Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

24/12, 2014 kl. 07:06, av WAMPyrellagirls

Breven från Emma 12

Del 12 av 12 i serien Breven från Emma

En liten "adventskalender" med enbart 12 delar och inte så mycket jul!
Hysteri var en svår åkomma som många kvinnor led av under slutet av 1800-talet och början på 1900-talet. Och så fanns det doktorer som öppnade kliniker och försökte bota

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

7 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

WAMPyrellagirls

TACK Huldran för trevliga kommentarer på flera av breven från Emma.
Jo, vi vet att det även idag går att finna hjälp för att lindra svår hysteri. Även ställen som lär kvinnor egenvård och det är alltid bäst att kunna, utan hjälp.

20/3, 2015 kl. 07:02

#4

Huldran

Tack, Wampisar för denna berättelse med historisk bakgrund. Men oss emellan kan jag berätta, att än idag finns det 'doktorer', som kan hjälpa kvinnor med svår hysteri att reducera deras besvär. Inte så många, flera slarvar, men det finns ändå de som tar sin uppgift på stort allvar! Kan Huldran berätta.

19/3, 2015 kl. 23:16

#3

WAMPyrellagirls

Vi har ändrat oss!
Det var meningen att vi skulle bunta ihop alla brev från Emma i en enda längre novell, men eftersom vi fått så fina kommentarer av så många läsare, vill vi givetvis bevara dem och därför blir det inga ändringar.

8/1, 2015 kl. 21:04

#2

Mrs_Robinson

Det mår jag säga!
Har i rask takt läst alla 12 breven och begrundat läkekonstens förklaringar kring kvinnokroppen. Det var då en grundlig doktor som gav den unga damen sådana gratisbehandlingar. Hon måste varit mycket intressant fall.

God Jul till er Wampisar. 5 Points för denna serie.

28/12, 2014 kl. 13:05

#1

Deep

Tack för en mycket god historia, Wampisar. Och en mycket kul ide.
God Jul & Gott Nytt År till er med.

24/12, 2014 kl. 17:43