Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/2, 2015 kl. 19:25, av Mr_Solen

Betraktaren

Att sitta och kika på andra och fundera på hur deras sexliv såg ut var en lite böjelse jag utvecklat. Å mitt i drömmarna händer det man drömmer om, att en okänd kvinna kommer fram och frågar "är det ledigt här?"..

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

43 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

TG64

En för mig mycket skön novell som gärna kunde fått varit längre med flera delar som vissa saker lämnade utrymme för som att de bodde någorlunda nära varandra och var öppna för tex. tankar om swingers och kanske även andra ovanligare böjelser. Ingen berättade om sina egna drömmar öppet och det lämnar ju utrymme för all sorts utveckling! Har de barn och barnbarn som kan införlivas och vad är deras föregående livshistoria? Hoppas på mera och tackar så länge!

15/7, 2023 kl. 11:53

#8

Nosey

Härlig berättelse, har rest mycket under många år och känner igen nöjet i att betrakta människor runt omkring. Tyvärr har jag inte kommit lika långt, men drömmen finns där.
Du har en så verklig stil i berättandet och det känns upplevt. Väntar på nästa novell!

18/2, 2015 kl. 01:30

#7

Klara

Vilken härlig story om ett möte mitt i livet.

9/2, 2015 kl. 00:43

#6

Mr_Solen

Hej alla

Tack för fina kommentarer Skönt när själva storyn går hem.

Det språkliga ja... även fast man skriver i Word med rättstavning och sedan läser den minst 4 gånger så slinker det med en del fel. Har ibland upplevt att man blir "hemmablind" när man läser sin egna novell. Ska försöka vara ännu noggrannare till nästa..

Soliga hälsningar

8/2, 2015 kl. 18:57

#5

Huldran

Mr_Solen. Trevligt att göra din bekantskap. Även jag som betraktare, av det Du skriver! Du är inte ensam om betraktarens funderingar och den väg de tog. På en sådan central plats är en person både anonym och ensam, mitt bland alla andra.

Som flera andra har även mitt argusöga uppmärksammat en del språkliga avvikelser. Kanske skall jag även säga, Välkommen till Bubblan!

6/2, 2015 kl. 23:03

#4

erosvän

Du har fångat och utvecklat tankar man kan ha på en sån plats som centralen. Att sedan dra det vidare på ett så upphetsande sätt var en bra grepp. Dock som någon påpekad finns några språkliga blunders men inte så det stör. Fortsätt i den här stilen!

6/2, 2015 kl. 09:03

#3

lp521813

Förbluffande känsla av närvaro i berättelsen, självklart 5 poäng! Har en del synpunkter rent språkligt på novellen, men det känns underordnat i sammanhanget. Mycket bra!

6/2, 2015 kl. 02:29

#2

Mr_Solen

Tackar, alltid kul med positiva kommentarer.

6/2, 2015 kl. 01:16

#1

Baluns

Du den var bra den, riktigt bra ;-)

5/2, 2015 kl. 23:25