Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/11, 2010 kl. 23:18, av Blyerts

Livet på landet

Del 7 av 12 i serien Livet går vidare

Bröllopet blir nog inte som Boel har planerat

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

43 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#9

actus

Ja vad säger man. Inte för att det är svårt att komma med positiva saker att säga men sträckläser man serien så börjar man känna att man repeterar sig. Skit samma.
Super, kanon, underbar..

16/6, 2014 kl. 21:18

#8

Blyerts

~K~

Jaghar ändrat!

Men det är väl f-n att jag inte sett det.
Men jag läser det jag tror att jag har skrivit och är det är inte alltid som jag tror!

17/11, 2010 kl. 17:39

#7

~K~

"~K~ är utrustad med argusögon." skrev Blyerts ovan.
Men argusögonen behöver nog brillor...

Det första jag läste efter revideringen var "Han ingen lång startsträcka på morgonen."
För att få den meningen fullständig (och i samma tempusform som stycket i övrigt) behövs ett "hade" som 2:a ord i meningen.

/~K~, på brilljakt, dyrkar Blyets skrivande

17/11, 2010 kl. 14:44

#6

Blyerts

Denna novell föreligger nu i reviderat skick!
Felstavningar och annat elände har åtgärdats.

Stort tack till den skarpögde ~K~!


Blyerts

15/11, 2010 kl. 10:45

#5

ars amandi

Tja vad ska man säga om det här avsnittet?

Lite kul att du kommer avsluta även den här serien med en spektakulär final. Syftar på deras bröllop. Jag ser fram emot att få läsa om det.

Förstår inte hur du hittar inspiration för att hålla två serier igång samtidigt men är tacksam för varje del som kommer upp.

Det som slår mig (återigen) är att du beskriver vardagen så ärligt på något sätt. Du överdriver inte saker och ting utan du bara berättar om det.

Att det här avsnittet bara handlar om en dag gör inte så mycket då det är en ganska händelserik dag. Du kan ju annars baka ihop ett par veckor utan att någon reagerar på det. Man får på något vis känslan av att du delger oss en dagboks notering. Som om du skriver det man kommer ihåg av vardagen. Arbetsveckorna flyter bara på medans första semester dagen beskrivs ingående. Det du beskriver mer detaljerat är sådant som alla skulle komma ihåg bättre än andra tillfällen.

Stor heder till dig.

12/11, 2010 kl. 09:42

#4

Nils

Ja det är som vanligt mycket fina saker som du skriver om.Det där med religon har du hamnat helt rätt enligt min mening.Du får allt att verka så naturligt om det är Jan-Boel eller din tro på Gud när du skriver & berättar om saker och ting.Jag tycker i alla fall du måste skriva så mycket att vi får veta om det blir ett barn med Boel eller det kanske blir tvillingar som de provar att få ett barn det blir ju kärleksbarn med Jan som store bror.M.V.H. Nils.

8/11, 2010 kl. 17:04

#3

Nils

Ja det är som vanligt mycket fina saker som du skriver om.Det där med religon har du hamnat helt rätt enligt min mening.Du får allt att verka så naturligt om det är Jan-Boel eller din tro på Gud när du skriver & berättar om saker och ting.Jag tycker i alla fall du måste skriva så mycket att vi får veta om det blir ett barn med Boel eller det kanske blir tvillingar som de provar att få ett barn det blir ju kärleksbarn med Jan som store bror.M.V.H. Nils.

8/11, 2010 kl. 17:03

#2

Blyerts

Mats!

Som författare tar man lätt språng i tid och rum!
Jag tror inte att det blir mer än ett, möjligen två avsnitt till.
Seda får dom klara sej själva!

6/11, 2010 kl. 10:48

#1

Mats R


Blyerts!
Lördag morgon och allt är som förr!! Jag var tvungen att gå ner o fixa till en kopp kaffe för att ha bredvid mig under läsningen.

Men du!! Det är 2-3 veckor tills Nicklas och Boel skall gifta sig. Och i detta avsnitt täckte du endast en semesterdag. Det innebär att i samma takt kommer det att ta 14-21 avsnitt innan vi når brölloppet, vilket innebär att vi är långt inne på det nya året innan det sker! Och dessutom har du ju Albert och Tina att tänka på!

Mitt första intryck av detta avsnitt, nr 7, är mycket positivt, men precis som Ars A och ett flertal andra, så kommer jag att läsa om det ett antal gånger under dagen. Under tiden säger jag Tack! Och önskar dig en trevlig helg (framför datorn)!

Mats

6/11, 2010 kl. 10:46