Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/5, 2019 kl. 22:50, av Gardintroll

Jenny och Tussilago

Jenny springer över daggvått gräs barfota och dansar med älvorna, men hur länge till kan hon få leva i sin idyll innan omvärlden kommer och förstör?

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

4 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

blåögd

Helt fantastisk läsning! Drömlik men så sexig och samtidigt tragisk. Eller kanske för starkt ord, mer melankolisk, eftertänksam. På nåt subtilt sätt. Passar in här gör den mer än många andra. Det må vara en sexnovellsajt, men det är också en sida jag förknippar med utrymme för kvalitet i berättelsen och orden. Här platsar den mer än väl.

Jag ler och fäller en tår inombords samtidigt, den berör trots (eller tack vare?) sitt sagolika tema. Mycket mysig!

23/5, 2019 kl. 19:22

#3

Huldran

Gardinen!
Nu tänker jag inte i första hand på det sexiga, mera på helheten. Gillar inte storskalighet med betong, asfalt, stora parkeringsplatser och liknande, som i mycket förstör det vi vill komma ihåg från våra uppväxtår. Det som Du så bra beskriver i din text. Trots att vi kanske ändå behöver eländet och att det är praktiskt? //Huldran.

23/5, 2019 kl. 15:38

#2

Gardintroll

Tack så mycket, Huldran! Jag var lite rädd att den inte skulle ses som sexig nog eller inte passa in här.

21/5, 2019 kl. 00:52

#1

Huldran

Gardintroll.
Det är en mycket vacker text Du har skrivit! Nästan för vacker för att hamna på Bubblan. Ödmjuk, sedan med ett leende, för att slutligen bli sorgsen. //Huldran.

20/5, 2019 kl. 18:35