Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

30/8, 2010 kl. 16:31, av Blyerts

Boel vet vad hon vill

Del 5 av 12 i serien Livet går vidare

En treåring har en världsuppfattning som kan vara väldigt enkel eller mycket komplicerad, allt beroende på vilket humör han är.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

54 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#10

actus

Fängslande och engagerande, Full pott. Skall genast ila vidare till nästa del.

16/6, 2014 kl. 20:03

#9

Nils

Blev helt paff med så mycket blanco på slutet på den fina historien det var något ovanligt från din sida.Var samtalet slut eller uppslagen?Annars något bra som vanligt att sätta ögonen på. Väntar på nästa a.v.s. Nils.

16/9, 2010 kl. 11:31

#8

Blyerts



Ars Armandi!

Jag tror inte det skulle bli kortare tid mellan novellerna om jag skrev på heltid. På något sätt måste det få ta tid att ”värka” fram dom.

Och dessutom, om jag skulle skriva halvsnuskiga noveller på heltid så blev jag nog tokig (tokigare) ganska fort!

Hälsar

Blyerts

13/9, 2010 kl. 16:26

#7

ars amandi

Mats R

Du tror inte jag redan har läst hela serien till dess jag kan den nära på utantill?

Börjar fundera på hur man kan få den karln till att skriva på heltid. Blir så lång väntan mellan avsnitten.

11/9, 2010 kl. 18:53

#6

Mats R

Ars Amandi.

Hej på dig!
Du får väl göra som jag gör, dvs ligg på kvällen och fundera på hur Blyerts kommer att fortsätta novellserien!

Dock innebär detta att jag då och då måste läsa om Blyerts alster för att kunna hålla reda vad som är hans ord och vad som är mina fantasier!

Hälsningar / Mats

11/9, 2010 kl. 10:38

#5

Blyerts



ars amandi!

Jag ska reda i detta längre fram. Kanske i nästa avsnitt! Man måste ha några ”krokar” här och där i berättelsen för att kunna bygga upp en bra historia.

Blyerts

10/9, 2010 kl. 09:12

#4

ars amandi

Tycker nästan du är elak när du ger trevare som

"- Det blir inte svårare än man gör det. Det är sent nu, men om du påminner mej i morgon så skall jag berätta något om Janne och mej som du inte vet!"

och

"- Kanske! Janne räddade mitt liv en gång. Hade han inte tagit en chans den gången så hade jag inte levat nu. Jag vill inte berätta i kväll, men vi ska titta på ett fotoalbum en gång så kommer du att förstå."

utan att det kommer en förklaring. Men det är klart det är ju inte säkert att det skulle föra det hela framåt. Men du har tänt nyfikenheten hos mig...

Hoppas du har stor fantasi med både den här serien och skrivarkursen.
Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. Du har en enastående förmåga att berätta en historia.

10/9, 2010 kl. 08:52

#3

Mats R


Hej Blyerts!
Skall Boel inte låta använda även sin gamla förlovningsring till att göra ett hjärta av`? Och Jannes dito??
Varma hälsningar / Mats

6/9, 2010 kl. 17:52

#2

Blyerts

”Boel vet vad hon vill”

Hoppsan!
Bra att du ”sade till”! Jag har fixat det nu. Jag har en ny dator och vi kommer inte riktigt överens ännu, men det ordar väl sej på några dagar!

Tackar för påpekandet och kul att du gillade novellen!

Blyerts

30/8, 2010 kl. 23:35

#1

Mats R


Blyerts!
Helt underbart! (som vanligt!)
Jag återkommer med några kommentarer, men hade det inte räckt att få läsa den en gång? Du har alltså kopierat texten 2 ggr ;-)

TACK !!

Mats

30/8, 2010 kl. 18:42