Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/10, 2016 kl. 21:50, av sabadongelov

Fruktbarhetsgudinnans afton

Del 3 av 3 i serien Forntiden

Utspelar sig på jägarsamlartiden. Våldet är inte i själva sexet. Novellserien är inte en kronologisk historia, utan ett par noveller som utspelar sig i samma miljö och med ungefär samma teman.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

5 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

TG64

Denna var den bästa i triologin vad det gäller min smak!
Aningen synd att sidan inte vill ha allt för unga deltagare i novellerna då många uråldersfolk (vad man tror sig veta) invigde flickorna till kvinnor vid deras första menstruation och även umgänge innan kunde förekomma...
Det betyder att de knappast hade mer än antydan till bröst vid invigningen!

Därför föredrar jag scifi och fantasy där ingen faktahänsyn kan störa läsningen om den bara är rätt skriven. Men nog kan även andra noveller få vara "overkliga" om det bara påpekas i inledningen...
Ta det nu inte som kritik mot novellen i sig som var välskriven och bland de bästa jag hittils läst på sidan, utan snarare ett slags uppmärksammat dilemma att lösa på något vis för de avundsvärda kreativa skribenterna...

10/11, 2019 kl. 19:45

#1

roljoh

Det här var det häftigaste jag läst.
En blandining mellan kärlek och "våld".
"konfliktande känslor" slutar berättelsem med.
Det tycker jag också.
Att far tar sin dotter.
Men som novell blir jag väldigt "kåt"
Ja, det är färdigt nu.Jag är tillfredställd.
Du skriver bra och upphetsande.

6/11, 2016 kl. 08:20