Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

1/11, 2019 kl. 09:22, av Hannes II

Mellan tjejerna i soffan

Del 2 av 5 i serien Små fantasier

Hannes myser i soffan med flickvännen och hennes väninna.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

32 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Huldran

En söt liten ungdomsskildring.

Kvinnlig avundsjuka. Man skall vara försiktig vem man utmanar i vänskapskretsen. Det kan ju faktiskt bli till det bättre...

Tack för novellen. //Huldran.

14/11, 2019 kl. 17:19

#3

Hannes II

y! Liknelsen med schack är kanske ingen dålig liknelse. Jag försöker generellt driva handlingen i mina noveller så att det är logiskt. När det gäller karaktärernas bevekelsegrunder i den här novellen så är det endast Hannes tvivel som jag tänkt igenom och logiken bakom det är att novellen är skriven i jag-form. Vad de andra karaktärerna tänker får vi bara gissa oss till på grundval av dialogen och deras handlingar. För att summera ett långt svar: jag har ingen aning om varför Ella driver handlingen mot stupet!

4/11, 2019 kl. 20:27

#2

y

Novellen vilar på en mycket enkel idé, som drivs framåt som om vore det ett schackspel. Hmm, det där verkade kanske inte så positivt, men det var faktiskt så menad: Jag tyckte om sättet glädjan över sexet drev handlingen fram med en logisk konsekvens som inte går att stanna. Gåtan i novellen är självfallet varför Ella tar initiativet till något hon inte klarar av. Kanske det är för att hon ser sex som något man kan reta med, men alternativet -- sex som något att ha gränslös glädja av, kom oväntad. Vad berättelsen lär oss är inte så upplagt, för mej värkar dragningen mellan Linnea och Hannes vara starkare, på flera än det sexuella planet, slik jag läser det.

3/11, 2019 kl. 21:22

#1

~K~

Jag gillar!

1/11, 2019 kl. 17:51