Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

28/1, 2009 kl. 19:32, av Hannes II

En kvinnas doft

En ensam kvinna tar sin chef till hjälp för att fånga sin blinda kollega som hon är hopplöst förälskad i.

Det var solen som väckte mig med sitt varma sken. Vanligtvis vaknade jag av väckarklockan men av någon anledning så hann solen före den här gången. Jag kunde inte avgöra om det var ljust eller mörkt ute eftersom jag inte kände till begreppen. Naturen hade spelat mig ett spratt när den gett mig ett par fullt funktionsdugliga ögon men glömt att koppla dom till min hjärna. Eftersom allt jag viste var att vara blind så viste jag inte heller vad jag gått miste om så därmed kunde jag inte heller sakna något. Den behagliga värmen från solen kunde jag dock känna och det var den som väckt mig. Jag klarade mig bra med dom sinnen jag hade kvar och det var inte mycket jag behövde hjälp med.

Smidigt tog jag mig ur sängen och gick in i badrummet. Mitt handikapp till trots så bodde jag ensam i en liten tvårumslägenhet med centralt läge och på promenadavstånd till mitt arbete. Det var min mamma som insisterat på att jag skulle ha eget boende, "Du är väl inget kolli" hade hon sagt och så var saken avgjord. Mina föräldrar hade betalt lägenheten och möblerat den på ett sätt som ankom en "ung man" som min mamma uttryckt det. Hon ville inte att jag skulle behöva skämmas för mina vänner med normal syn och hon hade inrett den modernt som jag förstått det.

Det som jag däremot själv fyllt lägenheten med var min skivsamling. Som blind fick man använda dom sinnen man hade kvar och musiken utgjorde an stor del av mitt liv. Skivsamlingen innehöll mycket klassiskt och Jazz men även en inte oansenlig mängd RnB och Soul.

När det gällde min garderob så uppskattade jag däremot min mammas råd och smak för det var något som jag dagligen visade upp och jag ville göra ett gott intryck på min omgivning. Jag betecknade mig själv som lyckligt lottad som hade både eget boende och ett riktigt arbete då dom flesta av mina blinda bekanta inte hade någotdera utan levde som förtidspensionärer hemma hos sina föräldrar.

Med osviklig precision började jag genomföra morgonens rutiner. Alla mina grejor och kläder hade sina speciella platser och min lägenhet var alltid möblerad exakt på samma sätt så att jag skulle kunna ta mig fram utan att göra mig illa och för att jag skulle kunna hitta. Kläderna i min garderob hängde på speciella platser eller låg i märkta lådor. "Bara för att du inget ser så behöver du inte se ut som om du inte gjorde det" sa alltid min mamma och hon hade sett till att jag hade en garderob som matchade mig och passade min stil.

Det enda jag egentligen behövde hjälp med var att städa, tvätta och handla mat. Allt annat klarade jag av själv vilket gav mig ett stort oberoende om jag jämförde med många av mina blinda gamla klasskamrater. En dag i veckan kom det hem en assistent som hjälpte mig med det jag inte klarade av själv och i övrigt så hjälpte mina föräldrar mig.

Vant knöt jag slipsen och tog på mig kavajen innan jag gick mot ytterdörren och utan att missa en millimeter plockade jag upp min vita käpp från en hylla och vecklade ut den med en liten knyck. Jag hade en egen privat hiss som gick direkt ner till gatuplan och väl nere så visste jag exakt hur långt det var till kontoret där jag arbetade. Den tidiga morgonpromenaden var en av höjdpunkterna på dagen och jag njöt alltid lika mycket av promenaden oberoende av årstiden. Den gryende dagens alla dofter var så fräscha och friska och luften dallrade av ljuden från ett samhälle som höll på att vakna. Utan att egentligen behöva känna mig för gick jag utan problem till rätt port och öppnade den med min fria hand och steg som vanligt in för att därefter ta hissen upp till den lilla receptionen.

- God morgon Hannes, sa Madeleine som satt i receptionsdisken.

- God morgon, svarade jag och log mot hennes röst.

- Vad uppklädd du var idag då, sa hon, - skall du ut och resa?

- Jag skall till Sevilla några dagar, svarade jag.

- Åhh det låter skönt, sa hon, - Ha det så trevligt!

- Tack det skall jag, svarade jag sanningsenligt.

Det var inte så ofta jag kom utanför kontoret eftersom det oftast krävde att någon kunde assistera mig med det praktiska men den här gången skulle jag följa med min mamma på en förhandling. Det är inte mycket man kan arbeta med som blind men kommunikation fungerar bra och jag hade en naturlig fallenhet för språk. Jag pratade fem språk mer eller mindre flytande och det var det som jag levde av, att översätta och fungera som tolk vid mina föräldrars advokatbyrå.

Vanligtvis så översatte jag korrespondens och avtal. Utgående dokument fick jag på diktafonband vilket inte var några problem att översätta och skriva ner med ett punkttangentbord. För övriga dokument så hade jag ett datorprogram som översatte till blindskrift som visades på en punktdisplay eller spelades upp via ett program för talsyntes. Det var välkomna avbrott i den dagliga rutinen när jag fick resta bort och jag såg verkligen fram emot resorna.

- Hej min älskning, sa min mamma Monica och kramade om mig när jag kom in på kontoret.

- Hej, svarade jag lite irriterat.

Jag tyckte att hon kunde välja sitt språk lite bättre när vi befann oss i offentligheten men jag skulle alltid vara hennes lilla älskling och hon skulle alltid behandla mig därefter.

- Det har blivit lite ändringar i programmet, sa hon.

Jag stönade till lite svagt för mig själv eftersom vi skulle ha varit borta två nätter och jag hade verkligen sett fram emot det. Det var visserligen en tjänsteresa men jag längtade verkligen efter att få komma ut och resa lite eftersom det varit mycket arbete på hemmaplan den senaste tiden.

- Jo det är så att jag inte kan följa med, sa mamma, - så Elenor får ta min plats istället om det går bra?

I samma ögonblick som hon sa Elenor så kände jag hennes doft! Elenor var tjugofem år och därmed ett år yngre än mig. Hon var jurist och hade börjat arbeta hos oss direkt efter sin notarietjänstgöring. Av vad jag förstod av dom andra så var hon en stor juridisk talang och min mamma hyste stor tilltro till henne trots att hon bara arbetat hos oss i ett drygt halvår.

Elenor och jag kom bra överens mycket beroende på att vi var jämngamla och definitivt yngst av dom anställda på kontoret. Redan från första början så tydde hon sig till mig och vi satt alltid bredvid varandra på morgonfikat och jag tyckte att jag lärt känna henne ganska bra. Redan efter några dagar så kunde jag höra om det var hon som kom gåendes utanför mitt kontor på samma sätt som jag kände igen alla mina andra kollegors ljud. Efter ett tag så upptäckte jag även en väldigt speciell doft som jag inte kunde placera! Efter ett tag så kunde jag i alla fall konstatera att det var Elenor som var källan till doften även om jag inte kunde lista ut vad som orsakade den.

Det hade inträffat att jag vaknat mitt i natten till minnet av hennes doft samtidigt som jag varit fruktansvärt hård. Händelserna förbryllade mig och jag kunde inte komma på varför jag reagerade som jag gjorde. Att jag var förälskad i henne så mycket fattade jag men att vara blind var ingen pluspoäng hos det motsatta könet så jag hade inga förhoppningar om att mina känslor skulle vara besvarade. Enda chansen för mig att få en kvinna var att träffa en som var lika blind som jag och det var inte många tillfällen som gavs så jag hade mentalt ställt in mig på att leva ensam.

- Monica har berättat allt jag behöver veta, sa Elenor, - om det är okey med dig.

Hennes låga lite sträva röst skickade små ilningar utmed min ryggrad och fick mig att få gåshud.

- Det är okey med mig om du vill ta besväret med att hjälpa mig, svarade jag.

Jag vet inte hur besvärad hon var, jag var trots allt chefens son, av att behöva hjälpa mig med dom saker som jag inte klarade själv. Tonen i hennes röst skvallrade inte om något obehag men jag kunde aldrig veta, samtidigt så var jag mer besvärad än vanligt och jag hoppades att det inte skulle synas alltför mycket.

- Det är inget besvär, sa hon och så var det avgjort.

- Jag tar packningen så får Elenor hjälpa dig, sa mamma.

Min mamma hade hämtat min packning kvällen innan så den fanns redan på plats vilket Elenor också verkade ha så jag undrade i mitt stilla inre hur snabbt påkommet det här egentligen var? Hade dom inte vågat fråga mig om det gick bra om Elenor följde med istället eller var det något annat? Uppgjort verkade det i alla fall vara.

- Det är lika bra att jag lär mig från början, sa Elenor.

Hon tog min hand och la upp den på sin axel och beröringen med hennes varma kropp fick min kropp att pulsera av värme. Hon ledde mig försiktigt och varnade mig för hinder, trappsteg och annat som jag skulle kunna snubbla på. Jag log lite för mig själv när hon varnade mig för alla hinder på kontoret vilket inte var nödvändigt eftersom jag hittade där som i min egen ficka. Taxin stod redan och väntade på oss när vi kom ut och jag kunde höra hur chauffören lastade in våra väskor i bagageutrymmet.

- Ha en trevlig resa, sa mamma och kramade om mig innan jag satte mig i taxin.

- Tack, svarade jag.

Elenor och jag satt bredvid varandra i baksätet i taxin ut till flygplatsen och hela tiden fanns hennes underbara doft där och jag kunde känna hennes ben mot mitt emellanåt. Vi småpratade lite allmänt om arbetet och om vad vi skulle göra i Sevilla. Ute på flygplatsen var det som vanligt stimmigt och mycket som störde men jag höll ena handen på Elenors axel medan hon körde den lilla bagagekärran till incheckningen. Jag hade min blindkäpp utfälld och signalerna den gav "här kommer en som inte kan se" fick människorna omkring oss att lämna vägen fri.

Människor blir nästan överdrivet hjälpsamma och artiga när det dyker upp en blind och så även denna gång så vi kom snabbt och smidigt genom säkerhetskontrollen. Först hade min käpp givit utslag i metalldetektorn och jag kunde höra på den kvinnliga säkerhetskontrollanten hur besvärad hon var av att behöva kontrollera mig manuellt. "Reglerna" hade hon urskuldande sagt när hon tog mig åt sidan för att använda den handhållna metalldetektorn.

Allt var planerat så att vi skulle anlända till Sevilla efter lunch för att ha första kvällen fri. Vi skulle träffa vår uppdragsgivare på hotellet tidigt morgonen därpå för att göra upp affären med hans spanske affärspartner och därefter tillbringa kvällen tillsammans med en trevlig middag för att flyga hem dagen därpå.

Det var trångt när vi äntrade flygplanet och jag kom att hamna mycket nära Elenor. Så nära att vi pressades mot varandra och jag kunde känna hennes mjuka kropp mot min vilket fick mig att få erektion. Besvärad försökte var vrida mig lite så att hon inte skulle upptäcka mitt prekära tillstånd samtidigt som jag inget annat önskade än att få ta på henne, utforska hennes kropp och känna på hennes ansikte för att få reda på hur hon "såg" ut.

Hon hjälpte mig ner i det trånga flygsätet och hjälpte mig att spänna fast säkerhetsbältet. Hennes händer var farligt nära mitt underliv och vid ett tillfälle så snuddade hon vid min erektion vilket fick mig att tyst flämta till. Jag tror inte att hon märkte något för jag kunde inte höra någon reaktion från henne men det var i och för sig ganska stökigt omkring oss så jag uppfattade inte allt lika bra som jag brukade. När planet taxade ut på startbanan så kände jag till min förvåning Elenors hand greppa min och hon kramade min hand hårt.

- Jag är lite flygrädd, viskade hon.

- Det är okey, viskade jag tillbaka och kramade hennes hand mjukt.

Hon höll i min hand nästan hela resan och det kändes som om jag var i himmelen, bildligt eftersom vi nästan var i himmelen bokstavligt. Det gick smidigt genom den spanska säkerhetskontrollen och flygbolaget hade lyckats få med all vår packning också så det dröjde inte länge förrän vi stod och andades in den spanska luften utanför flygterminalen.

Det var tidig höst i Sevilla men det var fortfarande varmt som det kunde vara i inlandet. Elenor tog oss bort till taxibilarna och efter lite dividerande med en av chaufförerna så var vi överens om priset och resan mot hotellet började. Jag pratade hela vägen in till hotellet med chauffören och fick därmed en liten genomgång av vad som var dom aktuella samtalsämnena i Sevilla och Spanien. Dessutom så passade jag på att ta reda på var stadens bästa tapas restaurang låg! En sådan där som ligger lite avsides på någon mysig bakgata och som turister inte hittar fram till.

Eftersom jag egentligen skulle ha åkt med min mamma så hade vi bokat hotellrum som vi alltid gjorde, två rum med dörr emellan. Det blev enklast om man kunde gå direkt mellan rummen om det var något som jag behövde hjälp med. Piccolon hjälpte oss in med packningen och jag gav honom hans dricks och ett vänligt ord för att garantera att han skulle vara lika hjälpsam framöver. Elenor hjälpte mig att utforska rummet och packa upp mina saker. Jag kunde märka en påtaglig nervositet hos henne.

- Vad är det? frågade jag.

- Är lite osäker bara, svarade hon, - hur gör vi med dörren mellan rummen?

- Upplåst men stängd, svarade jag, - troligtvis så behöver jag ingen hjälp men skulle det behövas så blir det enklast så.

- Okey, sa hon.

Jag öppnade boetten på mitt armbandsur och kände till min stora förskräckelse att det var mycket senare än jag trott. Min mage kurrade till som för att bekräfta att en stor del av dagen redan passerat och att den något bristfälliga måltiden på flyget ner behövde kompletteras.

- Jag är hungrig, sa jag, - skall vi ge oss ut och äta lite?

- Låter som en jättebra idé, svarade Elenor.

Vi tog oss ut ur hotellet efter att portieren beställt fram en taxi åt oss. Elenor hjälpte mig in och jag talade om för chauffören vart vi skulle. Bilfärden gick snabbt och smidigt och strax så stod vi på trottoaren utanför restaurangen.

Restaurangen var verkligen liten och genuin och vi blev visade till ett litet bord på gatan utanför vilket inte var något problem eftersom det fortfarande var väldigt varmt ute. Menyn fanns naturligtvis inte med Brailleskrift men Elenor överraskade mig med att kunna lite spanska.

- Pratar du spanska? Frågade jag.

- Pratar och pratar, sa hon, - jag läste spanska på gymnasiet så att ta mig igenom en meny är nog det enda jag klarar av.

Hon fnissade till lite och jag kunde inte låta bli att dra lite på mungipan jag med.

- Vilka språk talar du då? frågade hon nyfiket.

- Ja spanska uppenbarligen, sa jag, - och sen så portugisiska eftersom pappa kommer därifrån.

- Jo det har jag ju förstått, sa Elenor, - men du har ju ett svenskt efternamn?

- Mina föräldrar bestämde sig för att ta mammas efternamn för att det skulle bli enklare för pappa att komma in i det svenska samhället.

- Vilka mer språk kan du?

- Engelska givetvis och standard arabiska, sa jag.

- Varför arabiska?

- Vi hade en granne som kom från mellanöstern så det blev naturligt, svarade jag, - och slutligen så fuskar jag lite i mandarin.

- Oj kinesiska! Hur klarar du av skrivtecknen? Frågade hon.

- Enkelt eftersom det egentligen är bildtext, sa jag, - jag hade speciella tecken i relief så att jag skulle kunna läsa dom.

Jag kunde höra på Elenor att hon var imponerad men för egen del så var det inget konstigt! Jag hade fått koncentrera mig på dom förmågor jag hade och lyssna och prata kunde jag utan problem. Maten var verkligen helt underbar och det röda vinet till var helt perfekt. Maten tillsammans med Elenor och hela den spanska atmosfären omkring mig fick mig att må mycket bra och jag kände mig mycket tillfreds med tillvaron. Det kändes som om Elenor och jag kom varandra ännu närmare än vi gjort tidigare eftersom vi kunde prata på ett helt annat sätt än vi kunde på kontoret. Hon berättade öppet om sitt privatliv och jag förvånades av att hon inte hade sällskap!

- Varför har du inte sällskap? Frågade jag.

Jag kunde höra hur besvärad hon blev och innan hon hann svara så fortsatte jag:

- Ber om ursäkt, sa jag, - det var inte min mening att snoka i sådant jag inte har med att göra.

- Det är ingen fara, sa hon, - jag har inte fått till det bara.

- Okey, sa jag och bytte samtalsämne samtidigt som jag undrade var hon menade med "fått till det".

Resten av kvällen förflöt smidigt och klockan hade hunnit bli mycket innan vi lämnade restaurangen. Det var fortfarande varmt ute och mycket folk var i rörelse.

- Det här funkar inte, sa Elenor.

Vi stötte hela tiden ihop med andra människor och jag tappade hela tiden kontakten med hennes axel så Elenor tog mig helt enkelt i handen istället.

- Misstycker du? Frågade hon.

- Nej, svarade jag med så stadig röst jag kunde.

Vi gick långsamt längsmed gatorna i Sevilla hand i hand och Elenor berättade vad som fanns omkring oss. Hennes hand var varm och mjuk i min och jag kunde känna hur en känsla av lycka bubblade i mig där vi gick. Efter en stund hejdade vi en taxi och det var ganska sent då jag mycket trött kröp ner i sängen.

Jag vaknade av ljudet från Sevillas morgontrafik och jag tog mig ut i badrummet för att göra min morgontoalett. När jag var färdigklädd och klar så hörde jag en diskret knackning på dörren mellan Elenors och mitt rum.

- Kom in, svarade jag.

- God morgon, sa Elenor när hon öppnat dörren.

- Morgon, svarade jag.

- Du är klar för frukost ser jag.

Hon tog min hand och la upp den på sin axel och så ledde hon mig ner till frukostrestaurangen. Frukost på hotell är nog det bästa som finns och jag frossade alltid av det överflöd som erbjuds. Det enda jag saknade var min dator så att jag skulle kunna läsa nyheterna men Elenor summerade rubrikerna i dom spanska morgontidningarna för mig istället. Samtidigt som vi åt så diskuterade vi igenom dagens agenda och drog upp riktlinjerna för hur vi skulle arbeta. Jag hade givetvis läst igenom alla avtalsförslag tidigare så jag var inte obekant med ärendet vilket skulle underlätta när jag tolkade.

Klockan nio mötte vi upp våran klient som jag kände sen tidigare och han hälsade glatt och igenkännande på mig. Vi pratade lite allmänt om än det ena och än det andra innan hans affärspartner anlände. Så fort han öppnade munnen så kände jag motvilja mot honom och känslan bara förstärktes av hans handslag. Snabbt viskade jag till Elenor:

- Det är en riktig typ va?

- Ja, svarade hon, - vi får vara på vår vakt.

Och mycket riktigt så försökte han lura vår klient men jag förstod ganska fort varför min mamma hyste sån stor tilltro till Elenor för hon var otroligt skicklig och jag förstod att varje nyans i mina översättningar var av största vikt. Efter en hård dags arbete där Elenor och jag verkligen fick anstränga oss för att leva upp till vår advokatbyrås goda rykte så lyckades vi förhindra att vår klient blev lurad samtidigt som affären resulterade i ett avslut.

Jag var helt slut när Elenor lede mig till restaurangen där vi skulle äta tillsammans med vår klient och jag kunde känna hur mina fingertoppar nästan var skinnflådda av allt läsande på punktdisplayen. Jag kunde höra på min klint att han var mycket nöjd med dagens arbete och när min mamma ringde mitt under middagen så rapporterade jag snabbt, på portugisiska så att ingen skulle förstå, om dagens händelser.

- Bra gjort, sa hon, - Jag bedömde er rätt. Hälsa Elenor och ha det så trevligt ikväll.

Jag tackade och avslutade och jag ursäktade mig för samtalet. Några timmar senare när vi ätit färdigt och sedan länge flyttat över till några bekväma fåtöljer för att fortsätta prata så bad vår klient att få rekommendera sig och dra sig tillbaka. Vi tog farväl och han tackade oss för ett väl utfört arbete. Elenor och jag stod kvar medan han försvann bort innan vi satte oss ner och började diskutera igenom dagen.

- Jag skulle behöva gå och pudra näsan lite, sa Elenor efter en stund.

- Det är okey, sa jag, - led mig till bardisken bara så kan jag vänta där.

Hon hjälpte mig den korta biten fram till baren och jag satte mig på en av barstolarna och beställde en drink av bartendern.

- Då kommer jag snart, sa Elenor.

- Stressa inte, svarade jag.

Jag kunde höra hur hon försvann bort och jag vände mig mot bartendern och vi började småprata lite. Det var ganska lugnt med folk i baren och bartendern och jag pratade under tiden som han serverade dom andra gästerna.

- Kvinnan i ditt sällskap är väldigt vacker om du inte vet det, sa han plötsligt, - Större delen av de manliga gästerna här inne kastar heta blickar på henne.

Ungefär samtidigt som han sa det så kände jag hennes doft! Jag vred lite på huvudet och kunde uppfatta henne några steg bort.

- Hej Elenor, sa jag, - gick det bra med pudret?

- Hur viste du att jag var här? Frågade hon när hon stod bredvid mig.

- Din doft, svarade jag.

- Och hur doftar jag då? frågade hon.

- Underbart, kom mitt något för snabba svar.

Jag blev lite förvånad över mig själv att jag vågade svara så ärligt och snabbt men jag antog att det var alkoholen som lättat min tunga. Elenor flämtade till vid min sida innan hon tog min hand och la upp den på sin axel.

- Kom, sa hon, - det är dags att gå till sängs.

Hennes kropp var varm och mjuk under min hand när vi sakta gick mot våra hotellrum. Samtidigt så uppfattade jag en påtaglig nervositet hos henne. Hennes andning var lite oregelbunden och hon gick lite stelt.

- Vad är det som gör dig nervös? Frågade jag när vi stannade upp vid våra rum.

- Du, svarade hon.

Innan jag hann svara så vände hon sig mot mig och jag hann känna hennes heta andedräkt mot min kind innan hennes silkeslena heta läppar pressades mot mina. Hennes lilla tunga letade sig mjukt in i min mun och kontakten med hennes tunga fick mig att skaka till av upphetsning samtidigt som hon lät sina händer glida upp om min midja för att dra mig närmare intill sig. Försiktigt la jag armarna om henne och hon kved till lite svagt när jag kramade henne mjukt samtidigt som jag nästan som berusad besvarade hennes heta kyss. Jag kunde känna ett sting av besvikelse när hennes läppar lämnade mina.

- Om du viste vad jag har längtat efter det här, sa hon, - vill du ha mig?

- Mer än något annat, svarade jag, - Får jag titta på dig?

Hon tog mina händer och förde upp dom till sitt ansikte. Försiktigt smekte jag över ansiktets linjer med mina fingertoppar.

- Du är vacker, sa jag.

Elenor kysste mig igen och jag besvarade villigt hennes kyss samtidigt som jag kunde känna hur hon trevade i min kavajficka. Jag förstod att det var dörrkortet hon letade efter och jag drog fram det ur fickan. Återigen kände jag ett sting av besvikelse när hon gled ifrån mig och fattade min ena hand. Jag kunde höra surret från dörrlåset när hon låste upp och sen så drog hon in mig på rummet. Hon började klä av mig och nervöst hjälpte jag henne. Förmodligen så märkte hon min nervositet för hon kysste mig mjukt innan frågade:

- Varför är du så spänd?

- Jag har aldrig varit med en kvinna förut, sa jag lite generad.

- Är du oskuld? Frågade hon.

- Ja, svarade jag, - att vara krympling verkar inte uppskattas av det motsatta könet.

- Du är ingen krympling utan väldigt attraktiv, svarade hon, - du är allt jag någonsin drömt om, blind eller inte.

Som för att understryka vad hon sagt så kysste hon mig med hetta och hon stönade svagt in i min mun när jag kramade om henne. Efter att hon avbrutit kyssen så fortsatte hon att klä av mig och när hon slutligen drog av mig mina kalsonger så kunde jag höra hur hon flämtade till.

- Gud har kompenserat dig mer än väl för din syn, viskade hon.

- Vad menar du? Frågade jag.

- Du är stor.

Jag skakade till av upphetsning när hon mjukt greppade min lem.

- Jag längtar efter att få känna dig i mig, viskade hon.

När hon kysste mig kunde jag ana en upphetsning hos henne som fick hennes kropp att skaka lite.

- Klä av mig, viskade hon med lite darr på rösten.

Långsamt började jag att klä av henne samtidigt som jag smekte med mina händer över hennes kropp för att känna hur hon "såg" ut. Elenor var slank och nätt med mjukt rundade höfter och små fasta bröst. Kontakten med hennes mjuka lena kullar med hårda bröstvårtor fick mig att kvida till av upphetsning och när jag drog av henne trosorna så skakade jag till av förväntan när jag kunde känna hennes lena venusberg.

Hon tog min hand och ledde mig till sängen där hon försiktigt la ner mig för att själv krypa efter. Elenors heta kropp pressades mot min och sensationen av hennes heta, mjuka och lena kropp mot min fick mig att få full erektion. Vi låg länge på sida vända mot varandra och kysstes och smekte varandras kroppar.

- Jag vill titta på dig, viskade jag.

Utan ett ord så la Elenor sig ner på rygg och mjukt började jag kyssa henne ner för halsen samtidigt som hennes heta händer smekte mig i nacken. Hennes hud smakade underbart och min tunga lämnade blöta linjer efter sig när jag slickade och kysste mig fram över hennes heta kropp samtidigt som hon stönade svagt. Mjukt masserad jag hennes små bröst och jag kunde känna hur hårda och styva hennes bröstvårtor var. Försiktigt lät jag tungan cirkulera runt en av dom och Elenor reagerade med att stöna till högt och pressa mitt huvud hårt mot sig. Långsamt fortsatte jag ner längsmed hennes kropp och samtidigt som jag smekte och smakade på henne så "tittade" jag på henne.

När jag varit yngre så hade jag tränat judo, vilket är en utmärkt kontaktsport för blinda, så jag var inte helt obekant med den kvinnliga fysiologin men då hade man ju givetvis haft kläder på sig. Så därför förundrades jag över hur mjuk, len och het Elenors kropp var och jag kunde ana en svag frustration hos henne när jag långsamt och metodiskt undersökte hennes kropp. När jag närmade mig hennes kön så förstod jag plötsligt varför hon haft en sådan speciell och odefinierbar doft! Doften av upphetsad kvinna mötte mig och förklaringen fick min hjärna att nästan koka av upphetsning.

- Du har känt lukten av mig från första stund va? frågade hon, - jag har sett hur du försökt komma på vad det är och det har bara gjort mig mer upphetsad.

- Mmmm, svarade jag, - varje gång jag känt den så har jag blivit hård.

- Åh gud vad kåt du gör mig, stönade hon.

Försiktigt kysste jag henne på hennes släta venusberg och lät tungan glida längsmed hennes ljumske. Hon spände kroppen och frustade till lite i besvikelse när jag pussade henne på insidan av låret. Långsamt lät jag tungan glida mellan hennes blygdläppar och hennes smak överväldigade mig. Elenor kved till och lyfte höften mot mig och uppmuntrad av hennes reaktion fortsatte jag att utforska henne med min tunga. Jag förvånades över att det var så vått att det nästan rann ur henne. Uppmuntrad av hennes kvidanden fortsatte jag att leka med min tunga mellan hennes våta veck och när jag nuddade hennes våta slidmynning med min hand så flämtade hon till högt.

- Snälla in i mig, kved hon.

Mjukt lät jag ett finger glida in i henne och hon suckade tungt. Hennes heta inre kramade hårt om mitt finger och när jag slickade henne över klitoris så kunde jag känna hur hon nästan började pulsera om mitt finger. Elenor stönade oregelbundet när orgasmen kom i hennes kropp och hennes kropp skakade och krängde kraftigt. När hon hämtat andan drog hon upp mig och gav mig en het kyss.

- Åhh vad underbart skönt, sa hon, - snälla kom in i mig.

Hon la sig tillrätta under mig och jag kunde känna hur hennes långa slanka ben gled upp om min midja. Jag hade ingen aning om hur det skulle gå till men hon hjälpte mig tillrätta och med en hand om min lem och den andra på min höft så förde hon mig till sin våta mynning. Den varma våta sensationen som mötte mig när jag började tränga in i henne fick mig att flämta till av förvåning.

- Försiktig, viskade hon, - du är stor.

Långsamt gungade hon mig längre och längre in och den sensation av njutning som kontakten med Elenors kramande heta inre skänkte mig fick mig att skaka till. Med lemmen djupt begraven i sig höll hon mig stilla och jag kunde känna hur hennes muskler arbetade och anpassade sig efter min storlek. Jag njöt av att känna Elenors varma kropp mot min, hennes heta ben om min midja och hennes mjuka händer om min hals. När hon släppte mig så började jag att långsamt gunga in och ut ur henne enligt gamla nedärvda reflexer. Elenors heta händer drog ner mig och hennes kyss var full av passion och hetta. Hennes kvidanden och stön manade på mig när jag gled in och ut ur henne i ett stadigt tempo. Jag närmade mig klimax när hon plötsligt blev trängre.

- Jag älskar dig, kved hon samtidigt som hon började skaka av orgasmen.

Hennes orgasm och oväntade kärleksförklaring fick min egen orgasm att ta sats ur ett oväntat djup och jag tömde all min säd långt upp i Elenor. När jag kom till sans i hennes famn så märkte jag att hon snyftade lite och att tårar trillade ner för hennes kinder.

- Hur är det? frågade jag oroligt.

- Jag är bara så lycklig, snyftade hon, - jag älskar dig.

När hennes kärleksförklaring kom för andra gången och denna gång inte under orgasmens extas så förstod jag att hon verkligen menade vad hon sa. Värmen som fyllde mig går inte att beskriva men samtidigt så var jag alldeles för osäker för att våga tro på det hon sa.

- Menade du vad du precis sa? Frågade jag.

- Att jag älskar dig?

- Ja.

Hon kramade om mig hårt och jag kunde känna hennes hjärta bulta inne i bröstet på henne.

- Jag har älskat dig sen första stund jag såg dig, viskade hon.

- Jag älskar dig också, sa jag.

Jag förvånades lite över min snabba bekräftelse men när jag tänkte tillbaka så var det ganska naturligt! Jag hade bara inte kunnat sätta ord på mina känslor för Elenor. Gemensamt bäddade vi ner oss i sängen och utmattad av den emotionella och fysiska ansträngningen så somnade jag fort med Elenor i famnen.

Jag vaknade med Elenors underbara kropp i min famn och i sömnen rörde hon sig mot mitt morgonstånd. Minnet av vår heta stund kvällen innan trängde sig på och jag kunde känna hur upphetsningen värkte i min kropp. Försiktigt kupade jag en hand om ett av Elenors bröst och omedelbart så blev bröstvårtan hård och styv. Mjukt smekte jag det silkeslena bröstet och jag kunde höra på Elenors andning att hon inte längre sov.

Hon vred sig mot mig och jag kunde känna hennes andedräkt innan hennes läppar mötte mina. Samtidigt som vi kysste varandra så la hon ner mig på rygg och jag stönade till högt när hon mjukt greppade mig. Hon smekte mig med långa långsamma rörelser innan hon började kyssa sig ner längsmed min kropp.

Hennes läppar och tunga på min kropp fick mig att skaka av upphetsning och jag kunde ana att hon var lika upphetsad själv när hennes tunga gled över min hårda lem. Luften fick spåren efter hennes saliv att kännas som kalla stråk samtidigt som hennes tunga var het och sträv. Långsamt lät hon tungan cirkulera runt mitt ollon och jag kunde bara stöna hjälplöst av upphetsning. Jag stönade högt när hon lät lemmen glida in i munnen och långsamt lät hon mig glida in och ut ur hennes mun. Allt som fanns var den stegrande njutningen och jag kunde känna hur min utlösning närmade sig i snabb takt.

- Du får komma, viskade hon, - jag vill att du kommer.

Det var allt jag behövde för att jag skulle gå över gränsen och jag började tömma min säd under låga stön. Elenor runkade mig mjukt hela tiden och jag kunde känna hennes tunga på min lem samtidigt som min säd pumpade ut. Matt låg jag på rygg och ryckte lite i efterdyningarna när Elenor kröp upp bredvid mig.

- Tack, flämtade jag matt.

- Du behöver inte tacka, sa hon, - älska med mig.

Det tog inte lång stund innan jag var redo igen och Elenor gränslade mig smidigt. Med en hand om min lem så förde hon mig rätt och mjukt gled hon ner över mig och vi suckade unisont. Långsamt började hon att rida mig samtidigt som hon kysste mig. Jag smekte hennes varma kropp där jag kom åt och jag kunde bara fascineras av hur vacker, mjuk och het hon var.

Elenors andning ökade och hon red mig allt hårdare samtidigt som våra kyssar blev alltmer hetsigare. Hon reste sig upp på raka armar och jag smekte mina händer upp över hennes bröst när hon kved till och orgasmen kom i hennes kropp. Hon pulserade så hårt om mig att jag själv passerade krönet för min njutning och började tömma mig hårt pressad mot Elenor. Vi låg länge efteråt och bara flämtade i varandras famn och jag njöt av att känna Elenors varma kropp mot min. Med min hand i sin drog hon med mig ut i duschen och tillsamman duschade vi och tvålade in varandra.

Resan hem gick smidigt och Elenor höll min hand hela tiden vi var i luften. Alla rutiner vid flygplatsen fungerade utan problem och strax så satt vi i taxin på väg till kontoret. Jag spände mig nog lite inför min mammas reaktion på att jag var tillsammans med en kollega men Elenor kramade min hand mjukt och hennes närvaro fick mig att känna mig lugnare.

Istället för att som brukligt leda mig med min hand på sin axel så höll nu Elenor mig i handen när vi kom in på kontoret. Jag kunde höra att min mamma var där tillsammans med några av dom andra kollegorna. Hon kom fram och kramade om mig utan att jag släppte taget om Elenors hand.

- Har allt gått bra? Frågade min mamma.

- Som planerat, sa Elenor innan jag hann svara.

- Vadå planerat? Frågade jag mycket förvånad.

- Jag viste inte hur jag skulle närma mig dig, sa Elenor.

- Det syntes på lång väg att ni var förälskade, - sa mamma, - så jag hjälpte er bara lite på traven.

Allt hade alltså varit planerat men jag kunde inte ens vara irriterad på mamma för att hon lagt sig i mitt privatliv eftersom hennes manipulation resulterat i att Elenor och jag blev tillsammans. Några år senare i samband med Elenors och mitt bröllop så tackade jag henne för hjälpen med att skaffa en sonhustru och hon hade bara skrattat och kramat om mig.

70 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#11

John

Jag blir alltid lika glad och överraskad när jag stöter på författare som vill och vågar skriva om funktionsvariationer. Så en stor eloge för det.

Ska jag ge någon negativ men förhoppningsvis konstruktiv kritik så tenderar novellen att befästa en del klassiska fördomar. Bland annat att eget boende skulle vara ovanligt och att bo hos föräldrar mera vanligt, att man inte kan möblera själv och möblera om för att undvika risken att göra sig illa, att blinda inte kan städa själva eller att få hjälp att spänna fast sig i flygstolen för att nämna några sådana lite klassiska fördomar.

Detta till trots är det en fin, respektfull och bra novell som dessutomtrotsar fördomen att en funktionshindrad person alltid har en funktionshindrad partner.

Så min stora tumme upp för att du gav dig på ämnet. Hoppas inte du tvekar inför nya och liknande idéer i framtiden. Det är ett viktigt ämne som det skrivs alldeles för lite i.

24/7, 2022 kl. 16:53

#10

Huldran

Kommentaren raderad av användaren.

4/5, 2020 kl. 20:49

#9

Huldran

Hannes. Tänkvärd, alla har en möjlighet. En novell med positiva förtecken rakt igenom. Tack!
//Huldran.

4/5, 2020 kl. 20:49

#8

danman73

Tack för en väldigt bra skriven novell igen!

2/5, 2020 kl. 14:44

#7

danman73

Tack för en väldigt bra skriven novell igen!

30/4, 2020 kl. 13:12

#6

urban42

Läst novellen ännu en gång. Mycket bättre andra gången. Skön historia som kunde vara sann. Tack för denna. /Urban

20/12, 2016 kl. 17:15

#5

lp521813

Sensuellt, sexigt och vackert. Gillar den! 5p

26/2, 2012 kl. 19:56

#4

novellist

Sen kommentar på en fantastisk novell. Den här är otroligt bra och det är bara att se och försöka lära. Du skämmer bort oss, Hannes! =)

23/5, 2010 kl. 18:54

#3

Hannes II

Ni är alla så snälla i era omdömmen att jag nästan rodnar!

31/8, 2009 kl. 07:11

#2

Momill

Håller med! Hannes, du är sjukt bra på att skriva och denna novellen är något av det bästa jag läst!

30/8, 2009 kl. 13:22

Läs in fler