Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/8, 2023 kl. 21:16, av sammet

Småstad Kapitel 2.

Del 2 av 14 i serien Småstad

Jag ser på Kalle, han är pionröd i ansiktet. Linus drog en vit lögn om att det var han som hittat mina kläder i duschen. Han lät meddela att alla som var därinne var lika skyldiga och att om man inte står upp för sin lagkamrat...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

27 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#11

Belar

Känns snarare som att Tuzla skrivit kommentaren på fel novell.
Att det blir en del sporttermer får man nog räkna med i den här sortens novell :)
Men det är ju inget som är konstiga översättningar.
Väntar med spänning på fortsättningen.

3/9, 2023 kl. 21:59

#10

Huldran

Sammet! Det som @tuzla talar om, handlar nog om att Du inte har gjort felrättning av texten. Kanske har Du blivit fartblind?

//Huldran.

2/9, 2023 kl. 00:51

#9

sammet

Hej

Femtio kapitel lär det inte bli :) tack för alla fantastiska kommentarer de värmer jättemycket :)

1/9, 2023 kl. 10:50

#8

jge1969

Mästaren har gjort det igen! Åter tack för denna del också. Ser fram mot typ minst 50 delar till på denna. Tack Sammet!

31/8, 2023 kl. 21:47

#7

snickaren

Som handbollsnörd så älskar jag naturligtvis miljön i berättelsen och att du sedan tar dig an huvudkaraktärerna i berättelsen med en väldig värme gör det definitivt inte sämre.
Jag ser fram emot nästa avsnitt

31/8, 2023 kl. 20:27

#6

Belar

Gillar din bredd som författare allt från fantasy till dem här i vardagsmiljö.
Här får den inbyggda sportnörden i en sitt lystmäte också :)

31/8, 2023 kl. 17:04

#5

Snoopy

Suverän ...

31/8, 2023 kl. 12:52

#4

MalmöLars

Spänningen stiger och intrigen tätnar. Har inga problem med handbollstermer, körde YIF tidigare. Mycket bra skrivet och ser fram emot fortsättningen.

31/8, 2023 kl. 10:28

#3

sammet

Hej @tuzla

Jag förstår inte riktigt din kommentar. Vad är det som ska fixas till? Vilken översättning. Det är en del handbollstermer som inte går att hur ska jag ”förklara” på något annat vis tyvärr.

31/8, 2023 kl. 05:23

#2

tuzla

Känns som om det skulle behövas fixas till lite efter översättningen. Läsningen blir jobbig med alla dessa konstiga utryck som inte in i en svensk text.

30/8, 2023 kl. 22:15

Läs in fler