Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

12/6, 2018 kl. 11:04, av PhG

PhG: Det Okända

Far och dotter ger sig av för att undersöka en mystisk grotta de fått tips om. Men väl där så händer saker som ingen av dem kan styra över. Det blir en färd in i det okända för båda två och inget blir någonsin sig likt igen.

Copyright (c) 2018, PhG. ALL Rights Reserved

This story may not be reproduced in any form for profit or on another website 
without the written permission of the author. The author may be contacted 
by writing: maximus384@hotmail.com

 

 

Innan DU börjar läsa, ett varningens ord: den här vuxensagan har ett pappa/dotter tema. Så om DU känner att det inte är din kopp med té, då ska DU absolut inte läsa vidare utan klicka dig till en annan novell istället.

Är DU osäker, läs om förordet och fundera lite till.

Jag ska också säga att ingen av de fiktiva karaktärerna kom till skada i författarens fantasi då han skrev novellen utan de låter hälsa att de var jättekul att vara med i novellen och att de gärna är med igen samt att de inte är släkt med varandra även om det står i texten nedan. 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Fortfarande kvar?

Mycket nöje önskar PhG

 

 

 

Klockan var bara lite över tio då Gunnar fick samtalet till sitt tjänsterum på Länsstyrelsen.

Utanför fönstret sken en varm juni sol och från byggplatsen tvärs över gatan kom det rytmiska dunket från en pålkran. Det hade fått bli en prioriteringsfråga om att ha fönstret öppet för att få lite svalka men samtidigt oljudet från bygget, eller att ha fönstret stängt och få en gassande södersolsvärme i rummet.


Plötsligt ringde telefonen och Gunnar svarade. Det var en gammal kollega som hette Anders som hade jobbat på Gunnars avdelning på länsstyrelsen. För ett par år sedan hade han påbörjat sin forskarutbildning på universitetet, han hade väl knappt något år kvar till sin disputation gissade Gunnar.

Dom hade haft ett gott förhållande till varandra under de år som dom jobbat tillsammans men sen tappat lite av den goda kontakt dom haft.
Efter en stunds kallprat så kom Anders till saken.

-Det är en grej som jag tänkte du kunde titta på...
-visst, svarade Gunnar och drog igen fönstret en aning för att höra bättre, det var något med Anders tonfall som fick honom att instinktivt spetsa öronen.
-Känner du till Korphytta skog?
Gunnar tänkte till.
-Ja. sa han, ... var det inte något med en olaglig skogsavverkning där för något år sen eller två?
-Tre år sen, ärendet är uppe i länsrätten nu och det blir nog en fällande dom verkar det som, åklagaren är en vass jäkel, Emilsson heter han. Avverkningen gick in på naturreservatet som ligger där. Hur som helst så har avverkningen det gjort att en hel del grundvatten fyllt på i bäckarna och vattendragen där, det som träden sög upp av vattnet har spolat bort en del jord och sand...

Gunnar lyssnade, trots att det inte var någon större sak så anande han att hans gamle kollega hade något att berätta.

-Hur som helst så hade jag fått tips om att det fanns något intressant där, något som hade kommit fram inne i skogen...
Nu lyssnade Gunnar intresserat, en vag känsla av att Anders hade upptäck något.
– ... så jag och min äldsta dotter Emma var där...
Emma, ja henne mindes Gunnar vagt, söt tjej, måste vara minst sexton nu.
– ... tänkte det kunde vara kul att vara ute på lite far dotter tid tillsammans, för stället ligger riktigt avskilt åt inne i skogen och det tar tid att komma dit. Men det var väl värt det. Fasen Gunnar, men jag tror att det kan vara en helt oupptäckt hällristning!

Gunnar satte sig up.
-Oupptäckt? Är du säker? jamenar området har inventerats efter fornlämningar två gånger...
– Helt säker, dubbelkollade då jag kom tillbaka, finns inget rapporterat om det här. Ristningar är stora och dom ligger i anslutning till en bäck som går ut i en liten sjö...
– Har du rapporterat in det här till Riksantikvarieämbetet? avbröt Gunnar honom. Upptäckten var stor, om det nu var så att det var en forntida ristning.
-Nej, jag har inte gjort det, jag vill att du ska ta en titt på dom. Jag vill ha ditt utlåtande om dom innan jag gör något.
-Tack Anders, ska gärna bege mig dit...
– Ja gör det, jag ska mejla över hur du hittar dit, det är inte lätt, så du måste ha en karta, annars kommer du att missa det. Ta med din dotter om du vill, Elin, jag tror att hon kommer att gilla det. Fasen, jag och Emma lärde verkligen känna varandra där.

Gunnar tänkte efter lite. Ja varför inte?
Hon var femton nu och var intresserad av arkeologi och historia, hon skulle nappa direkt på förslaget. Gunnar tänkte på sin son Erik, men insåg att det inte fanns en chans att få med honom. Den sjuttonåriga pojken hade bara online spel i huvudet nu. Gunnar suckade lite inombords, men insåg det meningslösa i att försöka övertala honom. Han var lika envis som sin mamma, Sandra, men han skulle ändå föreslå det vid köksbordet ikväll för saken skulle om inte annat.

-Tack Anders, ska bli jäkligt spännande att se det, jamenar om det är bronsålder så... ja det kan vara hur stort som helst det här.
-Äh, tacka mig sen efter ni har varit där, sa han. Jag mejlar över det du behöver på direkten.

Gunnar avslutade samtalet med Anders och ett par minuter senare hade han fått ett mejl från Anders.

Han skrev ut handlingarna och studerande dom.
Det låg verkligen otillgängligt till, långt inne i naturreservatet och långt från alla bilvägar. Han och Elin skulle få gå till fots dit genom en tuff terräng. Inte för att det skulle vara några problem, Elin tränade en hel del och Gunnar höll sig i god form själv. Anders skrev att dom tillbringat tre dagar där, vägen dit, två kvällar vid ristningarna och sen tillbaka till bilen och så hem. Tre dagar totalt.

Gunnar tittade på DN:s väderprognos.
Det lyste mörkrött så långt som SMHI kunde förutspå, sol med 25 grader varmt eller mer.
Perfekt för en tur ut i ett naturreservat och titta på hittills okända hällristningar. Det fanns dessutom både en bäck och en sjö vid platsen för ristningarna.
Gunnar bestämde sig, han och Elin skulle dit.

*********

Det luktade kåda och skog.
En ljum vind fick trädgrenarna att susa och röra sig och Gunnar skiftade tyngden på ryggsäcken en aning där han och Elin gick i det gröna dunklet. Högt ovanför dom kunde han skymta en klarblå himmel och en varm sol. Inte ett enda moln.

Beslutet att ta med Elin hade varit helt rätt.
Hon hade blivit lika förtjust som Gunnar väntat sig, lika väntat var att hennes bror inte valt följa med. Men Gunnar visste bättre än att försöka övertala den tystlåtna ynglingen.

Samtidigt så gladde han sig lite i hemlighet åt att bara hans dotter var med. Den blonda söta flickan bubblade av entusiasm och förväntan inför möjligheten att undersöka ristningar som kunde vara flera tusen år gamla.
Gunnar log lite för sig själv. Visst var han förväntansfull, men inte lika mycket som Elin. Hennes ungdomliga entusiasm smittade av sig på honom, men just nu önskade han att han hade lite av hennes energi.

-Hänger du med? Frågade hon med en antydan till ett retfullt leende där hon stod ett tiotal meter framför honom bland ormbunkar och blåbärsris.

Gunnar ökade steglängden en aning. Torra grenar knastrade under hans fötter och han kunde känna kottar och mindre stenar rulla under hans kängor.
-Vi får inte gå fel, sa han förmanande då han kom upp jämsides med den söta femtonåriga flickan.
Elin gav honom en blick från sina blå ögon och log mot honom.

-Ingen fara, jag har både GPS och kompass, dessutom har jag kollat kartan ordentligt...
Gunnar visste att Elin hade nog bättre koll än vad han hade, flickan hade blivit eld och lågor över att ge sig ut på det här äventyret.

Gunnar lät henne ta täten och följde efter henne.
Så fort tiden hade gått, tänkte han.
Elin hade blivit så stor nu. För bara ett par år sedan hade hon varit en liten flicka som lekt med dockor och nu, en ung tjej,nästan en kvinna.
Han kunde se hur hennes spänstiga fasta stjärt rörde sig i dom trånga shortsen.
Gunnar svalde och slet bort blicken från sin dotters stjärt och han kände en rodnad krypa uppför hans ansikte.
Det var inte första gången som han tittat på henne så.
Herregud, hon hade fått bröst och former, hennes röst hade ändrat sig och Gunnar erkände det motvilligt att han faktiskt tyckte om det.
Men någonstans inom honom fanns en rädsla att dra ut tanken helt och fullt.

Plötsligt avbröt Elin hans funderingar.

-Kolla pappa!
Han kom upp jämsides och tittade nerför den skogklädda sluttningen som gick ner till en sjö som glänste i solen. Han kunde se en bäck slingra sig fram mellan mossbevuxna klippor ett stycke bort.
Här var det!

– Vi sätter upp tältet först sen går vi och tittar sa han, men upptäckte att Elin redan satt fart ner mot bäcken.
Han svor tyst och klev efter henne.

Han skulle verkligen behöva lite av hennes energi!



******


Trotts Elins iver att komma igång med sökandet så hade dom först satt upp tältet.
Det fanns en gräsbevuxen glänta full av blommor och örter. Gunnar tyckte om blomsterprakten som naturen bjöd på så här veckan före midsommar. Efter midsommar var det inte alls samma sak. så mycket verkade blomma ut och försvinna, men nu var naturen som allra vackrast.
Bäcken porlade friskt och Gunnar visste efter att ha studerat de knapphändiga uppgifter som fanns om området att vattnet var så rent att det gick att dricka direkt.
Sjön glänste inbjudande och plötsligt hade Gunnar varit ensam medan han packade upp sovsäckarna och la dom i tältet.
det plaskande ljudet avslöjade för honom att Elin inte kunnat motstå frestelsen som den inbjudande sjön bjöd på.

Han skuggade handen ovanför ögonen och han kunde se sin dotter ute i det glittrande vattnet.
hennes hud glänste och han kunde inte låta bli att beundra hennes former.
Han svalde då hon kom upp ur vattnet. Bad dräkten smet åt runt hennes unga kropp och han kunde se hennes bröstvårtor avteckna sig som två mörka punkter mot det glatta materialet.
Snabbt vände han sig bort.

Elin försvann in i tältet medan hon pratade om att dom snabbt måste iväg innan det blev kväll. Även om det var ljust länge så ville ingen av dom riskera att vandra runt i skymningsljus i en skog dom inte kände till. Dessutom var dom miltals ifrån närmsta bebyggelse.

Elin hade bytt om till kortbyxor linne och gymnastikskor, hennes hår var uppsatt i en tofs och efter att Gunnar hade svalkat av sig i sjön gav dom sig iväg.

Instruktionerna från Anders var lätta, och dom hittade platsen utan större besvär, något som förvånade Gunnar lite. På Anders hade det först verkat som om ristningarna längre bort, mer dolda.
Men till sin förvåning så hittade Gunnar dom utan för mycket letande.

Han betraktade klipphällen.
Mossa och jord hade spolats bort och han hade inga problem att urskilja dom.
Han kände hur pulsen snabbade på, dom kunde mycket väl vara äkta!

Den första ristningen visade en man, en krigare förmodligen.
Gunnar kunde se hur den som ristat bilden hade huggit sig ner i stenen och han kunde se konturerna av gestalten. han kunde se hur bilden på mannen hade en stor svällande penis som pekade ut som en tredje arm från honom och Gunnar kunde även se hur han höll i en yxa.

Nästa bild visade en kvinna, kanske med någon sorts kåpa omkring sig, men likväl omisskännligt kvinnlig med väl markerade bröst och hennes kön var en svagt urskålad grop i klipphällen.

Fruktbarhetssymboler tänkte Gunnar.
Ett inte helt ovanligt motiv.
Nästa bild visade en havande kvinna med en stor svällande mage och tunga mjölkstinna bröst.

Gunnar hörde en flämtning bakom sig och såg hur Elin stirrade på bilderna.
Hon gav honom en snabb blick och han såg hur en röd rodnad kröp upp över hennes kinder.
Han log lite samtidigt som han kände sig en smula förlägen.
Trots att det var förhistoria så kände han sig inte helt bekväm med att stå här med sin egen dotter och titta på dessa fruktbarhetssymboler.


Plötsligt fångade något hans blick.
Bakom hällen där ett par väldiga flyttblock fanns kunde han skymta en smal grottöppning ur vars mynning en källa rann.
Gunnar tittade på öppningen och utan att riktigt kunna förklara hur så visste han att den gick in i berget.

Öppningen smalnade av både upptill och nertill men var en aning bredare mitt på. Den var så pass stor att dom skulle kunna komma genom den.
Gunnar hejdade sig ett ögonblick medan han stirrade in i det svala mörkret i grottan.
Stavlampan var kvar nere i ryggsäcken som låg i tältet. Det var en kvarts promenad tillbaka dit nu när dom visste vägen. Han grävde i shortsens benficka och fick fram sitt skinn etui och knäppte upp spännet. Den innehöll en syl, en pennkniv, en skruvmejsel, en penna, linjal och en liten ficklampa.

Ficklampan fick duga så länge och han lyste in i mörkret.
Bakom sig kunde han känna Elin.

Far och dotter tittade in.
Det var större än han först trott.
Grottan vidgade sig, öppnade upp sig till en mindre sal och Gunnar såg hur väggarna glittrade och glänste i skenet från den svaga lampan.
Försiktigt tog han ett steg in, lite bredbent för att inte kliva i källvattnet som rann kallt och klart ut genom öppningen.

Det var ris och grenar på grottans golv, lösa stenar rörde sig under dom och Gunnar ångrade att han inte tagit bättre skor på sig eller stavlampan.

-Vi får vara försiktiga här, sa han till Elin. Det kan falla ner något från taket och vi vet inte hur långt in den går grottan... men den verkar vara stor...

Dom klev försiktigt in ett tiotal meter. Deras sinnen på helspänn efter ljud som kunde indikera stenras.
Plötsligt föll ficklampans blekgula sken på något mitt i grottan.
Både Gunnar och Elin flämtade till i chock.

På en upphöjd bergfast stenhäll, omfluten av källan, reste sig en...
-... en fallos, andades Gunnar utan att kunna slita blicken från den uppresta manslemmen i sten.

Dom båda stirrade först på den utan att säga ett ord.
Gunnar höll lampan riktad mot stenbäletet en lång stund innan han blev medveten om sin dotter.
Men trots det kunde han inte slita blicken från fallosen.

Den var hög, kanske 60 eller 70 centimeter och passande tjock.
Den såg ut som om den hade vattenslipats, han kunde inte se några märken efter att ha huggits, jo kanske, men det hade gjorts av en mästare och måste ha tagit en ansenlig tid i anspråk. En dyrbar vara för en person att syssla med i en tid då all kraft gick åt till att överleva.

Gunnar kunde urskilja alla detaljer på den enorma stenpenisen.
Något liknande hade man aldrig funnit här uppe i Norden!
Visst hade an hittat fruktbarhetssymboler, men inte så här välgjorda!

Han kastade en blick på Elin och han såg hur chockat fascinerad hans dotter var av den.
Utan att säga ett ljud till varandra och utan att se varandra i ögonen gick dom närmare.

Den hade blivit placerad där med avsikt, omfluten av vatten och Gunnar kunde se hur stenen slipats slät av den framporlande källan.

-Oj..., Elin drog tillbaka sin hand.
-vad är det? frågade Gunnar.
-Den... den är varm. Hon tittade på honom och för en sekund kunde han se rädsla i hennes ögon.
-Varm? Nej det är omöjligt, inte här inne i en grotta utan soljus...

Han kände på den och drog snabbt undan sin hand i chock.
Den var varm.
Eller, kanske inte varm direkt, men den var heller inte kall som man skulle förvänta sig att en sten inne i en grotta skulle vara.
Han rynkade pannan.

-Jag förstår inte, mumlade han och rörde vid stenen igen.
Det gick inte att ta miste.
Stenen var varm. Varm och slät under hans fingrar och han drog undan handen igen.
Det var inte klokt!
Detta blev bara konstigare och konstigare.
Hade Anders upptäckt grottan?
Förmodligen inte, annars skulle han ha sagt det till honom.

Gunnar tittade på Elin, hon kände igen på stenen och han kunde se hur hans femtonåriga dotter svalde.
-D... den känns konstig. mumlade hon och gav honom ett snabbt ögonkast innan hon drog bort handen igen.

-Jag tror vi får komma tillbaka imorgon och då får vi undersöka den närmare, sa Gunnar och kastade en snabb blick på klockan.
Det skulle vara ljust länge men han ville inte vara ute i skogen då det började skymma trots att sommarkvällen skulle vara ljus.
Bättre att återvända till tältet, äta och sova ordentligt innan dom återvände tillbaka imorgon bitti.


Dom gick tysta tillbaka till sitt tält, åt en snabb middag.
Medan dom åt snurrade tankarna i Gunnars huvud.

Vad var detta för något?


*****


Gunnar sov djupt.
Och han drömde.

I drömmen såg han den enorma stenfallosen pulsera av ett märkligt ljus. På avstånd kunde han höra dova trummor, som snabba heta pulsslag som från ett väldigt hjärta. Han rörde på sig och i drömmen kunde han plötsligt se sin dotter utanför tälten på den lilla ängen.
Hon var naken, hennes unga starka kropp avtecknande sig i den ljusa sommarnatten och han kunde se hennes höfter, hennes guppande uppnosiga bröst. Bröstvårtorna var mörka i natten och hennes hår föll som guld över hennes glänsande släta axlar.

I drömmen var han medveten om att han var naken. Hans grova kuk pekade snett uppåt. Ådrig, blodfylld, hård och redo med ollonet glänsande av försats.
Han kunde se hur Elin rörde sig i takt med dom primitiva trummorna, hennes unga smidiga kropp rörde sig lockande och frestande i takt med slagen som blev ett med deras hjärtan. Pulsen slog hård och het i honom.

Gunnar klev ut i den svala luften och han kunde se hur hans dotter rörde sig i takt med den dunkande trummorna.
Han njöt av hennes kropp, så stark och ungdomlig. Hennes bröst rörde sig då hon dansade och han steg fram mot henne. Hans kuk pekade hungrigt snett uppåt och i drömmen såg han in i hennes ögon.
Upphetsning, rädsla blandades om varandra och Gunnar tog henne i sina armar och drog den nakna flickan till sig.


Drömmen fortsatte.

plötsligt låg han på henne, hans kuk pressade sig in i hennes våta, heta kön som sakta öppnade upp sig för honom, tog emot honom.

Han stötte till. Gunnar kunde se den smärtblandade extasen på hans dotters ansikte och han kände hur hennes knän var i höjd med hans höfter.
Han stötte till hårt i en nästan djurisk lusta i sina försök att tränga in i den unga femtonåriga fittan som sakta tvingades ta emot honom.
Gunnars stön blandades med Elins och han kunde känna hur flickans höfter stötte och rörde sig mot hans i en primitiv uråldrig dans under honom.
Flickan låg helt naken på rygg i gräset och Gunnar stödde sig med armarna ovanför henne.

hans ollon pressade på mot hennes svullna våta blygdläppar som särade upp sig för den äldre mannen. Hettan och fukten drev honom framåt, dotter eller inte, han bara måste knulla henne!



Med ett stön sjönk hans kuk in i henne och plötsligt var det som om hennes fitta öppnade upp sig för honom. Han flämtade då han kände hennes trånga kön sluta sig runt hans kuk som en skavande samtes handske.
Han kunde höra hur hon skrek till i smärta, men han hetsades bara av skriket…
Hennes armar slogs om hans rygg och Elin stötte och juckade med sina höfter mot hans medan hon gnällde i njutningsfylld smärta. Gunnars sperma fyllda pung slog och daskade mot hennes undergivet uppvända stjärt.

Hon böjde sig framåt och deras läppar möttes. Hennes tunga var het och våt i hans mun.
Gunnar knullade det underbara lilla djuret som var hans dotter och plötsligt kunde han känna hur hennes fitta drogs samman i en serie kramper som talade om för honom att det gick för henne. sekunden senare sprutade Gunnar en jättesats in i den oskyddade, fruktsamma tonårsfittan. Han flämtade och stönande medan han stötte med sin sprutande kuk fram och åter i sin dotters trånga heta fitta, hal och våt av hennes safter och hans sperma.

Mörkret slöt sig kring honom och det kändes som han föll och föll ner i ett svart mörker.

***


Gunnar vaknade med ett ryck och såg den öppna tältfliken.
Elin var borta och han kom snabbt upp ur sovsäcken.
Gårdagskvällens dröm fick honom att rodna och samvetet högg till i honom.
Men va fasen, det var bara en dröm!
En helt sjuk sådan, men likväl bara en dröm.
Det var ju inte så att han måste tala om det för Elin.

Han såg Elin nere vid sjön och han ropade till henne.
Hon tittade upp men undvek att se honom i ögonen.

-Sovit gott? frågade han.
-Jag hade en dröm. svarade hon undvikande.
-Jag med, sa Gunnar och hejdade sig osäker på vad han skulle säga.
Elin gav honom en blick och Gunnar svalde.
-Men det var bara en dröm..., fortsatte Gunnar och plötsligt kände han sig en aning generad.


Gunnar kände att han fortfarande var trött, kroppen värkte och det ömmade.
Elin såg också ut att ha sovit dåligt.
Han ordnade frukost medan dom la upp dagens planer.

Gunnar och hans dotter satt på det mjuka gräset utanför tältet och Gunnar hade skissat upp fyndlokalen och grottan som han mindes den på ett papper. Han hade också markerat på kartan var ristningarna och grottan fanns.

Elin satt barfota med benen under sig. Den femtonåriga flickan var klädd i ett par kortbyxor och en T-shirt på sig.
Hennes blonda hår var uppsats i en tofs i nacken.

Trots att dom nu på allvar skulle undersöka ristningarna och stenfallosen så ville entusiasmen från i går inte infinna sig.

Gunnar skruvade lite på sig och han fann att han hade svårt att möta Elins blick.
Gång på gång fick han intala sig att allt hade varit en dröm.
Men det hade varit så verkligt!
Utan att kunna hindra sig själv så mindes han gårdag nattens dröm.

Då han tänkte tillbaka var det som fler och fler detaljer hade fyllts i hans sinne. Värmen från hennes hud, hennes tunga.
Nu mindes han hur han kysst och slickat på hennes bröst och hur hon i drömmen hade svarat honom med upphetsade stönanden. Hennes bröstvårtor hade varit styva under hans tungspetts.

Gunnar kände hur pulsen slog hårdare på honom och han kände hur hans penis svällde i byxorna.
Herregud! Vad i helvete var det för fel på honom?!
Han kunde inte tänka ås om sin egen dotter!

Men trots att hans förnuft sa en sak så kände han hur hans kropp reagerade.
För sin inre syn kunde han se sin femtonåriga dotter ligga naken under honom, hennes smidiga starka ben slingrande om hans rygg, hennes hälar pressande mot hans spända bak som stötte in och ut ur hennes svetthala vridande kropp...

Gunnar sneglade snabbt upp mot sin dotter.
Hon verkade försjunken i tankar och han kunde se hur hon rodnade svagt, hennes blick var långt borta.


***


Dagen gick åt att dokumentera fyndplatsen.
Gunnar fotograferade av ristningarna, mätte dom.
Elin hjälpte till och arbetet fick honom att sluta tänka på den bisarra drömmen han haft. Tydligen hjälpte det Elin att skingra sina tankar också för snart var hon tillbaka som den glada tjej från igår.

Varför Gunnar tvekade att gå in i grottan kunde han inte förklara, men dom måste ändå dit och börja dokumentera fyndet. Sen skulle han lämna in materialet på länsstyrelsens antikvariska avdelning för utredning av det hela. Att det skulle bli en utgrävning här, det visste han med nästan hundra procentig visshet.

Gunnar tände stavlampan.
Han och Elin tog sig in i den mörka svala grottan och nu såg han i det starka ljuset att det fanns ristningar på grottans väggar.
Svaga och grunda, men ändå fullt tydliga.
fruktbarhetssymboler.

Gunnar skruvade på sig. Väl medveten om att hans femtonåriga dotter såg det han såg.
Gunnar betraktade bilder på män och kvinnor, kvinnorna hade bröst och deras kön markerade med samma grunda skålgropar som de ristningar som fanns utanför. Männen hade kraftiga erigerade penisar och på flera ristningar så omfamnade paren varandra. Gunnar kunde se hur ristaren visade samlagen mellan man och kvinna och han svalde.

– Titta!

Det var Elin, hennes röst var en oktav gällare och Gunnars blick föll på ristningen som hon lyste upp med den lilla ficklampan.
Gunnar stirrade på ljuscirkeln.
Den visade en ristning av flera män och kvinnor som verkade röra sig runt, eller dansa snarare, runt stenfallosen!

-Herregud, mumlade Gunnar medan han riktade sin starkare lampa mot ristningen.
Det var samma symbol. Den som gjort avbildningen hade verkligen ansträngt sig för att göra den så lik stenpenisen som möjligt.

Gunnar stirrade på scenen, det gick inte att mista sig.
Det var samma.
Dom hade hittat ett äkta kultföremål!

Gunnar flyttade sin lampa lite åt sidan.
Där kunde han se samma stenfallos men nu så låg männen och kvinnorna med varandra, som en kultisk orgie och Gunnar kunde se männens erigerade penisar och kvinnornas skålgropar.
På nästa ristning kunde han se svällande gravida kvinnor med stora bröst.

Det måste vara någon sorts fruktbarhetsrit.

-Pappa, jag vill inte vara här. pep Elin ynkligt och Gunnar tittade på henne.
-Varför inte? frågade han, samtidigt som han kände ett krypande obehag i kroppen.
-Jag vill bara inte...
Hennes röst var tyst och han fick anstränga sig för att höra henne.

Han nickade.
-Okej, vi gör så här, vi avslutar för idag och sen går vi tillbaks till lägret och så går vi tillbaka till bilen imorgon. Hur låter det?
Elin nickade efter en stund.
-Vi kan inte gå tillbaka till bilen idag?
Gunnar skakade på huvudet.
-Vi hinner inte, det kommer att mörkna innan vi är framme vid bilen, det är bättre att vi ger oss av imorgon.
Elin nickade igen.



***



Gunnar drömde.
I drömmen kunde han igen höra det rytmiska trumslagen och han kunde känna stenfallosen pulsera i sin grotta.
Nu såg han grottöppningen och han såg att den var formad som ett kvinnligt könsorgan.

Utanför tältet fanns hans dotter, naken.
Gunnar steg upp och han grep tag i henne. Han kunde känna hennes heta, nakna kropp mot sin och hur hon gled in i hans famn.
Han böjde sig ner och kysste henne.

Gunnar fick ner henne på marken, gräset var svalt under dom och hon grenslade honom, hennes hand runt hans tjocka svullna kuk och han kunde känna den fuktiga heta värmen från hennes fitta.
Gunnar flämtade till då han kände hennes blygdläppar och hur han sakta trängde in i henne.
Herregud hon var så trång!
Och varm...
Den fuktiga värmen slöt sig om honom och han stötte till, han ville in i henne, känna varenda millimeter av hennes fitta runt sin tjocka hårda kuk.

stönande kände han hur hon omslöt honom och nu blev han medveten om hur hon gnällde till i smärta då han fyllde henne, tänjde ut henne.
Gunnar greppade tag om hennes höfter och hon började sakta rida honom. Hennes bröst rörde sig i takt.

Plötsligt blev Gunnar medveten om att han var vaken.

Det var ingen dröm!

Elin tittade ner på honom med glasartad blick, hennes mun var öppen och deras ögon möttes.
Han såg att det som dom båda trott vara något som hände i deras huvuden var plötsligt verklighet.

Men ingen av dom kunde sluta
Det var som om något primitivt gripit tag i dom och Gunnar stötte sin stora kuk hårt i sin dotter som svarade med ett högt stönande. Han grep tag om hennes svala spänstiga stjärt och kramade dom frestande kloten. Hans fingertoppar gled över hennes heta hud och han kunde känna hennes hårlösa rynkiga anus.
Utan att tveka pressade han på med ett finger och han kunde känna hur hans dotter stelnade till då hon kände sin pappas pekfinger sakta och obevekligt tränga in i henne.

Gunnar pressade på och kände hur hans dotters ringmuskel spjärnade emot ett kort ögonblick innan pekfingret gled in i hennes stjärt.
Han kunde känna sin egen feta kuk genom en millimetertunn hinna som skilde hennes båda hål åt.
Gunnar kände hur hans dotter red honom med masochistisk iver, stönande i smärtblandad njutning och Gunnar kände hur han trängde djupt in i hans egen dotters fitta.

Herregud!
Detta var vansinne!

Han förstod att gårdagskvällen inte hade varit en dröm.
Han...dom hade knullat!
Han hade tagit hennes oskuld...
...och var värre var, han hade kommit i henne.
Tänk om hon blev med barn?

Men alla tankar försvann ur hans huvud då hans unga dotter gled upp och nerför hans feta svullna kuk. Hennes safter gjorde det lätt för honom att tränga in och ut ur hennes heta, trånga fitta. Han flämtade till och tittade upp på henne.
Känslorna som fyllde honom var helt olika allt annat han dittills hade känt.
Han knullade sin egen dotter!
Incest!
Han kände en fars känslomässiga bindning, kärlek, till sin egen dotter som stönande red honom, samtidigt som han njöt av hennes kropp som vilken man som helst. Känslorna fyllde honom och han kramade hennes bröst och smekte hennes hårda trubbiga bröstvårtor.
Gunnar hörde Elin flämta och han kände hur hon villigt spetsade sig själv på hans uppresta kuk.

Gunnar kunde se sin grova kuk blänka av hans dotters könssafter. Hans kuk var som en massiv pelare av stenhårt manligt kött som den unga tonårsflickan höjde och sänkte sig på.

varje gång hans tjocka kuk gled in i hennes stramande trånga fitta stönade den femtonåriga flickan högt och Gunnar kunde se den smärtblandade njutningen i hennes ansikte. Hans kuk pulserade djupt inne i henne då hon tog honom så långt hon förmådde. Hennes trånga fitta masserade och mjölkade hans kuk och Gunnar kunde bara ligga där i gräset och njuta av hans dotters fitta. Han hörde henne jämra sig i njutning och han såg hur styva hennes bröstvårtor var i den svala sommarnatten. Så hävde hon sig uppåt och Gunnars blick föll ner på hans kuk som nu gled ur den unga flickan.


Elins fitta stramade åt runt hans kuk och den unga flickan stönande med hög, hes röst.
Han kunde se hennes kropp, ung, stark i den ljusa sommarkvällen då hon red honom och så kände han hur hennes fitta rytmiskt kramade hans kuk medan hon stönande och jämrade sig.

Det gick för henne!

Han tittade fascinerat på sin femtonåriga dotter då hon stönade högt och flämtade. Hennes trånga fitta blev än trängre då en serie kramper kramade hans svullna hårda kuk som var djupt inne i hennes heta, våta fitta. Hon kastade huvudet först bakåt, sedan framåt och hennes ansikte doldes av hennes tjocka blonda hår.

Han hörde hennes snabba andhämtning och han kände sin egen kuk djupt inne i hans dotters fitta. Han kunde känna hur sperman sjöd och kokade i honom och han bet sig i läppen. Han borde dra sig ur henne innan det var för sent!

Han visste mycket väl att hon inte åt några P-piller, varför skulle hon göra det? Elin hade varit oskuld då dom gett sig av hit.
Gunnar kämpade emot, han måste dra sig ut...
Han kämpade emot, men trycket steg i honom, det gick inte att stå emot och det blixtrade framför hans ögon av ren kåthet och njutning.
Ovanpå honom rörde sig Elin. Han såg hur hon lyfte höfterna en aning och till sin fasa märkte han hur flickan red honom sakta och försiktigt som om det var en kraftansträngning att göra det.
Herregud! Han kunde inte stå emot längre!

Gunnars kropp svarade mot tonårsflickans och han stönade till då hans kuk svällde i hennes trånga inre och en tjock, kraftig stråle med sperma sköt upp in i hennes oskyddade unga friska kropp. Så ännu en... och ännu en...
Gunnar kände hur sperman fyllde hans dotters fitta samtidigt som njutningen blixtrade genom hans kropp. det var som om hans kuk aldrig ville sluta att spruta, orgasmen fick hans huvud att snurra och Elin sjönk ihop på hans kropp. Gunnar kände hur hans kuk mjuknade i hennes fitta och han låg stilla och njöt av känslan av sperma runt hans halvstyva kuk.



***

Gunnar vaknade till.
det var ljust utanför tältet och solen stod redan högt på himlen.
Dom måste ha sovit länge!
Han tittade ner på ett blont rufsigt huvud och han blev medveten om att hans dotter sov naken i hans sovsäck.

hur länge hade dom hållit på igår?
Han mindes inte riktigt, men det var som om dom inte kunde få nog.
varje gång han sprutat in i henne så hade lusten lika snabbt återvänt och han hade tagit henne igen och igen.

Gunnar lutade sig ned och slöt ögonen.
Han mindes att hon ridit honom...men sen...bakifrån, missionären...
Han kom knappt ihåg alla ställningar som dom knullat i, för det var det dom hade gjort. Inte älskat, knullat.

Gunnar kände hur Elin rörde sig lätt och så tittade hon upp mot honom.
Flickan blinkade sömndrucket några gånger innan nattens händelser väcktes till liv i hennes huvud.

-N... nej. viskade hon hest och han kunde se tårar i hennes ögon.
instinktivt slog han armarna om henne och blev med ens medveten om hennes nakna, varma kropp.

-J... jag är ledsen..., började han men hon avbröt honom.
-D... det var mitt fel...j... jag kunde bara inte sluta...låta bli...

Dom låg tysta en stund och Gunnar vägde sina ord noga.

-Jag tror att det är något med den här platsen, den där statyn...
Elin tittade upp mot honom och strök bort en tår. Hon nickade.
-Jag tror det också, sa hon sen. första natten så drömde jag att... att...
– Jag med, jag tog din oskuld, sa Gunnar.
Elin nickade igen.
-Det var så verkligt...men nu vet jag att det var verklighet, eller alltid vetat...det gjorde ont dagen efter...jag... jag...

Gunnar kände sig hjälplös. Vad skulle han säga?
-Jag måste fråga Elin, men är du fruktsam?
Hon tittade oförstående på honom.
-När hade du din mens senast?
Hon funderade en stund.
-Elva dagar sedan, svarade hon och tittade upp mot honom.

Gunnar sa inget.
Men han visste vad det betydde. Hon var på höjden av sin fertilitet och han hade kommit i henne... ja det visste han inte med säkerhet, men många var det.
Herregud, det skulle nog krävas ett mirakel om hon inte skulle bli med barn!
Dessutom misstänkte Gunnar att den här platsen var en kultplats för fruktbarhet. Om någon kraft kunde förmå far och dotter att knulla så skulle hans spermier hitta ett ägg att befrukta!

Elin tittade på honom igen.
-Jag vet inte vad som hände, jag trodde att jag drömde...hörde trummor...
Gunnar nickade.
Så fortsatte hon.
-Det var något, jag minns det knappt men jag kommer ihåg att jag dansade och att jag var naken. Sen kom du och jag. Hon bet sig i läppen och Gunnar kunde tårarna i hennes ögon.
-...jag ville det, sa hon sen med tyst röst. Jag ville det verkligen fast du var min p... pappa...
hon blev tyst igen
-Men jag kunde bara inte stå emot! En del av mig ville stå emot, ville inte göra det, men en annan del, en mycket starkare ville att jag... vi...
hon tystnade igen och Gunnar kände hennes varma nakna kropp mot sin.

-Vad är det som händer pappa? frågade hon sen, hon lät rädd på rösten. Vad är det som får mig...oss...att...
Gunnar såg tårarna i hennes ögon och plötsligt kände han en stöt av åtrå.


Elin snyftade till och Gunnar fattade henne under hakan och drog upp hennes huvud.
Så kysste han henne utan att riktigt mena det och till sin förvåning särade hon på läpparna.
hennes tungspetts mötte hans och Gunnar kunde känna hur hans kuk styvnade mellan dom.

Han hörde hur hon gnällde till som ett fångat djur men han kunde inte kontrollera sig.
Han drog hennes mjuka varma kropp mot sin, njöt av att känna alla hennes former och kurvor mot sig. Hennes andedräkt var het och hennes andhämtning snabbade på.

-N... nej...j... jag vill inte. började hon samtidigt som hennes hand slöt sig runt hans tjocka kuk.
Gunnar bara grymtade till svar då han gled upp ovanpå hennes kropp.
Inget ömt förspel. Inga ursäkter eller kärleksfulla ord...
Han kände hur hon särade på sina långa smidiga ben.
-Nej. viskade hon, mer till sig själv än till honom. det var som om hon ville övertyga sig själv om att hon inte ville, men hennes svullna heta fitta förrådde henne.

För en sekund tyckte han nästan synd om sin unga dotter, men hennes fitta lockade honom mer än vad hans samvete förmådde att stå emot.
Utan att han sa till det drog hon upp knäna och särade mer på benen. Med ett stönande pressade han sig in i hennes trånga fitta.
Elin svarade med ett stön då ha trängde in i henne.

Han knullade henne med långa, brutala stötar som fick den trånga tonårsflickan att stöna högt. Ljudet hetsade bara Gunnar att knulla sin dotter än hårdare. Hans sperma fyllda kulor daskade och slog mot hennes hårlösa rynkiga anus och han kunde känna hur hon villigt särade på sina ben för att ge honom tillträde till sitt allra innersta. Han greppade tag om hennes knäveck och tvingade hennes ben bakåt. Han kände hur hennes fitta öppnade sig än mer för honom och han kunde stöta ända in i hennes inre.
Gunnar såg Elins ansikte förvridet av njutning, hon flämtade under honom och deras rörelser följde varandra.

Han tog henne igen och igen tills han hörde hur hennes stön blev allt högre och gällare i det varma trånga tältet.
Så kände han den nu välbekanta känslan av hur hennes fitta drog sig samman i en serie kramper runt hans hårda kuk, och det slog honom med ens att Elin lät precis likadant som sin mor då det gick för henne.

Gunnar såg ner på sin dotter.
Hennes kropp glänste av svett och han såg musklerna i hennes kropp var spända.
Hans blick vandrade ner förbi hennes mjukt rundade bröst, nerför hennes platta mage och ner mellan hennes ben där hans tjocka glänsande kuk var tillhälften inborrad i hennes välansade fitta.
Hans dotters andhämtning var fortfarande hes efter hennes orgasm och Gunnar kysste henne igen.

Det var skönt.
Inte bara för honom utan även för Elin. men genom en kraftansträngning så hade det inte gått för honom, inte ännu.
Egentligen så borde han vara helt slut efter natten. Men det var som om den här platsen gav honom ny styrka att knulla femtonåringen som låg undergiven och utmattad under honom.

Nu brydde han sig inte längre, varför skulle han låtsas?
Han njöt av det, precis som hon.
Det spelade ingen roll att han var hennes pappa eller att hon var hans dotter.
Långsamt drog han sig ur hennes ömmande fitta och han såg Elin stöna till.

-Vad...? började hon, men han tystade henne med en kyss.
-Du ska suga av mig, sa han se lugnt och kysste henne igen.
-V...va...nej...jag v... vill inte. började hon matt, men Gunnar lyssnade inte. Han grenslade sin dotter och med händerna i hennes blonda mjuka hår drog han upp hennes huvud.
Hon tvekade bara ett kort ögonblick innan han kände hennes svala mjuka tunga mot hans kuk.

Det var som en ny hetta kommit över henne och Gunnar anade att de makter som härskade här hade gripit tag i henne igen.
Hon tog hans kuk i munnen, sög, slickade och runkade med en amatörmässig iver som var långt mer upphetsande än hans frus erfarna mun och tunga.

Gunnar flämtade till och kände hur en tjock stråle kladdig sperma sköt ut och in i hans dotters ivrigt sugande mun.
Det som borde ha varit några droppar efter den senaste tidens sprutande var tjocka, mäktiga stötar med sperma som fyllde flickans mun och som fick henne att frustande försöka svälja allt som han gav henne.
Gunnar kunde se glänsande sperma rinna nerför hennes haka och hals.

-Herregud. mumlade han i njutning, men visste att Gud inte fanns här.


Dom vilade en kort stund.
Åt lite mat, rev tältet.
Gunnar och Elin knullade en sista gång precis efter dom hade badat tillsammans innan dom gav sig iväg från platsen, Gunnar kom i henne. Det spelade förmodligen ingen som helst roll nu eftersom han gissade att hon redan var på smällen. Han hade kommit i henne fler gånger än han kunde minnas nu och hon hade varit fruktsam, det fanns inte chans att hon inte var med barn!
Gunnar visste att hans fru skulle bli arg över det faktum att deras dotter skulle bli tonårsmamma. Elin skulle vara tvungen att ljuga ihop en historia om någon kille hon träffat, men att säga sanningen gick bara inte, det insåg dom båda.

Sent på eftermiddagen kom dom till bilen och dom var hemma till kvällen.
Den natten vaknade Gunnar av att Elin satt på huk bredvid hans säng och sakta runkade hans kuk.
Gunnar hade sneglat på Sandra.

Han hade legat en kort stund och bara njutit av det förbjudna, att bli sakta runkad av hans egen dotter innan han tyst dragit undan hennes hand.
Tysta hade dom smugit ner till villans tvättstuga och där hade han tagit henne hårt bakifrån. Dom hade kommit samtidigt och efteråt så funderade Gunnar lite över varför Elin inte velat att han skulle använda kondom. Antagligen så anade hon att det var onödigt nu.

De följande dagarna så hade dom sporradiskt sex, men nu verkade det som om den makt som fanns vid ristningarna och i grottan sakta släppte dom ur sitt grepp.


Det dröjde två veckor innan Gunnar var tillbaka på sitt tjänsterum.
Ett mejl från Anders fanns i inkorgen.
Han öppnade det.
"Hade ni roligt?" stod det.

Gunnar log för sig själv. så svarade han: " ja. Ska tipsa en kompis om det, ska vänta med att rapporterar in det, det känns inte som det brådskar."

Gunnar tänkte på en bekant till honom, Per-Åke.
Per-Åke hade dessutom en mycket söt dotter på fjorton.
Gunnar lyfte luren och slog numret till Per-Åkes mobil.

-Tjänare Per, det är Gunnar... tänkte bara be dig om en tjänst. Det är så att vi fått in ett tips om en eventuell hällristning inne på ett naturreservat som heter Korphytta skog... ja du känner till den... så bra...

Det tog Gunnar knappt tio minuter att avsluta samtalet. Så lutade han sig tillbaka i stolen.

Per-Åke och hans dotter Tuva skulle få ett minne för livet, precis som han och Elin hade fått.

29 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

Ronneby

Vilken underbar novell. Mystikens krafter är starka.

20/2 kl. 19:25

#5

Sweperv

Vore kul att höra om ett återbesök där, eller om pappans kompisars tid där med sina döttrar.
Eller om en utgrävning med flera personer kanske.

26/8, 2020 kl. 20:51

#4

Hailey

Underbar berättelse....!

26/5, 2020 kl. 12:16

#3

Herr_roald

Den här novellen är helt underbar, tack Ph G för den, några tankar på fortsättning ?

30/8, 2018 kl. 11:08

#2

PhG

Jag gillar tanken på mystik, krafter som man inte kan styra över och de oväntade konsekvenser som det ger. Får hoppas att andra gillar det också.

21/6, 2018 kl. 20:28

#1

Gardintroll

Vilken häftig idé med mystiken och de underliga drömmarna som ju inte var det...

13/6, 2018 kl. 11:43