Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

11/10, 2013 kl. 11:31, av Huldran

Depression och Vårkänslor.

Del 1 av 7 i serien Snart medelålders?

Depression, ett allvarligt ämne, vilket de allra flesta människor kan drabbas av. Läkningsprocessen tar ibland lång tid och kräver ofta många kollegieblad att beskriva.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

26 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#30

Huldran

Tack, Blåögd. Jag suger i mig dina ord som en chokladbit.

27/6, 2020 kl. 03:48

#29

blåögd

Det finns så mycket i denna berättelse som slår an något hos mig. Alltfrån det uppenbara - depressioner och vårkänslor till det mer subtila. Det är så mycket jag kan (både tyvärr och glädjande nog) relatera till. Men sen är det också delar jag bara låter passera som de element i en bra berättelse de är, utan att fundera vidare över den saken. Det var länge sen jag läste denna första gången men ack vad bra den är, då som nu.

26/6, 2020 kl. 11:29

#28

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

19/5, 2020 kl. 01:04

#27

Huldran

Jaså, Roljoh. Bara bilderna? Men det är gott så. Jag är en generös person (tror jag) och jag har förstått att några på sidan tycker att jag ibland skriver för långa texter. Jag tar det med jämnmod.
Tack ändå!

19/5, 2020 kl. 01:04

#26

roljoh

Jag hoppar över all text. Jag ser bara bilderna.
Så vackert. Så avspänt. Vilken kropp.
Får jag ........ Jag vill.

17/5, 2020 kl. 07:00

#25

Huldran

Tack, Tommy. Det gläder mig att Du tyckte om det jag skrivit.

//Huldran.

31/12, 2019 kl. 22:32

#24

TG64

Tack för att du skrev till mig så jag kunde hitta dina alster! Redan inledningen om att det var långa texter var tilltalande och berättelsen var välskriven och berättande på ett känslosamt sätt! Tack!

31/12, 2019 kl. 21:50

#23

Huldran

TACK för kommentarerna, vänner.
Helt riktigt, Knacke. Ett slut skall inte anges. I den här serien och flera därefter fortsätter berättelserna och nu är även ordet borttaget.

26/7, 2018 kl. 23:51

#22

Knacke

I skolan fick jag lära mig att man aldrig ska skriva "SLUT" i slutet av en berättelse, för det finns alltid något efteråt. Men för mig var det här en berättelse om avslut. Psykologisk, en berättelse om själslig läkning. En bitterljuv stämning med inslag av humor. Du kan verkligen måla upp bilder i skallen på en annan. :D

Läser vanligtvis inte "flaggade" noveller. Men jag scrollade faktiskt inte för det fanns ju inga grafiska scener mellan familjemedlemmar och för den delen blev jag så nyfiken att få veta mer om Eva-Lena.

Fortsätter nog läsa den här serien, men just nu måste jag vila mig lite.

Och nu längtar jag ännu mer efter sommaren!!!

3/1, 2018 kl. 15:48

#21

Huldran

Tack, Thunder69, för att du gillar min berättelse. Gällande nr 2, tack för det erkännandet också! Just det, ombyte förnöjer!

4/2, 2017 kl. 08:10

Läs in fler