Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

1/7, 2010 kl. 18:18, av tomteverkstan

Haddaway eller fredagsmys

Del 1 av 2 i serien Haddaway eller fredagsmys

Deras ögon möttes i spegeln och själv satt jag i soffan och njöt av skådespelet. Lisa öppnade en knapp i gylfen och körde ned två fingrar innanför linningen på kallingarna. Hans ögon var nu öppna när Lisa snabbt rev upp de sista knapparn

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

tomteverkstan

Öööh, tack Ellen-Karin!

Inte för att man alltid bör analysera varför man kn*llar :)

Men ibland kan det vara intressant att diskutera mekanismerna bakom. Novellen var tänkt som en kombination.

20/8, 2010 kl. 21:26

#6

Ellen-Karin

Jag tycker att novellen är bra, jag har svårt att se att det inte var någon handling i det inledande stycket, det är ju en förklaring och bakgrund. Men det kanske är för att jag är ett fan av queer-teori. ;-)

17/8, 2010 kl. 17:16

#5

tomteverkstan

Förstod jag dig rätt "2010" att du inte tyckte att novellen handlade om något. Får jag bara argumentera lite för de 8 sidorna av snack och detaljer.

Det var meningen att den här novellen skulle handla om "queerteori", dvs att sexualitet enbart är en social konstruktion, att vi bara har lärt oss hur vi ska tända. Killar ska tända på tjejer, tjejer på killar.

Den här novellen var tänkt som ett inlägg i debatten om att ånga fler säkert är bisexuella, om de bara lösgjordes från vanor, traditioner och sociala normer.

Queerteorin säger att en persons könsidentitet helt eller delvis är en social konstruktion, och att enskilda individer därför inte kan beskrivas som t ex homosexuell eller som kvinna.

Teorin menar att heteronormativiteten - att killar tänder på tjejer och tjejer på killar enbart är sociala konstruktioner som byggs upp där en skarp distinktion görs mellan "vi" och "dom".


Vad jag ville ha sagt är att novellen är ett försök att beskriva det här. Men det gör den ju inte mindre tråkig, om man nu tycker det :)

17/8, 2010 kl. 00:02

#4

2010

Är inget fel på 8 sidor detaljer om det varit någon handling i dom. Värsta som finns är pang på novellerna.

3/7, 2010 kl. 01:00

#3

Geisha86

hehe nej nej det kan aldrig bli för mycket detaljer;)

2/7, 2010 kl. 08:18

#2

tomteverkstan

"Geisha86Tack för att du delar med dig av denna härliga upplevelse. Bra och detaljerat skrivet:)"

Tack, jag hoppas det inte blev för mycket detaljer, det tar ungefär åtta A4 innan det blir något sex :)

1/7, 2010 kl. 23:46

#1

Geisha86

Tack för att du delar med dig av denna härliga upplevelse. Bra och detaljerat skrivet:)

1/7, 2010 kl. 19:35