Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/12, 2015 kl. 10:52, av Huldran

Lucka 18 - Tröst åt en sorgsen man

Julen är en glädjens tid för många. Men kan även vara det motsatta för en del. Även som ganska ung, hade jag fått uppleva bägge delar. Som att ge till någon annan också kunde vara en lycka.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

12 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

hanshoyer

Fin historia. Historien visar på att livet både är komplicerat och okomplicerat. Vi har så mycket drömmar och förväntningar, men det är ofta de ofrivilliga mellanrummen i det planerade livet som blir det äkta livet.
Du är en enastående berätterska Huldran!
//Mr Hoyer

4/9, 2023 kl. 22:25

#11

Huldran

Tack, Y. Trevligt att flera förstår vad berättelsen handlar om!

19/8, 2017 kl. 09:25

#10

y

Mycket vemodigt. Och mänskligt, på många plan. Tack.

18/8, 2017 kl. 20:25

#9

Huldran

TACK, Wingman! Ja, den här berättelsen är speciell för mig med. Caféet är kvar, ligger på samma ställe. Även om om jag tror att de numera kallar det för restaurang.

24/1, 2017 kl. 21:02

#8

Wingman1969

Mycket bra som vanligt huldran, kan inte förstå varför jag inte läst denna tidigare. Förstår precis vilka känslor du beskriver både för henne och honom, underbart!

23/1, 2017 kl. 08:07

#7

Huldran

Återigen TACK alla ni som läst min text. En GOD fortsättning på det nya året till just ER!
//Huldran.

2/1, 2016 kl. 11:06

#6

Morgonrodnad

Som alltid en träffsäker text, denna gång med vemod och känsla. Sorglig och fin. Jag uppskattar texter med någon form av svärta, när det verkliga livet med alla dess mindre behagfulla bitar gör sig påmint. Det är då en text känns som mest, åtminstone i mitt tycke.

Tack, och god fortsättning på dig, Huldran.

30/12, 2015 kl. 23:36

#5

blåögd

Oh så fint och upphetsande. Vemodigt men ändå inte. Varmt utan att vara för hett så man bränner sig. En underbar julkänsla. Gav den där sköna känslan i magtrakten. Pirret, värmen som sprider sig. Intimt, otroligt väl berättat. Detaljer och det utelämnade och antydda samverkar perfekt! Kände hur jag riktigt var där. Tack för en skön och mysig stund med denna underbara text!

27/12, 2015 kl. 12:24

#4

Huldran

TACK, all ni som läst och kommenterat.
Ja, Deep, ibland hjälper jag gärna mina medmänniskor...
Tina, nej, avslutningen är inte alltid given. Men vi kanske mena olika?
Silicon Messiah, dialekten? Hm, jag tror Du missade poängen?

24/12, 2015 kl. 14:49

#3

Silicon Messiah

Den blir roligare om man läser hans dialog med tjock norrländsk dialekt :3
Fint skrivet.

22/12, 2015 kl. 16:26

Läs in fler