Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

16/2, 2016 kl. 20:37, av Huldran

Kvinnan, som heter Stina

Del 3 av 3 i serien Synden

En novell tillägnad alla vuxna kvinnor. Men även män kan läsa den. Detta är ingen vanlig sexhistoria med tre orgasmer inom den närmaste kvarten. Är egentligen en ganska mörk historia. Men med lyckligt slut -- kanske? Men vet ännu inte.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

Huldran

Verkligen TACK för dina ord, Sixten. Jag suger i mig dem som en svamp suger vatten.

Ja, ämnet är intressant men också mer allvarligt och nära verkligheten för många. Inte bara i Hollywoods glamorösa värld. //Huldran.

28/4, 2017 kl. 17:21

#8

Sixten

Jag uppskattar din novell. Jag har läst den med spänning och ökad inlevelse. Ditt ämne är intressant och dina ordval utsökta. Du är en duktig författarinna med stor förståelser för relationen mellan man och kvinna.

Kanske jag skriver till dig något om mina synpunkter på mannens och kvinnans förening och om deras oundvikliga längtan efter varandra om vad som gör denna förening lycklig eller trist alldaglig.

Du intresserar mig verkligen.
Sixten

26/4, 2017 kl. 17:52

#7

Huldran

Tack, Y! Tack för att även Du gillar det jag skrivit och om mina starka kvinnor. Ordet osannolika däremot, förstår jag inte riktigt.
Vissa personer lever inte sk 'mainstream', Men det kan vi utveckla i gästboken. Vi se där, Y! //Huldran.

24/2, 2016 kl. 15:48

#6

y

Jag gillar dina osannolika noveller, dina starka kvinnor.

23/2, 2016 kl. 21:56

#5

Huldran

Oj!! Vilka fina kommentarer jag får av er allesammans! Så glad jag blir. Ja, kanske kan texten ge läsarna en tankeställare? Röra runt i gryta, heter det visst... Tack skall ni ha!

17/2, 2016 kl. 23:18

#4

Jaca

Ställer mig bakom Smajlis och skriver under på att behållningen är hög när man läst denna novell. Känner igen delar av den från mina erfarenheter och det är både av negativa och positiva minnen. Bra skriven och fängslande som vanligt när du skriver ;)

17/2, 2016 kl. 14:59

#3

blåögd

Den här berörde mig mer än jag egentligen vill erkänna. Och det är en bra sak. Känner igen mig, på vissa detaljer, men i andra är det en flykt så realistisk som den bara blir. En flykt från vad, till vad? Ja, det är upp till läsaren tycker jag och jag vet precis hur jag tänker. Hur dessa tankar går, behåller jag dock.
Till dig kan jag konstatera att det finns så mycket outtalat i denna berättelse som är både sexigt och tänkvärt.
Färg och skick på grannens gräsplätt är väl nåt alla funderar på. Det är steget över till den som är lite mer... dramatiskt. Och ändå inte. Tror man kommer till en punkt i ett förhållande där steget inte är en fråga om hur utan när. Och med vem.
Cynisk? Tja, nu pratar jag om de förhållanden där det faktiskt inte finns nån glöd, där maskineriet stannat av en eller flera orsaker. De andra, som rullar på är en annan kategori.
Tack för denna berättelse. Lämnade mig både upphetsad och fundersam. Och med ett litet leende på läpparna. :)

17/2, 2016 kl. 11:10

#2

Huldran

Ha ha, Smajlis! Tack för att Du läste och kommenterade. Om bakgrunden till historien går att berätta mycket mera om. Vardagen i äktenskap till exempel. Grönare på grannens gräsmatta?

Beträffande en extra tandborste. Killen var ju inte förberedd. Men vad då? Tanter är så praktiska? Måste ju vara det när killar med talang omedelbart inte finns att tillgå! Då tänker jag inte specifikt på tandborste... Tack för att Du gillade det jag skrev!

17/2, 2016 kl. 10:37

#1

Smajlis

Jorå, även män kan läsa med behållning kan jag intyga.
Insnöad som jag är på att relationer skall innehålla ett stort mått av symmetri så hoppas jag nu att Stefan faktiskt har ett förhållande på riktigt så att det inte bara är som Stina går och tror och därmed ger sig hän till saker som hon kanske inte skulle göra annars.
Önskar att Patrik fixar en tandborste till Stina till nästa gång. Eller så tar hon med sig en egen. Tanter är så praktiska av sig. ;-)

17/2, 2016 kl. 10:14