Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

11/4, 2011 kl. 17:01, av Blyerts

Du har mer muskler men jag är lika stark

Del 9 av 12 i serien Livet går vidare

Min hustru var i badrummet och en liten kille som kallade mej pappa sov lugnt i sin säng.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

47 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

actus

Fantastiskt bra. Även om man har förväntningar på att det kommer att vara bra, så lever historien upp till det..

16/6, 2014 kl. 22:38

#13

Johan

Ska inte kommentera från Iphone nån mer gång *suck*

19/4, 2011 kl. 12:15

#12

Johan

Din storhet Blyerts tror jag ligger i det faktum att du låter oss läsare se "dina" kvinnor genom en förälskad mans ögon. Du har två undantag där du hänt på steken (Astas Lotteri och Fiat) men annars så har du en sådan fantastisk förmåga att förmedla de känslor som vi killar känner inför den kvinna vi älskar.
Samma känsla lyckas även Hannes II finna i sina bästa alster.

Ser fram mot dina framtida alster! Johan
Ser fram mot många fler alster från ditt tangentbord.

19/4, 2011 kl. 12:13

#11

Johan

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

19/4, 2011 kl. 12:08

#10

Johan

Din storhet Blyerts tror jag ligger i det faktum att du låter oss läsare se "dina" kvinnor genom en förälskad mans ögon. Du har två undantag där du hänt på steken (Astas Lotteri och Fiat) men annars så har du en sådan fantastisk förmåga att förmedla de känslor som vi killar känner inför den kvinna vi älskar.
Samma känsla lyckas även Hannes II finna i sina bästa alster.

Ser fram mot dina framtida alster! Johan
Ser fram mot många fler alster från ditt tangentbord.

19/4, 2011 kl. 11:31

#9

Blyerts

Johan!

Du har så rätt. Jag har svårt att skaka av mej Boel. Möjligen beror det på att jag har skapat henne själv och är förtjust i tjejen.

Jobbigt att hålla flera serier igång samtidigt?
Det är ett elände!
Ibland tror jag att detta blir bara en kortis, bara ett enda avsnitt, men så kan jag inte släppa taget om figurerna jag har skapat. Så blir det ett avsnitt till.

Mina grabbar?
Jo visst är dom lika. Jag har valt att låta dom vara kring de trettio. Då börjar en kille ”folka till sej” och bli en vuxen man. Jag har låtit dom jobba i verkstadsföretag för att det är en miljö som jag är rimligt bekant med.

Sociala ingenjörer?
Jag vet inte det.
Janne var metallurg, en rätt udda utbildning och krossmaskiner låg nära tillhands för en sådan man. Metallurgi har jag spridda kunskaper i, men om hydraulik vet jag inte ett smack.
Albert var något lags produktionschef, vad han producerade har jag glömt.

Glöm inte att Boel är präst och dom killar som inte sticker av ren förskräckelse förmodligen är killar som funderat över ett och annat när det gäller livet.

Ett rejält party med alla iblandade?
Tja, Janne är död, det skulle nog bli ett ganska trist party men visst lockar tanken!

För övrigt! Det sägs att alla författare bara skriver en berättelse. Det kan bli flera böcker, men egentligen år det bara variationer på samma tema.
Kanske är det så.

Men jag har också pressa ur mej ”Gott nytt år”, ”Fiat” och ”Nemo saltat sobrius”, noveller av en helst annan sort.

Och Johan!

Stort tack för tankar och kommentarer!
Det värmer och sporrar

Tack och bock

Blyerts

14/4, 2011 kl. 23:46

#8

lordcom

Tack för ett lysande avsnitt!!!

12/4, 2011 kl. 23:19

#7

~K~


Av och till genom kapitlet blir man rörd så att tårarna ligger på lut.

Men så kommer det speciella "Blyerts-kännetecknet", den här gången i form av sista raden:
"Jag vet inte vem som var gladast, Jan eller jag. Kanske var det Boel?"

Så är det klippt igen...

12/4, 2011 kl. 22:43

#6

Ralfie

Skit, skit, skit. Jag hade ju bestämt mig. Inte denna gången också. Gamla karln. Men det blev som vid alla kapitel tidigare. Tårarna bara rinner. Jag vet inte vilka knappar du trycker på, men nånting i ditt språk berör mig allra längst in. Berör och vrider om. Det har egentligen inget med handlingen att göra, det är nåt annat, nåt som åtminstone jag är helt försvarslös emot. Vet inte hur du gör men du är fullständigt fenomenal. Tack för upplevelserna!

12/4, 2011 kl. 12:52

#5

Nils

Helt underbar som alltid.& du fick med allt bröllopsnatten som var så fin med bad vin o.s.v. Även dagen efter gick strålande med mamma & bland annat svärföräldrar+ en cykel till Jan. Men dröj nu inte för länge med nästa avs. 10 stjärnor om de får plats.Ps.gav det sköna sprutet något om 9 månader?

12/4, 2011 kl. 10:50

Läs in fler