Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

14/4, 2015 kl. 09:03, av ylvalisa

"Galne" Pierre

Del 2 av 3 i serien Pierre och Ylvas galna liv

Berättelsen om "Galne" Pierre.

Berättad av honom själv för Ylva Alatalo som skrev ner den.

 

 

Pierre hade just kommit tillbaka till Sverige efter åtskilliga år utomlands. Han hade bott i många olika länder och jobbat med vad som kunde dyka upp. Nu var han 40 fyllda och tänkte att det var dags att 'stadga' sig och försöka etablera någon slags verksamhet att leva på i lugn och ro. De senaste åren hade han tillbringat i en mindre stad i Kanada, men hans rykte hade blivit lite 'solkigt' efter några fruntimmersaffärer, så han fann för gott att dra.

 

Att han valde just Sverige att flytta till på sin 'ålders höst', som han själv uttryckte det, berodde nog mest på en rad tillfälligheter. Visserligen är han sedan födseln svensk medborgare, men det var inget argument. Inte heller det sociala trygghetsnätet, som kraftigt försämrats sedan han sist flyttade. Skatterna? Sällan! Språket? Tja, han talar rätt hyfsad, om än slarvig, svenska. Men hans engelska och är inte mycket bättre! Senast han bodde i Sverige, sa han: "Aldrig mer!"

 

Hans yrkeskunnande är gångbart överallt, han är formgivare, med goda kunskaper inom IT-området, en kombination som är ganska unik. Så varför hamnade han i Sverige och varför just i den här gudsförgätna lilla hålan, långt upp i norr? Jo, det var såhär det började:

 

Pierre hade just avvecklat sin verksamhet i den lilla kanadensiska staden, där han haft sina bopålar de senaste 3 åren, efter sina studier till designer i USA. Han bodde hos en kompis i Toronto när hans syster i Stockholm ringde:

"Du måste nog komma hem ett tag för mamma har blivit dålig och vi vet inte om hon klarar sig så värst länge till!"

 

Så Pierre tog nästa flyg till Stockholm och bodde hos sin syster, tills mamman hade lämnat det jordiska. Vid bouppteckningen befanns det att gumman hade samlat på sig en rejäl slant och villan i Täby var värd sina modiga miljoner. Det blev, trots skatterna, en hel del pengar att sätta sprätt på. Nu är Pierre egentligen varken prylgalen eller någon festprisse, men han tyckte ändå att han kunde unna sig någon liten lyx. Alltså köpte han sig en rejäl husbil.

"Man kan ju inte bo hos syrran hur länge som helst," resonerade han. Även om han gillade sin syster, så kunde han inte fördra hennes karl! "Det kanske vore en bra idé att se sig lite om i sitt fädernesland," resonerade han vidare. "Jag har ju inte varit norr om Gävle!"

 

Sagt och gjort. I lugn takt puttrade han norrut. Inte E4:an, utan på småvägarna utefter kusten. Då och då stannade han till ett tag, om det såg fint ut. Så småningom kom han fram till vår lilla stad. Den är ganska fin, med sina branta backar ner mot hamnen, de gamla husen i centrum och havet ända in på knutarna. Han parkerade vid torget och här blev han stående i flera dar! Bytte p-ruta då och då, men bodde i stort sett mitt på torget. På dagarna utforskade han sta'n och omgivningarna med den lilla motorcykel, han hade bakpå husbilen.

 

En kväll kom han till en liten by längre upp efter en älv. Här pågick någon slags festival! I en folkpark bortom all ära och redlighet, spelades häftig musik! Det lät inte som något annat han hört i hela sitt liv! Var det zigenskt? Eller något judiskt? Men visst var det jazz? På en liten scen stod tre svartklädda musiker med fiol, bas och dragspel och spelade virtuost på sina instrument. Pierre trodde inte sina öron. Det var första gången han mötte kletzmermusik och bandet, som heter Kroke, kom från Krakow i Polen.

 

Låt efter låt etsade sig in i hans hjärna och han gungade med i trängseln framför scenen. "Hur i helvete kan det komma sig att en sådan här orkester har hamnat här ute i obygden?" funderade han. "Dom borde ju stå på dom stora scenerna i Stockholm."

 

Efter ett par extranummer, dök det upp flera band. Det ena häftigare än det andra. Till slut blev Pierre törstig. I en bod intill fanns både öl och vin. "Så djävla osvenskt!" resonerade han och köpte en flaska vin. Lite senare kom han på att han ju hade kört motorcykel hit och med en hel pava innanför västen, var det inte tal om att köra inatt. Han frågade efter hotell, men det var ju fullt såklart. "Kanske man skulle ragga upp någon brud, som har en varm famn att sova över i?" funderade han, men letade i stället upp en bod där det stod 'Information' och fick sig anvisad en sovplats i ett militärtält på campingen. Inklusive frukost för 20 spänn!

 

Vid tretiden trängde han in sig under en filt och somnade som klubbad. När morgonen kom stapplade han ut och möttes av ett glatt gäng, som serverade en magnifik frukost vid långbord.

"Förekommer sånt här jämt, här ute i obygden?" frågade han sin bordsgranne, en liten svarthårig tjej i svart linne och lång, svart kjol. Hon tittade länge på honom innan hon svarade:

"Men, vet du inte det? Den här festivalen är ju varje år. Kommer du från månen eller... Det vet väl varenda människa!"

 

Han tittade länge på den lilla varelsen, som friskt högg in på en ny macka. Det var tydligt att det förekom en hel del häruppe i norr, som han borde veta mer om.

 

När han återkom till sin husbil bestämde han sig för att ta reda på mera om den del av landet han hamnat i. Ganska snart fann han att det sjöd av aktiviteter runtom. Inte bara musik av världsklass utan också teater, dans, konst och massor av annan kultur. Dessutom var det jävligt vackert.

 

Efter en vecka hade han bestämt sig för att stanna lite längre. Nu dög inte husbilen, utan han gick till det kommunala bostadsbolaget för att skaffa en lägenhet. Det visade sig finnas gott om attraktiva sådana och snart började han möblera en femrummare på vinden i ett gammalt stenhus, vid en av kajerna. Utsikten var bedövande och hyran låg, med hans mått mätt. Husbilen hyrde han in i en loge utanför sta'n. I ett av rummen inredde han en datastudio och efter lite trassel med den lokala datahandlaren lyckades han få det han ville ha.

 

"Jävla korkskallar," muttrade han för sig själv, efter det första besöket i databutiken. "Fattar dom inte sitt eget bästa. Hålla på med PC! Sånt skit när det finns Mac!" Pierre är inbiten Applefan och missar inte ett tillfälle att racka ner på PCanvändare! Till slut fick han vad han ville ha, till rätt pris. Nu gällde det bara att skaffa jobb. Inte för att han behövde jobba, han hade ju arvet, men det var ett bra sätt att träffa folk.

 

För att ha något att visa upp, ringde han till sin kompis i Toronto och fick honom att skicka över hans portfölj med arbetsprover. Han tänkte etablera sig som grafisk formgivare och dekoratör i sta'n och då måste han ha något att visa upp. När portföljen anlänt, tog han den under armen och gick ut på sta'n.

 

Uppe runt torget låg flera butiker och han började med den som låg närmast. Det var optikern. Pierre klampade in och såg sig om i den ganska traditionellt inredda butiken. Från ett rum, bakom butikslokalen, kom en äldre fyllig dam och frågade om hon kunde hjälpa till med något. Pierre undrade om det var hon som förestod butiken.

"Nej, det är Greta som äger butiken," svarade hon. "Greta Lindholm alltså," lade hon till, liksom för att förtydliga, när hon insåg att Pierre kanske inte var bekant med Greta. "Hon är ute ett ärende, men kommer vilken minut som helst. Det går bra att sitta ner så länge."

"Tack, jag tittar runt lite, medans jag väntar," svarade Pierre och började granska butiken noggrannare. Här fanns mycket att göra, om man ville fräscha upp.

 

Efter några minuter dök en kvinna upp i entrédörren. Hennes hemtama beteende visade att detta var Greta Lindholm. Hon var runt 40, av medellängd och med cendréfärgat hår runt ett ganska behagligt ansikte. Det han kunde se av hennes figur var inte heller fel. Ganska små bröst, men lagom mycket hull och väl markerad midja. Hennes mörkblåa ögon granskade Pierre ingående.

"Kan jag hjälpa till med något?" frågade även hon.

 

Pierre berättade att han var ny i sta'n och tänkte etablera sig som dekoratör och grafisk formgivare. Han visade sin portfölj och Greta såg mycket imponerad ut.

"Men om man vill få det såhär fint, så kostar det väl en massa pengar?" frågade hon oroligt.

"Jag kommer att vara billig, jag måste inte tjäna en massa pengar på kort tid. Jag tycker det är roligt att ha det fint omkring mig och det gäller såklart även utomhus och i de butiker jag handlar," svarade Pierre. Han var nära att tillägga: 'Vackra damer kan alltid få specialbehandling!' men hejdade sig i sista stund.

 

"OK, då har jag ett par tips: Först och främst tycker jag att du skall kontakta vår tryckare, Elof Svensson. Han gör trycksakerna till alla här i sta'n och vi vill inte att någon kommer utifrån och tar jobben från honom. Men ni kanske kan göra en deal där du formger och han trycker, för oss emellan så är han usel på att designa, men bra och billig på att trycka. Sedan borde du gå med i företagarföreningen och presentera dig och vad du kan för alla. Då har du bättre chans att få jobb. Vi skall ha en möteshelg, om några månader, på ett fjällhotell en bit inåt landet och jag jobbar med programmet, så jag kan lägga in en timme åt dig då, om du vill?"

 

"Jisses, det känns som om jag kommit rätt med en gång!" strålade Pierre och fick nästan lust att krama Greta. Hon kände nog vibbarna, för hon slog ner blicken och rodnade lite! "Självklart skall jag följa dina råd och jag kommer gärna med i föreningen och på träffen!"

 

Efter att ha fått beskrivning på vägen till tryckeriet fortsatte Pierre dit. Han kunde inte låta bli att fundera lite på Greta. Kanske kunde vara en bekantskap att odla...

Elof Svensson var en liten gråhårig man i 60-årsåldern. Hans ansikte sken upp när Pierre berättade om sina planer.

"Gosse! Du kommer tamejfan som en skänk från ovan! Jag håller på att slita ihjäl mig på allt som skall göras. Jag har försökt göra allt så fint jag kan, men eftersom jag mest klistrar och klipper, så tar det sån jäkla tid. Du jobbar med dator ser jag?" Pierre nickade och kände att Elof skulle bli en bra kontakt, för att få jobb.

 

Mycket riktigt. Redan första veckan droppade det in flera små trevliga arbeten och Pierre såg fram emot helgen på fjällhotellet. Då skulle det nog bli tillfälle att lära känna kunderna bättre!

 

*****

 

Det var ett späckat program, med flera bra föreläsare och Pierre hade förberett sig med ett bildspel med arbetsprover och några förslag på skyltningar och inredningar, bl.a. en 3D-rendering av hur optikerns affär skulle kunna bli trevligare. Alla verkade mycket intresserade av stans nyaste företagare, även om vissa uttryckte farhågor av ekonomisk art. Elof föll in och berättade sin syn på ett framtida samarbete och med det så var farhågorna om hans framtid bortblåsta.

 

Efter föreläsningarna var det middag och lite senare skulle det bli disko. Pierre tog en snabb dusch och släntrade ner till matsalen. När det var dags att sätta sig kom Greta fram och tog honom under armen:

"För du mig till bordet?" frågade hon rodnande. Hon tyckte väl att hon kände Pierre lite mer än de andra och dessutom var hon ju värd för tillställningen. Pierre märkte att hon nog hade stärkt sig lite före middagen. Hennes normala lite strama uppträdande hade mjuknat och hon pratade på och presenterade alla de andra. Lite skvaller följde med av bara farten och ganska snart visste Pierre det mesta om deltagarna. Maten var gudomlig och många ingredienser var helt nya för Pierre. Renskav, smörstekta kantareller och hjortronmousse hade han aldrig ens hört talas om tidigare! Före maten serverades 'vargtass' och till maten ett utsökt vin, så alla tungor lossnade och stämningen var hög vid kaffet och krögarens hemgjorda likörer.

 

Framemot tiotiden drog sig de flesta ner till diskot i källaren. Pierre tvekade lite när han hörde det tunga diskodunket, men Greta tog honom i handen och drog ut honom på golvet. Ingen av dem var särskilt bra på de dansstilar som ungdomarna praktiserade, utan det blev mest att dansa som vanligt. Greta tryckte sig tätt intill Pierre och han kände snart värmen från hennes kropp strömma över till hans egen. Det var på intet sätt obehagligt, tvärtom, men Pierre hade ju tänkt ta det lugnt med damerna här i sta'n, tills han var lite säkrare etablerad.

 

Han kunde dock inte låta bli att trycka hennes hand lite extra och genast tryckte hon tillbaka. 'OK,' tänkte han, 'då känner vi väl efter hur hon gillar lite mer närgångna smekningar!' Han lät sin högra hand sakta stryka nerför Gretas rygg tills han nådde så långt ner han kunde, på hennes mjuka skinka. Där stannade han upp och tryckte henne närmare sig. Hon svarade genast med en liten suck och började gnida sitt underliv mot hans. Sakta smekte han över hennes runda bak, samtidigt som han blåste försiktigt i hennes öra. Hon gnydde till lite och lutade pannan mot hans axel. Pierres fingrar sökte sig närmare hennes stjärtspringa och smekte vidare. Vad hade hon för trosor egentligen? Han kände inga sömmar genom det tunna klänningstyget. Inte hade väl stringtrosor kommit ända ut hit till obygden? Eller var hon utan?

 

Nu var låten slut och efter en sista kram sökte de sig tillbaka till sitt sällskap, som hittat ett bord nära baren. Lagom långt från dansgolvet för att slippa skrika sig hes. När nästa låt började såg Pierre att Greta tog sats för att fortsätta. Tog sats gjorde också Malena Anderberg, blomsterhandlare i dryga 30-årsåldern. Hon hann före Greta, som besviken satte sig ner igen. Malena var smalare och längre än Greta, med spikrakt svart hår i hästsvans, som räckte ner på halva ryggen. Hon hade ett vackert ansikte, med rak näsa och pigga mörkbruna ögon. Under hennes tunna blus rörde sig ett par rätt stora bröst fritt utan bh! Hon hade ett par väldigt tajta piratbyxor, som avslöjade mer än de dolde! Pierre tyckte sig till och med kunna ana formen på hennes venusberg och springan genom det tunna elastiska tyget.

 

Malena var bättre på att dansa än Greta och snart buggade de vilt. Varje gång Malena snurrade runt, kom Pierres hand i närkontakt med hennes mjuka bröst och vid ett par tillfällen lyckades han till och med krama ett av dem lite. När låten närmade sig sitt slut, smög sig Malena in i hans famn. Hon tog tag i Pierres överarmar så att hans händer kom att hamna mellan dem! Automatiskt fick Pierre händerna fulla med bröst och missade naturligtvis inte tillfället, att krama lite extra och leka med de styva vårtorna, genom det tunna tyget! När låten tystnat stod de kvar ett ögonblick extra och Malena tryckte sin venusbulle hårt mot hans lår.

 

'Nu blir det besvärligt,' tänkte Pierre. 'Det finns tydligen fler kåta damer i den här sta'n! Vilka kan man mer tänka sig?' Efter ytterligare en dans, som Greta snodde åt sig, blev det paus. Bordet var fullt med välfyllda ölglas, så det var bara att ta för sig. Pierre hamnade mellan Greta och en annan företagande dam, som hette Agneta Stark och hade bokföringsfirma. Även hon var runt 40, med normalfigur och lite rödaktigt hår. Att hon var en äkta rödtopp syntes på hennes fräknar och färger i övrigt. Hon var inte riktigt lika dragen som Greta och Malena, men pratade ändå som en kvarn. Hon ville veta allt om Pierre, som hade lite svårt att svara på alla, mer eller mindre närgångna frågor. Hon kändes dock trevlig och lättsam att prata med och så luktade hon gott!

 

Snart satte diskodunket igång igen och Pierre bjöd upp Agneta. Greta och Malena hade, fnittrande som småflickor, avvikit för att lätta på trycket. Inte heller Agneta var särskilt duktig på den moderna diskodansen, utan föredrog lite mer närkontakt på dansgolvet. Pierre tyckte att han skulle känna lite på henne också och lät handen vandra upp och ner för hennes rygg. Han fick emellertid ingen respons på sina små tryckningar, men i pausen mellan låtarna kände han hennes hand smyga ner och krama hans ena skinka! Han vred på huvudet och tittade ner på henne. Hon blinkade med ena ögat och sträckte sig upp mot hans öra, för att viska något:

"Jag har nog sett att både Greta och Malena är störtkåta på dig! Jag förstår dom, men visar jag det så blir det slagsmål!" Pierre tittade förskräckt på sin danspartner. "Det har hänt förut! Bägge två är så svartsjuka så det är inte sant. Fast dom är gifta! Men överlever du dom, så har jag rum nummer 11!" I det samma omöjliggjorde musiken all vidare konversation, men Pierre var helt förstummad i alla fall! Den här låten var det en betydligt följsammare partner han höll i sina armar och hon besvarade hans smekningar genom att trycka sig tätt intill honom och gnida sitt underliv mot hans nu ganska rejäla stånd.

 

Några timmar senare och efter åtskilliga tryckare med de tre damerna, mest Greta, slutade musiken och det var dags att gå och lägga sig. Ett litet tumult uppstod i foajén när några av de manliga deltagarna, som var rätt packade, försökt få med sig damerna på en sängfösare i någons rum. Pierres 'tre damer' lyckades smita, men några andra hakade på, när det lovades champagne och kortspel. Även Pierre avböjde och strosade iväg till sitt rum. Väl där, slog han sig ner på sängen, sparkade av sig skorna och funderade.

 

Visst var han kåt! Det var ju flera månader sedan sist! Men var det så smart att knulla med sina presumtiva kunder? Han suckade djupt och såg framför sig hur han skulle bli tvungen att fly från den här sta'n också. Han tog fram sin medhavda romflaska och slog upp ett halvt tandborstglas. En Tonic ur minibaren fulländade groggen och han tog en djup klunk. I det samma öppnades dörren och Greta slank snabbt in.

 

"Hej, jag tänkte bara fråga om du har någonting drickbart. Jag blev så törstig av all ölen!" urskuldade hon sig.

"Visst," sade Pierre, "vad vill du ha? Duger det med rom och Tonic eller vill du ha champagne?"

"Nä fy, inte skumpa, då blir jag så yr i huvet och vet inte vad jag gör. Hellre rom och cola om du har."

"Visst, min sköna. As you like it!" Pierre försökte vara gentleman och bugade djupt. Inom sig flinade han och tänkte att hon nog inte vet vad hon gör, skumpa eller inte skumpa. I morgon kommer hon antagligen att ha en sjujävla huvudvärk och inte komma ihåg ett smack. Han räckte henne den starka groggen och de skålade.

"Visst var det bra föreläsningar idag?" försökte hon och slog sig ner på sängen bredvid Pierre. Hon hade knäppt upp en knapp för mycket i klänningen och Pierre skymtade ett mjukt bröst i urringningen. Han noterade också att hon tagit av sig den vita pushup bh, hon burit tidigare under dagen! Pierre tog en klunk till och satte ner sitt glas på sängbordet. Som av en tillfällighet lade han handen på hennes lår. Greta rös till och tömde sitt glas i ett enda svep.

 

"Vet du vad Pierre? Jag känner mig så trygg här hos dig! Kan du inte hålla om mig lite?"

"Visst kan jag det," svarade Pierre och lade armen runt hennes axlar. Hans hand hamnade farligt nära hennes ena bröst och försiktigt började han leka med bröstvårtan genom det tunna tyget. "Skall jag bara hålla om dig lite, eller vill du ha mera?"

"Mera!" viskade hon och vände upp sitt ansikte mot Pierres och blundade. Glaset föll till golvet, men det var Duralex, så det höll! Hon vätte läpparna med tungan och Pierre kysste dem lätt, samtidigt som han lät handen söka sig in under klänningen och började smeka hennes bröst. Greta tog tag i hans huvud och pressade läpparna hårt mot hans. Pierre öppnade munnen lite och lät tungan smeka sig in i hennes mun och sökte hennes. Med sin lediga hand smekte han försiktigt ena låret, först utanpå klänningen, sedan in under fållen och sakta uppför insidan. Greta suckade och särade lite på benen, för att bereda plats för hans hand.

 

"Mmmm, ta mig fort nu!" mumlade hon och lät sin ena hand sjunka ner i Pierres knä. Snabbt sökte hon sig upp till bulan i hans byxor och kramade den allt styvare kuken. Pierres hand fortsatte sin vandring och snart var han framme vid målet. Inte hade hon stringtrosor, hon hade ingenting! I sitt stilla sinne undrade han hur länge hon varit byxlös. Kanske hela dagen, eller åtminstone kvällen?

 

Nu skrevade Greta rejält, för att bereda väg för Pierres smekande fingrar. Samtidigt sjönk hon ner på rygg i sängen. Detta gjorde att Pierre fick ännu bättre tillträde till hennes savande fitta. Mjukt lät han fingrarna smeka de yttre delarna, nogsamt undvikande klittan. Han tänkte hetsa upp henne riktigt långsamt, orgasmen brukade bli djupast så, resonerade han.

 

"Kan du inte släcka ljuset? Jag blir så generad för att visa mig naken, i synnerhet för en vilt främmande karl!" fnissade Greta.

"Klä av dig du, så släcker jag," svarade Pierre och reste sig upp, gick till dörren och tryckte på knappen. Nu lös bara sänglampan, men den släckte Greta med en snabb rörelse. Det blev kolmörkt i rummet. Ute sken bara stjärnorna, men man kunde ana att solen snart skulle gå upp. Snabbt drog Pierre av sig paltorna och trevade sig fram till sängen.

 

"Kom och knulla mig!" viskade Greta. Hon låg naken mitt på sängen, med benen brett isär och armarna utsträckta mot Pierre. Pierre knäböjde vid fotänden och smekte insidan av hennes lår. Så kröp han upp och började sakta kyssa sig uppåt, till hennes savande sköte. Hans näsa nuddade hennes blygd och han blåste lite mot den vidöppna ingången. Greta skakade till när han försiktigt slickade hennes springa. Hon var sjöblöt och det smakade ljuvligt gott. Godare än rommen!

 

"Mmmmen vad gör du? Himmel vad skönt!!! Det har ingen gjort förut! Meeera!"

'Vaddå?' tänkte Pierre. 'Har hon aldrig blivit slickad förut? Är hon kanske oskuld också?' Sakta lät han tungan leta sig djupare och djupare in i hennes fitta. Hon skakade av vällust och gnydde svagt. Så reste han huvudet en aning och sög in klittan i munnen. Spelade på den med tungan.

 

Med ett vrål lyfte Greta på underlivet och hela hennes kropp skakade i en kraftig orgasm.

"Ooooooh! Maaaamma! Hjäääälp! Jaaaaaaaaa!" plötsligt låg hon som avsvimmad. Pierre smekte henne över magen. Hon andades hårt och snart var hon tillbaka. "Men Gud vad gjorde du? Något sånt har jag aldrig råkat ut för tidigare!"

"Jag bara sög dig lite. Nu skall vi knulla!" Pierre tog plats mellan hennes ben och placerade ollonet mellan blygdläpparna.

"Mmmmm! Jaaaa, kom nu!" Och Pierre tryckte på. Sakta försvann kuken in i hennes sköte och snart var hela inne. Pierre stannade upp ett slag, för att njuta av värmen. Så drog han sakta ut nästan hela och så in igen. Väl inne så tryckte han sin blygd hårt mot Gretas och vickade lite åt sidorna för att gnugga fram lite mer lust. Mer behövdes inte, för att Greta skulle komma ännu en gång.

 

Nu kom Pierre igång rejält och kuken gick som en pistong i Gretas fitta. In och ut. Orgasmerna avlöste varandra, medan Pierre hade en god bit kvar. Så stannade han upp för att låta henne vila några sekunder. När hennes andhämtning lugnat sig en aning sa han:

"Nu kära Greta vill jag ta dig bakifrån!"

"Mmmmen det har ingen gjort förut! Kan det vara skönt?"

'Stackars människa!' tänkte Pierre. 'Vad har hon träffat för karlar?' Så vände han resolut på Greta. Tog tag i höfterna och drog upp henne på knä. Med en stöt körde han in kuken i henne, ända till roten. Han kände att han bottnade och Greta skrek till! Så började han pumpa med kraftiga tag.

 

Plötslig kände han någon smeka pungen försiktigt. Inte framifrån, utan bakifrån! Jisses var det någon mer i rummet? Han kände en varm kropp mot sin arm och i det gryende morgonljuset kunde han skymta en naken Malena!

"Ni förde sånt liv, så jag kände att jag bara måste vara med!" viskade hon i det att hon försiktigt kramade Pierres kulor. Med den andra handen fångade hon upp ett av Gretas dinglande bröst och smekte runt vårtan med pekfingret. Greta märkte först ingenting konstigt, men efter ännu en kraftig orgasm upptäckte hon att det var en hand för mycket i farten. Hon stelnade till och vände upp ansiktet.

"Herre Gud! Är det någon mer här?" skrek hon till. Så fick hon syn på sin väninna. "Malena! Vad gör du här? Åååå vad jag skäms!" fortsatte hon och begrov ansiktet i kudden. "Vad ska folk säga?"

"Tsss... lugna ner dej lite. Det här får ingen veta," försökte Malena och strök henne över ryggen. "Nu ska vi hitta på någonting, som jag lovar att du aldrig varit med om, men som du kommer att drömma om hela ditt liv!"

 

Malena var tydligen lite mer erfaren och tog raskt kommandot:

"Lägg dig på rygg Pierre, så får Greta jobba lite också! Jag vill se hur hon ser ut när hon rider!"

Pierre drog sin styva påle ur Gretas fitta, med ett smaskande ljud. Lade sig på rygg med staken pekande mot taket. Greta sjönk ihop och försökte gömma sig i täcket!

"Kom fram och kliv på nu! Titta så fint han står!" Malena var riktigt i gasen och drog Greta i armen.

"Nej jag vill inte att du skall se oss! Det är ju snuskigt!" Greta lät som om hon önskade sig någon helt annanstans. Malena sträckte in en arm under täcket och smekte Greta mellan benen. Greta ryckte till, men kunde inte låta bli att bereda plats för hennes smeksamma fingrar. Snart kunde man höra på hennes andhämtning att hon var på väg igen.

"Kom nu så får vi se dig rida," tjatade Malena, samtidigt som hon grenslade Pierres huvud och sänkte sin välfriserade fitta mot hans mun. Pierre var inte sen att smaka av godsakerna och stack ut tungan så långt han kunde. Greta kom fram igen och med Malenas benägna bistånd grenslade hon Pierres kuk, som nu var styvare än nånsin! Sakta lät hon den försvinna upp i sin blöta fitta, ända in.

"Nu får du jobba, så det blir lite spruta av!" dirigerade Malena, samtidigt som hon tryckte sin ljuvliga fitta mot Pierres aktiva mun!

"Himmel vad skönt!" Greta kunde inte låta bli att undslippa sig diverse njutningsfulla stönanden, samtidigt som hon försökte skyla sina bröst och sitt underliv för Malenas uppskattande blickar. Malena försökte emellertid komma åt att smeka henne och snart gav hon upp och hängav sig helt åt att rida.

 

Snart nog kom hon i ytterligare en orgasm och Pierre var inte långt efter! Efter några första ryckningar, kom han i långa kraftiga sprut, rakt upp i Gretas inre!

"Men Gud! Jag som inte har något skydd!" skrek Greta. "Tänk om jag blir med barn!"

"Du får väl förföra gubben i kväll när du kommer hem, så han inte misstänker något. Om du blir på smällen blir han bara glad! Nu måste jag få smaka på snoppen!" Malena nästan lyfte Greta från hennes plats och lade sig ner över Pierres bröst och greppade den ännu inte helt slaka kuken och tog den mellan sina läppar.

Greta, som sjunkit ner på golvet invid sängen frågade:

"Är det gott?"

"Mmmmm, kom och smaka!" mumlade Malena i mungipan och smekte Greta över nacken. Greta lyckades övervinna sitt tvivel och sträckte ut tungan och slickade försiktigt längs Pierres blöta snopp. Hon fnittrade till:

"Det känns nästan lite perverst! Men rätt härligt syndigt ändå!"

 

Nu hade Malena lyckats arbeta upp lite stake och flyttade ner för att få lite kuk i fittan hon också. Greta hade karskat till sig och frågade Pierre:

"Kan inte du slicka mig därnere lite till?"

"Kom igen och slå dig ner, så skall jag ge dig en omgång till!" svarade Pierre, något ansträngt. Malena red nu för fullt. Hon satt med ryggen mot Greta, som försiktigt sjönk ner med fittan inom räckhåll för Pierres långa tunga. Malena lutade sig bakåt lite och Greta slog armarna om henne och smekte hennes mjuka bröst. Det var första gången i sitt liv hon smekte en annan kvinna på det här sättet, men hon tyckte inte det var så tokigt ändå. Fast väldigt förbjudet! Nu var Malena nära och när Greta kom på att hon kunde rulla Malenas bröstvårtor mellan fingrarna, så kom Malena i en ljudlig orgasm, som skakade hela sängen!

 

Pierre lyckades inte komma ytterligare en gång, han var helt slut och slaknade efter en liten stund. Även Greta var slut och klev av tillsammans med Malena. De bägge damerna knäböjde på golvet, sida vid sida och överhöljde sin slagna hjälte med kyssar.

"Det var fint Pierre!" fnittrade Greta. "Nu fick jag lära mig mycket nytt. men jag får väl vara lite försiktig med att praktisera det hemma. Gubben skulle nog undra var jag lärt mig allt."

"Mmmm, du var inte så dum!" inflikade Malena. "Det här måste vi göra om!"

"Ja ni var härliga," svarade Pierre. "Men kom ihåg, Greta, gubben ikväll! Du får väl lura i honom att du börjat med piller eller något sånt!"

 

Efter ett par avslutande kyssar på Pierres slaka mandom, försvann damerna fnittrande till sina rum. Det var nästan ljust ute nu, men Pierre hade inga problem att somna. Först funderade han lite på Agneta Stark i rum 11, men slog det ur hågen, när han sett vad klockan var. Hon sov säkert såhär dags.

 

Frukosten samlade ett ganska trött gäng. De flesta killarna hade spelat kort halva natten och några av de kvinnliga konferensdeltagarna hade tydligen hängt på det gänget. Malena och Greta såg också rätt slut ut. Pierre hade sovit minst fem kvart i timmen, men var ändå ganska trött. Efter en kopp kaffe och en ostmacka, caféaulait som Pierre helst hade velat ha fanns inte, gick han ut på altanen för en första morgoncigg. Efter en stund fick han sällskap av Agneta Stark.

"Fick du häcken full i natt?" flinade hon. "Jag hörde att det gick livat till! Det är ganska lyhört här och vi hade ju faktiskt rummen intill varann!"

"Mmmm. Tänkte inte på det. Vi kanske skulle varit lite mer hänsynsfulla mot grannarna," svarade Pierre, med ett generat flin. "Jag funderade faktiskt på ett litet besök, men det blev så sent."

"Du hade varit välkommen, fastän klockan var kvart över fem!" kuttrade hon och smög sig intill Pierre, efter att först ha kastat en blick omkring sig, för att kolla om någon annan röksugen konferensdeltagare kommit ut. "Fast du kanske var slut!"

"Nå, så illa var det inte, men jag trodde faktiskt att du sov."

"Det blir väl fler tillfällen," kuttrade hon och strök sig, som av en tillfällighet, över ena bröstet i det att hon drog koftan tätare om sig. Så fimpade hon sin cigarett, blinkade åt Pierre och gick in igen.

 

'Tja,' tänkte Pierre, 'det blir väl fler tillfällen och hon behöver säkert få en del jobb gjort!' Så gick han in igen till förmiddagens föredrag och diskussioner.

Efter lunch var det så dags att dra hem till sta'n igen.

 

Några dagar senare fortsatte han sin rundvandring i butiker och hos företag. Det visade sig att det inte alls var svårt att få jobb. Speciellt de kvinnliga företagarna behövde mycket hjälp och det var inte bara trion från konferensen som gärna ville betala "in natura"! Pierre var lite försiktig med att utlova något i den vägen. Han ville inte sabba något som kunde vara en framtid. Han hade dock en princip: Kvinnliga företagare och sådana som hade det knapert behövde inte betala lika mycket i timmen, som de företagare som hade det bra ställt!

 

*****

 

Månaderna gick och Pierre etablerade sig mer och mer i sta'n. Det var dans på Statt och för en gångs skull tyckte Pierre att han skulle försöka vara lite 'social'. Han satte på sig sina svarta jeans och en svart bomullsskjorta, en klädsel som han brukade ha när han jobbade på teatern. Kanske var det för att inte synas så bra i dunklet på krogen? Det var mycket ungdomar ute den här kvällen och Pierre var nog nästan den äldste bland gästerna. Han satt med sin öl, ensam vid ett bord och gottade sig åt allt 'lammkött' som minglade runt. Så kände han någon som klappade honom på axeln.

"Får man slå sig ner?" Det var Agneta Stark!

"Visst," svarade Pierre glatt. "Precis vad jag satt och längtade efter!"

"Vadå?"

"Att det skulle dyka upp någon kåt snygging, som man kunde ägna resten av kvällen åt!"

"Guuud va fräckt!" utbrast Agneta. Fast hon var påtagligt smickrad.

"Är du här alldeles ensam?" frågade Pierre.

"Nej, jag är här med en väninna, som just flyttat tillbaka till stan. Hon heter Birgitta. Just nu är hon ute på dansgolvet, men henne vill du säkert också träffa! Fast jag har första tjing!"

"Skall vi ta och kramas lite först, så får jag testa din kompis sedan?" retades Pierre och tog Agnetas hand.

 

Visst blev det kramas av! Det var länge sedan Pierre upplevt någon, som så öppet visade vad dans egentligen handlade om! Agneta gned sitt underliv mot Pierres lår, som om hon hade myror i brallorna! Och Pierre kramade allt han kom åt. Skinkor, rygg, armar och tuttar, allt fick sin beskärda del. Bägge andades tungt när de vandrade tillbaka till Pierres bord. Agneta spanade ut över folkhavet och fångade sin väninnas blick. Birgitta var väsentligt yngre än Agneta. Säkert inte mer än 25 och rätt söt. Mörkhårig, blåögd, av medellängd och smal, med ganska små bröst och ett smittande glatt leende. Pierre blev genast intresserad, men hon var ju väldigt ung!

 

De tre satt och pratade länge. Birgitta berättade att hon var från sta'n men varit i Uppsala och pluggat till engelsklärare och nu fått en halvtid i sin hemstad. Hon hoppades på mera och under tiden tog hon lite översättningsjobb, för att dryga ut den magra lönen.

"Då har jag kanske lite jobb åt dig," sade Pierre. "Som du hör är min svenska ganska usel och jag har stort behov av att hitta någon, som kan översätta och tvätta mitt språk."

"Inte snackar du så illa, men du kanske skriver sämre. Vad för slags texter är det du vill ha hjälp med?"

"Erotika!" nästan viskade Pierre och undrade själv var han fått modet ifrån, att över huvud taget fråga.

"Vad sa du?" undrade Agneta, som nu vaknade till liv. "Har du skrivit porr, som du försöker få min väninna att översätta? Vad tänker du betala med då?"

"Jisses, var det så farligt? Jag tänkte betala med Svenska Pengar! Birgitta behöver ju lite extraknäck. Jag kan till och med tänka mig att betala svart!"

"Jamen ändå. Porr!"

"Egentligen är det inte så mycket erotika, det är mer typ episoder ur mitt liv, som jag vill komma ihåg."

"Och var hade du tänkt vi skulle hålla till och jobba med det? Hemma hos dig eller..." undrade Birgitta.

"Jag kan mycket väl föreställa mig var det skulle sluta!" inflikade Agneta. Kunde man ana ett styng av svartsjuka i hennes röst?

"Vi kan hålla till nere hos Elof på tryckeriet, om du vill vara på neutral, säker mark," svarade Pierre.

"Visst, skall vi säga klockan nio?" Birgitta tycktes gilla tanken.

"Säg tio. Man vet aldrig hur sen kvällen blir!" svarade Pierre som kände Agnetas hand smeka uppför låret mot ett väldigt bestämt mål! I detsamma blev Birgitta uppbjuden och var försvunnen.

"Om du skall vara hos Elof redan tio, så tycker jag nog att det är dags för dig att dra nu," viskade Agneta. "Skall jag följa dig till porten?"

"Du får följa mig längre än så!" viskade Pierre tillbaka, reste sig upp och tog Agnetas hand.

 

Det var ingen lång promenad och snart klev de in i Pierres nya fina lägenhet.

"Vill du ha en drink?" frågade Pierre så snart de hängt upp sina ytterkläder i tamburen.

"Har du vin? Jag vill inte bli så full att jag inte vet vad jag gör!" svarade Agneta. Pierre tog fram glas och en välkyld riesling ur kylskåpet. De slog sig ner i soffan och smuttade på sina glas.

"Berätta nu lite om dig själv, så jag vet vem det är jag skall knulla med om en stund!"

"Det finns inte så mycket att berätta om," Pierre skrattade lite åt Agnetas rättframhet. "Jag är mellan 40 och 50 formgivare och singel. Tänd på tjejer och vill inte stadga mig, så länge ni envisas att jaga mig!"

"Du var mig en självsäker typ!" skrattade Agneta och knuffade Pierre i sidan. "Hur hamnade du i vår lilla håla?"

"Jag bara råkade åka förbi och såg alla söta affärsinnehavare i sta'n. Så jag tänkte att det var bäst att beta av dom, innan jag åkte vidare."

"Å du din..." Agneta satte ner sitt glas och tog tag i Pierres öron! Så drog hon till sig hans ansikte och kysste honom hårt på munnen. Det tog inte många sekunder förrän deras tungor lekte med varandra och händerna gick på upptäcktsfärd.

"Kan inte du strippa för mig?" frågade Pierre i en andningspaus. "Jag tycker det är så läckert när en snygg tjej gör det. Det tänder mig mer än något annat! Jag sätter på lite lämplig musik."

"Det vågar jag inte, det är så självutlämnande!" Agneta rodnade men reste sig ändå upp och ställde sig mitt på golvet, medan Pierre letade fram en riktigt sugande gammal goding med Eartha Kitt! Sakta började hon röra sig i takt med musiken. Tog små danssteg och vickade på höfterna. Så började hon smeka sig utanpå kläderna. Pierre satte sig till rätta i soffan och bara njöt.

 

Hon satte först händerna på höfterna ett par sekunder, så lät hon dem sakta vandra in över magen och upp till brösten. Där stannade de ett ögonblick för att sedan fortsätta upp till urringningen. Knapp för knapp knäppte hon upp blusen, samtidigt som hon dansade så sexigt hon kunde till musiken. När hon knäppt upp hela vägen, stack hon in en hand och smekte sitt ena bröst under tyget. Med den andra drog hon upp blusen ur kjolen och tog den sista knappen. Så sträckte hon upp armarna över huvudet, så att blusen åkte isär och hon visade sin ganska välfyllda A-kupa.

Pierre blev förtjust. Små tuttar är det bästa han vet! Agneta förde armarna bakom ryggen och lät blusen falla till golvet. I samma rörelse drog hon ner dragkedjan i kjolen och knäppte upp knappen. Nu stod hon där i bara underkläderna och försökte dansa sexigt för Pierre. Vita spetstrosor och matchande bh. Skorna hade hon lämnat redan i hallen och hon hade inga strumpor på sig, bara sockor. Earthas sexiga röst förstärkte intrycket av Agnetas rörelser och hetsade henne säkert att ta ut svängarna ännu mer.

Nu spelade händerna över såväl bröst som sköte. Hon förde en hand bakom ryggen och knäppte flinkt upp hyskan till bh'n. Så kupade hon händerna under brösten och lyfte av det spetsprydda plagget. Hennes bröst var ganska små och rörde sig minimalt när hon dansade vidare. Efter några steg, vände hon ryggen till och satte handflatorna innanför midjesömmen på sina trosor. Sakta vickade hon dom neråt och exponerade sin fasta stjärt för Pierre, som tog fram kuken och sakta runkade den med handen. Med raka ben och fötterna brett isär strök hon händerna neråt utefter benen och med dem trosan! När hon nått halvvägs neråt vadorna, kikade hon på Pierre mellan benen. Pierre, som nu hade fin utsikt över hennes stjärt och blygd, runkade på och när Agneta såg vad han gjorde sa hon:

"Mmmm, den där vill jag ha!" Hon klev ur trosorna och föll på knä mellan Pierres knän. Drog ner såväl hans byxor som kalsingar och tog ett mycket lätt grepp om staken. Sakta förde hon den upp och ner. Snart tog hon ett bättre tag och drog ner förhuden från ollonet. Noga studerade hon det. Så sa hon:

"Det skulle platsa fint djupt inne i min fitta!" Och så gav hon det en lätt kyss och reste sig upp. Medan Pierre krängde av sig skjortan och sparkade undan byxor och kalsingar klev Agneta resolut upp i soffan och ställde sig med ett ben på var sida om Pierres lår. Hennes sparsamt behårade, eldröda fitta hamnade mitt för Pierres ansikte! Pierre lät händerna smeka uppför hennes lår till hennes spänstiga bak. Samtidigt som han kramade hennes skinkor, begrov han också ansiktet i hennes kön! Med tungan följde han blygdläpparna och fångade snart upp klittan, som han försiktigt sög in i munnen! Med tungan spelade han över den känsliga knoppen och Agneta vred sig i extas.

 

"Ooooh, du får inte göra så! Det går för fort! Jaaaaaaa!" Så vek sig benen för henne och hade inte Pierre hållit henne och styrt henne rätt så hade det kunnat sluta illa! Nu styrde han ner henne, rakt på sin styva stake, som inte hade några svårigheter att glida in ända till botten i hennes plaskvåta fitta. Efter några ögonblick av ljuvlig stillhet, tog Agneta ett djupt andetag och började rida. Fortare och fortare. Hårdare och hårdare. Pierre höll en hand under var skinka, hjälpte till och styrde takten. Agneta flämtade och gnydde och kom snart i en djup och kraftig orgasm. Hon sjönk ihop i Pierres famn som en blöt trasa.

"Himmel vad härligt! Det var det häftigaste jag varit med om på länge!"

"Nu är det min tur," sade Pierre och vände på hela "kakan". Utan att ta ur kuken lade han ner Agneta i soffan, med sig själv ovanpå. Så började han pumpa, snabbt och hårt in och sakta ut medan Agneta kramade med fittmusklerna, så mycket hon kunde. Snart hade de byggt upp så mycket kåthet att knullandet var en enda lång orgasm! Mitt i Agnetas vrål kom Pierre i flera långa sprut, djupt inne i hennes innersta.

 

Totalt slut sjönk de ihop i en hög på soffan och somnade. Några timmar senare vaknade de till, flyttade in i Pierres säng och fortsatte tills solen gick upp.

 

*****

 

"Jag tror jag måste ta det lite försiktigt idag," sa Pierre vid frukostbordet. "Jag har fått skavsår på snoppen! Du var mig en hejare på att rida!"

" Ska du säga! Jag har fått ett blåmärke på kullen, av ditt bankande!"

De fortsatte att smågnabbas hela frukosten och snart var det dags för Pierre att duscha och knalla iväg till sitt möte med Birgitta.

"Ta det nu försiktigt med lilljäntan!" förmanade Agneta när han gick iväg.

 

Stan är liten och det tog inte Pierre mer än fem minuter ner till tryckeriet i andra änden av centrum. Elof undrade vad han ville och Pierre förklarade:

" Jag har ett bråttomjobb, en översättning, som en lärarinna i sta'n har lovat hjälpa mig med. Får jag låna gamla datorn som står i fikarummet ett par timmar? Min är lite nerplockad, för jag skall byta hårddisk och den nya har inte kommit än." En liten vit lögn, men det fick passera.

"Visst, det går bra. Vem är det som skall översätta? Gumman min är annars rätt bra på sånt.

"Mja, det här är en fattig deltidsarbetande språklärare, som behöver lite extraknäck. Men jag skall komma ihåg det där om din gumma i framtiden."

Strax efter 10 dök Birgitta upp. Fräsch i vit blus och jeans. Elof gav Pierre ett menande ögonkast, men sa inget. De slog sig ner framför den gamla svartvita skärmen och Pierre matade in sin diskett. Skärmen var stor och det gick gott att ha två dokument öppna samtidigt. Birgitta öppnade en ny tom sida bredvid Pierres engelska text och började läsa.

"Det här handlar ju om din flickvän! Skall man inte ha sånt för sig själv? Eller är det din dagbok du vill ha översatt?"

"Javisst handlar det om min flickvän, men jag tror inte hon har ett dugg emot att fler får läsa om oss och vad vi hade för oss!"

"När hände det här? Det tycks ju vara ganska nyligen," frågade Birgitta efter att ha läst igenom hela storyn.

"För tre veckor sedan."

"Ditt språk är ganska mysigt, jag hoppas jag kan göra det rättvisa," fortsatte hon. "Tänker du publicera det här någonstans på Nätet eller så?"

"Ja, det finns några häftiga ställen, för sånt här snusk. Så det kommer nog ut."

"Jaha, då får man väl vara extra noga med stavningen då?"

 

Birgittas fingrar dansade över tangenterna och på skärmen växte berättelsen om Lindas besök och deras utflykt fram. Pierre stod bakom henne och läste. Då och då snusade han i hennes hår. Luktade på henne, hon doftade gott. Varje gång ruskade hon irriterat på huvudet och mumlade: "Stör mig inte!"

 

Då och då tittade Elof in, som för att kolla Pierre, men han blev snabbt utkörd. Ingen av dem ville naturligtvis att Elof skulle läsa några känsliga ord på skärmen och fatta vad som översattes! Efter ungefär halva historien gjorde de en paus och tog varsin kopp kaffe. Pierre tyckte det såg ut som om Birgittas jeans hade antagit en mörkare nyans i baken! Men det var nog bara inbillning.

"Vad jag har förstått så tänker du stanna här i sta'n ett tag?" frågade Birgitta.

"Ja, jag har faktiskt varit och tittat på en kåk och snackat med en byggfirma om att renovera den. Jag trivs ganska bra här. Många justa företagare, som borde kunna hålla mig vid liv."

"Tja, vad jag har förstått av Agneta, så har du ju fått en kanonstart."

"Ja, med rätt affärsidé så har det faktiskt funkat."

"Ingår det i din affärsidé att dra över de kvinnliga företagarna också?" undrade Birgitta med ett fräckt, menande, flin.

"Nä, det är bara en liten extra service, som tydligen efterfrågas!" returnerade Pierre och strök henne över armen.

"Hördu du, jag vill nog veta mer om dig innan jag tar betalt 'in natura'!" Hon skakade av sig Pierres hand och satte sig ner vid datorn igen.

 

Efter ytterligare en timmes skrivande, läste hon igenom sin översättning, rättade några upprepningar och kommafel och förklarade sig nöjd.

"Vad vill du ha för jobbet?" frågade Pierre, i det att han kopierade över det skrivna på en diskett och slängde originalet i papperskorgen, som han noga tömde.

"Det var faktiskt ett ganska angenämt jobb, så varför inte betala mig med en angenäm middag! Är du bra på att laga mat, det verkade så på matsäcken du bjöd din flickvän på i berättelsen?" sa hon, efter en stunds funderande.

"Visst, vill du ha samma marinerade kyckling?"

"Mmmm, det vore gott, men hinner du till i kväll?"

"Inga problem, men inte före åtta. Dom måste dra minst sex timmar innan jag steker dem och så skall jag hinna baka också." Pierre kände att nu hade han henne på kroken, men försökte tassa försiktigt ändå. "Törs du verkligen komma hem till vargens boning, innan du känner honom bättre?"

"Du, inbilla dig ingenting, jag är bara i behov av ett riktigt gott mål mat. Som jag aldrig kan laga själv. Och på krogen har jag inte råd att äta sådana rätter, det blir mest bara dagens rätt. Jag kommer klockan åtta!" Och med det var hon försvunnen.

 

Pierre hade handlat och lagt kycklingfiléerna i marinad och medan brödet jäste, gick han ut på sta'n en vända. Vädret var vackert, om än lite kallt, så han var snart hemma igen. Han dukade med vikta servetter och levande ljus. Här skulle det bli romantiskt så det förslog!

 

Prick åtta ringde det på dörren. Birgitta klev in och Pierre tog artigt hand om hennes kappa. Hon hade en tunn gul klänning, som var ganska frikostigt urringad och slutade på halva låret. Pierre bjöd henne att stiga in och satte en iskall dry martini i hennes hand.

"Skål, och välkommen i min enkla boning!

"Skål själv. Din boning verkar inte särskilt enkel, tycker jag. Jag skulle då inte ha råd och bo så här flott!"

"Det är faktiskt inte så farligt dyrt," svarade Pierre lite generat och tillade: "Dessutom har jag fått ärva, så jag har råd!"

 

Han bjöd henne att sitta ner vid matbordet och serverade de marinerade kycklingfiléerna och vitlöksbrödet, som var beställt. En grekisk sallad, stekta klyftpotatis och ett gott grekiskt vin, fulländade måltiden.

"Det blev visst grekiskt det här!" fnissade Birgitta och fortsatte: "Nu måste du berätta allt om dig själv!"

"Hoppsan, det var inte lite du begär! Jag tror nog att jag måste censurera lite först. Du vet ju, efter att ha läst lite i mina memoarer, att jag är svår på tjejer."

"Mmmm, man har ju hört lite också!"

"Vad säger du?" utbrast Pierre förskräckt. "Snackas det på sta'n redan? Jag har ju inte bott här så länge."

"Det är en liten stad och skvallret färdas fort! Skämt åsido, det är faktiskt bara Agneta som har berättat lite om någon konferens och sedan allt om vad ni gjorde i går."

"Jaså det har hon hunnit med?"

 

Birgitta fnissade lite och drack några klunkar vin till. Så riktade hon sina blå ögon mot Pierre och sa med stort allvar:

"Visserligen är jag inte särskilt pryd av mig och visst kan jag tänka mig att ligga med en lite äldre kille. Men jag vill nog veta mer om honom då! Vill du ligga med mig, vilket jag är övertygad om att du vill, så får du allt argumentera bättre för det."

"Ojdå, är jag så genomskinlig att du kan läsa mina avsikter eller önskningar? Visst kan du få veta mer om mig, jag har inga stora skelett i garderoben. Men jag tycker det är lite svårt att berätta sådär rakt upp och ner. Det kan så lätt bli skrytigt." Birgitta log lite och muttrade att det var väl bara en typiskt manligt barnslig egenskap, som man väl kunde överse med.

"Men jag har ett förslag," fortsatte Pierre. "Jag har faktiskt skrivit ner det mesta jag har gjort i mitt liv, visserligen på engelska, men det är ju du bra på. Det har jag gjort för att det kan vara bra att ha, om man skulle tappa minnet någon gång. I en olycka eller så. Jag kan skriva ut valda delar, som du kan få läsa. Om det inte räcker, så får jag väl fylla i resten för hand, eller mun, eller hur man säger. Duger det?"

 

"Du är nog lite tokig du, i alla fall!" skrattade Birgitta. "Lämnar ut sin dagbok är det väl ingen som gör!"

"Du får inte läsa allt såklart, men det mesta är faktiskt ganska ofarligt. Visserligen ganska mycket om tjejer, men det är ju mitt stora intresse här i livet!"

"Nåja, det intresset delar du väl med de flesta killar, men det är inte så vanligt att killar skriver detaljerade dagböcker om sitt sexliv."

"Nja, det handlar inte bara om mitt sexliv, det står en massa annat också! Jag har en hel del nerskrivet med tankar om olika saker, som om skolan t.ex. vilket kanske du är intresserad av, om kulturpolitik i de länder där jag bott och om människors sätt att vara mot varandra.

Jag har också skrivit ner tankar om vädret, musik, motorcyklar och naturligtvis om mina jobb. Så det finns nog så att det räcker, för att du skall kunna bilda dig en rätt bra bild av vem jag är."

" Det låter ju himla spännande! Vill du verkligen lämna ut dig så till mig? Är du verkligen så sugen på att ligga med mig? Eller har du något annat i bakfickan?"

"Nädå, det handlar inte så mycket om sex. Det är mer frågan om att ge sta'n en lite annan bild av mig än den, som tycks vara den allenarådande just nu. Du känner ju hela sta'n och kanske du med mera vetskap om mig, kunde hjälpa till att skapa lite balans i ryktena?"

 

Birgitta skrattade.

"Så du tror att jag är en sån skvallerkäring! Kan du inte sätta in en annons i Tidningen i stället? Tidningen behöver mer annonsintäkter och den kunde ju bli på ett par sidor. Kanske en hel bilaga!"

"Du är tokig! Jag tänkte bara att du kunde lägga ett gott ord om min person kommer på tal, när ni tjejer har symöte, eller vad det nu kallas när ni träffas."

"Du är nog ganska gullig i alla fall! Låt oss gå in till din dator och sätta igång utskriften."

 

De reste sig från bordet och Pierre visade vägen in till sitt arbetsrum. Vid datorn slog han sig ner och plockade fram några mappar med digert innehåll. Efter en stunds sorterande, hade han fått ihop det material som han tyckte sig kunna lämna ut. Medan han satt och funderade stod Birgitta bakom honom och kikade över axeln. Då och då stötte hans huvud mot hennes bröst och även om det inte syntes, så sände denna beröring ilningar av välbehag genom bådas kroppar neråt mot deras skrev! Pierre drog då och då djupt efter andan, för att insupa dofterna från kvinnan bakom hans rygg.

"Vad du suckar! Är det svårt att välja?" frågade Birgitta och lade i förbigående handen på hans axel.

"Nej, men du luktar så gott!" svarade Pierre och belönades med ett nyp i axeln.

"Fräckis där!" Men hon tog inte bort handen.

 

Efter en kvart var allt hopsamlat och skrivaren gick igång.

"Nu tar det en stund innan den har skrivit ut allt," sade Pierre och reste sig från stolen. "Och vi har ju både efterrätten och kaffet kvar." De lämnade arbetsrummet och datorn åt sitt öde och slog sig ner i soffan. Birgitta lutade sig kattlikt bakåt och sträckte händerna mot taket. Klänningen åkte uppåt låren en bit och urringningen öppnades en aning. När Pierre kom in med kaffebrickan hade han god insyn under kjolen och kunde konstatera att Birgitta hade valt samma färg på sina trosor, som Linda hade den där dan då de hade samma middagsmeny! Röda. Vad kunde det betyda? Eller var det bara en tillfällighet?

Pierre hällde upp kaffet och likören innan han satte sig och när Birgitta lutade sig fram efter sockret, fick han en vidunderlig insyn i hennes frikostiga urringning. Ingen BH skylde de små brösten, som han kunde se helt och hållet för ett ögonblick. Han slog sig ner i en fåtölj mittemot soffan, för att kunna betrakta den ljuvliga varelsen, som satt där bättre.

 

"Vågar du inte sitta här bredvid mig i soffan?" frågade Birgitta leende.

"Nä, jag litar inte riktigt på mina händer. Jag kanske skulle bli närgången då. Dessutom vill jag gärna se den jag pratar med."

Birgitta gav honom en lång blick och sträckte sig efter likörglaset. Samtidigt fick Pierre en ny flukt ner i hennes urringning. När hon böjde sig fram, särade hon okvinnligt på benen och när hon reste sig upp igen och tog en liten klunk ur glaset, fortsatte hon att sitta med knäna isär! Det var svårt att veta om hon gjorde det med flit, för att retas, eller om det var helt omedvetet. Pierre hade svårt att slita blicken från de röda trosorna, medan de satt och småpratade. Birgitta sjönk längre och längre fram i soffan och visade mer och mer av sina välformade ben, när ett "kvack" från datorn förkunnade att utskriften var klar. Båda hoppade till och reste sig samtidigt för att gå in i arbetsrummet. En försvarlig bunt papper låg i uppsamlingsfacket på skrivaren. Pierre samlade ihop utskriften, slog hål i den och letade fram en pärm att sätta in den i.

"Bara så att inget kommer på villovägar."

 

Birgitta tittade på klockan, som var en bra bit efter midnatt.

"Oj, vad tiden runnit iväg! Och jag som har lektion i morgon bitti!" Hon rusade ut i hallen för att leta reda på sina skor och sin kappa. "Tack så hemskt mycket för den goda middagen! Jag hoppas jag inte gjort dig besviken."

"Ingalunda, det var trevligt att ha dig här. Du är välkommen tillbaka när som helst. Här har du nattlektyren!" sade Pierre och räckte över pärmen. Birgitta krängde på sig kappan och tog emot pärmen. Efter ett ögonblicks tvekan tog hon ett steg emot Pierre och gav honom en stor kram. Pierre kramade tillbaks och han kände att Birgitta tryckte sitt sköte hårt mot hans lår, för ett kort ögonblick trodde han att hon ändå skulle stanna över natten. Så sköt hon bort honom och gav honom en klapp på kinden och var försvunnen. Till ljudet av hennes klackar i trappan, stängde han sakta och fundersamt dörren. 'Har jag lagt av charmen?' funderade han. 'Eller är det hon som är svårflörtad?' Med pannan i djupa veck städade han av efter middagen, diskade och gick sedan och lade sig. Han somnade omedelbart, men drömde om röda trosor hela natten!

 

*****

 

Flera veckor senare...

 

'Man kanske skulle ta och bjuda hem Ylva,' tänkte han. 'Hon var ett ljuvligt knull. Något av det bästa jag varit med om faktiskt och hennes kille tyckte ju att det var OK, bara jag filmade det!'

 

Det stannade dock vid en tanke och ett par dagar framöver hade han fullt upp med sina filmer. Emellertid vandrade hans tankar då och då till den långa, smala, storbystade rödtoppen, som kramades så gott med fittan! Så en vecka efter inflyttningsfesten, gjorde han slag i saken. Han gick till blomsteraffären och köpte den störst röda ros dom hade. Så gick han tvärs över torget och in i guldsmedsaffären. Det var mycket folk i butiken och han fick vänta en stund innan Ylva blev ledig. Pierre gick fram till henne och räckte fram sin ros.

"Förlåt fina Ylva, att jag inte hört av mig! Men jag har köpt hus och flyttat långt bort."

Häpen tog hon emot rosen och så fort Pierre fått båda händerna fria gav han henne en stor kram. Med ena handen kramade han hennes skinka, fullt synligt för alla i butiken, som såklart hade sina blickar på dem.

"Men, hur långt har du flyttat?" frågade hon och han nämnde stadsdelens namn. "Vilken gata då? Vilket hus?"

Pierre beskrev var hans hus låg och Ylva flinade lite. Hon betraktade det som ett riktigt "Pippi Långstrumphus", men det låg bara 5 minuters promenad från hennes egen lägenhet. Pierre beskrev yvigt att han minsann hade renoverat och gjort fint och bjöd hem Ylva på middag klockan åtta.

 

Hon tackade ja och nöjd gick Pierre hem, för att börja förbereda en riktigt förförisk middag! Hur det gick sedan berättar Ylva själv i "Livsfarligt möte".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Nyfiknapålivet

Mycket välskrivet och mycket upphetsande läsning! Tack för det!

30/11, 2022 kl. 19:46

#3

Nosey

En riktigt het berättelse, rolig att läsa! Du har byggt upp berättelsen på ett kul sätt, ska bli spännande att läsa nästa avsnitt om mannen som tar för sig.

17/4, 2015 kl. 06:39

#2

ylvalisa

Tack Mr_Solen för dina vänliga ord. Vid det här laget är "trean" ute också. Håll till godo.
Dessutom handlar Barnvakten om samma "kåtbock" ;)

15/4, 2015 kl. 23:45

#1

Mr_Solen

Alltså vilken skrivarglädje du visar och det återspeglar sig i dina noveller. Läste båda två i sträck och nu sitter man här.......Pierre... en verkligen skön kille med känsla för livets njutningar. behöver väl inte säga att man längtar efter nästa eskapad han hamnar i.

Solen

14/4, 2015 kl. 23:44