Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/4, 2010 kl. 10:10, av Blyerts

Skrivarkursen 6

Del 6 av 11 i serien Skrivarkursen

Om ett möte med det förflutna och ett tack

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

47 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

ylvalisa

Nu har jag läst de första fem avsnitten och ser fram emot resten! Det var längesedan jag läste något såhär gripande och välskrivet. (kanske lite korrektur här och där ;))

Ylvalisa

5/9, 2014 kl. 14:53

#5

~K~

Jag fullständigt storbölade när Lena berättade om ångestattacken...

26/2, 2012 kl. 18:55

#4

Mats R


Blyerts!
Ur din "Boel-serie" klippte jag följande, skrivit av ~K~:

"När ett nytt Boel-avsnitt publiceras förbereder jag mig mentalt på en högtidsstund, att läsa det nya avsnittet koncentrerat, minst en gång. Sen börjar jag läsa om hela serien från början, det nya avsnittet blir en ny "knorr". Numera tar det en stund, det är ingen "kort-serie" precis...
:-).

Nåt annat än 5:a i betyg är en omöjlighet.
29/3 kl. 00:56

"~K~ du är inte ensam!!" Det gäller mer än Boel!
Men varför föll tårarna hela tiden när jag läste "skrivarkursen 6" första gången? Blyerts - du har en förmåga att träffa mina mest känsliga delar i ditt författande! Och nu återgår vi till den tråkiga, väntande, situationen. Tur att man kan läsa om, och om, och om .....

Mats

6/4, 2010 kl. 10:37

#3

ars amandi

Återigen så har du fångat de små sakerna i livet.

Har nu läst hela serien ytterligare en gång och det som slår mig är att hur verkligt det känns. Vanmakt och oändlig sorg vänds och börjar som en stillsam tilltro och ökar till en orubblig framtidstro. Det är inte pang bom utan det smyger fram hela tiden.

Stor eloge.

5/4, 2010 kl. 20:52

#2

Nils

Min väntan på ett nytt avsnitt är slut.Men nu redan nu väntar jag på ett nytt toppen bra fortsättning.(Även dina sexinslag är som de ska va när man älskar någon högt).För fortsättning blir det väl? Men något jag undrar över är var blev avsnitten med Boel inom vården av.Det skulle ju bli bröllop Hennes pappa skulle ju viga er m.m.Inte för att jag klandrar dej men skrivar kursen den är väl skriven o dramatisk men jag saknar det som är emellan Boel -Marie o kursen. M.V.H. Nils.

5/4, 2010 kl. 14:09

#1

Mats R


Sorry Blyerts! Jag kan inte säga något speciellt just nu, jag är allt för tagen! Men en solklar 5:a har du fått! Jag ber att få återkomma!

Hälsningar / Mats

5/4, 2010 kl. 12:48