Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/10, 2017 kl. 13:04, av Blyerts

Ett nytt liv

Del 11 av 12 i serien Livet går vidare

Men med Farmor gick det bra att prata. Jag satt en kväll och lyssnade på dem och funderade. Var ”generationsklyftan” bara något som fanns mellan föräldrar och barn? Inte mellan Farmor och barnbarn?

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

31 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

Blyerts

MalmöLars

Jag tackar för vänliga ord!

(Du hade väl namnsdag igår?)

11/8, 2020 kl. 17:51

#4

MalmöLars

Bara så bra, heder åt dig. Har mer eller mindre sträckläst både ” Boel” och fortsättningen

10/8, 2020 kl. 22:44

#3

TG64

En fin novell och som vanligt har du förmågan att beröra! I detta fall var det kejsarsnittet, då min dotter föddes så var det sex veckor för tidigt och med akut kejsarsnitt! Jag är en av få som fått vara med under ett sådant och tur var det eftersom frugan fick panikattacker men lugnades av mig- vem vet hur det gått annars? Sedan då det var frågan om en prematur så han jag just och just sträcka ut handen och underligt nog grep hon tag i mitt finger rejält hårt! Hon är nu 21 och fullt frisk.

13/5, 2020 kl. 21:49

#2

~K~

Suck...
Finner just nu inga andra ord. Återkommer.

3/11, 2017 kl. 17:31

#1

turbo2001

Underbart. Vet inte hur många gånger jag har läst livet går vidare men många är det för att inte tala om dina andra noveller som är minst lika underbara då jag personligen gillar noveller som är fokuserade på dialog. Tommy..

28/10, 2017 kl. 12:24