Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

3/4, 2018 kl. 16:42, av Blyerts

Har du alltid levt ensam?

Jag såg att Frida bet ihop tänderna. Uppenbarligen hände det något i henne.
-Nu vill jag fråga dig om sak. Jag har frågat många män, men alltid fått nej som svar.
Jag lyfte på ögonbrynen.
-Tänker du fria? I så fall vill jag ha en konjak till.
Jag reste m

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

43 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Huldran

En snäll, vänlig och stundtals ömsint berättelse. En kvinna gillar att mannen kan fixa maten, för att därefter både klara av disken och fortfarande ha tålamod över för efterföljande gemensamma samtal. Det är bara att gratulera. Tack! //Huldran.

16/4, 2018 kl. 00:58

#3

Mr_Solen

Helt underbar novell där kärlekens kraft blir så sexig.

Oavsett fantasi eller verklighet så är det härligt när ljuv musik uppstår genom ett spontant möte.

Solen

15/4, 2018 kl. 18:20

#2

WAMPyrellagirls

Det är bara att visa tumme upp, för än en gång har du lyckats Blyerts.
Tina W

6/4, 2018 kl. 18:45

#1

blåögd

Kära Blyerts, tack för en underbar läsning, återigen. Att den bär din signatur är lika tydligt som det är en kvalitetsstämpel. En start som kändes som senaste tidens väder, grått och halvkallt. Inte regn eller så, bara brist på sol och värme. Sen hände det saker, sakta men när det väl gör det har du en fast - fast i berättelsen genom dina personliga beskrivningar som hela tiden är förankrade i personernas tankar och känslor, tvivel och beslut - samt allt som leder fram till dessa beslut. Och konsekvenserna av dom inte minst. Lite upp, lite ned på det och man vet inte om det slutar i moll eller dur. Dur denna gång, på ett ytterst välbehagligt sätt. Tycker om när solen spricker fram! :)

6/4, 2018 kl. 14:31