Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/3, 2010 kl. 14:24, av Hannes II

De Eviga

Tre män i tre olika årtusenden söker desperat efter evigheten.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

13 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

Deep

Har en känsla av att en stor del både tanke och arbete lagts ner för att kunna skapa den här novellen. Må vara att det inte är det mest sexorienterade på denna sida men Gud så väl genomfört. Grymt imponerad!

21/9, 2014 kl. 08:58

#4

~K~

Blyerts & Hannes II, klubb för inbördes beundran?

Tja, enligt min mening är det fullt berättigat!!!
Ni har BÅDA den högst ovanliga förmågan att skriva så man häpnar, inom de mest skilda miljöer. De mest absurda vinklingar & fantasier verkar trovärdiga. Den nog så viktiga dialogen glöms inte bort. För att jämföra med J.K. Rowling vill jag hävda att hon är akterseglad, ty vissa av hennes detaljer & dialog är inte lika genomarbetade.

Kan ni inte ge oss en vink om under vilka författarnamn vi bör söka era icke erotiska berättelser (tidigare eller framtida)?

10/5, 2010 kl. 09:53

#3

Hannes II

Tanken var kanske inte att såga Einstein. Jag krökte bara lite på teorierna för att få till en vettig handling.

1/4, 2010 kl. 11:23

#2

Blyerts

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du har en enorm spännvidd i dina noveller!

Denna novellen var fruktansvärt rolig att läsa och som vanligt genomarbetad in i minsta
detalj. Jag har kollat lite, mest i förhoppning om att komma på dej med någon tveksamhet, men nej, det gick inte.
Som sagt rolig att läsa och kanske en anledning att fundera på om det eviga livet är möjligt eller ens önskvärt!

30/3, 2010 kl. 17:20

#1

ars amandi

Ingen sexnovell som sagt men välskriven.

Lite kul att du vågar ge dig in i framtiden. Kvantfysik är klart intressant och det är bara en tidsfråga innan vi får flytande datorer. Lite kul också att du vågar såga Einstein :)

30/3, 2010 kl. 15:55