Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

22/2, 2016 kl. 23:04, av Huldran

Författarnas dilemma

Hejsan!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#25

Fransman

Jag tycker att de är bra och kul med varierande teman.

14/4, 2019 kl. 23:01

#24

Huldran

Tack själv för dina dina kommentarer, Sixten! Precis så som Du uttrycker kan det vara. En längtan efter en samhörighet eller ett minne från tid som flytt.

Kanske något författaren vill förmedla till andra; något som för denne har betytt något betydelsefullt? Något som hon eller han själv nyss har varit med om och som fortfarande ger svallvågor och värme i kroppen. Eller ett brännande pirr, denne vill ha mer av - en gång till. Flera gånger...

28/4, 2017 kl. 17:12

#23

Sixten

Många av de gånger jag skrivit en erotisk novell här hos Bubblan har det varit av längtan efter härliga samlag med några jag inte längre kan komma i kontakt med. Jag har mitt minne och därmed blir jag åter kåt och skrivlysten. I lägen då jag inte är kåt kan jag inte skriva någon novell av det slag jag fört in här hos Bubblan.

Jag tackar dig huldra för ditt initiativ att resonera om drivkrafterna bakom författandet. Nu har du lockat oss andra försöka förklara vår skrivklåda och det har lett till att många intressanta "bekännelser" av stor uppriktighet kommit i dagen,
Sixten

26/4, 2017 kl. 12:56

#22

Huldran

Tråden och kommentarerna fortsätter -- och för det säger jag, TACK!!

13/4, 2017 kl. 11:15

#21

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

13/4, 2017 kl. 10:48

#20

y

Huldran har rätt. Inte bara är det trevligt att få kommentarar, men det borde vara möjligt at via kommentarerna se vad som fungerar och !vad som inte gör det. Att en text fungerar och en annan inte gör det är ofta lätt att se, men det är inte alltid enkelt att se varför. Sex är en viktig del av våra liv det samma är alla känslorna som på olika sätt är knutna i hop med sexen. Jag tar hatten av för alla som förmår att skriva om detta, och här är det många sådana (jag vill framhäva den "nya vågen" av kvinnliga skribenter, inte minst dom i den här tråden). Så ja, flera kommentarer!

12/4, 2017 kl. 21:35

#19

Morgonrodnad

Hoppsan, denna tråd har jag missat... och vilket viktigt innehåll sedan! Riktigt tråkigt att höra att både Saltie och Oddball har försvunnit härifrån, och ännu tråkigare om anledningen är den som diskuteras i tråden... Är man "darrig på handen" efter att ha läst en novell så är det ett gott betyg i sig, men inget författaren någonsin får reda på - om man inte berättar det, såklart.. Att lämna en skriftlig synpunkt, antingen direkt efter läsningen eller kanske vänta ett tag tills handen inte darrar lika mycket... det är ren artighet. Och artig ska man ju vara, tycker jag.

Alla kan ibland glömma eller av någon annan anledning välja att inte kommentera en läst novell, och då får man kanske utgå från att et finns ett giltigt skäl till detta. Men att sätta i system att alltid läsa men aldrig kommentera, det blir problematiskt. För det finns bara x antal riktigt aktiva skribenter på Bubblan, åtminstone i förhållande till antalet läsare, och kommentarer fungerar ju som bränsle för de allra flesta, skulle jag tro. Det vore därför himla tråkigt om fler valde att lämna Bubblan - oavsett anledning visserligen, men speciellt om anledningen är denna! För det kostar inte mycket att skriva en rad eller två, varken vad gäller tid, energi eller fantasi.

9/10, 2016 kl. 18:07

#18

Huldran

Oj, ~K~! Det var en lång utläggning på detta lilla enkla. Men skoj att Du tog upp tråden! Ja, jag är införstådd med vad Du menar. Till fullo! "Komma ut ur bubblan och vara lite rusig!" Darrig på handen. Vem är inte det ibland...?

Jag, och de andra, som står bakom texten ovan, är fullt medvetna om detta. Även att en del texter är lite längre, mera för själen och tanken än för kroppen. Det kan ju hända att författaren beskrivit något, vilket långsamt kittlar tanken, utan att för den skull gå hela vägen?
Medan andra texter endast avser att jaga fram njutningens krafter tillfälligtvis för just kroppen.

Att kommentaren då lätt 'glöms bort' är fullt förståeligt. Men, om inte, är det ändå positivt om några korta ord skrivs, vilka pekar på den riktning läsaren uppfattar det skrivna.

T ex:
"Hmm, för lång för mig. Tappade tråden. Svårt att följa med i dialogen. Inte tillräckligt detaljerad! I övrigt okej. Blev inte.. hrm.. uppvärmd, kåt..."

En annan variant: "Gillar, lev varm i kroppen, ha ha! Bra och naturtrogen story. Bra, upplevt något liknande själv! Du skriver oftast medryckande." OSV.

Att vara en van skribent eller inte, har ingen betydelse beträffande kommentarerna. Avsikten är att ge författarna en knuff i ryggen, så att de fattar att det finns personer som gillar ( eller ogillar) det de skriver.

I detta sammanhang vill jag passa på att informera om, att den duktige författaren 'Saltie' har lämnat Bubblan under sommaren -16. Detsamma även för 'Oddball'. Varför? Kanske har det att göra med det vi just nu talar om?

Tack, ~K~ för att Du tog upp frågan på nytt. //Huldran.

9/10, 2016 kl. 01:29

#17

~K~

Lathet? Kanske.

Men om man, som icke van skribent (vilket jag betraktar mig som utom någon enstaka gång per år, när man råkar "få till det" på ett sätt man kan känna är acceptabelt) försöker få till nån konstruktiv feedback om nåt bra man läst, ja det "låser sig" så lätt.

Och här läser man nästan enbart sånt man gillar, det man inte gillar klickar man bort och väljer nåt annat att läsa.
När man "kommer ut ur bubblan" från en bra text är man ofta "lite rusig", kan man säga så?
Att då formulera sig går dåligt...

Det är som jag skrev till Blyerts om att kommentera noveller: Skulle ha känts som att "besudla ett mästerverk" vad jag än hade formulerat för kommentar... Jämför med om plankstrykar'n skulle bedöma verk av Michelangelo, det går liksom inte...

8/10, 2016 kl. 12:23

#16

Jaca

Nu förstår jag hur Du nu tänker lp521813 alt. 14 :-)
Även om du "kommit ut" vet jag fortfarande inte vem Du är som person bakom siffrorna och det intresserar mig inte heller! Hihi ;-) *skojar*

Tack för din förklaring och när jag ser hur Du menar så kan jag inte annat än hålla med dig!
Kan nog vara en kombination av blyghet och lathet men mest för som Du antyder att det är lite "skämigt" att kommentera en sexnovell!

Ja exakt borde många det för många är mycket snabba på andra medier och även i "verkligheten" att ha åsikter men även ge ris till allt och alla som tydligen är mycket lättare att ge än ros till någon av en konstig andledning!!
Kan det kanske bero på hur vårt samhälle ser ut generellt när det mest varje dag är nått negativt som händer!!

Menar att det går rätt bra på nån annan typ av sida t.ex. boksidan att kasta kommentarer omkring sig där man i många fall ser vem kommentatorn bakom kommentaren är men när det gäller denna form av medier och man är anonym bakom ett alias går det inte!!

Men som Du skriver är det ett rätt intressant ämne!

14/5, 2016 kl. 06:27

Läs in fler