Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/8, 2010 kl. 19:07, av pelleponken

Andra dagen med Carro

Del 3 av 7 i serien En dröm går i uppfyllelse

Tänk vad litet leksaker kan piffa upp tillvaron! Andra dagen präglas av våt förväntan och väntan.

En fjärde del finns som ett embryo i mitt huvud. Kanske kommer den om Carros idé funkar...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Mrs_Robinson

Väldigt sexigt :)
Åskådarna ger en extra dimension. Det ligger någonting i det att bli bevittnad och åtrådd från avstånd. Det är häftigt. Och att inte tala om hur du bygger upp kåtheten :) Det är ju den finaste formen av ljuv tortyr, he he.

Jag har ett par berättarmässiga tips (berör endast skrivteknik då själva handligen är "spot on"):
För att jag som läsare skall kunna vara här och nu (eller där och då) och uppleva som om jag vore huvudpersonen så kan man fundera över hur man beskriver händelserna. I vissa delar får man känslan av att "Jag-karaktärens" upplevelser berättas i tredje person. Som om man hovrade strax ovanför. Det är en svår konst att få läsaren själv bli "Jag".
Sedan är det tempus... har själv brottats med denna filur och personligen gillar jag att ha berättelsen i nutid. Det stärker läsarens inlevelse. Det fina i berättarkonst är ju att kunna berätta utan att läsaren uppfattar berättandet.
Ett enkelt exempel:
Mr X är väldigt arg. (detta är att tala om för mig som läsare att Mr X är arg)
Mr X knogar vitnar och hans pupiller är som två nålstick. (detta är att låta mig förstå att Mr X är arg)
Ser du skillnaden?

Mycket eggande (i dubbel mening). Gillar stakrt mindsettet. Få mig att vilja ta på mig en tunn klänning utan bh & trosor.

8/5, 2011 kl. 10:12

#2

pelleponken

Tack snälla Nilla för dina kommentarer... kanske räcker de som inspiration till en avslutande del. :)

10/9, 2010 kl. 12:27

#1

nilla

Mycket bra...

9/9, 2010 kl. 23:01