Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

20/6, 2018 kl. 01:07, av Huldran

”Ett glas vin till, sportiga Marie.”

Del 1 av 2 i serien En midsommar.

Midsommar! Vem man än är och var någonstans man än befinner sig, kan det firas midsommar! På något sätt, även för snart tjugo år sedan.
Den unga kvinnan, van vid mäns uppmärksamhet, deras granskande ögon och förslag.
Mannen, inte så van vid kvinnor.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#11

Huldran

Tack, Smajlis. Kul att Du är tillbaka och ger några kommentarer. Katt- och råttalek. Visst, Du förstod det.
Även lite av Cornelis fick vara med men jag tror även det skulle passat honom.

31/5, 2019 kl. 22:29

#10

Smajlis

Intressant dragkamp mellan ojämna spelare. Eller kanske mer som en katt- och råttalek där lillmusen Klasse möter en långt listigare och mer erfaren katt som sveper in som från en annan dimension och virar honom kring sin tass. Kul berättelse. Låt oss hoppas Eva/Marie får sitt senare...

31/5, 2019 kl. 17:03

#9

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

5/7, 2018 kl. 23:47

#8

Huldran

TACK vänner för att ni gillade mina rader. Den här gången låg de närmare hjärtat än vad läsaren kan ana.

5/7, 2018 kl. 23:46

#7

hunken07

Som vanligt, kära Huldra, sker dina leveranser med högsta kvalitet :)

3/7, 2018 kl. 00:01

#6

Huldran

TACK allesammans för era vänliga kommentarer. Fortsättningen på äventyret är redan på pränt. Visar dock först en annan sida av midsommaren...

26/6, 2018 kl. 10:43

#5

y

Kommentaren raderad av användaren.

20/6, 2018 kl. 19:57

#4

y

Här blir disharmonin till litteratur -- bra skrivit! Suverän både skribent och huvudperson. Ett tag såg gubben med dragspelet ut som ett alternativ, men så blev det altså inte (?). Fin framställing av klyftan mellan vad hon vill ha och vad hon ärbjuds.

20/6, 2018 kl. 19:56

#3

blåögd

Mums! Åh så mumsigt! Härligt tempo och en rapp skön dialog! Åh, nu vart jag faktiskt... väldigt... inspirerad! :) Glad midsommar, minsann minsann!

20/6, 2018 kl. 11:43

#2

Jaca

Du levererar som vanligt Huldran.
Ett helt underbart skriven novell om ett samspel mellan två människor.
Jag tackar dig för en underbar stunds läsning..

20/6, 2018 kl. 10:37

Läs in fler