Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

7/6, 2012 kl. 19:08, av Mrs_Robinson

Fäbodjäntans sommar

Fäbodjäntan Greta får besök uppe på mon... så sant som det är sagt. En liten, rak berättelse bara.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

Mrs_Robinson

Tackar och bockar :) Roligt att få positiva kommentarer. Gôtt! Meningen är att roa så jag är nöjd att ha lirkat ur ett skratt eller två.

9/6, 2012 kl. 10:33

#4

Researcher

Helt underbar! Språket är så gôtt och träffar perfekt, Morgonens bästa garv!
Heja på!

9/6, 2012 kl. 09:50

#3

lp521813

En skakande dokumentär från landsbygden! :)

7/6, 2012 kl. 20:51

#2

Mrs_Robinson

Tacka-tackar! Ja, jag tänkte att det skulle vara så skönt och roligt att inte ta allt med sådant allvar jämnt och ständigt, så varför inte lätta upp lite grand :) He, he, det är nog alla möjliga dialekter inblandade i den här sanna berättelsen.

Det där med språket ja, vet du Ip521813, märkligt nog ser jag många berättelser skrivna av äkta svenskar som är grammatiskt och språkligt långt sämre än mina alster och ingen säger något om språket där, men jag brukar alltid få någonstans en liten mening som pekar på något fel man hittat. I ärlighetens namn får det mig ibland att se lite rött. Det är därför jag brukar då skriva det direkt i inledningen att 'vassagu', kommentera språket om det er lyster. Främst kan det röra sig om prepositioner som är galet samt 'en' och 'ett' som hamnar fel. Måhända inbjuder jag till detta genom att skriva det på det viset. Jag får testa med nästa novell.

Men jurå, jag hade väldigt roligt när jag skrev den här lilla berättelsen. Det är så GOTT att skratta så spånen lossnar.

7/6, 2012 kl. 20:46

#1

lp521813

Ha ha ha!! Vilken jävla historia! Roligaste jag läst!
Det är riktigt bra och jag ställer mig helt frågande över din egen tveksamhet till ditt sätt att hantera svenska språket?
Novellen borde vara ett lämpligt objekt för en dialektforskare att sätta tänderna i!
Fredrik Lindström?
5 p för sin originalitet! :)

7/6, 2012 kl. 19:35