Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

11/12, 2009 kl. 11:41, av Hannes II

Att ställa allting tillrätta

Vi fattar ibland val i livet vars konsekvenser visar sig långt senare. Dessa val får vi oftast leva med utan att kunna ställa allting tillrätta. Eller?

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

49 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#13

4everdude

"Julens magi del 2 kommer förr eller senare..."
Helst förr även om det redan är senare ;)

11/7, 2020 kl. 09:15

#12

Jesper

Med tanke på tidsperioden är väl "Tillbaka till framtiden"-filmerna inspirationskällan nummer ett? :) Väldigt bra skrivet!!!

15/12, 2009 kl. 15:57

#11

Nils

Ja det var en lite underlig novell.Du var gift med en tjej med två odrägliga söner dina söner.Sen hastigt & lustigt så var du ung på nytt & träffa din ungdoms förälskelse & vaknar upp efter en fantastisk sexnatt & är åter med de där grå tinnigarna.Om man kunde leva om sin ungdom på det fina sättet & kanske valt en annan tjej?Det hade kanske inte blivit så bra somjag har det själv med 3barn &7 barnbarn som alla är toppen på sitt vis.Men drömmar är drömmar verkligheten är en annan.(Eller hur)?

14/12, 2009 kl. 19:14

#10

Blyerts

Man gör så gott man kan!

Blyerts

14/12, 2009 kl. 13:15

#9

Hannes II

Nu var du vitsig Blyerts! "Att ställa allting tillrätta"!!!

14/12, 2009 kl. 12:54

#8

Blyerts

Hannes!

Jag ser fram mot att se alla dina noveller i ”Bubblan”! Kan man tänka sej att få ett ”första publiceringsdatum” också?

Vad som beträffar stavfel och annat elände så tycker jag att du ska ta chansen ”Att ställa allting tillrätta”.
Hälsningar
Blyerts

14/12, 2009 kl. 12:45

#7

Hannes II

Mycket kommentarer är mumma för en skrivjunkie som jag! ALLA noveller som jag publicerat på andra forum skall givetvis upp på Bubblan! Frågan jag brottas med är huruvida jag skall bearbeta dem, dvs rätta gramatik och stavfel eller inte. Visst finns det en charm i att se min språkutveckling men ändå!

Julens magi del 2 kommer förr eller senare...

Och så var det då aktuell novell. Tidshopp finns ju skildrat i många filmer och böcker ,er eller mindre sammanhängade t ex Tillbaks till framtiden (en av mina favoriter) och Peggy Sue gifter sig. Det som inspirerat mig mest här är dock Stephen Kings novell "Gudarnas ordbehandlare" där huvudpersonen verkligen ställer allt tillrätta.
Hannes raderar bokstavligen bort Louise och odågorna till söner när han får chansen att ställa allting tillrätta, eller som Doc säger i Tillbaks till framtiden "erased from existence"!

Handlingen är egentligen en bisak eftersom det huvudsakligen är nostalgin som drivit mig när jag skrev novellen. Min gamla kornblå kavaj! Jag fattar inte att jag kunde ha den på mig!!!!

14/12, 2009 kl. 07:54

#6

Blyerts

Tanken på att kunna gå tillbaka i livet och gör en del justeringar känns lockande. Det är ju ett och annat som man skulle vilja ha ogjort och vad värre är, ett och annat som man skulle vilja ha gjort.

13/12, 2009 kl. 14:02

#5

Fröken H

Mats, det är helt Ok :)..

Kanske ska tjata och böna lite till Hannes och få honom att skicka hit ALLA sina noveller, även de äldre, så de ligger samlade på den bästa sidan ..hehe..
Kram H

12/12, 2009 kl. 22:52

#4

Mats R



MrCharmy!
Tack skall du ha! Jag passar tillbaka genom att tipsa att Hannes II tidigare skrivit en hel del på Sexnovell.se. Gå in på den sidan, klicka på Sök novell (OBS längst till höger), du får då fram en bild där du kan söka på Hannes II. Sedan har du en annan uppställning i slutet av varje novell han publicerat!

Fröken H - snälla, se inte detta som reklam för en annan sida! Hannes II skriver väl numera bara hos dig, och jag tycker att hans äldre noveller är så bra att jag vill inte undanhålla dem dina trogna 2.387 trogna medlemmar! Hannes, minpitt och Blyerts är mina absoluta favoriter i ditt forum!

Hälsningar / Mats

12/12, 2009 kl. 17:05

Läs in fler