Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/9, 2010 kl. 20:37, av nilla

Skolresan Del 1

Del 1 av 6 i serien Skolresan



Nu ska jag berätta om vår senaste skolresa.
Vi skulle åka buss till Köpenhamn tillsammans med en klass från en annan skola. Jag visste att en av ledarna från vår skola var vår läckra mattelärare som jag varit tänd på länge. Dessutom skulle en kvinnlig lärare, som jag inte hade något ämne i men som var ganska fin, följa med.


Jag kände mig pirrig redan när jag vaknade tidigt på morgonen och skulle välja kläder. Det blev tights med kortkort kjol och en top som var lite vid med djup urringning. BH-n stoppade jag i handväskan innan jag tog på min munkjacka och drog upp blixtlåset till hakan.

Pappa ropade att jag måste skynda mig så jag tog väskan och gick till köket där jag fick i mig en joghurt innan vi åkte till samlingsplatsen utanför skolan. Jag pussade pappa på kinden, efter att han förmanat mig att vara försiktig, innan jag gick till mina kompisar.

När bussen kommit rusade alla fram för att hitta bra säten men jag tog det lugnt. Jag ville ju sitta långt fram i närheten av lärarna så jag var bland de sista som gick in. Jag såg att de fyra första sätena till höger om chauffören var reserverade för lärarna. På första sätet till vänster satt Sofi som är en kraftig tjej som ofta var mobbad. Jag tänkte att då kan jag ju sitta där så hon inte ska känna sig utanför och samtidigt skulle jag hamna strax bredvid lärarna.

- Är det ledigt här, frågade jag henne.
- Javisst, sa hon och sken upp.

Jag visste att hon gillade mig för jag hade märkt att hon brukade sitta och titta på mig i smyg. Troligen var hon bisexuell som jag. Jag brukar känna på sig om någon är sexuellt attraherad av mig.
Snart kom lärarna in och satte sig och jag blev besviken när matteläraren satte sig längst fram. Sedan for vi till den andra skolan där bussen fylldes av skränande ungdomar. Jag blev positivt överraskad när en av deras lärare hamnade i närmaste sätet på andra sidan gången. Han var lång och stilig och han hade en härlig bak såg jag när han stod och lade upp sin jacka på hatthyllan. På
fönsterplatsen jämte honom satte sig en äldre lärare i 50-årsåldern som också var från den andra skolan.

När vi börjat färden ställde sig min mattelärare sig upp och talade om vad som väntade. Jag passade på att dra ner dragkedjan på min jacka och öppna upp. Jag såg att han sneglade ner i min urringning ibland, men sedan satte han sig.
Det började bli varmt så jag drog av mig jackan och låtsades tappa den i gången. Samtidigt som jag böjde mig fram för att ta upp den var den långe läraren mitt emot snabbt nere med handen och tog tröjan.
För ett ögonblick såg han rakt ner i min tröja och han stelnade till, innan han gav mig jackan.

- Tack, sa jag och log mot honom.
- Daniel, sa han och räckte fram handen.

- Nilla, sa jag. Och det här är Sofi.

Jag pekade på henne och han vinkade till henne.

- Det här är Sten, sa han och pekade på den äldre mannen bredvid honom.
Han vinkade och vi vinkade tillbaka. Sedan lutade vi oss tillbaka och satte på mp3-spelarna för att lyssna på musik. Fast emellanåt sneglade jag på Daniel och jag märkte att han sneglade på mig
ibland.
Det gick en stund tills det plötsligt dunkade till jämte mig. Jag såg att Daniel tappat sin bok, så jag böjde mig ner för att ta upp den och när jag reste mig och räckte honom den stelnade han till igen och stirrade ner i öppningen på min tröja. Han tackade och såg nästan lite generad ut.

Sedan stötte Sofi på mig och undrade varför hon inte kunde ändra ljudet på sin mp3. Jag lutade mig mot henne och visade men hon svarade inte. När jag tittade upp på henne såg jag att hon stirrade ner på mina bröst, men slet hastigt bort blicken. Till slut hade hon förstått hur hon skulle göra men lutade sig mot mig och viskade i mitt öra.

- Du har ju ingen bh på dig.

- Jag har den i handväskan, viskade jag i hennes öra.

- Gud så skönt, Jag måste ju ha bh till min bomber, viskade hon och vi fnissade.

- Vad tisslar ni om, hörde jag Daniel säga.

- Ingenting viktigt, sa jag och skrattade.

När vi åkt över bron reste sig Sten, den äldre läraren, och talade om hur vi skulle bo på ett vandrarhem utanför Köpenhamn. Vi skulle äta lunch där och sedan göra oss hemmastadda och välja sängar. Senare skulle vi åka med bussen till tivoli.


När han stod där och pratade så passade jag på att luta mig framåt så han kunde se ner i min urringning, och jag märkte att han stakade sig. Innan han satte sig igen så tittade han på mig med en undrande blick.
Jag tänkte han kanske blev arg så jag kände mig lite generad.

Snart var vi framme vid vandrarhemmet och alla tog sina väskor och gick in. Där stod en dansk tjej och började prata, men ingen förstod. Men Sten förstod tydligen och han tog över och talade om var killarnas sovsal fanns och sedan visade tjejen oss vår sal. Jag lade beslag på första bästa sängen närmast dörren. Det fanns en överslaf också men den blev över när alla valt, och det var jag tacksam för. Det kan vara svårt att sova om någon rör på sig ovanför.


Sedan gick vi till matsalen och åt middag. Under tiden talade Sten om att det fanns toaletter i korridoren men duschar i källaren.
- Om ni ska duscha så dröj inte för länge för bussen till tivoli väntar inte, sa han.


9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

pelleponken

Jag har gjort det och fortsättningen tål att väntas på. Det kommer att lysa gult i hela fältet...

6/9, 2010 kl. 21:29

#1

Jesper

Den här vill jag läsa fortsättningen på!

6/9, 2010 kl. 13:11