Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

22/2, 2012 kl. 10:16, av Blyerts

Victorinox

Del 2 av 3 i serien Badväder

Såren som hon inte kunde se

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

73 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#17

Ronneby

WOW vilken otroligt bra novell. Jag drog nog lite förhastade slutsatser när jag läste del 1, men det verkar ju lovande i del 2. Så nu blir det till att se vad som som händer i del 3.

10/3 kl. 02:35

#16

Deep

Imponerande historieskrivande!
Trots vändningarna, trots detaljerna, samma underbara känsla.
Mästerligt!

1/11, 2013 kl. 01:48

#15

Ellen-Karin

Det var så lite så! Alltid trevligt att kunna hjälpa till; det är så mycket lättare att hitta andras fel än sina egna. Och jag hade ju ett bra material att utgå från.

29/2, 2012 kl. 21:15

#14

Blyerts

Victorinox finns nu i reviderad skick!
Tack Ellen-Karin

29/2, 2012 kl. 08:48

#13

Ellen-Karin

Ibland är det så lätt att missa de där småfelen, speciellt när det är riktiga ord och de därför inte markeras av rättstavningsprogrammet. Jag minns när jag hade råkat skriva något om att "han slickade på hennes hund". Bara en liten felaktig vokal kan ändra så mycket …

26/2, 2012 kl. 13:22

#12

Blyerts

~K~ Och flera andra som kommit med på pekande om mitt slarviga hanterandet av namn.

Nej, jag tar inte illa vid mig, snarare tvärt om. Det är smickrande att ha läsare som för det första läser med sådan eftertanke att de hitta mina missar och för det andra tar er tid att påpeka det.
Charlotta, Charlotte eller Charlott är en dam som raskt försvinner ur handlingen och jag har inte ägnat henne mycket uppmärksamhet men för den skulle får jag inte röra ihop namnet.
Lika illa gick det för Jocke. Han framträder med två efternamn. Söderberg och Berger.
Jag skall försöka fixa till det.

Victorinox har varit en svår och motig historia att få till och jag har slitit hårt på delete knappen. Men till sist fick jag rimlig ordning på det hela.

Jag tackar för visad uppmärksamhet och pillar så sakteliga på nästa avsnitt

Tack och bock från

Blyerts

26/2, 2012 kl. 11:43

#11

~K~

Mästerligt!

Nåt annat omdöme är omöjligt; "Mästerligt!"

Men precis som Mats nedan så fäste jag mig vid att Charlotte/Charlotta bytte namn och för den delen aldrig "presenterades".
Även Emmy/Emma blev lite scizo...;-)

(Hoppas bara att du inte tar illa vid dig av att man påpekar sånt som en del anser vara petitesser...)

26/2, 2012 kl. 10:13

#10

Mangan

Ruskigt bra.. Tack

24/2, 2012 kl. 16:08

#9

Nils

Hej skönt att du är på G igen.Har tittat länge efter dina allster.Fick bläddra länge innan jag hitta nr.1 badväder.När man har läst alla dina berättelser så kan man läsa mellan raderna att allt ska bli bra hur dåligt det än verkar för stunden.Just nu är du där som det skönast att läsa det du skriver.Toppen som vanligt men skriv lite oftare så man kommer ihåg vad som hänt i föregående avsnitt. M.V. H. Nils.

24/2, 2012 kl. 13:39

#8

WAMPyrellagirls

Blyerts-kvalitet !
Behöver jag säga mer? ;)
Tina W

23/2, 2012 kl. 17:32

Läs in fler