Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/9, 2010 kl. 23:39, av nilla

Skolresan Del 2

Del 2 av 6 i serien Skolresan



- Vi kan väl gå och kolla duscharna, sa jag till Sofi och de andra tjejerna vid vårt bord.
Så när vi ätit klart gick vi ner i källaren och inspekterade. Där fanns ett rum med bastu och flera öppna duschar och ett annat rum med många duschar med draperier som skyddade mot insyn. I mitten av rummet gick en vägg som avdelade för tjejer och killar.

- Jag väntar nog tills i morgon, sa jag och de andra instämde.

Medan vi väntade på bussen funderade jag på om jag skulle ta på bh-n, men jag struntade i det.
På väg till tivoli tappade Daniel sina grejor på golvet och jag hjälpte till att plocka upp. Hela tiden jag låg framåtböjd var hans ögon klistrade i min urringning. Jag förstod att han ville kolla om jag fortfarande var utan bh. När jag tittade på hans ansikte såg det ut som han rodnade, men det kanske var av kåthet. Jag kände också att det hettade i kinderna.

Innan vi gick in så ropade Roger, min mattelärare att vi skulle samlas vid entren klockan elva för då skulle vi åka hem.
Sedan slussades vi in medan lärarna fixade med biljetter. Vi gick runt och tittade i början innan mina kompisar ville åka på alla attraktioner. Jag ville inte åka på sådant som går runt för jag brukar bli illamående av det så jag väntade medan de åkte.
Jag vet inte om jag utsöndrade kåthet för jag hade ett gäng killar från den andra skolan runt mig hela tiden. Men det var bra för jag blev bjuden på lite allt möjligt. Jag fick skjuta på skjutbanorna, men samtidigt skulle de visa mig och då passade de på att beröra mig lite här och där. Till slut var det en kille och jag som hamnade lite vid sidan om medan de andra kivades om vem som fick högst poäng. Jag märkte att han samlade mod och till sist stötte han fram.

- Äh um, ska vi åka kärlekstunneln?
- Det kan vi väl, sa jag.

Så vi gick iväg och så småningom kom de andra springande. Vi talade om vart vi skulle och de flinade.
Det var så vackert när vi åkte båten genom tunneln. Han lade armen runt mig när vi åkt en bit och plötsligt blev det kolsvart. Jag blev lite överraskad men han var inte sen att utnyttja mörkret och jag kände hans hand krama mitt ena bröst. Jag kom mig inte för att säga ifrån utan jag blev bara kåtare av det. Men sedan ljusnade det och jag slet bort hans hand och snart stannade båten för
avstigning.

Där stod bara två av killarna kvar och nu ville den ene också åka med mig. Så jag följde med honom och så fort vi kommit till mörkret så började han tafsa. Han försökte kyssa mig och tryckte handen mot min fitta, men det var inte så upphetsande så jag motade bort honom.

Den tredje killen var så blyg så han vågade inte fråga när vi kommit tillbaka.
- Ska inte du också bjuda på en tur, frågade jag honom.
- Ok, sa han och rodnade.
Han satt stel som en pinne jämte mig och vågade inte röra mig. Det tog jag som en utmaning och satte mig närmare honom samtidigt som jag drog ner blixtlåset i jackan en bit.

- Du måste hålla om mig så jag inta trillar i vattnet, sa jag och log mot honom.
Då lade han försiktigt armen om mina axlar och jag kände att han var skitnervös. Han hade nog aldrig hållit om en tjej tidigare. Han ska få känna riktigt tänkte jag och så fort vi kom till mörkret drog
jag ner blixtlåset lite till innan jag tog hans hand och trädde in den i min urringning. Hans hand darrade men han började krama mitt ena bröst frenetiskt.
- Inte så hårt, viskade jag.
Då smekte han lite mjukare och jag kände vårtorna styvna. Men tyvärr kom vi ut i ljuset och jag drog snabbt upp blixtlåset så han nästan fastnade med handen.

Vi skrattade lite generat båda två när vi hoppade ur och han gick med händerna framför sig för att dölja sitt stånd.

Nu såg jag mina kompisar en bit bort så jag sade att vi ses, och sprang bort till dem. Vi var hungriga så vi gick till en hamburgerbar och åt oss mätta. När vi satt där så såg jag lärarna sitt på en bänk en bit bort och jag började smida planer.

När kompisarna ville åka någon sådan där snurrande mojäng så sade jag att jag skulle på toa.

Men jag gick bort dit där lärarna satt och stannade framför Roger.
- Kan du bjuda på en tur i kärlekstunneln, frågade jag.
- Nej men berg o dal-banan kan vi åka, sa han.

- Men den är så otäck, sa jag.

- Nejdå, inte den gamla träbanan, sa han
- Ok då, sa jag och följde honom dit.

- Jag vill sitta längst bak, sa jag.

Så vi var snabba och hoppade in längst bak. Det började gå uppåt mer och mer.
- Håll om mig, sa jag.

Han lade armen om mina axlar och jag lutade mig mot honom när det började gå nedåt fortare och fortare. Jag greppade hans andra hand och kramade den medan jag skrek. Sedan kom en kurva och sedan nedåt igen och jag tryckte hans hand mot mitt bröst med båda mina händer medan jag skrek igen. Plötsligt blev det beckmörkt som i kärlekstunneln och då kände jag att han trevade på mitt ena bröst och jag släppte efter med min hand. Men plötsligt var vi ute i ljuset igen och störtade nedåt och han drog till sig handen. Jag skrek igen och kramade nu hans lår istället, men sedan bromsade vagnen in och vi var framme.
- Det var skrämmande, sa jag, men lite mysigt också.
- Det var väl inte så farligt, sa han och skrattade.


10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#1

pelleponken

Jag tycker om långsam uppbyggnad av en berättelse. Den här är så bra och jag vet att den är värd att följa till slutet..

7/9, 2010 kl. 15:51