Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/10, 2013 kl. 23:17, av Morgonrodnad

En huskatt bland lejon.

Del 1 av 3 i serien Fruktad fiende, älskad främling.

Den här novellen är tänkt som en introduktion till en längre novellserie. Du som saknar tålamod eller ogillar långa uppbyggnader bör kanske hoppa över mina noveller - det är sällan jag skriver något som är pang på :)

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

LX

Spännande inledning, en viljornas kamp här.

6/12, 2014 kl. 01:22

#5

Mrs_Robinson

Det här är hur bra som helst. Början till en spännande roman känns det som. Bara samspelet mellan fånge och fångvaktare, man - kvinna är super att läsa om. Och ännu vet jag inte vilka de är, var detta är och när detta är. Fängslande, verkligen. Och anar jag att lilla kissekatten inte är så svag som hennes fångvaktare tror?

29/1, 2014 kl. 21:21

#4

Bess

Mycket välskriven novell och skickligt hanterat språk. Tack för läsningen!

27/11, 2013 kl. 20:18

#3

Morgonrodnad

Tack så mycket Maow, Huldran och saltie, för trevliga kommentarer! Kul att ni tagit er tid att betygsätta och kommentera.

Jag jobbar för fullt med del 2 nu, hoppas ni vill fortsätta läsa :)

3/11, 2013 kl. 09:29

#2

Huldran

Bra! Historien byggs upp till spänning, det är lätt att framför sig se vad som händer i den mörka fängelsehålan. Mannens agerande, kvinnans sega motstånd. Inget problem med 'No sex'. Frågan kvarstår när texten är slut, vad händer sedan?

Språket flyter men jag har några små kommentarer, dessa skriver jag direkt till dig om.

28/10, 2013 kl. 10:40

#1

Maow

Riktigt bra skrivet!
Hoppas nästa del kommer ut snart, vill veta vad som händer! :D

28/10, 2013 kl. 02:56