Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

25/5, 2019 kl. 10:02, av Morgonrodnad

Ur slummern väckt

Del 1 av 1 i serien Bergfast

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

  • Del 1: Ur slummern väckt.

11 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Citronpeppar

Kul att se att du skrivit en ny novell. Höll på att missa den. Som vanligt väldigt välskriven. Det är inte den formen som jag själv skriver eller är van att läsa (i dessa sammanhang), men jag uppskattar ändå hur du lyckas väva ihop orden till en intressant berättelse. Läser alltid dina texter med stort intresse och nöje. :)

3/11, 2021 kl. 18:58

#6

blåögd

Men åh! Hur kunde jag missa att du lagt ut en ny text? Jag sög i mig orden som nektar, ja det låter klyschigt men det är sant! Det är ord som är vackert ihopkomponerade till en helhet med ett underbart flöde och precis lagom dos detaljer. Fantasin behöver bara en knuff i rätt riktning oftast och det lyckas du fantastiskt med! Kul att läsa nåt nytt från dig!

16/6, 2019 kl. 21:51

#5

Morgonrodnad

Gardintroll,

Du spar då inte på berömmet! Tack ska du ha, verkligen. Jag blir så glad att höra att någon uppskattar mina knasigheter - det ger inspiration till att skriva mer. Och mer är på gång, men jag vill och behöver ha tid till att läsa andras alster också. Ligger långt efter när det gäller det... så ha tålamod. Och för guds skull, spar dina tårar!


Smajlis,

Tack även till dig! Naturkraft, ja. Så kan det nog vara. Jag tycker mycket om det sinnliga, naturen, krafter och nyvaket begär - det är ett bra hopkok, enligt mig. Kul att det går hem hos dig också :)

1/6, 2019 kl. 17:41

#4

Smajlis

Så vackert och sinnligt. Ett långsamt vaknande mullrande begär. Känns som det är en ostoppbar naturkraft som samlar sig samman och tar form. Ser fram emot fortsättningen.

1/6, 2019 kl. 14:22

#3

Gardintroll

Vad ska man säga... Kroppen vaknar, ryser, suktar. Inom en vaknar det som där länge slumrat, en längtan efter litterär föda, en konstnärlig amrosia, gudarnas nektar i språkform. Vackra ord vackert skrivna. Ord som berör, ord som sipprar igenom vardagens grå skal, ord som lägger sig om drömmar, hjärta och ens egna konstnärssjäl. Håller med föregående talare, du nyanserar din text så underbart att man nästan blir tårögd. Jag vill läsa mer.

28/5, 2019 kl. 15:06

#2

Morgonrodnad

Huldran, du är vänlig du - tack för ett fint välkomnande! Och roligt att se att du finns kvar - du är inte den enda som känt saknad..!

Jag försöker återuppväcka gamla tankar och idéer och tyckte mig höra Bubblans lockrop i den avlägsna cyberrymden. Vi får se vart det bär hän, om det bär hän någonstans alls. Det är ju ofta så med skrivande... så mycket som vill ut men så lite som faktiskt lämnar tryggheten på den egna hårddisken.

Nåja, den som lever får se, brukar di gamle väl säga. Tack igen, Huldran!

26/5, 2019 kl. 21:41

#1

Huldran

Få andra, om någon på Bubblan, kan hantera språket på det viset denne författare gör.
Här gäller det verkligen att hänga med. Att förstå nyanserna vad ordens mening kan betyda. Inte bara en sak, utan flera.

Vad då för något? Just det, det är upp till läsaren att lista ut. Antar jag.

Välkommen tillbaka, Morgonrodnad. Du är saknad, åtminstone av mig!
//Huldran.

26/5, 2019 kl. 05:28