Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

26/2, 2014 kl. 15:21, av Blyerts

Bröllop

Det finns en kvinna för varje man!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

56 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#23

Ronneby

Det är nästan som om det kunde ha varit migsjälv jag läste om. Förutom att jag inte har mött någon som Alva ännu.

10/3 kl. 00:43

#22

Hannes II

En fem år gammal novell som jag helt missat! Hur fan är det ens möjligt? Jag vet inte hur du bär dig åt men på något jäkla vis så lindar du in språket på ett sätt att jag hela tiden måste gå tillbaka för att reda ut vad som egentligen hände!

4/10, 2019 kl. 22:52

#21

Mats R


Blyerts!
Jag tycker om din humor! Som t.ex. ditt svar på mitt privata meddelande (ang. "Par") men även i denna novell. "... en tår i hennes ögonvrå, och jag gav henne min näsduk. Den var ren"

Och som vanligt så längtar vi efter ditt nästa verk!

Mats

5/9, 2014 kl. 12:20

#20

Nils

Helt underbar som vanligt.Men det är i bland så långt emellan dina alster.Men berätta gärna om en planerad framtid med den sköna rödhåriga tjejen.

14/8, 2014 kl. 17:08

#19

actus

Ännu en novell som jag har sökt fram för att läsa fler gånger. Gillar den och sättet som du skriver.
Helt klart något man kan önskar skulle hända en själv. Något man fantiserar om just innan man ska somna.

15/6, 2014 kl. 23:30

#18

talvi

Njä Blyerts. Jag brukar gilla det du skriver men den här gången orkade jag inte läsa färdigt. Vad är det för kvinnosyn egentligen? Du får göra vad du vill med mig? Du behöver inte tänka på mig, jag vill vara för dig? Det känns som vår bröllopsnatt? Nope, den här gången gick det inte alls och kändes så orealistiskt att jag inte kunde tro att det var du som skrev.

7/6, 2014 kl. 22:35

#17

Mats R


Jag tror att det är första gången som jag ser att någon fått fler kommentarer än röster. Blyerts, du är mycket speciell!

Mats

14/4, 2014 kl. 11:00

#16

Huldran

Blyerts! Tack för en trevlig novell. Humor och en dialog som tilltalar mig. Den unga kvinnan tar för sig och HELA dagen blir annorlunda. Tack, den här var skoj att läsa.

25/3, 2014 kl. 16:43

#15

DanielG

Jag har tyvärr inte haft tid att läsa så mycket av dig, men det jag läst håller bra klass. Även denna! Du är en mästare på dialoger, får försöka lära mig av dig på den punkten. Välskriven och bra är denna novell :)

12/3, 2014 kl. 17:33

#14

Blyerts

Jag tackar för vänliga ord och virkar på en fortsättning. Hur det skall gå vet jag inte ännu!

12/3, 2014 kl. 13:25

Läs in fler