Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

23/1, 2016 kl. 08:12, av Mollegubben

Julens dragningskraft

En julhistoria om magisk dragningskraft. Om åtrå och attraktion bortom förnuft och redbarhet.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

14 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

y

Jag håller med -- men varför är det så? Varifrån kommer den här känslan? När jag tänker efter är det kanske rytmen i din berättelse, hur dom två huvudpersonerna kommer näre varann, och så måste skiljas, för att sen komma även närmare varann, som i et dikt, eller kanske i en arbetarsång gjord för att göra det lättare att dra i takt, bara att den här berättelsen har en långsammare takt. Långsammare, men intensiv. Tack för ditt dikt!

20/2, 2019 kl. 22:43

#3

Huldran

Ibland känner jag mig nästan religiös. Så just nu! Kanske var det att ta i?

Men denna text och uppbyggnad ger verkligen en speciell känsla av något jag reagerar starkt på. Känslan inför lidelse och begär. En känsla så stark att vilja ha något men inte få - mer tid för varandra. Tack, Mollegubben, detta gillade jag verkligen! //Huldran.

7/2, 2016 kl. 19:57

#2

Morgonrodnad

Jag håller med Gramse! Fin uppbyggnad som gav både värme och mersmak.

Tack för läsningen!

24/1, 2016 kl. 23:20

#1

Gramse

Jag bara väntar på att det blir påsk :-)

23/1, 2016 kl. 14:28