystnar. Håkan tittar på henne och ser att hon sover. Han njuter enormt av att bara ligga bredvid henne. Han ligger och studerar hennes ansiktet då hon sover.
- Jag älskar dig, Linnea, viskar han tyst till sig själv. Men du älskar inte mig.

På nytt tänker han på Emmas ord. Aldrig mer kommer han att backa. I fortsättningen kommer han att ta för sig av det som bjuds. Det spelar ju ändå ingen roll. Han kommer ändå aldrig att bli annat än en kompis för Linnea.


18 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.