Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/6, 2019 kl. 13:10, av blåögd

Cucumis sativus

Är det en slump att latinska namnet för gurka låter likt det svenska ordet kuk? Inte i denna novell i alla fall.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#13

blåögd

Haha, verkligheten överträffar dikten! Kul att hittade novellen Kenny och kommenterade, ibland undrar jag om nån läser dom alls. :)

12/7, 2023 kl. 11:12

#12

Hailey

Att kombinera sensualitet med humor är något av det svåraste. Du har lyckats till 110%.

31/1, 2021 kl. 16:42

#11

blåögd

Vad roligt att denna rätt spontana och lekfulla lilla text är uppskattad - och att ni tog er tid att berätta det! Kuriosa: idén dök upp i en diskussion om sexleksaker som grönsaksdisken kan erbjuda och ett skämt om det.

Wunderbaum?... *fnissar lite för mycket*
Saltgurka?... *fnissar ännu mer*

Tack!

28/8, 2020 kl. 10:39

#10

RuterEss

Jag blev bara så glad av att läsa denna. :-D

26/8, 2020 kl. 16:57

#9

Mrs_Robinson

"Osedligt och liderligt pilsk." Du hade mig där och jag började bubbla av inre fniss. Till detta har väl alla kvinnor vaknat till nån gång i livet. Hoppas herr gurka var ekologisk...
Annars vet jag - av erfarenhet - att de frireligiösa inte tackar nej till lite sängkammarmamba, du vet, Gud förlåter redan nästkommande söndag i kyrkan om inte förr. Så skynda synda.

Wunderbaum, som jag ibland lite skämtsamt brukar säga.

16/7, 2020 kl. 09:41

#8

Smajlis

Rolig historia med snärtigt slut. :-)
Är det så där man gör saltgurka månntro?

22/7, 2019 kl. 20:10

#7

blåögd

Kemin i det hela går att diskutera, men en sak är säker. Kortvarig exponering minskar riskerna, oavsett vilka de är. Och sanna mina ord, här behvdes inte långvarig insats. Det var en djuplodande insats men ack så momentan.

Men annars är rekommendationen att om grönsaksdisken skall ersätta Fröken H's butik (eller komplettera, för all del) så görs det bäst med ett tunt lager gummi runt. Sånt man annars använder för att blanda baciller eller undvika sätta barn till världen.

29/6, 2019 kl. 14:32

#6

Huldran

Ha Ha, Ha.. ha. Men tyck inte jag är pryd. Jo då, jag har både lagt märke till och läst texten. Tycker att den är alldeles utmärkt och beskriver precis, och förklarar det dilemma en del av världens befolkning står inför.

Att sedan få se herrarna ventilera dess innehåll med sina huvuden tätt böjda mot varandra på någon klubb någonstans vid den sena fredagens 'after work'... Skulle säkert kunna få mig att ytterligare fälla en eller annan -- kommentar -- utan att rodna.

Ja, jag har även googlat på damen med kniven i högsta hugg men undrar om inte en sådan frukt är alltför syrlig för ändamålet?

27/6, 2019 kl. 14:53

#5

~K~

Jag använde en gurka på likartat sätt en gång.
Damen som var mottagare gillade inte tanken på att den skulle vara med i salladen när hennes föräldrar kom på middag framåt kvällen...
Trist inställning tyckte jag.

25/6, 2019 kl. 14:24

#4

blåögd

GT och gurka? Tja, varför inte, brukar skippa grönsakerna och fokusera på vätskan. Skall det göras festligt kan man alltid hälla Blå Curaco i den och kalla den SmurfoTonic. =)

21/6, 2019 kl. 23:36

Läs in fler