Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

16/9, 2023 kl. 19:56, av Nilsr

Alla mäns våta dröm

En liten kort berättelse

”Vill du knulla?” 

Frågan kom oväntat. Jag satt med ett glas vin på en uteservering, det var varmt och skönt. Lagom mycket folk, flera tomma bord runt omkring mig. Plötsligt står en kvinna bredvid mig. Visst hade jag sett när hon kom in på serveringen. En ganska söt kvinna, runt 40 år. Kanske 170 cm lång, snyggt, nästan propert, klädd. En fin rosa topp som en vit bh lyser igenom lite lagom. Sedan en plisserad kjol. I blått. En liten handväska med Chanells monogram i låser. Efter den snabba blicken hade jag inte observerat att hon närmade sig mitt bord. Nu står hon där, lutar sig lite över mig, ett leende på läpparna, en hand på min axel, och ställer den fråga, som nog alla män bara längtar efter. Handen på axeln klämmer lite lätt samtidigt som hon står kvar, väntar på mitt svar.

Jag ser upp på henne. Ler tillbaka. Vad ska jag säga? Jag har aldrig förut fått en sådan fråga. Jag är 45 år, skild sedan några år och har inte haft några mer stadiga kvinnor sedan dess. För att vara helt ärlig har jag inte haft någon sexuell relation över huvud taget. Det har inte riktigt blivit av, oftast dålig tajming eller att vi inte funnit varandra. Jag ser väl inte direkt ful ut, men upplever inte att jag utseendemässigt är någon som omedelbart attraherar det motsatta könet. Men hur besvarar man en sådan fråga? Enklast är väl att säga ja tack. Men det känns hur galet som helst. Hade det varit jag som gått fram till en kvinna och ställt samma fråga hade jag säkert både fått en örfil och en ordentlig utskällning. Det ligger inte för mig, varken att ge en utskällning eller ställa en sådan fråga. Tankarna ramlar omkring i mitt huvud. 

”Vilken fråga? Hur besvarar man bäst på den? Borde jag säga ’ja tack?’”

”Det måste nog du själv avgöra, jag frågar, du svarar. Borde väl vara enkelt?”

Enkelt? Nej. Men hur bemöta, svara? 

”Du, det är ett fantastiskt förslag. Det verkar nog hemskt konstigt att jag som man måste säga nej tack. Inte för att jag inte skulle vilja, utan för att jag inte tycker det är rättvist, varken mot dig själv eller mig. Rättvist? Nej, det är nog fel ord. Det vore inte rätt, ingen av oss skulle verkligen uppskatta det, inte efteråt i alla fall.”

”Så, du säger nej? Är det ditt svar?”

”Ja, det måste bli mitt omedelbara svar. Men nu vill jag fråga: varför frågar du mig, utan att vi någonsin setts tidigare? Är det någon sorts skämt?”

”Nej, inget skämt. Dels vill jag verkligen ha sex och du verkar vara en trevlig man, en man som jag kunde fråga,” säger hon.

”Okey, du vill ha sex. Ledsen om jag gör dig besviken. Vill du inte sitta ner och prata? Hela det här gör mig verkligen intresserad. Vill veta mer. Inte varje dag jag får den frågan, ens av någon jag känner mycket väl. Min fru, numera ex, ställde aldrig den frågan till mig.”

”Det är nog inte så vanligt. Vi kvinnor, däremot, får ju ofta den frågan. Nu är det jag som frågar en man. Borde väl vara lika naturligt, tycker du inte?” Säger hon och sätter sig ner.

”Naturligt? Jag vet inte om det ens är naturligt att en man ställer frågan till en främmande kvinna. Det är ju något helt annat att fråga någon om sex jämfört med att fråga om någon vill ha, till exempel ett glas vin. Vill du ha ett glas vin?” frågar jag, intresserad av kvinnan och hennes syn på både sex och livet i övrigt.

”Oh, ja tack. Gärna. Där ser du hur lätt det är att tacka ja,” säger hon. 

”Mmm, precis. Och hade du frågat om jag ville ha ett glas vin, då hade jag också tackat ja. Jag heter John.”

”Magdalena. Kul att träffas. Vad gör du här, bortsett från att dricka vin?”

”Uppriktigt? Jag satt här och väntade på att en kvinna äntligen skulle komma fram och fråga om jag ville ligga med henne. Har suttit här länge, men det är först nu som det inträffade.”

”Och jag har alltid velat gå fram och fråga. Bara för att se reaktionen. Du klarade det bra, tycker jag. Men jag förlorade vadet.”

 ”Vadå vadet? Var det ändå bara ett skämt?”

”Ja… och nej! Jag slog vad om att jag kunde få första bästa man att svara ja på min enkla fråga. Och nej, jag tycker faktiskt att du verkar trevlig. Vet inte om jag skulle ha fullföljt det. Jag är inte den som brukar hoppa i säng med första bästa. Men kul var det. Mina kompisar står där borta, ser hur det går.”

”Vill du att det ska se ut som om jag tackade ja, så att det är du som vinner? I så fall kommer jag att kyssa dig, så det verkligen ser ut som att jag gick på det.”

”Nej, vill inte luras.”

”Synd, jag hade gärna kysst dig. Det hade varit riktigt fint.” Vad är det jag hör mig själv säga? Är det min tur att bjuda upp till dans nu? 

”Mmm, en kyss? Ja, varför inte. Tar en kyss istället för sex, låter lite dåligt byte, men en flicka får väl ta det som erbjuds.” 

Hon lutar sig fram, håller huvudet lite snett. Jag möter henne. Våra läppar möts. Bara läpparna. Bägge dröjer sig kvar lite längre än för en vänskaplig puss. Jag ser in i hennes ögon. De ler mot mig. Hon tar inte bort sitt ansikte, håller det kvar. Jag sträcker mig fram en gång till. Läpparna möts. Magdalena öppnar sina en aning. Vår kyss blir både djupare och längre. 

”Oj, du kysser bra. Smakar gott,” mumlar jag.

”Detsamma. Igen?”

Våra läppar möts, nu med ordentligt öppna munnar. Hennes tungspets sticker fram lite. Jag möter henne med min tunga. De börjar leka med varandra. Tiden stannar. Nu är det bara vi två, våra munnar och tungor. 

”Och vad har vi här. Nu får ni bryta!” ropar en kvinnoröst. Jag tittar upp. Runt om oss står tre unga kvinnor i Magdalenas ålder. De börjar hoppa och dansa runt oss. Klappar i händerna.

”Du lyckades, du vann, Magdalena!”

”Ja, du fick kyssen du skulle få. Och det bara efter några minuter.”

Vad är det här. Gick jag på plojen. Var det en kyss hon var ute efter? Och jag gick på det. Det var till och med jag som föreslog kyssen. Men, det var en helt fantastisk kyss, verkade helt äkta. Hade gärna velat smaka mer. 

”Hej, Magdalenas kompisar. Kul att ni vill vara med. Sitt ner och drick ett glas med oss. Mmm, måste tillstå att det var svårt att motstå Magdalena. Hon är duktig på mycket, inte minst att kyssas. Vad var det ni slog vad om? Vad får hon som pris för att hon vann?”

”Hej, Mary, Eva och Johanna,” säger en av kvinnorna och pekar på sina kompisar.

”John,” svarar jag.

”Tack, vi dricker gärna ett glas”, säger hon som heter Eva och vinkar på en servitris.  Beställer och vänder sig sedan till mig. ”Första pris borde ju vara en natt med dig,” skrattar hon. ”Men det är att vi ska bjuda henne på middag.”

”Och om hon hade förlorat?”

”Då skulle hon bjuda oss alla på middag.”

”Lite orättvist, tycker jag. Men med tanke på Magdalena, var nog oddsen att det var hon som skulle vinna. En helt fantastisk kvinna. Lite tveksam i hennes val av kompisar, kanske,” säger jag med ett leende.

”Kanske det. Men det var hon föreslog det hela. Och att hon skulle få dig att kyssa henne, utan att det var hon som föreslog det. För det var väl så?” Säger Johanna.

”Ja, det var på mitt förslag. Jag ångrar det inte. Den kyssen kommer jag att leva länge på. Drömma om. Mer tänker jag inte säga.”

”Vaddå mer?” Undrar Mary, som nog inte förstod vad jag implicerade. 

”I mina våta drömmar,” fyller jag i.

”Oh, ja, ja nu förstår jag. När du runkar, menar du?” För att inte förstå, är hon sedan mycket direkt. Jag bara nickar.

”Och, gör du det ofta?” Fortsätter Mary.

”Det blir nog en del. Jag är singel, skild sedan några år och har inte träffat någon efter det.” Tystnar en stund och lägger sedan till: ”inte förrän nu. Magdalena är nog det bästa som hänt mig på mycket lång tid.”

”Var han bra på att kyssas? Verkade som ni ville fortsätta när vi kom fram och bröt.”

”Mycket bra. Nog den bästa kyss jag upplevt på många år. Kan inte minnas någon bättre,” svarar Magdalena.

”Jag kan bara hålla med. Tiden och allt försvann. Er kamrat gav mig den absolut bästa kyssen, jag någonsin varit med om,” säger jag. Vänder mig mot Magdalena: ”vill du göra om det? Se om det blir lika bra igen?”

Magdalena svarar inte. Ser på mig. Ett leende spelar i ena mungipan och ögonen ler stort. Hon lutar sig fram, ger mig sin mun. Jag sätter mina läppar mot hennes. Vi öppnar samtidigt på läpparna och kysser varandra ordentligt, djupt. Tungorna finner varandra, leker tafatt. Min ena hand går upp och håller om henne. Hon vilar en hand på min bringa, rör sakta handen. Det är helt tyst omkring oss, ögonen slutna, ser ingenting. Det är bara vi. 

”Nä, nu får ni väl ge er,” hör jag en av dem som säger. Vi fortsätter, hör dem inte, eller struntar i dem. 

Någon, Johanna, drar isär oss. Ser på oss. Vi skakar på oss, i alla fall var jag helt borta. Min kropp har reagerat. Kan nog inte stå upp på ett tag. 

”Se, han, John, har fått stånd,” utbrister Mary glatt. Lider hon av Tourettes syndrom? Kläcker ur sig det som råkar komma i huvudet?

Jag rodnar, kan inte rå för det. Magdalena ser ner på mina byxor. Ler stort, lutar sig mot mig och viskar:

”Du vill nog, i alla fall!”

Vinet till kvinnorna har kommit in medan vi kysstes. Nu sitter alla och smuttar på det. Skrattar åt min förlägenhet. Vad ska det bli av det här? Vill verkligen inte att allt ska sluta nu.

”Får jag låna din telefon?” frågar jag Magdalena. Hon låser upp den och ger den till mig. Jag skriver snabbt in mitt telefonnummer och ringer. Sedan ger jag tillbaka den. Nu har jag hennes nummer och hon mitt. Det hela gick inte omärkligt förbi de andra.

”Han vill träffa dig igen,” säger Eva och ser på Magdalena. Då är det hennes tur att rodna.

”Ja, dumt att lämna en sådan här kyssare vind för våg. Då vet ju aldrig vad som kan hända.”

”Nä, men det vet man om du träffar honom igen, det ser jag på er och inte minst på John. Vilket prakttält han har!” Mary igen, som inte kan låta bli.

”Okey, men nu ska vi äta middag. Vi går någonstans där vi kan fnittra och retas ohejdat. Det här måste bearbetas,” menar Johanna. 

Tjejerna dricker ur, börjar resa sig. Jag reser mig också upp. 

”Innan vi går och säger hej då, då vill jag, i alla fall, undersöka om Magdalena har rätt,” säger Eva. Går fram till mig och ger mig en kyss på munnen. Inga öppna läppar, bara en mjuk skön puss. Johanna och sedan Mary följer efter. Deras kyssar är ungefär lika dana. Sist kommer Magdalena. Tar tag om mig och vi kysser varandra, samtidigt som våra kroppar står tätt mot varandra. Vi står länge. Jag blir riktigt hård, vilket hon känner och gnuggar sig extra mot min hårda bula. När vi släpper varandra, står de tre kompisarna och tittar på mina byxor och den ordentliga bula som syns där. Skrattande går de sedan därifrån. 

Jag sätter mig ner igen. Vad var det här? Vilken dröm! Måste lugna ner mig. Kommer jag att få se Magdalena igen? Jag bestämmer mig för att vänta två dagar. Om hon inte har ringt under tiden, så ringer jag henne. Troligen vill hon inte ses igen. Nu är ju deras vad och lek över. Hon får sin middag och alla får en glad stund med många skratt, som jag gärna bjuder på. Skratten, alltså.

När mitt tillstånd lugnat sig går jag hem. Gör lite middag och slår på TVn. Lutar mig tillbaka och tänker på Magdalena. Vilken kvinna! Söt, orädd och, ja, helt underbar. Sluter ögonen och drömmer mig bort. 

I drömmen ringer hon mig och vi ses, älskar som jag aldrig gjort tidigare. Just som jag ska spruta vaknar jag av att telefonen ringer.

Jag kastar mig över telefonen och svarar, andfådd. 

”Hej, vet du var hammaren är?” undrar min förra fru. Hon ringer bara när hon undrar något eller vill ha hjälp med något. Nu troligen att slå i en spik.

”Nej, jag kan kanske komma förbi i morgon, om det är något du vill ha hjälp med,” svarar jag.

”Blir bra. Klockan ett om du kan.” Hon har alltid pratat i korta meningar. Vi avslutar samtalet efter att jag sagt att jag ringer innan. 

Lutar mig tillbaka, sluter ögonen. Vill ha tillbaka drömmen jag hade. Det fungerar naturligtvis inte. Just när jag börjat ge upp, ringer telefonen igen.

”Ja, vad är det nu?” ryter jag i telefonen, undrar vad hon är ute efter.

”Har jag kommit till John? Ursäkta,” hör jag en röst, Magdalenas röst.

”Oj, ursäkta, mitt ex ringde just, trodde det var hon igen. Hon kan bli lite mycket ibland. Men vad roligt att du ringer. Jag har suttit här och tänkt på dig, drömt om dig.”

”En riktigt våt dröm, hoppas jag.”

”Ja, du skulle bara veta. Och just när vi hade det som bäst, då ringde mitt ex. Dålig tajming. Det var därför jag var lite upprörd. Men så glad att du ringer och att få höra din röst.”

”Middagen är över. Vi hade riktigt roligt och jag fick äta på deras bekostnad. Tänkte mycket på dig hela tiden. Lite väl mycket. Får jag fråga en sak?”

”Ja visst, har tänkt mycket på dig också.”

”Vill du knulla?” hör jag att hon frågar igen. Med exakt samma ord som tidigare.

”Ja, ja, ingen tvekan. Ja tack,” säger jag denna gång. Sedan frågar jag ”var?”

”Kom hem till mig.” Hon ger mig sin adress, tar en dusch och rusar iväg ut i natten.

 

17 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

MartinL

En härlig historia

20/9, 2023 kl. 11:17

#2

jge1969

Tänk om det skulle vara så enkelt! Skulle gärna sitta där då och vänta. Tack för denna!

17/9, 2023 kl. 12:54

#1

MalmöLars

Utomordentligt bra, ser fram emot mer

17/9, 2023 kl. 00:01