Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

26/4, 2014 kl. 00:20, av Huldran

En i mängden – Anna

Del 2 av 2 i serien En i mängden

Jag hade agnat min krok och hoppades på att den vackra kvinnan med det blonda håret skulle hugga, knacka på min dörr. Nu var det bara att tålmodigt vänta. // Sista delen.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

Huldran

Oj, Hans. Jag niger och suger åt mig av de varma orden. Jag hoppas att jag så småningom kommer att få tid och ro att börja skriva igen. Just nu funkar ingenting av kända anledningar.

Hej så länge! //Huldran.

5/10, 2022 kl. 01:31

#11

hanshoyer

Oj! Vilka sanningar, vilka känslor! Du snuddar de rosa molnen i verkligheten och kraschlandningen i livets hårda jord och grus. Ärrad och underbar!
Du är värd varje inloggning Huldran!
/Hans

3/10, 2022 kl. 09:49

#10

Huldran

Hej igen TG64. Först tack för att Du läste den tvådelade novellen! Sedan en förklaring till varför det endast är två (2) delar, inte tre som det egentligen skall vara.

Den första delen skrevs av 'Saltie', som dessvärre inte längre finns med oss på Bubblan. I och med att hon försvann, försvann även samtliga hennes många noveller. Den första och ursprungliga delen av novellen, "En i mängden", vilken hon också hade ett personligt förhållande till.

Med hennes tillstånd skrev jag ihop ytterligare två delar, dessa jag hoppas Du nu har läst. Varför den sista delen inte slutar på det gängse viset med "Guld och gröna skogar" osv, har att göra med att även jag lyckades väva in något i handlingen, som berör mig personligen.

Du kan också läsa de tidigare kommentarerna här under av de som även hann läsa Saltis första del.

Hälsning, //Huldran.

6/7, 2020 kl. 00:03

#9

TG64

Inte så trevligt slut men annars en fin och öm novell! Dessvärre hittade jag inte Salties novell?

5/7, 2020 kl. 17:20

#8

Huldran

Tack skall Du ha, Nosey, för kommentarerna och för att Du läst fortsättningen på Salties novell.
Kul att skriva, även om vemodet hängde som ett moln över deras huvuden. Skriver i gästboken.
//Huldran.

1/8, 2015 kl. 15:11

#7

Nosey

Ja, det var en intressant vändning! Det tog ett tag innan jag hann läsa den, det stämmer så bra hur det är att vara på resande fot och de möten som inträffar.
Du lyckades som vanligt få en skön spänning i berättelsen, lite vemodigt att han inte gjort upp med sitt förflutna och lyckats finna sin gamla dröm.

29/7, 2015 kl. 19:49

#6

Huldran

Tack, EvaA. Som vanligt väger dina ord tungt. Men Saltie skrev en så passande början, att fortsättningen var inte så svår att formulera.

22/5, 2014 kl. 12:43

#5

Huldran

Deep. Tack för att Du läste ändå. Kanske missuppfattade Du. Det här är vuxen problematik, inget för tonåringar och strax däröver.

3/5, 2014 kl. 06:41

#4

Deep

Jo, inte är det något fel på din skrivkonst inte. Tvärt om! 5+ utan tvekan där.
Skickligt målat är det och texten tar tag, åtminstone i mig, ordentligt. Hela resan igenom, hade jag en lång och vemodig känsla. Kanske missuppfattade jag det och jag känner mig som en skit för att jag skriver det men, historien lämnade mig ledsen, något som jag inte ville. I alla fall inte idag och det tog ner betyget ett snäpp. Sorry.

3/5, 2014 kl. 01:24

#3

Huldran

Saltie! Återigen tack! Lite orolig var jag för att jag kanske tog i för mycket eller att texten blev för snårig. Inte 'mainstream' precis...
Kram // E-L.

28/4, 2014 kl. 22:20

Läs in fler