Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

7/12, 2018 kl. 19:33, av Gardintroll

Sommaren med Maja

Detta är en återanvänd och omarbetad novell om en tjej som hittar sin kärlek under en sommar på 80-talet.

Gruset sprutade och dammet bildade ett moln i solskenet när cykeldäcket slirade till och stannade någon meter från mina bara fötter. Jag såg häpet på den fräkniga tjejen som log mot mig och kastade bak sina flätor.

"Så där gör man när man slirar med cykeln."

 

Det var mitt första möte med Maja och jag minns det som om det vore igår. Jag minns mina rosa glansiga shorts som hade det där märket alla skulle ha för att undvika mobbing. Jag bläddrade vidare i fotoalbumet och visade en bild av Maja när vi var lite äldre båda två.

 

"Det här är när Maja och jag var i Göteborg. Du anar inte hur kul vi hade då."

Kalle som satt bredvid mig nickade till.

"Är det henne du ska träffa nu?" Han log, "hon har nog blivit snygg."

Jag puttade till honom på armen.

"Säkert", sa jag, "vi är ju båda 18 nu så det vore inte konstigt om vi båda har förändrats på tio år."

 

Kalle lutade sig bakåt och slickade på sin fingerglass.

"Har ni inte setts på tio år? Varför det?"

Jag suckade. "Nja, hon bor ju kvar ute på landet där jag kommer ifrån och jag har bott här i stan. Sen pappas bror tog över släktgården har vi inte varit välkomna där."

Kalle grimascherade. "Jävla släktfejder, va?"

Jag nickade, "jo men nu verkar de ha löst det och pappa har köpt in sig på halva gården så vi får åka dit så ofta vi vill."

Kalle såg på sin plastiga klocka med en känd seriefigur av gnagartyp på och svor till.

"Jag har min sista lektion nu men ha ett kul sista sommarlov, Mia."

Jag vinkade och önskade honom detsamma innan jag gick iväg och köpte tuggummi med päronsmak, de var bäst tyckte jag.

 

Efter studenten hämtades jag av mamma och pappa i en björklövsklädd vagn. Studentmottagningen gick så fort att jag knappt hann förstå att den hade börjat och mina sommarkänslor hade svårt att hitta sin plats bland mina förvirrade tankar.

"Mia", ropade mamma från köket och jag gick dit för att hjälpa henne att bära ut glasstårtan.

Gästerna applåderade och jag ställde fram tårtan i sommarsolen.

"Mia, grattis till studenten -1985" stod det på tårtan och vi högg in.

Jag fick ett par pastellfärgade stora plastringar för öronen och en nyckelknippa fastsatt i en "telefonsladd".

"Vart leder nyckeln?" frågade jag mamma som log.

"Minns du den lilla stugan nere vid vattnet ute på familjegården? Där vid vassen?"

Jag funderade. "Den som den där stubben står? Där vid bryggan?"

Mamma nickade. "Ja, den är din nu."

 

Jag skrek till av lycka och dansade runt med mina överraskade föräldrar. De skrattade till av min reaktion och skålade för mig. Resten av festen gick i ett töcken och innan jag visste ordet av var det morgon och jag vaknade i min säng under mitt mjuka täcke.

 

"Mia", ropade mamma från köket. "Glöm inte att du måste börja packa idag för imorgon åker vi ut på landet."

Jag gick upp, åt min första frukost på mitt sista sommarlov från gymnasiet och började sen att packa min sommarbag som redan börjat flaga inuti. Jag la ner min nya kassettbandspelare och mina badkläder. Sommarklänningar i massor förstås och enorma hårsnoddar. Mitt badlakan hade varit med ett tag men jag skulle aldrig klara mig utan det.

Redan nästa dag åkte vi ut på landet och jag såg glatt ut genom fönstret. När de grå stadshusen började ersättas med gröna hagar och nyfikna kossor kändes det som att resa tillbaka i tiden.

"Tror du att kiosken finns kvar" frågade jag pappa som skrattade.

"Säkert, det är nog fortfarande samma gamla gubbe som snålar med glassen. Tiden står stilla där ute."

Jag log. "Jag hoppas det. Jag är så trött på stan och skola och pluggstress och så."

Pappa vände sig bak mot mig. "Bra, vi ska ju vara kvar i en hel månad. Hoppas att du inte tröttnar på att spela spel. Vi har med oss en del sånt."

 

Jag nickade och slöt ögonen. Jag vaknade av att mamma väckte mig vid vår vanliga mittstation vid en liten krog. Jag åt min favoriträtt, strömming med potatismos och kände att jag verkligen kunde släppa mitt liv i stan. Nu var jag inte häftiga stats-Mia längre utan bonnjäntan Mia som tar ut hö åt hästarna.

"Tror du grannen har kvar Pålle och Brunte?" frågade jag pappa.

"De har nog hästar i alla fall. De var ju rätt gamla redan på den tiden. Du förresten, Maja hälsade, hon är jätteglad att du ska komma ut."

Jag log, "vad kul, jag ser fram emot att se hur hon har haft det. Pratade du med henne i telefon eller...?"

Pappa log, "nej, jag fick ett brev. Du får läsa det om du vill."

Han gav mig ett A4-papper med röd text och jag läste mig fram till Majas del som var i grönt bläck.

"Hälsa Mia att jag är jätteglad att hon kommer med. Jag ska se till att hon njuter här ute så räkna inte med att ni får med er henne hem. Jag har fixat till en gammal cykel åt henne så vi kan cykla ut på utflykt vid berget som förr i tiden. Puss."

Jag läste om texten nästan tjugo gånger och när vi kom fram kände jag mig nästan bilsjuk.

 

Vi svängde in på skogsvägen in till gården och parkerade framför bostadshuset. Pappas brors familj var som tur är inte där utan hemma i Göteborg där de bodde. Jag gick genast in och lämnade mina saker innan jag gick ner till min nya stuga som låg nere vid vattnet. Stugan hade en stor dubbelsäng, ett fönster, en spegel, en stol och en byrå, det var allt och man måste böja sig för att inte slå i huvudet när man gick in. Jag kände den välbekanta lukten av trä och suckade av lycka. Jag tog ur den strama flätan jag hade i håret och satte istället upp det i två tofsar en på var sida av huvudet. Jag såg mig i spegeln och nickade, det var mycket bekvämare och kändes lätt lantligt. Mitt mörkblonda hår skulle säkert blekas av solen och jag såg fram emot att få fräknar igen.

Vi åt och pratade med grannen om hans nya hästar och han lät mig provrida Vilde som trots namnet var mycket snäll. Grannen lovade att jag skulle få låna Vilde när jag ville. Han behövde tydligen motion.

"Tur att du inte valde Klöver", sa han, "han är Majas favorit."

 

Som på en given signal kom Maja gående längs stigen som under en kilometer ledde till huset som hennes familj bodde i.

"Mia", ropade hon och jag satt av och sprang fram emot henne.

"Maja!" jag omfamnade henne och vi kramades hårt. "Hur är det?"

 

Maja berättade att hon hade börjat jobba på tandvården i byn i närheten och att hon hade hoppat av gymnasiet redan första året. Jag log och berättade att jag hade plågat mig igenom det och nu skulle leta efter ett jobb.

"Men varför pratar du så konstigt?" frågade jag och Maja suckade till.

"Lika bra att få det överstökat" sa hon och log brett. Jag såg på hennes framträdande tandställning.

"Öh, jaså..." började jag.

"Ja, det ser knäppt ut men jag jobbar ju där och får den gratis."

 

Jag log brett med mina perfekta tänder som ställts om från rent kaos redan när jag liten.

"Det är inte så hemskt, du ser gullig ut."

Maja skrattade, "jo, som en äkta bonnjänta" sa hon med överdriven dialekt.

Jag log, "du anar inte hur skönt det är att höra den där dialekten. Då känns det som om alla de där stressiga skolåren aldrig plågat mig."

 

Maja log och jag insåg att jag genast fallit in i samma gamla dialekt som jag tränat bort under mina år i Stockholm.

 

"Följ med", sa Maja och ledde iväg mig mot hennes familjs hus och jag gick glatt vid hennes sida förbi de förrädiska nässlorna och den trasiga brevlådan som aldrig blivit utbytt.

 

Hennes bara fötter sög sig fast i hennes flipfloptofflor med ett roligt ljud och jag skrattade till.

Hon såg på mig "du kommer att låta precis likadant", sa hon och hennes klarblå ögon glittrade.

Jag insåg att de måste göra henne mycket populär bland killarna.

 

"Har du nån kille?" frågade jag och Maja skrattade till.

"Nej. Du vet hur det är. Antingen är de upptagna eller fulla med skit. Och de som är bra flyttar till stan, som du."

Jag såg på henne, hur hade hon menat det? Hon bröt blicken och visade på ett par cyklar som stod mot en husvägg vid en av deras gäststugor.

"Den röda är din", sa hon och jag såg häpet på den.

"Mindes du att jag alltid sa att jag ville ha en röd cykel?"

Hon nickade, "Ja, Mia, och med tanke på alla julklappar jag är skyldig dig vid det här laget borde den vara bara början på presentparaden."

Jag skrattade "Jaså, räknar vi?"

"Självklart", sa hon med händerna i sidan och såg sur ut innan hon brast ut i ett gapskratt.

Jag skrattade gott åt hennes roliga skämt och pekade på cyklarna.

"Kan du fortfarande slira?" frågade jag.

 "Kolla bara", sa hon och satte sig på den andra cykeln.

 

Hon trampade iväg och körde emot mig. I sista sekund slirade hon så gruset skvätte.

"Prova du."

Jag grenslade den röda cykeln men Maja stoppade mig.

"Du slår ihjäl dig i de där stadsboskorna", sa hon innan hon hjälpte mig av med skorna och tog dem i handen.

"Så."

 

Jag trampade iväg och försökte slira utan att nå upp till någon tillfredsställande nivå. Vi slutade inte öva på att slira förrän pappa kom dit och sa att maten var klar. Han bjöd med Maja och snart satt vi runt middagsbordet. Jag gick för att hämta en ny gaffel istället för den jag hade tappat och höll upp två snurriga sugrör.

"Kommer du ihåg de här?"

"Naturligtvis", sa Maja och skrattade.

 

Jag gav henne ett och tog själv ett. Snart bubblade vi båda i våra mjölkglas och mamma himlade med ögonen.

"Du måste inte börja bete dig som när du var åtta bara för att Maja är här" sa hon och vi brast ut i gapskratt.

Senare på kvällen spelade vi monopol med egenhändigt ritade sedlar som skulle ersätta de som hade försvunnit. Sent på natten vann mamma och jag gick ut till min stuga. Maja följde med mig och vi kramades länge innan hon cyklade hem.

"Ses vi imorrn" ropade hon tillbaka över axeln.

"Ska inte du jobba?" frågade jag och hon skrattade

"När du är här? Jag har tagit semester så klart".

 

Nästa dag gick jag över till Maja och vi lekte med deras gamla katt som kände igen mig från tio år tillbaka men var sur över att jag inte hade hälsat på tidigare. Jag hade tagit på mig mina flipflops och Maja nickade gillande.

"Snart passar du in här på riktigt. Ska vi köpa glass?"

 

Jag nickade och vi satte iväg på vära cyklar och tog grusvägen till kiosken några kilometer bort. Jag slirade till lite och Maja nickade gillande. Solen värmde skönt och vi satte oss i skuggan med våra snålt tilltagna mjukglassar med godisströssel.

"Du får inte bränna axlarna, Mia", sa Maja och petade på min ena axel för att se hur illa det var.

 

Maja log mot mig innan hon skakade på huvudet och tog fram en solkräm ur väskan. Hon klämde fram lite av den vita solkrämen som kändes kall mot mina halvbrända axlar när hon började smörja in mina axlar. Själv hade hon ett vitt linne på sig och ett par avklippta jeans som fransade sig en bit ner på låren. Hon var vackert solbrun men så bodde hon ju också på landet och inte i storstaden.

"Du klarar dig, stadsjänta", sa hon med ett flin.

 

Jag spelade förnärmad men smälte snart när hennes glada ögon glittrade och hon log mot mig. Den fräkniga näsan rynkades sött och hennes tandställning var bara gullig. Hon viftade med glassen när hon förklarade hur hon hade jagat en av hästarna som rymt ur hagen hos grannen.

"Han skenade nästan och... oj."

Majas glass gled ur struten och ner innanför hennes linne.

"Herregud", andades Maja och skrattade till.

 

Jag såg hur glassen smälte mot hennes hud och rann ner mellan hennes bröst. Det var nog bland det sexigaste jag sett trots att jag inte alls var lagd åt det hållet. Vi gick in bakom kiosken och Maja tog av sig linnet medans jag höll vakt.

"Fasen", sa Maja och jag såg dit.

 

Hennes bröst var inte direkt stora men mycket spetsiga och passade hennes smala kropp väl. Bröstvårtorna var nästan helt rosa och jag såg henne försöka smeka bort glassen med handen.

"Vi får åka och bada", sa jag och hon nickade.

 

Hon tog på sig linnet och vi trampade iväg mot vårt hemliga badställe i skogsbrynet. De flesta använde sandstranden som badställe men vi hade en klipphäll som låg dold bland träden och skyddad från insyn.

Väl framme tog Maja av sg kläderna och hoppade i vattnet. Jag ryckte på axlarna och näckade jag med. Vi simmade ut en bit medan våra kläder låg på klipphällen i två korviga högar och Maja väntade på mig ute i den varma viken.

"Det är som om du aldrig varit borta" sa hon och log sitt söta tandställningsleende.

"Det känns så för mig med" sa jag och log tillbaka.

 

Då gjorde Maja nåt oväntat. Hon slog armarna om mig och drog ner mig under vattnet. Jag kom upp igen och spottade vatten. Vi började lekbrottas ute i vattnet under glada skrik. Solen glittrade i vattenkaskaden som uppstod när vi plaskade mot varann och jag jagade upp Maja på stranden. Hon skrek glatt och försökte komma undan. Leken bytte takt och hon jagade istället mig. Jag tjöt av skratt och Maja kom efter. Tillslut fick hon tag i mig och la armarna om mig. Jag kramade henne tillbaka och hon tryckte mig hårt till sig.

"Jag har saknat dig", sa hon och vi satte oss för att torka på klippan.

 

Majas bröst stod rakt upp där hon låg på rygg och hennes mus var vackert ansad. Mina egna bröst var ett nummer större och inte alls lika fasta.

"Du har då växt till dig", sa Maja och skrattade där vi låg bredvid varann på rygg och lät solen värma oss.

När jag nästan var torr la Maja sitt blöta hår mot min mage. Jag tjöt till och hon skrattade. Hon slängde med håret och hamnade med huvudet intill mitt. Jag försökte hålla mig men skrattet kluckade upp till ytan. Maja skrattade också och jag såg hennes glittrande ögon se in i mina. Hennes söta näsa rynkades och hennes tandställningsleende spred sig över ansiktet. Vi såg varandra djupt i ögonen och våra läppar kämpade med att hålla våra leenden vänskapliga. Jag vet inte vem som började men plötsligt förändrades stämningen, Majas ansikte närmade sig mitt eller kanske var det så att mitt närmade sig hennes. Jag kände hennes andedräkt mot huden och våra läppar möttes. Majas läppar smakade sommar och hennes ögon visade det jag också kände, ingen av oss ville bryta kyssen. Jag kysste henne ömt och hennes läppar särades sakta. Hennes tunga mötte min och jag stönade av den härliga smaken och känslan. Jag slog armarna om min barndomskamrat och vår kyss blev allt hetare.

Plötsligt kände jag hur jag rodnade och Maja tog sina läppar från mina.

"Förlåt", sa hon, "jag vet inte vad som flög i mig."

"Ingen fara, så konstigt det blev... det var mitt fel också..." sa jag och log generat.

 

Vi sa inget på en stund utan låg bara bredvid varandra och funderade. Solen gick efter ett tag i moln och vi klädde på oss våra kläder och cyklade hem. Den välbekanta trälukten i stugan jag sov i fick mig att tänka på Maja och vad som kunde ha hänt om vi hade fortsatt med det vi gjorde på klipphällen. Jag kände hur mina bröstvårtor styvnade när jag funderade på hur det skulle kännas att ta hennes toppiga bröst i munnen. Jag hejdade min tankegång när jag insåg att jag sakta nöp i min ena bröstvårta. Jag hade aldrig ens sett åt en annan tjej och var populär bland killarna. Jag var inte lagd åt det hållet, det var jag väl inte?

 

Jag vaknade morgonen därpå och gick ut till det framdukade frukostbordet ute på gräsmattan. Jag berättade för pappa att det var samma gubbe som hade glasskiosken och att han var lika snål med glassen som förr. Mamma hällde upp ett glas apelsinjuice åt mig och jag tuggade nöjt på en macka medans jag kisade i solen.

"Jäkla massa flugor det är här", sa jag och viftade med handen.

Längs skogsstigen kom Maja gående och närmade sig vårt frukostbord med en spelad hunger. Hon hälsade på oss och slog sig ner bredvid mig.

"Hej, har du sovit gott?"  frågade hon.

"Nja, inte så jätte, jag tänkte en del på när vi solade. Jag tror att det var tur att vi åkte hem när vi gjorde för jag hade nog bränt axlarna rejält om vi hade stannat", sa jag skakade på huvudet.

"Förlåt, jag trodde att det var okej att sola. Jag vill inte att du bränner dig mer. Vi kanske inte ska sola mer", sa Maja och såg lite sorgset på mig.

 

"Maja, jag vill inte att du tar på dig det där. Jag borde ha vetat att jag skulle bränna mig och aktat mig bättre. Vi kan fortsätta sola men kanske ta det lite stegvis så huden hinner vänja sig", sa jag såg på Maja.

 "Bara du inte är sur... Vi kan kanske spela kubb på ängen idag istället, eller rida", sa Maja och log lättat.

"Det låter bra, Maja", sa jag och log mot min bästis.

 

Efter frukost gick vi ner mot ängen och Maja hämtade ett kubbspel ur en bod i närheten. Vi hoppade runt och kastade pinnar och det tog inte lång stund innan vi helt hade glömt att det borde kännas konstigt mellan oss. Maja vann överlägset och pekade bort mot skogsbrynet.

"Minns du?" frågade hon och jag skakade på huvudet.

"Minns vad?" frågade jag.

 

Hon vinkade med sig mig och vi sprang barfota över den gröna ängen fram mot skogen och ett stort träd som Maja klättrade upp i. Jag gick på ömmande fötter över de stickiga pinnarna och klättrade efter henne upp i vår gamla trädkoja. Så fort jag kom in mindes jag hur vi hade byggt den sista sommaren jag var här ute.

"Vår koja" flämtade jag och fick en tår i ögat, "den är kvar".

"Minns du hur vi brukade äta lunch i den? Din mamma gjorde en picknickkorg åt oss", sa Maja, log och satte sig på sin utvalda plats.

"Kan vi inte göra det idag?" , sa jag och såg på Maja,

"Det är klart vi kan. Vi kan väl be din mamma om en korg?" sa Maja och skrattade till.

 

Vi sprang tillbaka till huset och mamma gjorde glatt överraskat iordning en picknickkorg åt oss.

"Nästa gång får ni göra den själva, ni är faktiskt 18 nu."

 

Jag bedyrade att vi skulle göra det och vi gick tillbaka till kojan med korgen mellan oss. Vi satte oss på våra vanliga ställen som vi hade haft redan när vi var små och dukade fram maten. Vi hade till och med fått med oss vår gamla termos med saft i som vi haft på den tiden. Maja tog en ostmacka och vi åt i tystnad... ... ... Det gick ett tag innan nån av oss sa nåt.

"Det känns annorlunda nu, va?" sa jag och Maja nickade.

"Sen igår vid sjön..."

"Det blev så konstigt. Det känns som om det inte går att komma tillbaka till hur vi var innan, så oskyldig vänskap utan förbjudna tankar och så..." sa jag och nickade.

"Tänk om..."  sa Maja, såg på mig och tystnade. "Tänk om det är så att det bara är förändrat i våra huvuden. Tänk om det egentligen bara är vi som oroar oss för mycket."

"Hur menar du?" sa jag och såg på min halvätna macka.

 

Maja såg på mig över sin plastmugg och solen glänste i hennes vackra hår.

"Jag menar bara att det som var våran grej var att vi bara hade kul och aldrig bekymrade oss."

"Men det har väl vi förstört nu?" sa jag sorgset.

"Vi har väl det", medgav Maja och jag kände en tår komma.

"Jag vill inte förlora dig, Maja!" snyftade jag och hon slog armarna om mig.

"Jag vill inte förlora dig heller", viskade hon och hennes röst darrade.

 

Jag la hakan mot hennes axel och snyftade till.

"Ska det här få sabba för oss?" sa jag.

"Mia, vad menar du?" sa Maja.

Jag såg ömt på min barndomsvän som doftade av samma tvål som hon alltid använt och smekte henne över håret.

"Tänk om vi ser det här som en av våra lekar. Tänk om det bara är nåt positivt, inget att skämmas för..."

"Menar du att vi bara låter det som händer hända, utan att bry oss om konsekvenserna?" frågade Maja och snyftade till.

"Det är väl kanske inte att gå tillbaka utan mer att gå vidare men vi hamnar väl på samma ställe hur som helst?" sa jag och nickade svagt.

"Om vi blir homo då...?" viskade Maja och höll om mig.

"Då är det också okej", sa jag och log mot henne för att visa att jag menade allvar.

 

Vi satt så en stund innan vi såg varann i ögonen och närmade oss varandra mycket sakte. Våra läppar möttes och vi kysstes försiktigt.

"Det var ju bara en kyss", sa jag, "harmlös och om det kändes bra så fortsätter vi."

 

Maja log försiktigt mot mig och förde sina läppar mot mina. De snuddade bara lätt innan de särade på sig och jag hörde hennes nervösa andetag. Hon tog mod till mig och kysste mig igen.

"Jo, det känns bra", sa hon medan hon kysste mig.

 

Jag lekte med tungan över hennes tandställning och hon la sig på rygg i kojan.

"Bara ha kul?" frågade hon osäkert och jag nickade.

"Bara ha kul."

 

Jag la mig över henne och vi kysstes trevande och sakta. Hennes tandställning gjorde att vi måste vara försiktiga och kyssarna blev mycket ömma. Våra händer smekte varandra och våra tungor hånglade sakta under väl kontrollerad återhållsamhet. Jag smekte henne över magen och hon satte sig upp.

"Ska vi rida ut med hästarna?"

 

Jag nickade, glad att hon hade brutit situationen som vi inte visste hur vi skulle hantera.

Vi gick upp till stallet och sadlade hästarna. Efter en kort stund red vi ut på fälten bakom husen och satte av mot en sjö längre bort. Vi skrattade och tjoade av den härliga frihetskänslan och när vi satt av la jag armen om Majas axlar och kysste henne. Hon rodnade men drog sig inte undan. Vi stod en lång stund och såg ut över det glittrande vattnet och Maja la huvudet mot min axel.

"Bara ha kul?" viskade hon angeläget.

"Bara ha kul", sa jag och nickade.

 

Vi la oss på stranden och hånglade i solen. Maja tog av sig sin topp och smekte sina bröst för mig. Jag visade henne mina bröst och smekte dem tafatt på ett sätt som nog knappt skulle ha lockat ens en snuskgubbe.

"Slappna av", sa Maja och kysste mig medans hon la min hand på hennes bröst.

 

Jag klämde försiktigt på bröstet och Maja stönade till. Hon smekte min ena bröstvårta och hukade sig framför mig. Hon höll munnen vid mitt bröst och sträckte ut tungan så den nästan vidrörde min bröstvårta. Jag flämtade till av upphetsning.

"Vill du suga på mitt bröst?" frågade hon försiktigt och jag nickade sakta.

"Sätt dig på marken och blunda, då."

 

Jag lydde och satte mig med munnen öppen. Jag slöt ögonen och kände snart doften av Majas kropp. Jag kände att min andedräkt samlades mot nåt som måste vara hennes bröst. Hennes ena bröstvårta lades mot min kind och drogs sakta fram mot min mun. Den lyftes och drogs längs andra kinden tills den åter försvann. Snart kände jag hur ett grässtrå drogs över mitt ansikte. Det försvann också och plötsligt hörde jag Maja knäppa med fingrarna. Hon satt spritt språngande naken i sadeln och log mot mig.

"Mia, om du hinner ikapp mig innan sjön vid oss så får du göra vad du vill med mig", skrattade hon.

 

Hon satte av i full gallopp och jag slängde mig i sadeln och red efter den nakna tjejen med det långa blonda håret som skrattande gallopperade fram så vinden ven. Mina tuttar guppade och jag visste att risken fanns att nån kunde sig mig toppless men längtan efter Maja var för stor för att låta bli. Jag red så fort jag kunde men Maja var för snabb. När jag hann fram till sjön hade hon redan klätt på sig och var på väg upp mot stallet med hästen. Jag red upp bredvid henne och hon skrattade

"Bara ha kul!" flämtade hon retsamt.

 

Jag önskade att jag hade hunnit ikapp henne, hennes bröstvårtor lockade och jag ville ha dem i min mun, känna dem mot tungan och suga på dem.

 

Vi ställde in hästarna och Maja och jag gick hem till hennes familj för att äta middag. När vi kom fram till den vackra trädgården stod ett långbord uppdukat och mina föräldrar satt redan till bords med Majas familj. Jag och Maja tog plats mitt emot varann vid ena änden av bordet. Vi insåg att det var första gången vi fick lov att smaka på nubben som bjöds till sillen och vi var båda ovana vid den starka smaken. Potatisen var som vanligt sönderkokt men det gjorde inget, jag hade bara ögon för retstickan Maja som satt mitt emot mig och log. Plötsligt kände jag hur Majas tår drogs över mitt bara ben. Hon smekte mig längs benen med fötterna och jag kände att jag blev våt mellan benen. Hennes fötter var varma och mjuka och hon smekte dem upp mot mina lår för att plötsligt ta ner dem och låtsas som ingenting.

"Hur gick det med höskullen?" frågade plötsligt Majas mamma, "var det hö nog?"

"Jäklar, det skulle jag ju göra!" utbrast Maja och såg upp.

"Ta med Mia, då, så går det snabbare. Ni är nog klara på nolltid om ni hjälps åt."

"Mia, förlåt, jag glömde helt att jag skulle kolla höskullen. Vi kan ju träffas imorgon", sa Maja och såg urskuldande på mig.

"Jag hjälper dig, fattar du väl", sa jag och skakade på huvudet.

"Okej, då hämtar vi stövlar och sånt", sa hon och log tacksamt mot mig.

 

Jag följde efter Maja in i huset och hon klev i ett par för stora gummistövlar och gav mig ett annat par. Det gamla gummit kändes tungt och nubben gjorde att jag nästan snubblade när jag gick ut mot höskullen. Jag öppnade dörren och klev in bland de doftande höbalarna. Jag snurrade runt och insåg att Maja var borta. Jag ropade efter henne men hon svarade inte så jag tog en grep och började stapla balar. Efter några minuter kom Maja in med sitt långa hår uppsatt i två flätor. Hon hade på sig de stora stövlarna och ett par snickarbyxor av blått jeanstyg. Under dem var hon naken. Jag såg på henne och insåg att snickarbyxorna precis täckte hennes bröst. Jag såg frågande på henne.

"Det är varmt", sa hon och började sjunga en trallvänlig låt medan hon hittade en grep att använda.

 

Jag insåg snart att Majas bröst blottades varje gång hon böjde sig ner för att ta ett nytt tag i höet. Hennes spetsiga bröst kikade fram på sidorna av de tre nummer för stora snickarbyxorna så fort hon rörde sig. Jag kunder inte slita blicken från Majas svettiga överkropp och insåg snart att jag svettades lika mycket som hon. Jag drog till dörren och drog av mig min tröja. Maja log när hon såg mig ta av mig BH:n och kom fram till mig.

"Bara ha kul", sa hon och kysste mig.

 

Jag njöt av hennes tunga och lät henne smeka mina bröst. Hon böjde sig ner och slickade på det ena bröstet. Det gick som en stöt genom kroppen när hennes tunga slickade över bröstvårtan.

"Salt", sa hon nöjt och satte läpparna runt bröstvårtan.

 

Hon sög in den i munnen och smekte sina egna bröst bakom tyget. Jag stönade till och Maja knäppte upp det ena hängslet på sina snickarbyxor medan jag såg på henne.

"Ha kul?" frågade jag förväntansfullt.

 

Hon nickade och la sig på rygg på en höbal. Hon log sitt söta tandställningsleende och jag föll på knä bredvid henne och nafsade lätt i bröstvårtan som styvnade till direkt. Jag sög sakta på Majas bröst och sakta gled det längre och längre in i min mun. Jag insåg att hennes spetsiga bröst nästan helt fick plats i min mun när hennes bröstvårta styvnade mot min gom. Det rann saliv ur mina mungipor när jag lät tungan spela över hennes hud. Hon stack handen innanför byxorna och började onanera medan jag sög på hennes bröst.

"Mia?" viskade hon och jag la mig bredvid henne och drog upp min kjol. "Får jag se när du onanerar?"

 

Jag nickade och förde trosorna åt sidan.

Maja satte sig mellan mina särade ben och la armbågarna på höbalen med ansiktet lutat i händerna.

"En mus är verkligen vacker på så här nära håll..."

 

Jag njöt av hennes varma ord och började smeka mig. Maja lutade hakan mot sina händer och blåste mot min slida. Jag stönade till och förde in ett finger i fittan.

"Du doftar så härligt" viskade Maja och jag onanerade mjukt så hon skulle se allt ordentligt.

 

Maja sträckte ut tungan och slickade mig försiktigt på låret, några centimeter från mitt kön och jag tappade nästan andan av upphetsning. Hon log mot mig och hennes flätor hängde nästan mot min fitta. Hon visade mig att hon hade samlat saliv i munnen och lät den rinna ner över min fitta.

"Jag vill slicka dig men jag vågar inte riktigt. Det här är väl nästan som om jag gjorde det", sa hon och jag smekte ut Majas varma saliv över min pulserande fitta.

 

Snart kved jag till och kom i handen. Maja såg intresserat på någon tum ifrån min fitta och reste sig upp.

"Vill du se mig?" frågade hon och jag nickade.

 

Maja drog ner snickarbyxorna runt fotlederna, satte sig på huk och började smeka sig. Majas fingrar dansade över fittan medan hennes mun öppnades lite för att släppa ut hennes darrande andedräkt. Hon kved till och jag insåg att hon fick sin orgasm. Jag stod emot lockelsen att sträcka ut tungan och smaka på henne. Hon hade ju sagt att hon var lite rädd och det måste man ju respektera. Vi klädde på oss och jobbade färdigt med höet innan vi gick tillbaka till bordet på andra sidan huset där de hade sparat jordgubbstårta åt oss. Maja sov över i min lilla stuga och vi pratade länge om vad vi hade gjort. Vi var båda nervösa men var sugna på att gå längre så länge det kändes bra.


När vi vaknade nästa morgon var det redan strålande sol och vi hade missat frukosten. Vi badade i vår lilla sjö som inte alls var lika fin som den större vi hade badat i innan. Den var liten men vår och när vi kände oss klara började det bli dags för lunch. Vi packade en picknickkorg och gav oss iväg mot en hage med kor. Cyklarna skramlade som bara gamla cyklar kan och jag skrattade lite åt Maja som skulle försöka köra på bakhjulet.

"Ramla inte här" sa jag, "det är ju bara hagar och skog här. vi får aldrig hjälp om du bryter benet. Jag kan inte skjutsa dig med brutet ben."

 

Maja såg på mig, vinglade till och körde nästan i diket. Vi skrattade till och jag körde om Maja. Jag lyfte på kjolen och visade Maja att jag inte hade några trosor på mig.

"Retsticka", andades hon.

 

Vi susade ner för en backe och plötsligt satte Maj ner fötterna mot den sandiga marken så det bildades ett rökmoln. Hon hoppade till när hennes ena flipflop flög all världens väg.

"Min kedja hoppade" sa hon när hon lyckats stanna och jag cyklade tillbaka för att hjälpa henne.

 

Hon ledde ner cykeln på plan mark och vände upp och ner på cykeln medans jag hämtade hennes sko och ställde ner picknickkorgen på vägen. Jag bredde ut picknickduken på vägen medans Maja började försöka få på kedjan. Hon nickade åt mig när hon såg vad jag gjorde.

"Ingen använder ändå den här vägen sen de asfalterade förbi Klockbacken."

 

Jag lyssnade på de glada sommarfåglarnas sånger och kände doften av hage och ängsblommor medan jag såg ut över landskapet. Den varma vinden smekte mitt ansikte och jag kisade mot Maja som kämpade med sin kedja. Jag gick fram till Maja som satt på huk bredvid cykeln och försökte förstå hur hon bäst skulle kunna fixa kedjan. Hennes tunna vita klänning rörde sig lätt i den svaga vinden och hennes hår hade just torkat efter badet. Jag la handen på hennes huvud och hon såg upp på mig. Den löst sittande klänningen hängde från hennes smala kropp och jag såg rakt in på hennes små spetsiga bröst. Hon hade sommardagen till ära struntat i bh och jag såg de härliga bröstvårtorna styvna när hon insåg att jag såg brösten.


Maja satt på huk och mekade med cykeln medans jag smekte hennes hår.

"Du är så vacker när du håller på så där händigt." 

"Så här oljig menar du?" skrattade hon och visade sina smutsiga händer.

 

Jag drog av mig toppen och visade henne brösten.

"Nu blir jobbet lite roligare."

"Ja, men jag kan inte koncentrera mig", sa hon och flinade.

 

Jag drog av mig kjolen och trosorna också och log retsamt mot henne.

"Du retade mig hela dan igår så skyll dig själv", sa jag, ställde mig bredbent framför henne och började smeka mig i fittan. Jag stack in ett finger och pullade medans den häpna Maja spärrade upp ögonen.

"Mia... du är otrolig..." andades Maja.

 

Jag satte fingret under hennes näsa och strök fittsaft på överläppen. Maja slickade i sig smaken och stönade upphetsat. Jag la handen på hennes framdäck för att stödja mig och lyckades precis hålla balansen när däcket började snurra och jag halkade med handen.

"Försiktigt, cykelhjul snurrar när man ställer cykeln upp och ner", flinade Maja.

 

Jag räckte ut tungan åt henne och började sakta snurra på däcket eker för eker. Jag drog med fingrarna över det nästan blankslitna däcket som knappt haft nån mönstring ens som nytt.

"Maja..." log jag och gick fram och ställde mig framför cykeldäcket medan flinade åt henne.

 

Jag ställde mig bredbent framför däcket och förde skrevet mot gummit. Jag kände blygdläpparna möta gummidäcket som trots vägdammet kändes skönt i fittan.

"Maja", sa jag, "nåt sånt här har du väl aldrig sett?"

 

Jag gned mig lätt mot cykeldäcket som nådde precis upp till min trimmade buske. Jag började att snurra på däcket, mycket sakta och försiktigt och Maja bara gapade av förvåning. Cykeldäcket gled skönt mellan blygdläpparna medan den nästan nedslitna gummimönstringen smekte mig i fittan. Hjulet snurrade sakta mellan blygdläpparna och snart såg man hur det började glänsa av fittsafter.

"Knullar du med min cykel?" utbrast Maja och jag flinade till.

"Ja, när hennes ägarinna är upptagen så..."

 

Jag kände gummidäcket glida mellan blygdläpparna, mycket försiktigt, och jag stönade till när vibrationerna nådde klittan. Maja reste sig upp och såg på mig. Hon bet sig i underläppen och gick och ställde sig bakom mig. Hon la händerna om min midja och letade sig upp till mina bröst. Hennes tandställning gled över min hud när hon kysste mig på halsen och började leka med mina bröstvårtor. Mina händer sökte rätt takt och lät sakta ekrarna glida mellan fingrarna. Jag tryckte mig mot gummidäcket och stönade tyst när jag insåg att däcket började drypa av safter. Maja kysste mig och log innan hon vände min cykel upp och ner och ställde den precis intill sin egen. Snart föll Majas klänning till marken och trosorna kastades i vår picknickkorg. Försiktigt ställde sig Maja bredbent med cykeldäcket mellan sina ben och såg på mig som log mot henne. Jag kände hennes nakna överarm snudda vid min när hon började gnida fittan mot mitt framdäck. Jag snurrade på hennes däck som gned mig i fittan och stönade högre. Jag såg Majas ögon spärras upp när hon insåg hur skönt det var att ha ett gummidäck mellan benen medan hon sakta snurrade på det så det gned henne i fittan.

"Herregud, Mia!" stönade Maja och andades tyngre. "Det var nog det här cyklarna uppfanns för. Själva cyklandet är ju bara skräp..."

 

Vi stod bredvid varann med varsitt cykeldäck snurrande i fittorna. Majas däck gick sakta medans mitt hade nått en något högre hastighet. Jag stönade högt och andades snabbare när jag insåg att Maja var lika kåt som jag. Hennes flinka fingrar lät det slitna däcket smeka henne snabbare och hon nästan snyftade fram sin upphetsning. Jag ökade takten och sakta hördes mitt orgasmstön byggas upp. Jag kände fittan bli ännu blötare och jag kom medans jag lät hjulet snurra mot klittan. Majas stön byggdes också upp bredvid mig och jag fortsatte att snurra på mitt cykelhjul genom hela orgasmen. Jag hörde att Maja var nära och lät händerna fortsätta snurra på däcket medans hon stönade ut sin orgasm. Jag fortsatte att gnida mig mot gummit och när Majas orgasm hade ebbat ut insåg jag att jag var på väg mot min andra.

"Fortsätt snurra", sa jag och smekte Maja över armen.

 

Maja fortsatte att gnida däcket i fittan och kom snart in i andra andningen hon med. Solen sken på våra svettiga kroppar och glänsande däck medan vi båda tillsammans jobbade mot vår andra orgasm. Våra ben skakade när cykeldäcken outtröttligt rullade fram mellan våra blygdläppar och vi fick våra tredje och fjärde orgasmer. På skakiga ben gick vi hem ledandes cyklarna bredvid oss. På kvällen satt jag och Maja nere på bryggan och spelade gitarr och sjöng de nya låtarna som den pudelhåriga rockgruppen släppt året innan. Maja gick hem strax efter midnatt och jag låg ensam i min säng och undrade vart det här äventyret var på väg.


Jag vaknade av att någon knackade på min dörr och sköt in en lapp genom glipan under den.

"Kom till klipphällen vid sjön" stod det och jag skyndade mig ut bara för att se Maja cykla iväg mot sjön.

 

Jag skyndade mig att borsta tänderna och cyklade iväg mot sjön jag med. När jag kom fram var inte Maja där så jag ställde mig och såg ut över vattnet. Morgonsolen hade redan hunnit värma upp klipphällen och den kändes härligt varm under mina bara fötter. Jag snurrade runt när jag hörde en cykel läggas på marken bredvid klipphällen. Maja kom vandrande upp mot mig med varsin mjukglass som redan börjat smälta i solen.

"Hur fasen lyckades du cykla hit?" frågade jag och pekade på glassarna.

 

Maja ryckte på axlarna och jag lät saken bero. Hon gav mig en glass.

"Minns du när vi badade här för några dar sen?" sa Maja och jag nickade.

"Du hade kladdat ner dig med glass..."

"Så här menar du?" log Maja.

 

Hon tippade på sin glass som rann ner innanför hennes linne. Jag såg bröstvårtorna lysa igenom tyget och Maja smekte ut glassen över linnet.

"Gillar du vad du ser?" sa hon, "vi kan väl återskapa första kyssen nu när vi är lite modigare?"

 

Hon drog av sig linnet och satte glassen mot ena bröstvårtan. Hon drog med glassen över bröstet och satte sig ner på klipphällen.

"Gillar du inte glass?" flinade hon och jag satte mig ner och kysste henne.

 

Hon slickade på glassen som rann ner för hennes haka och ner mellan brösten. Jag kysste hennes hals och kände vaniljsmaken blandas med hennes härliga lantdoft. Hon hällde smält glass över bröstkorgen och jag slickade upp de härligt kladdiga vaniljströmmarna innan jag började suga hennes bröst rena. Maja stönade och krånglade av sig kjolen och trosorna. Jag slet av mig mina kläder och satte mig på knä. Jag hällde glass över brösten och såg Maja hälla glass över sin fitta. Hon började smeka sig mellan benen och jag följde hennes exempel. Jag la mig på rygg och smetade in glass över bröst, mage och fitta. Maja sög först på mina bröst och slickade dem rena innan hon lät tungan glida över min mage. Jag satte struten mellan benen och lät fittläpparna sjunka ner i den halvsmälta mjukglassen. Maja la sig mellan mina ben och började slicka min fitta. Jag lyfte benen i vädret och Majas stön sa mig att hon njöt av det lika mycket som jag. Mina händer smekte ut glass över mina kladdiga tuttar och Majas tunga slickade mig girigt. Jag insåg att hon hade väntat på det här lika mycket som jag. Att äntligen få sticka tungan i sin bästa väns fitta och känna hennes varma kön pulsera i munnen gjorde henne som tokig. Jag stönade till och Maja slickade mig genom min första lesbiska orgasm. Hon kysste mig och jag började sakta att slicka hennes styva bröst. Jag insåg att jag kunde få plats med hela bröstet i munnen och började smeka henne medans jag sög på brösten.

 

Maja stönade "Miiiia", och särade på benen.

 

Jag förstod vinken. Jag började ovant att slicka hennes mus. Den smakade underbart, sommar vid havet och upphetsning. Maja strök mig genom håret och långsamt nådde hon sin orgasm. Vi låg nakna i varandras armar och kysstes.

"Första gången för dig med?" frågade hon och jag nickade.

"Det kändes rätt", sa jag, "med dig..."

 

Hon nickade glatt. Vi låg kvar och pratade en lång stund. Solen gav oss en perfekt första dejt och Maja och jag utforskade sakta varandras kroppar med tunga och händer flera gånger under dagen. Majas mus var bättre än någon kuk jag hade fått och trots att vi inte hade legat med någon annan tjej nån av oss, uppvägde vår iver vår oerfarenhet. Jag slickade Maja långsamt medans mörkret föll och Maja smekte mig över håret.

"Du stannar väl kvar ett tag?" frågade hon och jag nickade.

"Jag tror att jag stannar hela sommaren om inte längre. Du kanske kan fixa jobb på tandvården."

Maja nickade, "det går säkert."

 

Jag tog henne i handen och vi såg varann djupt i ögonen medans solen gick ner bakom träden.

"Jag tror att jag är kär i dig, Maja", sa jag.

Maja kysste mig, "det har jag nog varit sen vår första kyss", sa hon och vi satte oss ner för att spendera natten ensamma på klipphällen.

8 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

go4it666

Sensuell och härligt erotisk. Sen är jag ju en vän av noveller med lyckligt slut

19/10, 2023 kl. 03:50

#1

Mr_Solen

Ja men vilken berättelse om hur skönt det kan vara på sommaren med värme och sol. Sen när två tjejer möts igen och får uppleva förälskelse och de första staplande stegen i älskogens lekar, ja då vart man skönt påverkad.

8/12, 2018 kl. 11:17