Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

9/11, 2016 kl. 16:33, av Jaca

Vem var hon..? En Huldra..?

Medan jag breder en macka tänker jag på de olika människorna som jag mött under kvällen inne på festplatsen..
De flesta var "bara" lokala förmågor...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

11 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

Jaca

Tack Ellie för att Du tyckte om min tolkning av Huldrans fängslande novell..
Ser att Du, Huldran trädde in och hjälpte Ellie med sin fråga, tack för att Du gjorde detta..
//Jaca

15/11, 2016 kl. 10:30

#8

Huldran

Ellie! Kolla i din gästbok. // Huldran.

15/11, 2016 kl. 09:52

#7

Ellie

Härlig berättelse! Vad heter originalet? Kan inte hitta det bland Huldrans noveller. /Ellie

14/11, 2016 kl. 23:37

#6

Jaca

Det ska jag, Huldran.. ;-)
Jo tack, dessa famntag är jag mycket väl medvetna om..

12/11, 2016 kl. 09:00

#5

Huldran

Passa dig Jaca, så jag inte träffar på dig i skogen. Du vet det där med kvinnors famntag...

11/11, 2016 kl. 17:52

#4

Jaca

Tack Huldran för att Du gillade min tolkning av din novell, ja den har verkligen etsat sig fast och kan det vara att jag vart med om en liknande situation som den Du har beskrivet i din tolkning.. Men det är inte bara dina noveller som har etsat sig fast hos mig, det finns flera författare på denna site som håller en otrolig hög klass i mina ögon och det gör att en själv försöker att höja sig.. men Du och en till som Du vet vem jag menar har funnits för mig och det ska ni ha en stor "gredd" för, båda är ni guld värda för mig..
Man Tack Zanzibar, vilka ord jag får av en i mina ögon stor författare av noveller..
Dom värmer och sporrar mig, Du har helt rätt, det finns inget vackrare än kvinnor i mina ögon. Än en gång Tack alla ni.. //Jaca

11/11, 2016 kl. 16:36

#3

Huldran

Tack snälla Jaca för din tolkning av min berättelse! Att händelse vid Gäddede camping skulle fastna i minne på detta vis - hos någon läsare - hade jag inte räknat med. Men det känns bra och ännu lättare att komma ihåg än tidigare. Tack ännu än gång, Jaca! // Huldran.

11/11, 2016 kl. 16:11

#2

Jaca

Tack för dina ord, Morgonrodnad..
Jag hoppas verkligen att personen bakom den kommer att uppskatta denna tolkning som jag tog fritt ur mitt huvud och fantasi..
Sitter lite på nålar och väntar på vilken reaktion den kommer att ge, uppskattar att få dessa ord av dig, dem värmer..
Tack än en gång :)

10/11, 2016 kl. 09:40

#1

Morgonrodnad

Ja, det var en bekant saga, minsan! En bra tolkning av en trevlig berättelse, och en mycket fin gest på det! Bättre omdöme på en novell än en läsares egen tolkning/remake kan man väl knappast få? Jag gissar att originalförfattaren kommer uppskatta detta massor, Jaca :)
Tack för läsningen!

9/11, 2016 kl. 22:08