Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

12/6, 2018 kl. 11:03, av Gardintroll

Yrsa och åskguden Tor

Del 2 av 2 i serien Frejas patte

Vikingasagan fortsätter här med en fristående del om Yrsa, bonddottern i norra Sverige som tar tjänst hos asaguden Tor.

Yrsa torkade svetten ur pannan med ena ärmen och såg upp mot sina får som betade på ängen lite längre bort. Hon la ännu en rova i korgen och höll ett öga på sina djur. Så sent som förra veckan hade ett får blivit rivet av ett okänt vilddjur, förmodligen en järv, och hon höll ett vaksamt öga på skogen lite längre bort. "Yrsa!" Hennes fars röst mullrade ut över nejden. "Yrsa! Ta in fåren, det kommer att bli oväder!" Yrsa såg upp på den klara himlen. "Far, det är klar himmel och strålande sol!" Hennes ljusa stämma klingade roat bort mot huset där hon bodde när hon svarade sin far. "Yrsa! Mormor säger att det blir oväder och då är det bäst att i lyssnar." Yrsa tystnade. "Okej, jag kommer", ropade hon tillbaka efter en snabb blick mot sin fårskock. Hon visste att om mormor Jorunn hade sagt att det blir oväder så blir det det. Jorunn kände på sig när ett oväder var i antågande på sina värkande leder. Yrsas mor kom springande och tog in korgarna med rovor. "Yrsa, sköt du fåren så tag jag rovorna!" Yrsa nickade och skyndade iväg för att få fart på de ostyriga fåren. Hon föste in dem under fäboden som hennes far hade byggt sommaren innan och räknade efter att alla får var där. Gäspande kände hon hur ögonen höll på att falla ihop men ett dovt mullrande väckte henne. Hon förbannade sin dumhet, hur kunde hon ställa sig och räkna får när hon visste att det skulle få henne att somna? Vinden friskade i och hon kämpade sig fram mot det bångstyriga lammet som stod längst bort i hagen och tyckte att det var en mycket rolig lek att försöka undvika att fösas in i huset. Tunga regndroppar smattrade mot marken och piskade Yrsa i ansiktet. Hon dröp av regn när hon äntligen fick tag i lammet. En kraftig blixt slog ner i ett stort träd lite längre bort och trädet klövs på mitten. Regnet vräkte ner och åskdundret skakade om hela gården. Vinden var så stark att Yrsa och lammet nästan blåste in. Yrsa stängde in fåren och började springa bort mot huset där hon och hennes familj bodde. Himlen lystes upp av en kraftig blixt som slog ner närmare Yrsa än någonsin förr. Hon kände hur håret stod rakt upp på huvudet och att hon själv låg i leran flera meter från där hon hade stått. Hon reste på huvudet och fick syn på något märkligt. Ner från himlen dundrade en stor vagn dragen av två vildsinta bockar och mitt i vagnen stod en kraftig man.

Den kraftiga mannen hade ett stort rött yvigt skägg och axlar som var dubbelt så breda som hennes fars. Hennes far var ändå en kraftig man men främlingens överarmar var av en storlek som Yrsa aldrig tidigare hade sett. Mannens breda bröstkorg buktade ut av muskler och i ena handen höll han tyglarna och i den andra en stor hammare som blixtrade och dånade när han svingade den fram och tillbaka över himlen. Bredvid den stora mannen stod en smalare man som hade ett älskvärt om än misstänkt leende. Den smalare mannen strök genom sitt mörka hår med ena handen och pekade ner mot Yrsas lilla gård. Den stora mannen nickade åt sin följeslagare och landade vid boningshuset. Yrsas far kom utspringande och Yrsa sprang fram och mötte honom. "Vad är det där för något, far?" skrek Yrsa över den mullrande åskan. Hennes far tystade henne med en gest. "Det är den mäktige Tor och säkert den listige Loke, båda är asar." Yrsa såg förundrat på den mäktiga åskguden som klev fram till hennes far medan åskvädret sakta avtog. När Tor kommit fram till hennes far hade åskvädret slutat och solen kikade fram. "Jag är Tor, åskguden", sa Tor och såg på Yrsas far. "Vad heter du, bonde?" Yrsas far såg skrämt på Tor. "Jag heter Truls", sa han. Yrsa såg på den brutala muskulösa åskguden som stod framför dem med sitt enorma skägg och sina enorma muskler. Hon undrade hur det skulle kännas att ha hans kraftiga händer på kroppen och om hans beröring skulle vara mild eller ännu bättre, kanske hårdhänt. Tor sträckte fram armen och hälsade på hennes far och grep sedan tag om Yrsas axlar med sin kraftiga hand. Hans tjocka fingrar höll henne i ett järngrepp när han såg henne i ögonen. Hans blick var vild som åskan och Yrsa kände hur det nästan rann längs benen av kåthet.

Tors följeslagare struttade förbi Yrsa och hennes far och in mot huset. "Kom nu, Tor, jag är hungrig! Stå inte där och tjafsa." Tor såg på sin vän och sen på Truls. "Det där är alltså Loke, ännu en så kallad gud över...över...över nåt..."

Truls hjärna hann äntligen ikapp. "Var hälsade mäktiga Tor och listiga Loke, välkomna in i min enkla boning, hur kan jag stå till tjänst?" Tor pekade mot huset och Yrsa såg hans muskler röra sig under den håriga huden på armen. "Vi tänkte övernatta hos er och dela er kvällsvard." Truls såg på den stora Tor som verkade äta minst en oxe till förrätt. "Jag ska se vad vi kan erbjuda en så mäktig krigare." Tor skrattade ett mullrande skratt. "Oroa dig inte, bonde, vi slaktar en av mina bockar. Jag återuppväcker den imorgon igen." Yrsa gick in i huset och snart kom även Tor och hennes far in. Loke hade slagit sig ner vid elden med ett stop mjöd. "Tor, slakta en bock så vi får nån mat nån gång", sa Loke och såg på Yrsa som var lerig från topp till tå. "Har ni ett troll i huset?" frågade han Truls som skruvade på sig. "Nej, det är min dotter. "Yrsa, tvätta dig, vi har fina gäster." Yrsa neg och skyndade iväg bort mot andra sidan av rummet där hon drog av sig sin klänning. Hon tog ett krus med vatten och en trasa och började att tvätta av sig leran. "Se där, det var en ung tjej under all leran", sa Loke och gick fram till den nakna Yrsa som försiktigt torkade sig med en torr trasa. "Titta, Tor, hon är giftasvuxen." Loke klämde prövande på de små toppiga brösten. Truls bet sig i läppen, men Yrsa verkade inte ha något emot behandlingen. Hennes långa blonda hår var mörkblont av vattnet och hennes söta ansikte strålade av berömmet. Tor gick fram till Yrsa och inspekterade henne. "Nja, väldigt pinnig, bara skinn och ben på den där." Han la sin hand mot hennes underliv. "Nå, är du giftasvuxen?" Yrsa såg på honom. "Jag är vuxen, store Tor." Tors muskulösa arm var nästan lika tjock som Yrsas visserligen smala midja. " Hennes far skyndade fram och gav sin dotter en alldeles för stor klänning. "Vi har inte så mycket pengar och kläder", sa han urskuldande. Tor höll upp Yrsa framför sig och tycktes nästan inte märka att hennes fötter dinglade en bit över golvet. "Hon är bra söt ändå. Säg mig, bonde, jag kan ta med henne till Asgård mot att jag lovar er att ni får rikedomar så det räcker till ett gott liv i Midgård.” Truls såg på sin dotter som nickade ivrigt.

”Vänta lite här nu”, sa Loke och log stort mot Truls. Han la armen om bondens axlar. ”Du förhandlar ju med en åskgud, han har säkert råd med ännu mer. Varför inte klämma till honom ordentligt?” Truls såg på Loke, ”jag vet inte, det gäller ju min dotter...” Tor såg på Loke. ”Vad viskar du om, Loke?” Loke log mot Tor. ”Vet du, Tor, du har ett gyllene tillfälle här. Varför inte visa din stora makt för Midgårds folk? Låt dem se vilken mäktig Gud du är.” Truls såg på Loke. ”Jag vet inte mycket om att köpslå, åh listige Loke.” Loke såg beklagande ut. ”Nå, vilken tur att jag är här och hjälper dig då.” Det började förhandlas och det slutade med att Yrsa skulle bli resesällskap åt Tor men bara göra det hon själv gick med på av egen fri vilja. Tor skulle ge bonden och hans släkt rikedomar som motsvarade en hövdings och komma till släktens hjälp ifall de skulle bli anfallna av oknytt inklusive men inte begränsat till jättar, troll, svartalfer och rimtursar. Bonden skulle även bygga en permanent sovsal åt Loke och Tor som de kunde använda på sina genomresor. Som bevis på det hela skulle Tor ge bonden ett huvud från ett troll. I slutänden visste knappt ens Tor och Truls vem som hade tjänat på affären.
Tor la armen om Yrsas axlar och hon kände hans enorma muskler röra sig under huden när han ledde ut henne på gården och visade henne sin åskvagn och sina bockar. Hon flämtade till när han lyfte upp henne i vagnen och lät henne prova hur det kändes att hålla i tömmarna. Hans stora händer smekte över hennes när han visade hur man höll ett fast men vänligt tag. Tor klev upp i vagnen bakom henne och lät hennes klänning falla. Hon kände hans kul bukta ut i hosorna. Han drog fram kuken och snart gned han sitt ollon över hennes skinkor. ”Yrsa, har du fått kuk förr?” Yrsa skakade på huvudet. Tor la sin stora hand över hennes båda bröst och hon drog häftigt efter andan. Hon klamrade sig fast i framkanten på vagnen och kände hur Tor runkade kuken med ollonet pressat mot hennes skinkor. Hans händer stötte mot hennes våta fitta och han förde in ett tjockt finger i henne. Hon drog efter andan, fingret var tjockare än hon hade trott att en kuk skulle vara. Hon började att stöna när Tor förde fingret ut och in i hennes fitta. Hon stönade högre och högre medan asaguden runkade allt snabbare och pullade henne hårdare. Hon snyftade fram sin orgasm och kände hur Tor tryckte in kuken i henne mycket långsamt. Hon bet ihop och kände hur det spände i fittan. Tor var en brutal Gud men en lyhörd man och Yrsa förvånades över att han tog det så mjukt. Tor tog tag i Yrsas hår och smekte henne milt över kinden. ”Längre än så här går jag inte idag”, sa han. Han drog ut kuken så att ollonets bakkant precis låg i höjd med blygdläpparna. Han runkade kuken snabbare och snabbare och Yrsa kände hur ollonet vibrerade i henne. Hon kände hur hennes fitta rann av kåthet, det droppade nerför låren och Tors stora hand stötte mot hennes blygdläppar. ”Du är tanig men mycket knullbar”, stönade han när han i snabb takt pumpade henne full med kraftiga spermastrålar som snart fyllde henne. Han lät ollonet sitta kvar i henne ett tag innan han drog ut det. Yrsa vände sig om mot honom, föll på knä och slickade hans kuk ren. Tor stönade förvånat till och Yrsa torkade kuken med sitt långa blonda hår.

Nästa morgon väcktes Yrsa i gryningen av att Tor ruskade om henne. Hon tog farväl av sina föräldrar och sin mormor innan hon lät Tor hjälpa henne upp i vagnen. Loke ställde sig bredvid henne och vagnen lyfte.

De flög fram genom luften och vagnens dån passade utmärkt till de blixtar som omgav dem. Under dem piskade regnet mot marken och efter en hel dag landade de i en skog. Yrsa såg sig omkring, det började skymma. ”Vad gör vi här?” frågade hon. Tors skratt mullrade ut i skogen. ”Vi ska ju fånga ett troll åt far din, har du glömt det?” Loke såg misstroget på honom. ”Om du nu inte har skrämt bort alla troll med ditt skrattande.” Yrsa såg på de båda gudarna. ”Vad? Ska jag vara med på det?” Tor höll upp sin hammare. ”Bara som åskådare förstås. Loke, gå iväg du och se om du hittar några trollspår.” Muttrande gick Loke iväg in i skogen. Han sparkade ilsket till en sten och Tor tände en brasa som han satte sig vid. ”Yrsa, jag vill sticka kuken i dig”, sa han så plötsligt att Yrsa hostade till mitt i ett andetag. ”Du är inte van vid människotjejer, va?” sa hon och Tor skakade på huvudet. ”Stör det dig?” Yrsa funderade och såg på den mäktiga åskguden som just sagt att han ville knulla henne. ”Nej, faktiskt inte, snarare tvärtom”, sa hon och slank ur sin klänning. Tor satt kvar lutad mot ett par stockar som han lagt upp bredvid elden. Yrsa reste sig upp och insåg att hon trots att Tor satt och hon stod bara var något huvud längre än honom. Han tog tag om hennes midja med händerna och lyfte upp henne. Hon pep till när han vände henne så att hon låg på rygg i hans armar. Han satte hennes mellangärde till munnen och började att slicka henne i fittan. Ylva hade aldrig tidigare känt något så skönt och stönade till där hon hängde i hans armar. Tors tunga virvlade runt och Yrsa insåg att han inte slickade henne, han tog för sig av hennes underliv. Han kysste, slickade och sög ljudligt. Hans skägg kittlade mot hennes lår och hon la upp benen på hans axlar. Hon kände hans tunga tränga in i henne och la händerna mot hans starka armar. Hennes händer kände sig fram över de spelande musklerna och på Tors ökade intensitet förstod hon att han kände smaken av hur kåt han gjorde henne. Han ställde ner henne på marken igen och hon ställde sig bredbent över hans mellangärde. Han drog fram den styva kuken och Yrsa satte sig över ollonet. Hon onanerade medan hon lät blygdläpparna omsluta ollonet precis som dagen innan. Tor såg upphetsat på när den unga tjejen smekte fittan och sakta men säkert sänkte sig över hans kuk. Ylva kände hur kuken gled in och det spände i henne. Sakta gled hon upp och sänkte sig sakta ner igen, för varje gång hon upprepade det kom hon lite längre ner. Tor tog tag i hennes små händer och satte dem till hennes små bröst. Yrsa började att smeka sina bröstvårtor medan hon arbetade sig ner över kuken. Tor utforskade hennes kropp med sina stora händer och hon sög ivrigt på hans fingrar när han kom till hennes ansikte. Hon ansträngde sig för att inte skrika av njutning när hon kände att Tors kuk bottnade i henne. Tor såg besviket på sin kuk som fortfarande inte hade kommit in mer än till hälften. Yrsa rodnade skamset och började gunga upp och ner över kuken. Tor log igen och glömde snart bort att hans kuk knappt fick plats i människokvinnan. Yrsa rörde sig över Tors lem och lät ollonet glida in och ut mellan hennes blygdläppar. Hon reste sig helt, böjde sig ner och tog kuken i munnen några gånger innan hon satte sig på den igen. Hennes fitta verkade gilla att hon blötte kuken med saliv för den här gången gick det lättare att glida ner. Tor tog tag i Yrsas överarmar och hon satte sina bara fötter mot hans bröstkorg. Tillsammans lyfte de henne upp och ner över kuken som nästan pulserade av kåthet. Tor ökade takten och trädde brutalt på Yrsa på kuken. Yrsa kunde inte hålla sig utan skrek högt av upphetsning. Tor tecknade åt henne att vara tyst och plockade upp en träpinne från marken. Han satte den mellan Yrsas tänder och Yrsa nickade ivrigt. Tor började att knulla Yrsa hårdare och hårdare. Han stannade kort upp och såg frågande Yrsa i ögonen. Hon nickade åt hans outtalade fråga medan svetten rann från hennes panna. Tor lyfte Yrsa upp och ner över kuken och den här gången morrade han av upphetsning. Yrsa stönade och bet i träpinnen medan Tors grova kuk stöttes i botten en, två, tre gånger. Yrsa njöt av den grova behandlingen och tappade räkningen över hur många gånger Tor stötte kuken i henne. Plötsligt hördes ett skarpt knakande och Yrsa spottade ut bitarna av den avbitna träpinnen medan hon vrålade ut sin orgasm som ekade mellan träden. Tor knullade henne genom hennes orgasm och hon insåg att hon var på väg att få en till. Hon vrålade ännu högre andra gången och tredje gången sköljde en kraftig stråle sperma in i hennes underliv och Tor pumpade henne full av livssaft. Han såg på Yrsa som satt kvar på kuken men hängde orkeslöst med huvudet. ”Tor, jag tror inte...att jag klarar en till...” sa Yrsa och Tor lyfte försiktigt av henne av kuken. Han tog henne i sina armar och la ner henne på marken bredvid elden. ”Sov du så känns det bättre imorgon”, sa han åt den trött leende Yrsa.

Plötsligt kom Loke inrusande i skenet från elden. ”Tor”, flämtade han andfått, ”jag tror att jag har hittat trollen”. Tor såg ut i mörkret där ett par ögon lyste och sen ännu ett och sen ännu ett. Nästan utom räckhåll för eldens sken uppenbarade sig ett tiotal troll med långa träpåkar. Tor såg trött och klentroget på Loke och vände sig mot trollen med sin hammare höjd.

4 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Gardintroll

Nu när jag har en som läser dem så kanske jag skriver vidare.

16/10, 2019 kl. 14:29

#1

TG64

Inte roligt att fortsättningar saknas på så många lovande serier! Låt de åtminstone sluta utan cliffhangers...

15/10, 2019 kl. 01:24