Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

2/4, 2016 kl. 10:57, av Smajlis

Sagan om Kåt-Bertil Jonssons julafton

Hög igenkänningsfaktor såklart och jag kan inte ta åt mig äran för grundstoryn. Men detta är den sanna sagan om hur det gick till när Kåt-Bertil Jonsson begav sig till samhällets skuggsida och levde upp till sina höga och sanna ideal.

Det var en gång en jul för länge sedan, då man utan större ansträngning kunde identifiera sexhungrande människor gå omkring på gatorna. På den tiden var det ingen skam att vara kåt, så erektionsstinna och fittfuktiga stackare behövde inte hålla sig borta ur folks åsyn utan strövade fritt omkring.
När den här julen som sagan handlar om närmade sig blev det som vanligt ett knullande och pullande, ett daskande och smiskande, ett slickande och sugande, ett bindande och paketerande, ett fjättrande och pumpande och ett vansinnigt uppsving i samlagsverksamheten som gjorde de redan kåta hedonisterna ännu mer tillfredsställda och de torrlagda fittorna ännu torrare och tomma.

I en av sexbutikerna i landets huvudstad stod Kåt-Bertil Jonsson och sorterade avgående paket. Kåt-Bertil Jonsson var arton år och gick i läroverket, men just nu stod han som sagt var och sorterade avgående paket. Så här dagarna före jul anställde butiken pilska skolungdomar till att arbeta hela nätterna, eftersom den ordinarie personalen slutade klockan 17 och då behövde åka hem för att prova varorna och ägna sig åt allmän lössläppthet i likasinnade vänners glada lag.

Nu tycker ni kanske synd om Kåt-Bertil Jonsson för att han fick stå där hela nätterna och sortera avgående paket istället för leka med innehållet i dessa tillsammans med sin kamrater. Då ska jag tala om för er att egentligen var det ingen synd om Kåt-Bertil Jonsson inte. Han kom från ett välbeställt och sexdrypande hem, hans pappa hade en välbesökt bordell och eskortverksamhet och blev dagligen allt förmögnare på kåta kunder och hembesök och hans ömma moder som var flerfaldig svensk mästarinna i prostitution hade ett eget sexleksaksmärke som på samma sätt inbringade en strid ström av pengar var dag som förflöt. Men Kåt-Bertil tyckte i alla fall det var roligt att tjäna lite pengar själv, för det här tilldrog sig på den tiden då man ibland tyckte det. Kåt-Bertil lade dagligen sin kontantlön i sin för ändamålet inhandlade spargris och hade redan sparat ihop nästan till en egen knullgunga genom sitt idoga arbete. Kåt-Bertil drömde om att omvandla sitt studentrum på internatet till vilket hans föräldrar skickat honom till en fullfjädrad dungeon. Internatets elevhem var visserligen redan utrustat med sagda utrustning och mer därtill i de gemensamma utrymmena men Kåt-Bertil tyckte ändå att en egen gunga vore ett trevligt tillskott enär  han ofta underhöll nattliga gäster på sin kammare. På den här tiden skickades välbeställda familjers barn regelmässigt till internatskolor för att på detta sätt inhämta kunskaper samt lära sig vett och fason. I Kåt-Bertil Jonssons fall hade hans omtänksamma föräldrar bestämt att det vore karaktärsdanande för den sedan unga år översexuelle Kåt-Bertil att spendera terminerna på ett internat där sexuella aktiviteter inte var tillåtna. Som denna berättelse skall avslöja i sinom tid kunde hans välvilliga föräldrar inte fått mer fel i sin bedömning av lämpligt behandlingshem.

Medan Kåt-Bertil Jonsson stod och slängde in paket med påskriften ”Batterier ej inkluderade” på stengolvet i vaginala avdelningen tänkte han på John Holmes. John Holmes var Kåt-Bertil Jonssons idol, för det här var på den tiden då en artonårings idoldyrkan med absolut nödvändighet behövde vara av sexuell natur. Maratonknull, trekanter, fastbundna kåta jungfrur som vällustigt blev knullade för en god sak, smiskade rödstrimmiga rumpor, våta milfar att hjälpa med penetration och slickande, vördnad för den våta fittan och savande mus till middag – se där några av de företeelser som för Kåt-Bertil Jonsson framstod som det högsta livet hade att bjuda. Och så förstås den promiskuösa hedonismens högsta princip: att ta oskulder och ge kuk åt kåta fittor.

Klockan fyra på morgonen förpassade Kåt-Bertil Jonsson med en lättad suck den sista i presentförpackning inslagna Magic Wanden  till utkorgen i sexbutikens avgångsrum, populärt kallad anala avdelningen av butikens humoristiska personal, och begav sig hem genom de tomma gatorna. Hans steg ekade mot husväggarna, ett taktfast eko som hamrade mot hans trötta öron. Att ta oskulder och ge kuk åt kåta fittor, hamrade det rytmiskt.

En sorgsen och fortfarande fuktigt kåt eskortflicka flöt förbi honom på väg hem från sitt out call och konstaterade med ett smått besviket ögonkast att det var hennes chefs son, bäst att låta honom vara. En stackars sälle satt på trappan utanför en port och stirrade på honom med handen innanför rocken och med något dimmigt i blicken alltmedan han stadigt närmade sig sin ensamma klimax. En ung brunstig kvinna kved stilla på trottoarkanten med en flogger i famnen, utstött från hemmet av sin pacifistiske sambo. En ungdomsbrottsling ven förbi som en sorgsen vindpust i en stulen Opel Kapitän, alltmedan hans bultande stånd förblev osuget. 

Julen var nära.
Dessa olyckliga för vilka Stadsmissionens videoklubbar hållas öppna. Till alla människor ett gott knull. Nu pumpas tusen julefittor. Vem pumpar en brunstigt våt fitta som vandra i kåthetens ensamma mörker? Suga tomtekuk, hoppfaderalla. Samlagets högtid. Kallt lyser julens stjärna på dem som icke få nå något ligg. Att ta oskulder och ge kuk åt kåta fittor.
Att ta oskulder och ge kuk och kåta fittor.
Det var nu som Kåt-Bertil Jonsson fattade sitt beslut.
Dagen därpå klockan halv ett väcktes Kåt-Bertil Jonsson av elevhemmets ömmande husmor ety hon hade fått en ordentlig omgång med rottingen av föreståndaren på förmiddagen och led fortarande av sviterna av den lustfyllda behandlingen. Han steg upp, fick sina två stekta ägg med falukorv och en kort men ändock tillfredsställande morgonavsugning av den alltid lika pilska köksan, lämnade en längd falukorv till henne att tillfredsställa sig själv med och smet in i printerrummet och hämtade utskriften av sin faders kundlista som han kvällen innan tankat hem från faderns illa krypterade server och begav sig så till arbetet.
Han började sortera utgående paket med den sömngångaraktiga säkerheten hos ett barn som lärt sig något utantill. Men hans blick granskade vaket adressaten på varje paket. Det var särskilt titeln framför adressatens namn som tilldrog sig hans intresse. Titlar som Svarvare, Studerande, Byggnadsarbetare, Herr, Sömmerskan, Sjuksköterskebiträdet och Lantmätare lät han utan åtgärd passera till sina respektive pakethögar, men när han träffade på en adressat med titeln Master lät han oförmärkt masterns paket glida ner i en särskild säck som han lagt bredvid sig. Samma skedde ock med paket adresserade till exempelvis Sir, Dominor, Shibarimästare, Hovknullare och Häradsbetäckare.

Vid middagstiden var säcken vid hans fötter ganska välfylld med paket. Han stannade kvar när de andra gick ut för ett snabbt lunchknull, och så snart han blivit ensam tog han fram butikens kundlista och sin fars kundlista och satte i gång med att kolla paketen i sin specialsäck. Hovknullare H. K. Bergdahl, Oscarsvägen 30, årsinköp 35 000 kronor och stående fredagsprenummeration på en av faderns välsvarvde brunetter. Åkte tillbaks i specialsäcken. Sammalunda skedde med alla paket vilkas adressater handlade för mer än 30 000 kronor och på något sätt var stamkunder på hans fars lyxiga etablissemang. Det fåtal utplockade paket med adressater som trots sina burgna titlar stannade på lägre inköp eller som inte åtnjöt de extravaganta tjänsterna som bordellens kvinnor tillhandahöll gallrade Kåt-Bertil Jonsson ut ur säcken och lät dem gå vidare till destinationsorten. Ett undantag gjorde han dock från 30 000-kronorsregeln. Det gällde en dominatrix som handlat för bara 26 000 kronor. Denna åkte med i säcken i alla fall, för elevhemmets föreståndare hade efter att ha blivit rövkullad utan glidmedel sagt att alla dominatrixer borde ges en ordentlig spanking så dom inte kunde sitta på flera veckor.

I god tid innan arbetskamraterna kom tillbaka från sin gemensamma lek hade Kåt-Bertil Jonsson ställt undan sin säck i ett av de många hångelhörn som finns på vaginalavdelningen där aldrig någon tittar efter om det ligger nånting. Själv fick han inget skjut. Ädla syften går före egen sexuell njutning här i världen.
Resten av natten arbetade han kåt men förnöjd utan att plocka undan några flera paket. Jo, ett enda lade han åt sidan; det var adresserat till föreståndaren, ett gåvopaket från hans faster Märta. I utövningen av en ideell verksamhet får man inte skona sina egna eller nära, resonerade han. Ingen mannamån, lika för alla. Föreståndaren spenderar mer än 50 000 kronor om året på sexleksaker och utnyttjar varje vecka helt gratis de tjänster hans fars personal tillhandahåller, följaktligen hamnar föreståndarens paket i min säck. Han smög bort och lade det därsammastädes. Säcken var nu fylld till brädden.

Nu förestod ett stort problem. Hur skulle han kunna smuggla ut sin säck från sexbutikens lokaler? En extraarbetande skolpojke som drar med sig en postsäck hem vid arbetets slut, det ser inte bra ut. Det kan ge upphov till prat.

Sent på natten, strax före arbetets slut, smög Kåt-Bertil Jonsson bort till sin säck, pulade ner paketen så att han kunde snöra igen säcken, fäste ett av postens adresskort i snöret och skrev på kortet sitt eget namn och adress. Så drog han ut säcken till den stora säckhögen med paket som skulle fraktas ut i riket dagen därpå.

Nu undrar du kanske varför Kåt-Bertil Jonsson fortfarande befann sig på elevhemmet trots att julen var i antågande och skolan stängt för terminen. Borde han inte vara hemma i familjens välkomnande sköte? Saken var den att Kåt-Bertil Jonssons familj beslutat resa till varmare breddgrader, närmare bestämt till knösusparadiset Maldiverna, över juluppehållet vilket inte var för förenligt med terminsslutet. Detta passade Kåt-Bertil Jonsson utmärkt enär elevhemmet nyligen fått tillskott av ett synnerligen promiskuöst tvillingpar vars savande fittor han avnjöt de flesta av veckans dagar och avsåg njuta av under juluppehållet enär även de skulle vara kvar under julen.

Nästa dag var självaste julafton. Kåt-Bertil Jonsson firade morgonen med en skön trekant med tvillingarna och avbröts klockan tolv av elevhemmets fortfarande ömmande husmor, som stod vid sängen med glitter i håret och kaffebricka med pepparkaksgrisar i händerna och bysten sträckandes ut över brickan och sa:
”Kåt-Bertil, det har kommit en hel säck med paket till dej!”
”Å”, mumlade Kåt-Bertil med sin tunga djupt in i fittan på den ena tvillingen som för ögonblicket satt gränsle över hans ansikte, den andra satt på samma sätt gränsle över hans alltid lika morgonpigga kuk, ”det är såna som jag ska sortera. Hemarbete alltså.”
”Stackars pojke”, sa hans ömmande husmor, ”ska han behöva arbeta och slita på själva julafton också.”
”Man måste göra sin plikt här i livet, förstår frun”, sa Kåt-Bertil och utstötte ett dämpat stön då kuktvillingen knep till med musen om hans stånd.  ”Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.”
Kåt-Bertils ömmande husmoder gick rörd och kåt därifrån för att uppsöka föreståndaren för nu var även hon uppkåtad och måste skyndsamt få kuk innan hennes väninnor kom på besök för den traditionsenliga julormgropen.

Kåt-Bertil nådde strax klimax och fyllde den ena av tvillingarnas mutta, klädde sig och gick ner i tamburen där säcken stod, bar upp den på sitt rum där tvillingarna nu lekte med varandra och tömde den på golvet. Han satte sig vid sitt skrivbord och tog fram en bunt i förväg inköpta gummerade lappar av den typ som brukar sitta på hemmagjorda syltburkar. På varje lapp skrev han med rött bläck:
SKÖN JUL ÖNSKAR EN OKÄND VÄLGÖRARE.
Han klistrade fast lapparna över adressaterna på alla paketen. Den diskreta avsändarens namn och adress täckte han med en julstjärna av förgyllt papper. Så lade han paketen i säcken igen och bar ner den i tamburen.
I allrummet var julstämningen i full gång. Husmor och några gästande väninnor lekte ormgrop på divanen med flåsande andedräkter och drypande fittor. I köket stod föreståndaren och tillredde glöggen och provknullade en nyanställd köksa. Doppet i grytan stod på spisen och doftade fett och gott. Ur radioapparaten strömmade julsånger. Ur TV-apparaten strömmade ljud från porrfilmer med jultema. Alla var kåta och upphetsade ända in i själen. Kort sagt, julen var kommen.

”En synnerligen skön jul tillönskar jag dig, välartade Kåt-Bertil!” ropade föreståndaren, som provsmakat glöggen emedan han med stor tillförsikt undersökte gommen på sin nyanställda medelst sin styva kuk.
”Nu är fittan renrakad!” ropade husmor. ”Är den inte vacker? Kom, Tyrone, och sätt dit kuken här i mitt lena och hungrande hål!”
Detta var föreståndarens hedersuppdrag om jularna. Stolt klev han framtill divanen och till väninnornas förnöjsamma och uppsluppna bifall penetrerade han sin husmor å det bestämdaste.
Under stön och glam doppades det i fittor i runt bordet.
Efter maten sa Kåt-Bertil:
”Ursäkta mej, men nu måste jag tänka på min postsäck.”
Denna formulering hade Kåt-Bertil noga tänkt ut, för man får inte ljuga för föreståndarna på julen, sådan tilltag kan leda till relegering. Hans yttrande var ingen lögn – han tänkte ju verkligen på sin postsäck. Ja, han tänkte på tvillingarna också men dom skull han ta hand om när han kom hem senare.
”Stackars pojke, jag kan ta bilen och köra dej dit”, sa föreståndaren.
”Kommer inte på frågan, Tyrone, du har druckit glögg”, sa husmor.
Kåt-Bertil drog en lättad suck.
”Nå, här har du en tia till taxi då”, sa den glöggfryntlige Tyrone.
”Tack snälla”, sa Kåt-Bertil, beställde en taxi, gick ner i skrubben i källarn där föreståndaren förvarade sin tomtekostym i äkta naturlatex som han inhandlat på rabatt från Kåt-Bertils sexbutik, tog med sig denna, drog ut säcken till taxin och sa till chauffören:
”Kör till slumkvarteren!”
Chauffören tittade misstänksamt i backspegeln som om han hade att göra med en presumtiv taxirånare. Kåt-Bertils städade yttre och ärliga uppsyn lugnade honom dock, och han körde till de eländiga slumkvarter som fanns i huvudstaden på den tiden då den här sagan tilldrager sig.
Kåt-Bertil steg ur med sin säck, betalade taxin, gick in i en portgång och klädde sig i föreståndarens något för stora tomtedräkt. Så gick han ut på sin sexologiskt humanitära julvandring.
Gatorna var nästan folktomma. En och annan familjefar som varit och sagt god jul till någon tomtegumma vinglade hem full av julglädje. Kåt-Bertil gick fram till en sådan.
”Har ni någon kåt fru hemma?”
Mannen ryckte förskräckt till. Kanske trodde han att han hade att göra med en förklädd hemlig polis.
”V-va då … jaa … hurså …?”
”Tag detta paket och gå genast hem till er stackars fru och sätt på henne innan hon får kåtslag. Skön jul!”
Mannen stod där ett tag förbluffad med paketet i näven och gick sedan rakt och tillnyktrat hem till sitt.
Kåt-Bertil fortsatte med glatt sinne att lysa upp samhällets skuggsida med sina små tomtebloss av erotik. Han knackade på de gistnaste dörrarna, antastade de brunstigaste gatuvandrarna, språkade med de fuktigaste åldringarna och lade paket bland latteglasen framför de kåtaste eskortflickorna på kaféet. När han avverkat detta kafé var säcken tom. Han stämde då upp en sång vari kunderna hest föll in:

”Nu så kommer julen
Jag är mäkta kåt,
lite kuk i fittan
går det alltid åt …”

En hypersexuell man i keps tryckte sönder en tår i ögonvrån, reste på sin kroppshydda, som med tiden antagit en öltunnas form, gick fram till Kåt-Bertil och fattade stumt hans hand. Så gick han tillbaka till sitt bord, öppnade sitt paket och började med rörda ögon läsa i den bok han fått, ”Fify Shades of Grey” i julpresentbox som inkluderade både piska, handfängsel och ögonbindel i finaste siden.

Kåt-Bertil begav sig hem och lade tillbaka tomtekostymen i skrubben i god tid innan föreståndaren själv skulle använda den.

Julaftonen förflöt för Kåt-Bertils del i det tillstånd av inre glädje som goda gärningar och en skön tömning skänker gärningsmannen då han plockat upp tvillingarna på vägen hem och de hade haft en herdestund i baksätet på taxin till chaufförens oförblommerade glädje. Klapparna delades ut till elevhemmets alla julövervarande invånare, alla skrattade åt de roliga verserna på paketen, och julaftonen utmynnade i den gemensamma känsla av sexuell andakt som endast en gammal porrfilm på TV kan förunna människorna.
Mitt i filmen ringde telefonen. En elev höll upp luren till husmor som just låg fastbunden som i ett skruvstäd över matsalsbordet och blev fylld av elevhemmets mest välutrustade gäst. 
”Goddag faster Märta! Skön jul! Vadå … knullgunga i läder? … Näej vi har inte fått någon knullgu… vadå? Med kedjor i hörnen? Med huvudstöd … jag är ledsen faster Märta, men vi har inte … jaja gör det, faster Märta! Ajö då. God fortsä…”
Kåt-Bertil satt med hjärtat i halsgropen.
”Faster Märta har skickat oss en knullgunga, Tyrone!”
”Det var ju en herrans nåd att inte den kom fram. Vi har redan rummet fullt. Tyst nu, jag håller på och få en avsugning av Elena här!”
”Men Tyrone, hon slängde på luren i örat på mej! Hon skulle ringa ägaren till sexbutiken”
”Stackars man. Han får nog också en julavsugning. Håll tyst!”
”Men kära nån”, sa husmor, ”hur kan det bara ha kommit bort? Kan du begripa det, Kåt-Bertil, du som arbetar på butiken?”
Under bråkdelen av en sekund genomgick Kåt-Bertil en inre kris. Ljuga för husmor på julafton? Nej! Rakryggat yppa sanningen? Ja!
”Jag tog undan paketet och gav det till en kåt människa”, sa Kåt-Bertil.
Föreståndaren ryckte till och slet blicken från det blonda huvudet som guppade i hans knä.
”Vad sa du att du gjorde sa du?”
”Jag gav er fasters knullgunga till en kåt människa.”
”Är du inte klok, pojke!”
”Jag har tagit en massa andra paket också från rika människor och givit dem åt kåta människor.”
”Va?! Jag har närt en kommunist i mitt elevhem!” Tyrone hörde till dem som tror att alla som frivilligt ger bort nånting är kommunister.
”Men”, protesterade Kåt-Bertil, ”du sa ju själv att du inte ville ha din fasters knullgunga!”
”Sa och sa! Det var ju min knullgunga! Och vad tror du alla dom andra ska säja? Vem är det du har stulit ifrån mer än mej?”
”Dom står förprickade i fars kundlista”, sa Kåt-Bertil.
”Fattar du vad du har gjort? Vad ska din far säga? Du kan åka in på anstalt för det här!”
”Jag är beredd att ta mitt straff. Jag har skänkt lite glädje åt dessa olyckligt julkåta människor som inte äger någon bordell och inte har råd med sexleksaker och får gå och lägga sig oknullade om kvällen.”
Tyrone höll på att kvävas av julilska.
”I morron är det du som följer med mej runt till alla som du har stulit paket ifrån och ber om ursäkt! Marsch i säng! Du får inte se hur filmen slutar! Och jag förbjuder dig att knulla tvillingarna!”
Kåt-Bertil gick i säng. Han hade redan läst i tidningarna hur filmen slutade. Männen knullade kvinnan från alla tänkbara håll och avslutade sedan med att lägga satserna i hennes ansikte. Han skulle ändå leka med tvillingarna, i smyg. Han somnade sedemera ordentligt utknullad och drömde att han låg under bar himmel i Sherwoodskogen med en trång oskuld stadigt draperad över sitt stånd.

Låt oss nu stanna upp ett ögonblick och ställa oss några frågor.
Hade icke Kåt-Bertils grymme föreståndares hjärta veknat om han med egna ögon fått bevittna den glädje som Kåt-Bertil spritt ut över samhällets sexuellt frustrerade bottenskikt? Om han sett gatflickan Beda Larsson trycka sin blänkande rostfria analplugg med diamantdekoration till sin barm i julnatten, hade icke då hans ögon mjuknat? Hade han kunnat framhärda i sin ilska om han fått kasta en blick in i den kåtslagne Harald Ljungströms hem, där hustrun och älskarinnan glada lekte med sin japanska strap-on i svart naturgummi? Och hur skulle han ha kunnat harmas i sitt innersta om han fått vara med när den ensamma och sedan felra år tillbaka oknullade änkan Lisbeth Blomkvist öppnade sitt paket och med tårade ögon betraktade en Magic Wand?

Dessa frågor förblir obesvarade; vi kan bara hålla för sannolikt att om de muntra tonerna från f. tunnbindaren Ernst Haraldssons motoriserade Fleshlight nått fram till Tyrones öron, så hade han kanske inte denna julnatt somnat i vredesmod.

Inte ens TV-julottans glada budskap om sex och frigjordhet på jorden och till alla människor ett gott knull kunde göra Tyrones sinnelag frommare. Han var en rättskaffens man som inte ville skylta offentligt i tjuvnadssammanhang. Varken för egen del eller sina elevehemsboende. Frampå dagen tog han med sig kundlistan och Kåt-Bertil och gav sig ut på sin pilgrimsfärd till ett antal medmänniskor med en årsbudget för sexleksaksinköp överstigande 30 000 kronor.
Hovknullare H. K. Bergdahls KK öppnade mahognyporten.
”Kan vi få tala med Hovknullaren?” sa Tyrone. ”Det gällde en julklapp.”
De blev visade in i salongen där familjen Bergdahl var igång med att provknulla sina julklappskondomer med fruktsmak och uppblåsbara knulldockor med slående likhet med för tiden kända porraktriser.
”Goddag”, sa Tyrone generat. ”Det är så att min elevhemsgäst Kåt-Bertil här har givit en av herrskapets julklappar till en kåt människa.”
”Jag skulle be så mycket om ursäkt”, sa Kåt-Bertil, ”men ni har ju så mycket sexleksaker och är så lyckliga, även utan det där paketet, och därför har jag sett till att det i stället fått sprida lite julglädje och tillfredsställelse i samhällets bottenskikt bland personer som inte har råd med sexleksaker och eskortservice.”
Hovknullare Bergdahl stod och gapade.
”Det var förbanne mej det finaste jag har hört sen jag blev av med min oskuld”, utbrast han sen. ”Vill du ha ett skjut med min nya husa?”
”Å, det måste vara morbror Arturs Fucking Machine, som han ringde och frågade om i går”, sa fru Bergdahl från bakom soffan där hon just tog emot bakifrån med väninnans nya strap-on . ”Jag hoppas den var skön, för det sa jag till honom att den var.”
”Ja, vi brukar säja det när dom ringer”, sa hovknullaren. ”Det kan ju inte fan hålla reda på alla dumheter som en massa galningar i släkten skickar hit. Tack ska du ha, min gosse, för att vi slapp ännu en Fucking Machine!”

Kåt-Bertils förlåtelseresa formade sig mer och mer till en ren triumffärd. Vart han kom mottogs han som en hjälte, och de bestulna familjernas glädje över att silikonglidmedel och gagbolls hamnat hos bättre behövande visste inga gränser. Tyrones generade uppsyn över Kåt-Bertils beteende förbyttes småningom i ett stolt leende. Vid den sista adressen föreslog han själv att ursäkten skulle avslutas med ett fyrfaldigt leve för Kåt-Bertil. Så skedde också, och föreståndare och adept avtågade under intensiva applåder.

När de begav sig hemåt hade skymningen redan fallit, och julens stjärna lyste på deras väg.
”Kåt-Bertil är en god och fin människa”, löd Tyrones glada budskap till husmor och de väntande vännerna när de trädde in i elevhemmets dungeon där julorgien var i full sving.
”Det var då en välsignad jul”, sa den fortfarande ömmande husmodern när hon tillfälligt tog ut elevhemmets grövsta stånd ur munnen med akut kuktörst i blicken, för den här sagan tilldrog sig som sagt på den tiden då julen fortfarande firades till minne av Afrodite.

10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Hailey

Gudomligt roligt skrivet!

20/12, 2021 kl. 13:58

#6

Huldran

Bra! Den här historien är kul. Glad och riktigt skoj! Instämmer i vad de andra sagt.

3/4, 2016 kl. 16:24

#5

lp521813

Suverän!!
Titeln är en fullträff och berättelsen lever sedan upp till förväntningarna! :D

3/4, 2016 kl. 01:07

#4

Jaca

En trevlig liten saga, instämmer i hyllningarna.

2/4, 2016 kl. 21:19

#3

Smajlis

Tack så mycket. Den var väldigt uppiggande att skriva ska jag säga. Eller egentligen ska jag nog säga redigera, för historien är säkert till 90% enligt Herr Danielssons klassiska och för senare generationer odödliga original.

Hursomhelst, travestier är roliga oavsett om dom är baserade på böcker eller filmer. :-)

2/4, 2016 kl. 18:35

#2

blåögd

Instämmer till fullo! Riktigt rolig och bra! Det är så här som en travesti ska göras tycker jag. Med glimten i ögat och med en kärleksfull snegling mot originalet!

2/4, 2016 kl. 12:11

#1

Fröken H

Helt jäkla underbar :)

2/4, 2016 kl. 11:01