Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/1, 2016 kl. 16:31, av blåögd

Allt är inte guld som glimmar

Ensamhet i tvåsamhet. Vad är det undrar du? Jag vet, dessvärre. Låt mig förklara!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

19 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

SirVäs

Ensam i tvåsamhet.
Just det.

Och jag, som trodde jag var ensam om att vara det. Ensam i tvåsamhet.
Alla dessa vackra, på ytan lyckliga, människor som man möter i vardagen. Ni som, liksom jag, har en glittrande fasad. Omgivna av en aura av framgång.
Hur är det - är ni också ensamma i tvåsamheten?

Du blåögda. Du fångar essensen av just ensamheten i en tvåsamhet. Well done!

16/11, 2023 kl. 20:29

#13

Hailey

Undrar i mitt stilla - skulle jag kunde komma undan med ett bara pyttelitet mord? For tro mig - jag hade mördat honom!

Herrejösses... är hellre själv med leksak(er) som ställer upp när som helst jag vill!

17/3, 2021 kl. 22:19

#12

blåögd

Det finns alltid två sidor av en berättelse. Jag funderar på att skriva den andra personens tankar med, som motvikt. Hur som helst, vissa saker är bara inte så där fina och bra som folk ger sken av. Vi är ju trots allt människor. Med brister och dåliga dagar eller val.
Blir ändå positivt överraskad att ni tyckte om det, trots den dystra tonen. Tänker att allt kan inte vara glättigt. Funkade visst. :)

26/1, 2016 kl. 10:10

#11

Pappi

Smärtsamt. Bekant. Upphettsande.

24/1, 2016 kl. 21:18

#10

Alexa

Välskrivet! Sitter här med en minst sagt bitter eftersmak. Kramar till dig blåögd.

22/1, 2016 kl. 13:46

#9

Jaca

Vilken story, ledsam och eggande på samma gång, skulle aldrig gjort detta mot dig....
Helt fantastiskt skrivet och väldigt fängslande....
Du skriver med en hög klass och det är inte många som får ut sitt budskap som du gör.
Tack Blåögt för underbar läsning.....

15/1, 2016 kl. 17:27

#8

Mr. H H Horny

Bra skrivet, eggande. Tyvärr lever jag i detta dock i omvänd ordning, själsdödande..

14/1, 2016 kl. 22:16

#7

Deep

Hm? Undrar vart min ursprungliga kommentar till den här texten tog vägen? Tydligen ska jag inte läsa och kommentera på nätterna...

Det jag ursprungligen skrev, var att jag tyckte om texten och hur det var skrivet, även om innehållet var... lite beskt. ;-)

10/1, 2016 kl. 21:57

#6

Morgonrodnad

Jävlar, vilken text! Förbannad, javisst, Och smått nedstämd. Men en riktigt bra text likväl.

Jag tackar och bugar.

10/1, 2016 kl. 21:30

#5

Mrs_Robinson

Gaaaaah! Sikken typ, den där mannen.
Du skriver bra, jag blev förbannad.

10/1, 2016 kl. 11:35

Läs in fler