Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

7/5, 2019 kl. 14:37, av Blyerts

Den lilla svarta

Sorg kan vara tungt men minnen kan vara vackra

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

42 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#19

robzombie

Är det inte dax för en del till, på denna magnifika historia?

18/12, 2019 kl. 01:29

#18

Hannes II

Saknar dig @Blyerts!

16/12, 2019 kl. 20:52

#17

y

"-Och du säger att du är tekniker?"
Nej, inte tekniker, men författare. Du har en novell som du på et mycket interessant sätt skriver om och om igen (den där med lördag förmiddag som vändpunkt), men varje gång med nya perspektiv. Mera så!

29/8, 2019 kl. 21:37

#16

blåögd

Åh vad jag gillade denna! Språket har nämnts, både här och av andra och av mig på tidigare alster från dig. Vad jag vill, återigen, trycka på är hur underbart lättsamt och bra du för fram handling genom att på ett lättläst och underhållande sätt skriva om personernas tankar och drivkrafter. Man lär känna personerna samtidigt som du för handlingen framåt. Få som gör det så bra.

Däremot undrar jag allt, apropå just det, om denna Annika. Överbeskyddande ja, men bara det? En vän som värnar om en vän, hur långt går denna/denne i detta? Kändes som det fanns mer kring denna Annikas agerande än vad berättelsen förtäljde. Det ägnade jag allt en och annan tanke åt, rätt eller fel.

Tack för god läsning!

23/5, 2019 kl. 19:19

#15

urban42

Som vanligt mycket läsvärd. Tack för att det inte är bara knullande utan en skön berättelse. Nyfiken på hur det kommer att gå med besöket hos hennes pappa.

20/5, 2019 kl. 18:26

#14

Mats R

Jag har bara varit inne på Bubblans "konto" ett par gånger de senaste åren. Men när jag ser att min gamla favorit fortfarande finns med och dessutom skriver så här härliga noveller, så kommer jag i forts. att komma tillbaka betydligt oftare! Blyerts - hatten av för dig! Du är suverän!
Hälsningar / Mats

17/5, 2019 kl. 22:21

#13

Blyerts

Gardintroll
Jag tackar för vänliga ord!

17/5, 2019 kl. 10:20

#12

Gardintroll

Jag tog mig en liten stund att verkligen läsa vad du har skrivit och herregud, fantastiskt. Jag gillar språket, du har ett sätt att använda ett vanligt språk som höjer det över det vanliga utan att bli högtravande. Jag gillar hur man direkt kommer in i vem som är vem och hur de är. Man kastas här mellan sorg och en rad andra känslor. Sexet får sin plats i historien på ett sätt som känns som att man inte alls just satt och försökte hålla ögonen torra raden innan. Mästerligt!

16/5, 2019 kl. 10:45

#11

Blyerts

Huldran!

Jag tackar för din kommentar. Den värmde långt in i hjärtat.

Tackar

Blyerts

11/5, 2019 kl. 10:16

#10

akashiro

åh tack Huldran
Tråkigt att du med kanske flera uppfattade den kritiken som enbart negativ?
för i tanken var den positiv vad knasigt det kan bli. Ursäkt till Blyerts i så fall.

Så den kommentaren går genast bort




11/5, 2019 kl. 03:43

Läs in fler